اخبار

بهترین زمان مسواک زدن؟

فهرست مطلب

مقدمه

مسواک زدن دندان ها ممکن است ساده به نظر برسد، اما یک کار ضروری برای حفظ سلامت دندان ها است. مسواک زدن قبل از صبحانه و خواب ممکن است بهترین زمان مسواک زدن باشد. مسواک زدن در صبح باکتری ‌ها و پلاک ‌هایی که هنگام خواب ایجاد می‌شوند را از بین می‌برد و خطر پوسیدگی دندان و بیماری لثه را کاهش می‌دهد. برای داشتن لبخندی درخشان و سالم، حداقل دو بار در روز مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و از دهانشویه استفاده کنید.

بهترین زمان مسواک زدن

حفظ بهداشت دهان و دندان برای حفظ سلامتی و محافظت از دهان بسیار مهم است. در رابطه با بهترین زمان مسواک زدن بهتر است بدانید که در حالت ایده آل باید بعد از غذا دندان ها را مسواک زد تا باقی مانده مواد غذایی از دهان شسته شود. اما نباید فوراً این کار را انجام دهید زیرا مسواک زدن درست بعد از غذا خوردن اشتباه است.

در واقع، ما باید حداقل سی دقیقه پس از پایان غذا صبر کنیم، زیرا به محض اتمام غذا، PH دهان ما اسیدی شده و در ترکیب با خمیردندان می‌تواند خطر فرسایش مینای دندان را افزایش دهد.

برای خرید خمیر دندان در انواع ضد پوسیدگی، سفید کننده، ذغالی و… از برندهای معروف خارجی و ایرانی روی لینک زیر از سایت داروخانه داروبوم کلیک کنید.

darooboom.com/251-خمیر-دندان

تأثیر مسواک زدن

دندانپزشکان و ارتودنتیست ها معتقدند برای حفظ سلامت دهان و دندان باید حداقل دو بار در روز، یکبار قبل از صبحانه و یکبار قبل از خواب دندان های خود را مسواک بزنید. این کار از ایجاد پوسیدگی و بوی بد دهان جلوگیری می‌کند.

دو دقیقه مسواک زدن برای از بین بردن بقایای مواد غذایی، پلاک ‌ها و میکروب ها از تمام سطوح دندان ایده آل است. این کار مانع از ورود میکروب به دستگاه گوارش و تنفس شده و سلامت عمومی فرد را ارتقاء می‌دهد.

مسواک قبل صبحانه یا بعد آن؟

اگرچه به نظر غیرقابل تصور است اما مسواک زدن قبل از صبحانه فواید بیشتری دارد. این کار به برداشتن پلاک های شب قبل کمک کرده و از مینای دندان شما با یک پوشش محافظ مراقبت می‌کند.

بسیاری از متخصصان دندانپزشکی توصیه می‌کنند که قبل از صبحانه دندان های خود را مسواک بزنید. با این حال، اگر ترجیح می‌دهید بعد از صبحانه مسواک بزنید، 30 تا 60 دقیقه بعد این کار را انجام دهید.

بهترین زمان مسواک زدن در عصر

بهترین زمان مسواک زدن در عصر

بهترین زمان مسواک زدن در عصر نیم ساعت پس از صرف شام است. مسواک زدن دندان ها به حذف ذرات غذا، دفع باکتری ها و محافظت از دندان ها در هنگام خواب کمک کند. مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن پلاک‌ ها را از بین می‌برد و از ایجاد آن در طول زمان جلوگیری می‌کند.

مسواک قبل از خواب

حفظ بهداشت دهان و دندان قبل از خواب بسیار حیاتی است. قبل از خواب دندان های خود را مسواک بزنید و بعد از آن چیزی نخورید و ننوشید. پلاک ‌ها و باکتری ها ممکن است در طول روز ایجاد شوند، بنابراین مهم است که قبل از خواب دندان های خود را مسواک بزنید تا از شر آنها خلاص شوید.

شب ها دندان های خود را حداقل به مدت دو دقیقه مسواک بزنید و توجه ویژه ای به پشت دندان های خود داشته باشید.

شیر قبل مسواک یا بعد مسواک

اگرچه متخصصان مراقبت از دهان توصیه می‌کنند که به محض پایان غذا مسواک بزنید، اما مسواک زدن بعد از نوشیدن شیر می‌تواند به دندان های شما آسیب برساند. بهترین زمان مسواک زدن حدود سی دقیقه بعد از نوشیدن یک لیوان شیر یا آبلیمو یا خوردن میوه است.

دندانپزشکان چه نظری دارند؟

اکثر متخصصان بهداشت دندان توصیه می‌کنند قبل از خوردن صبحانه، دندان های خود را مسواک بزنید. این کار از مینای دندان شما محافظت می‌کند و باکتری های ایجاد کننده پلاک را که در طول شب در دهان شما جمع می‌شوند، از بین می‌برد.

با این حال، آنچه بیش از همه مهم است این است که دندان های خود را مسواک بزنید، نه زمان آن. انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) مسواک زدن را به مدت دو دقیقه دو بار در روز توصیه می‌کند، اما آنها بهترین زمان را برای مسواک زدن مشخص نمی‌کنند.

اگر مسواک زدن بعد از صبحانه شما را تشویق به مسواک زدن روزانه می‌کند، همین برای مراقبت از دندان ها کافی است. مسواک زدن بعد از صبحانه ذرات غذا را از بین می‌برد و نفس را تازه می‌کند. فقط 30 تا 60 دقیقه بعد از غذا خوردن برای مسواک زدن صبر کنید.

بهترین مسواک خارجی و ایرانی را در انواع سافت، مدیوم و هارد در لینک زیر به همراه قیمت به روز مشاهده کنید:

darooboom.com/291-مسواک

آیا بعد از هر بار خوردن چیزی باید مسواک زد؟

آیا بعد از هر بار خوردن چیزی باید مسواک زد؟

در حالت ایده ‌آل بهتر است بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. اما این کار قطعاً برای افرادی که مشاغل پرمشغله یا برنامه‌ های شلوغ دارند، امکان پذیر نیست. بنابراین توصیه می‌کنیم حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و در حالت ایده آل یکی از این زمان ها قبل از خواب باشد.

بعد از خوردن یک خوراکی به جای مسواک زدن چه راه‌هایی وجود دارد؟

جویدن سبزیجات و میوه های پر فیبر مانند سیب، کرفس و هویج می‌تواند به پاک کردن ذرات غذا از روی دندان کمک کند. سیب ها کمی اسیدی و قابض هستند و بافت فیبری دارند که نفس را تازه می‌کنند.

اگرچه دهانشویه ها جایگزینی برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نیستند، اما ثابت شده است که در از بین بردن میکروب های دهان و جلوگیری از تشکیل پلاک موثر هستند. مقداری دهانشویه در دهان خود ریخته و به مدت یک دقیقه به اطراف دهان بچرخانید تا دندان هایتان تمیز شود سپس آن را دور بریزید.

جویدن آدامس نیز می‌تواند پلاک‌ها و ذرات غذایی که روی دندان‌های شما چسبیده است را از بین ببرد. با این حال، مطمئن شوید که آدامس های بدون قند را انتخاب می‌کنید.

در نهایت ساده ترین و در دسترس ترین روش برای تمیز کردن دندان ها پس از خوردن غذا استفاده از انگشت اشاره است. فقط اول مطمئن شوید که انگشت شما تمیز است!

داروخانه ها بهترین مکان برای خرید محصولات مراقبت دهان و دندان هستند. داروخانه آنلاین داروبوم این امکان را فراهم کرده است که لیست انواع مسواک ساده و مخصوص ارتودنسی، بین دندانی، کامپوزیت و… را به همراه قیمت مشاهده کنید، کافیست روی لینک darooboom.com کلیک کنید.

نتیجه گیری

مسواک زدن دندان ها یک عادت بهداشتی بسیار خوب است زیرا بهداشت نامناسب دهان و دندان می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. از پوسیدگی دندان ها گرفته تا مشکلات بسیار جدی تر را می‌توان با مسواک زدن مدیریت کرد. پس خوب است بدانید که چگونه و چه زمانی دندان های خود را مسواک بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا