اخبار

معرفی بهترین آموزشگاه رنگ مو در تهران

فهرست مطلب

آموزش رنگ مو

معرفی بهترین آموزشگاه رنگ مو در تهران

این روز‌ها بازار آرایشگری در حرفه‌های مختلف بسیار داغ است؛ چراکه اغلب خانم‌ها به سمت ایجاد تغییرات ظاهری گرایش دارند. رنگ مو یکی از همین حرفه‌ها است که از مدت‌ها پیش در سالن‌های آرایشی انجام می‌شد. از آنجایی‌ که در چندین سال اخیر، تکنیک‌های بسیاری در این حرفه ظاهر شدند، اغلب افراد دوست دارند آن‌ها را یاد بگیرند یا حداقل امتحان کنند. فعالیت در این حیطه نیاز به آموزش تخصصی رنگ مو دارد که بسیاری از آموزشگاه‌ها، آموزش‌های لازم را به ‌همراه تکنیک‌های مختلف و نکات مهمی که باید رعایت کنید، در اختیار‌تان قرار می‌دهند.

در دوره مبتدی رنگ و مش با چه چیزی آشنا می‌شویم؟

اولین مرحله در آموزش‌ها شناختن شماره رنگ‌ها است. کسی که قصد دارد در این زمینه کار کند، باید با این شماره‌ها آشنا شود. پس از آن، لازم است تکنیک‌های مختلف که هر‌ کدام ویژگی‌های منحصربه ­خود دارند را بشناسید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن آن‌ها را روی سر مشتری­هایتان پیاده کنید. البته مهم‌ترین مسئله در این تکنیک‌ها، نحوه دکلره کردن است.

تکنیک بالیاژ

برای انجام بالیاژ باید ابتدا با استفاده از دکلره، مو را به پایه مد‌نظر برسانید. ابتدا باید فرچه آغشته به دکلره را روی بخش میانی مو قرار داده و آن را تا پایین بکشید. با‌توجه به این که، باید به بخش‌های پایینی، دکلره بیشتری بزنید تا در پایان فرآیند حالت سایه‌ای از بالا به پایین داشته باشید. به‌‌صورت دقیق‌تر می‌توان گفت که یک‌سوم یا نصف حجمی که در دست دارید را باید به پایه برسانید. افرادی که دوست دارند تغییر کمی در ظاهر خود ایجاد کنند، می‌توانند از بالیاژ بهره ببرند؛ چراکه ریشه‌شان دکلره نمی‌شود و طبیعی باقی می‌ماند.

برای آنکه بتوانید بالیاژ را تمیز‌تر و بهتر انجام دهید، بهتر است از فویل استفاده کنید. در بالیاژ، دست‌تان به‌عنوان یک آرایشگر بسته نیست و می‌توانید به‌خوبی روی سر مشتری مانور دهید. از آنجایی‌که در بالیاژ، ریشه دکلره نمی‌شود، برای افرادی که وقت کافی برای رفتن به آرایشگاه ندارند بسیار مناسب است؛ چراکه با رشد ریشه، تنها به میزان مو‌های طبیعی بالای سر افزوده می‌شود.

بهترین مربی رنگ مو

تکنیک آمبره

در تکنیک آمبره، باید چند سانتی‌متر از ریشه مو‌ها را تیره نگه­داشته و بقیه را دکلره کنید. در این حالت، ساقه‌ها روشن شده و حالت بسیار جذاب و شیکی به خود می‌گیرند. آمبره هم همچون بالیاژ برای افرادی که نمی‌توانند همیشه برای رنگ‌کردن ریشه به آرایشگاه بروند، بسیار مناسب است. نکته‌ای که در این بخش وجود دارد، به استفاده از فویل مربوط می‌شود. برای آنکه بتوانید در ‌نهایت کار بسیار تمیز و بی‌نقصی داشته باشید، بهتر است از فویل بهره ببرید.

پس از رسیدن مو به پایه و شستن آن، نوبت آن است که طبق سلیقه مشتری، رنگ مویی که با رنگ چشم و صورت او هماهنگی دارد را، انتخاب کرده و رنگساژ را بگذارید. برای ایجاد هماهنگی بیشتر، باید رنگساژ را روی قسمت طبیعی ریشه هم بگذارید.

تکنیک هایلایت

در ‌واقع، منظور از کلمه هایلایت همان ایجاد نقاط روشن و برجسته‌کردن آن‌ها است. با‌توجه به این تعریف، هایلایت زیر‌مجموعه‌های بسیاری دارد که نوع فویلی و با کلاه، از عمده‌ترین انواع آن است که در آرایشگاه‌های مختلف اجرا می‌شوند. در این تکنیک، تار‌های به‌نسبت نازکی از یک دسته جدا و دکلره می‌شوند تا بتوانید در ‌نهایت تغییر بسیار جذابی را برای مشتری به‌وجود بیاورید. بیشتر یا کمتر‌بودن این تار‌ها بستگی به سلیقه مشتری دارد. مهم‌ترین مسئله در این تکنیک، مختص به حفظ تناژ رنگی بین بخش دکلره‌شده و طبیعی است.

برای مثال اگر بخش طبیعی بسیار مشکی باشد، با روشن‌کردن بیش از حد دکلره‌ها نمی‌توانید آن تناژ چشمگیر را به‌وجود بیاورید. در هایلایت با فویل، باید از پایین سر شروع کرده، دسته‌ای نازک را گرفته و سپس انتهای شانه دم‌باریکی که دارید را از بین این دسته، به‌صورت زیگزاگی عبور دهید. حال قسمتی که روی شانه مانده را روی فویل گذاشته و آن را دکلره کنید. هایلایت با کلاه به‌نظر ساده‌تر می‌رسد. در این روش هم باید با انتهای شانه، میزان مویی که می‌خواهید دکلره کنید را از درون سوراخ‌های موجود روی کلاه بیرون بکشید.

آموزش رنگ و مش

لولایت

لولایت هم یکی از زیر‌مجموعه‌های هایلایت بوده و با نام سان کیس یا تابش خورشید شناخته می‌شود. در این تکنیک، گویی تابش خورشید به طرف صورت خورده و مو‌های جلوی سر را روشن کرده است. با این حساب، قسمت‌های پشتی کمی تیره‌تر از بخش‌های جلویی هستند. لولایت به‌صورت کامل، برعکس هایلایت بوده و بیشتر برای افرادی که موی روشن دارند، مناسب است. در این شیوه، باید تار‌هایی که جدا کرده‌اید را 2 الی 3 درجه تیره‌تر کنید تا بتوانید آن‌ها را برجسته‌تر نشان دهید.

بیشتر افرادی که مویی کم‌حجم دارند و می‌خواهند حجم آن را افزایش داده و از این طریق جذابیت بیشتری را به صورت‌شان اضافه کنند، کاندیدای بسیار مناسبی برای انجام تکنیک لولایت هستند. با این تکنیک می‌توانید لایت‌های قدیمی‌تان را هم پوشش داده و به آن‌ها عمق بیشتری بدهید.

میزان درآمد رشته رنگ مو چقد است؟

از آنجایی‌که بسیاری از خانم‌ها تمایل دارند که سفیدی موهایشان را بپوشانند، حدود هر 2 هفته یکبار موهای خود را رنگ می کنند. بسیاری از مشتری‌ها در این دسته قرار می‌گیرند و حتی تکنیک خاصی هم لازم ندارند. علاوه‌براین موضوع ساده، بخش عمده‌ای از خانم‌ها از تکنیک‌های خارق‌العاده‌ای که این روز‌ها مد شده‌اند، استفاده می‌کنند. با‌توجه به آنکه تکنیک‌های آمبره، سامبره، بالیاژ، هایلایت و… طرفداران زیادی دارند، با یادگیری مهارت‌های لازم، می‌توانید هر روز درآمد خوبی را از این حرفه کسب کنید.

البته نباید از کیفیت کار چشم‌پوشی کنید؛ استفاده از مواد مرغوب و با‌کیفیت می‌تواند تبلیغ کار شما شده و از این طریق مشتری‌های بسیاری را جذب کنید. به‌صورت کلی حرفه آرایشگری درآمد بسیار خوب و بالایی دارد که یکی از زیر‌شاخه‌های آن هم مربوط به این مهارت می‌شود. با آنکه در بسیاری از شهر‌ها، افراد زیادی در این حیطه فعالیت می‌کنند، اما هنوز جا برای شما وجود دارد؛ چراکه این رشته قابلیت اشباع‌شدن ندارد.

با مدرک دوره آموزش رنگ مو چه کار هایی می توان کرد؟

مهم‌ترین مسئله در این بخش مربوط به تکنیک‌ها و آموزشگاهی است که آن‌ها را فراگرفته‌اید. وقتی این تکنیک‌ها را به‌خوبی یاد گرفته و روی مشتری امتحان کرده باشید، می‌توانید در سالن‌های مختلف مشغول به کار شوید. برخی از افراد از این طریق، برای خود یک سالن کوچک تهیه کرده و تنها خدمات رنگ و زیر‌مجموعه‌های آن را انجام می‌دهند. با این‌حال اگر توانایی اجاره یا خرید یک سالن را ندارید، می‌توانید در خانه‌تان هم فعالیت داشته باشید.

دوره آموزش رنگ مو و مش در آکادمی شیوا

این دوره که در آکادمی شیوا برگزار می‌شود، زیر‌نظر بهترین مربی رنگ مو انجام شده و در ‌نهایت می‌توانید در این حیطه مدرک و گواهینامه بین‌المللی بگیرید. دوره آموزش رنگ و مش، 5 روزه بوده که می‌توانید در این 5 روز چگونگی ترکیب رنگ، کاتالوگ‌خوانی، انواع لایت، انواع تقسیم‌بندی، کار با پلکس، ترمیم دکلره، ترمیم لایت و بسیاری از مفاهیم دیگر را یاد بگیرید. با ثبت‌نام در دوره آموزشی آکادمی شیوا و شرکت در کلاس‌ها، می‌توانید از خدمات پشتیبانی 4 ماهه رایگان این مجموعه نیز بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا