اخبار

 دوربین نقشه برداری سندینگ بخریم یا نخریم؟

 دوربین نقشه برداری سندینگ بخریم یا نخریم؟

اگر بگویم دوربین توتال استیشن ممکن است اولین موضوعی که به ذهنتون برسد مرتبط به دوربین های لایکا باشد.اما چندسال اخیر به دلیل بالا رفتن قیمت شدید دوربین های لایکا،نقشه بردارها به دنبال جایگزین برند های مختلف دیگر رفتند. در این بین یک برند چینی از محبوبیت خاصی در بین نقشه بردار ها پیداکرده است. که هم قیمت مناسبی دارد و هم کیفیت و دقت قابل قبول.

دوربین های توتال استیشن سندینگ. که به طور اختصاصی در کارآموزی آنلاین مهندسی به معرفی وتاریخچه و بررسی این برند دوربین پرداخته شده است.

اگر شما چندسالی است که از برند لایکا در نقشه برداری استفاده میکنید. و به یک باره تصمیم گرفته اید. که برید سراغ دوربین های سندینگ،باید بگویم به شدت توی ذوق شما خواهد خورد. و این مدل دوربین را دوربینی نامناسب و بی کیفیت خواهید خواند.در واقع دوربین بدی نیست اما به نسبت دوربین لایکا سخت افزار و نرم افزار ضعیف تری دارد.

در پروژه دقیق و باحساسیت بالا معمولا از دوربین های سندینگ استفاده نمیشود.و فقط برای پروژه های بادقت معمولی گزینه فوق العاده ای هستند.

برند سندینگ از چه سالی وارد ایران شد؟

از سال 2004 میلادی یا همان 1382 خورشیدی بود که برند جدید چینی وارد بازار دوربین های توتال استیشن سندینگ ایران شد. ازهمان اول سوتی ها و اشتباهات عجیب غریب در این دوربین باعث نارضایتی بسیاری شد. اما در نسل جدید این برند به دوربین ها با نام arc وارد بازار شدند تغییرات زیادی نسبت به گذاشته کرده بود. و پیشرفت بهتری داشت. این سری از دوربین ها را انصافا میتوان دوربین خوبی خواند چون هم از نظر نرم افزاری و سخت افزاری  به حد قابل قبولی رسیده اند. (به گرد پای لایکا نمیرسه هنوزم).

مزایا دوربین توتال استیشن سندینگ!!!

اگر شما قصد تهیه دوربین های توتال استیشن سندینگ را دارید. بعد از مطالعه این بخش میتوانید با دید بازتری تصمیم بگیرید.

اولین دلیل  مهم که خریداران به سمت خرید دوربین سندینگ تمایل پیدا میکند.مربوط به قیمت مناسب می باشد. در این تاریخ که در حال نوشتن این مقاله هستم. شما دوربین سندینگ arc6 که تقریبا میتواند هم رده دوربین ts06 لایکا در نظر گرفت را میتوان با قیمت 66تا 70 میلیون تهیه کنید. در صورتی که دوربین لایکا ts06 قیمتی در حدود 225میلیون تومان را دارد. (چیزی در حدود3.5 برابر)

اگر ویدئوی بالا را دیده باشیدحتما از خودتون پرسیدید.arc6 با مدل 762r8plus چه تفاوتی نسبت به هم دارید؟باید هیچی،شرکت سندینگ  برای بازار های مختلف محصولات خود را با نام های مختلفی تولیدمیکند. و نگرانی بابت این موضوع نیازی نیست داشته باشید.  از نقاط قوت دیگر دوربین های توتال استیشن سندینگ میتوان به دسترسی ساده به قطعات  و متخصصین این دوربین رسید. چون معمولا در هرشهر بخصوص مراکز استان ها به سادگی میتوانید تعمیر گاه تخصصی این دوربین ها را پیداکرد.

  اما باطری این دوربین ها اگر به درستی شارژ شود ومورد نگه داری قرار گیرد. به سادگی هربار شارژ 8 ساعت کاری میتوان استفاده کرد.از این بابت به مشکل نخواهید خورد.دوربین های سندینگ دقت 2 ثانیه دارند و مورد قبول است. شرکت سندینگ برای بالابردن محبوبیت این دوربین در بین کاربران نرم افزاری دوربین را شبیه به دوربین لایکا طراحی کرده است و سعی کرده است به سبک لایکا نزدیک شود .

معایب دوربین توتال استیشن سندینگ!!!

اولین عیبی که درنظر کاربران میتوان به دوربین سندیگ وارد کرد مربوط به پیچ های حرکت افقی و قائم است. به بصورت قفل شونده است که از سرعت برداشت نقشه برداری کم میکند. و در حرکت افقی و قائم هم محدودیت ایجاد میکند.اما نکته جالب توجه راجع به این دوربین این است. که در دما های پایین سرعت برداشت دوربین کم میشوn و دچار هنگ شدن میشود.این مدل دوربین ها حساسیت بالاتری دارند. و باید در مقابل جابه جایی و ضربه مراقبت بیشتری را داشته باشیم تا دوربین دچار مشکل نشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا