اخبار

واردات قطعات الکترونیک چگونه انجام می شود؟

فهرست مطلب

در دنیای امروز واردات قطعات الکترونیک (Import Of Electronic Components) جایگاه بسیار مهمی در رشد اقتصاد کشورها پیدا کرده و نیاز به خرید قطعات الکترونیکی و استفاده از آن ها در مصارف صنایع، مخابرات، پزشکی، ارتباطات و حمل و نقل و … به یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. تاریخچه واردات قطعات الکترونیکی به سال‌های 1940 الی 1950 بازمی‌گردد که در این سال‌ها با ظهور تکنولوژی ترانزیستور و بهبود صنایع مختلف در عرصه رادیو، نیاز به وارد کردن قطعات این دستگاه‌ها به وجود آمد.

قطعات الکترونیکی وسایلی هستند که در اکثر کالاهایی که ما روزانه به طور مستقیم و غیر مستقیم از آن ها استفاده می کنیم وجود دارند و عدم وجود یا بروز خرابی در آن ها میواند بسیار مشکل ساز باشد.

پیشرفت و رشد صنعت و جنبه های مختلف زندگی ما آنچنان به وسایل الکترونیکی وابسته شده و گره خورده که حتی فکر یک روز زندگی بدون استفاده از وسایل الکترونیک، غیر ممکن است. سرعت تغییرات و پیشرفت تکنولوژی و فناوری های وابسته به قطعات الکترونیک بسیار بالاتر از حد تصور است و از این رو برای همسو بودن با پیشرفت فناوری های مدرن، اهمیت تامین  و خرید قطعات الکترونیک و ماژول های الکترونیکی بیش از پیش نمایان می شود.

 ضرورت واردات قطعات الکترونیکی

ضرورت واردات قطعات الکترونیکی

  از یک سو نفوذ گجت‌ها و وسایل الکترونیکی منجر به پدید آمدن نیاز به نیمه‌هادی‌ها و قطعات الکترونیک شده و از سوی دیگر به دلیل به صرفه نبودن سرمایه گذاری برای تولید قطعات و عدم داشتن علم کافی در مورد پیچیدگی های فنی برای تولید قطعات الکترونیکی خاص توسط شرکت های داخلی، راه حل بهینه برای تامین قطعات الکترونیکی و مخابراتی ، واردات قطعات الکترونیک از کشورهای خارجی از جمله چین و اروپا می باشد.

از طرفی به دلیل مصرفی بودن کالاهای الکترونیکی و حساسیت بسیار زیاد قطعات تشکیل ‌دهنده آن ها احتمال خرابی این دستگاه‌ها در طول زمان ، اجتناب ناپذیر است. مدیریت تقاضای بسیار زیادی که در سراسر دنیا برای خرید کالاهای الکترونیکی وجود دارد باعث شکل‌گیری مبادله و تجارت به شکل امروزی شده است.

 به فرآیند خرید قطعات الکترونیکی و آوردن آن ها از کشورهای دیگر به داخل کشور برای استفاده و فروش و ساخت و… واردات قطعات الکترونیکی می گویند.

این امر مستلزم گرفتن مجوز ترخیص کالا از گمرک، پرداخت عوارض و مالیات واردات و رعایت برخی مقررات و استانداردها می باشد. شرکت های وارد کننده باید از رعایت تمام قوانین و مقررات مربوطه اطمینان حاصل کنند تا از بروز هر گونه مسائل قانونی یا مجازات احتمالی پیشگیری نمایند.

واردات قطعات الکترونیک چه مزایایی دارد؟

واردات قطعات الکترونیک چه مزایایی دارد؟

 اگرچه واردات قطعات الکترونیکی از خارج از کشور دارای معایبی از جمله ایجاد وابستگی به محصولات خارجی، نوسانات قیمت ارز، بروز مشکلات گمرکی و سایر مشکلات و دردسرها می باشد ولی با این وجود مزایای غیر قابل انکار و مفیدی هم برای صنایع و تولید کنندگان داخلی دارد.

یکی از اصلی ترین راه هایی که سبب پیشرفت صنایع وابسته به الکترونیک در ایران می شود واردات قطعات الکترونیکی به کشور است. این امر مزایای زیادی برای کشورما در بر دارد. تعدادی از مزیت های واردات قطعات الکترونیک برای بازارهای داخلی عبارتند از:

  • بالا رفتن کیفیت تولید دستگاه های جدید با استفاده از قطعات با کیفیت
  • کاهش هزینه‌های تولید و سرمایه گذاری در صنعت الکترونیک
  • تسریع در فرآیند تولید قطعات و دستگاه های جدید توسط شرکت ها
  • افزایش قابلیت اطمینان از کیفیت و کارایی و سالم بودن قطعات مصرفی و بهبود کیفیت و عملکرد دستگاه‌ها
  • امکان دسترسی آسان به  تکنولوژی های جدید دنیا
  • افزایش رقابت میان شرکت های تولید کننده

غالبا واردات قطعات الکترونیکی می تواند مقرون به صرفه تر از خرید آنها در داخل کشور باشد، همچنین به طیف گسترده ای از محصولات مختلف با فناوری پیشرفته تر می توان دسترسی داشت، به ویژه برای قطعاتی که در داخل تولید نمی شوند. واردات قطعات الکترونیک می تواند باعث ایجاد زمینه رقابتی در ارائه محصولات جدید و نوآورانه با هزینه کمتر بین شرکت های تولید کننده شود. از آنجا که کشورهای مختلف نقاط قوت و قابلیت های منحصر به فردی در تولید قطعات خاص دارند، با واردات از تامین کنندگان متفاوت، شرکت ها می توانند از این تخصص های متنوع استفاده کنند و زنجیره تامین قابل اعتماد و متنوعی را در تولید محصولات خود تضمین  نمایند. این امر نه تنها کیفیت و قابلیت اطمینان محصول را افزایش می دهد، بلکه زمینه انتخاب از میان محصولات متمایز را نیز گسترده تر خواهد کرد. اگر واردات قطعات الکترونیک با قیمت و کیفیت مناسب انجام شود می تواند برای مصرف کننده بسیار سود آور باشند.

واردات قطعات الکترونیک

شرکت ریز موج الکترونیک رسام

 قطعا وجود چالش ها و مشکلات بزرگ پیش رو برای تامین قطعات الکترونیک مورد نیاز صنایع داخل کشور از جمله وجود تحریم ها و عدم دسترسی شرکت های داخلی به شرکت های تولید کننده قطعات الکترونیک مادر و قیمت های بالا و هزینه های گزاف گمرک و وجود قطعات مشکل دار و ناقص در بین قطعات الکترونیک تحویل شده ، مانع بزرگی بر سر راه واردات قطعات الکترونیک کمیاب است . از این رو شرکت رسام با تجربه بالا و تخصص چندین ساله خود در زمینه واردات قطعات الکترونیک اصل و باکیفیت توانسته خلاء عدم دسترسی به بسیاری از قطعات الکترونیک متنوع و جدید و باکیفیت را برای صنایع، تولید کنندگان و شرکت های داخلی پر نماید.

شرکت ریز موج الکترونیک رسام با واردات جدیدترین و با کیفیت ترین قطعات الکترونیک و نیمه هادی ها توانسته نیاز مراکز و شرکت های صنعتی و الکترونیکی و مخابراتی داخلی به دسترسی به متنوع ترین قطعات الکترونیک اورجینال بازارهای بین المللی را با هزینه مناسب فراهم نماید. شرکت رسام با واردات قطعات الکترونیکی از بهترین برندهای بازار جهانی باعث شده تا طراحان و مهندسین و شرکت های لوازم الکترونیکی بتوانند با کمترین چالش و محدودیت در زمینه دسترسی و خرید انواع قطعات الکترونیک رسانا و نیمه رسانا ، به طراحی و تولید محصولات خود بپردازند.

کاهش هزینه های تولید کننده و امکان سفارش بدون محدودیت قطعات الکترونیک

 با توجه به اینکه درکنار بالا رفتن کیفیت، هزینه قطعات نیز بالا میرود که این خود چالش و مساله بزرگی برای خریدار محسوب می شود، شرکت رسام تلاش کرده تا علاوه بر تضمین کیفیت، قیمت مناسبی را نسبت به سایر رقبای خود ارائه نماید.

بعضی شرکت ها و مراکز تولید کننده، نیازمند تعداد زیادی از قطعات الکترونیکی مختلف هستند که ممکن است در تهیه و سفارش این قطعات در تعداد بالا با محدودیت مواجه شوند. در بسیاری از مواقع این مراکز صنعتی به علت محدودیت در تامین و واردات قطعات الکترونیک در تعداد بالا توسط شرکت های وارد کننده با چالش های بزرگی روبرو می شوند. شرکت رسام با رعایت قوانین به شما این امکان را می دهد تا هر تعداد قطعه که نیاز دارید را سفارش دهید تا بدون محدودیت برای شما وارد و تامین گردد.

 قطعات الکترونیک

جمع بندی

همان طور که توضیح دادیم واردات قطعات مورد نیاز صنایع و شرکت های داخلی از شرکت های خارجی معتبر و معروف، با کیفیت و هزینه مناسب به همراه تضمین اصالت و ارائه خدمات پس از فروش، امری بسیار ضروری و با اهمیت است که شرکت رسام این شرایط را برای مشتریان عزیز خود فراهم آورده است.

واردات قطعات الکترونیک کمیاب از خارج مانند انواع آی سی، انواع دیود و ترانزیستور و …. توسط شرکت ریزموج الکترونیک رسام از برترین شرکت های تولید کننده قطعات الکترونیکی در جهان، باعث سهولت در خرید قطعات الکترونیکی و اطمینان از کیفیت و سالم بودن قطعات شده و به شما این امکان را میدهد که بدون دردسر و با خیالی آسوده از محصولات متنوع و به روز این شرکت خرید نمایید و بدون دغدغه از گارانتی های معتبر روی محصولات خریداری شده استفاده نمایید.

 راه های ارتباطی با  شرکت رسام عبارتند از:

جهت خرید و دسترسی آسان به انواع محصولات و قطعات الکترونیکی خارجی و ایرانی می توانید از طریق سایت شرکت رسام به آدرس: https://microwaveelectronic.com/  اقدام نمایید.

آدرس شرکت :تهران، خیابان جمهوری نرسیده به پل حافظ خ لاله بن بست مهبد پلاک ۳ واحد ۱۲

تلفن های تماس:

 02166753785-7

66748449-66748385

22920838-22920457-22903947

فاکس : 66755396

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا