اخبار

مهم ترین اخبار جهان در سال 2021

اخبار مهمی هر روز در جوامع کوچک و بزرگ اتفاق می افتد. خواه روزنامه نگاری پاسخگوی مربوط به انتخابات محلی باشد، یا گزارش ناظر در مورد درگیری های قومی در سرتاسر جهان، مهم ترین خبرها آنهایی هستند که نیاز فوری به گفتن دارند.

شورش های کنگره آمریکا

در 6 ژانویه، در حالی که کنگره برای تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات تشکیل شد، صدها معترض که برای راهپیمایی “نجات آمریکا” در دی سی بودند، با خشونت ساختمان کنگره ایالات متحده را شکستند و تا اتاق سنا پیش رفتند و یک افسر پلیس کنگره را کشتند. ، و مجروح شدن بیش از 140 نفر دیگر. شورشیان که عمدتاً از حامیان طرفدار ترامپ تشکیل شده بودند، حدود 1.5 میلیون دلار خسارت وارد کردند. پرزیدنت دونالد ترامپ به جای تشویق به انتقال مسالمت آمیز قدرت – یک اصل اساسی دموکراسی آمریکایی – شعله های شورش را با لفاظی هایی مبنی بر تقلب، دزدی بودن انتخابات شعله‌ور کرد و از حامیانش خواست تا وارد عمل شوند. بهترین کلاس زبان فرانسه تهران از دید کاربران برای یادگیری اخبار انگلیسی زبان یا فرانسه زبان را مطالعه نمایید.

از آن زمان: در 13 ژانویه، در حالی که یک هفته به پایان دوره ریاست جمهوری او باقی مانده بود، ترامپ – برای دومین بار بی‌سابقه – به دلیل “تشویق به شورش” استیضاح شد. تاکنون بیش از 700 نفر از دست اندرکاران این اغتشاشات به جرایم مختلف متهم شده اند. در حالی که اغلب گزارش شده است که پنج نفر در آن روز جان خود را از دست دادند، اما هر پنج نفر در اثر شورش در داخل دیوارهای کاپیتول جان خود را از دست ندادند. بهترین روانپزشک تهران در این لیست معرفی شده اند.

مراسم تحلیف جو بایدن

مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در 20 ژانویه، نشان دهنده یک گذار در لفاظی های قوه مجریه از «اول آمریکا» به «آمریکا بازگشته» بود. مشروعیت پیروزی بایدن با 306 رای الکترال از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و حامیانش مورد تردید قرار گرفت، و ادعاهای بی اساس مبنی بر تقلب در رأی دهندگان به عنوان شعاری برای شورش کنگره یک هفته قبل مورد استفاده قرار گرفت. این مراسم تحلیف خاص تاریخی بود نه تنها به این دلیل که انتقال قدرت علیرغم تلاش برای براندازی این هنجار دموکراتیک انجام شد، بلکه به این دلیل که کامالا هریس اولین زن و اولین فرد آفریقایی آمریکایی و آسیای جنوبی تبار بود که در نقش معاون رئیس جمهور خدمت کرد. ایالات متحده.

از منظر علم روانپزشکی، از آن زمان تاکنون: بر اساس گزارش FiveThirtyEight، میزان محبوبیت پرزیدنت بایدن، با نزدیک به 44 درصد در اواسط دسامبر، در بین رؤسای جمهور دوران نظرسنجی در این مقطع در دوره ریاست جمهوری خود، در رتبه دوم قرار دارد و پس از ترامپ، رتبه دوم را دارد. اما روند نزولی او برای اولین سال ریاست جمهوری یک رئیس جمهور غیرعادی نیست. بی توجهی بایدن به اقتصاد و مدیریت او با سیاست های خارجی، یعنی خروج هرج و مرج آمریکا از افغانستان، تنها برخی از عواملی است که به عدم موافقت دو حزب کمک می کند.

فشار کوتاه GameStop

پیروان subreddit r/wallstreetbets عملاً وال استریت را در ژانویه با فشار کوتاهی از سهام GameStop به زانو درآوردند. تنها در شش ماه، قیمت سهام این شرکت از حدود 5 دلار به نزدیک به 350 دلار در اوج خود رسید. در روزهای بلافاصله پس از آن اوج، تخمین زده شد که فروشندگان ثانویه 26 میلیارد دلار در این فشار ضرر کردند.

از آن زمان: برنامه سرمایه گذاری Robinhood زمانی که معاملات سهام GameStop را در این برنامه در 28 ژانویه متوقف کرد، در مرکز بحث و جدل قرار گرفت. بلافاصله شکایتی علیه این شرکت به دلیل ممانعت از سرمایه گذاری کاربران در بازار سهام آزاد تشکیل شد. میانگین قیمت سهام GameStop در سال گذشته 165.52 دلار است. و بله، یک فیلم (یا دو) در حال حاضر در حال توسعه است.

Ever Given زنجیره تامین جهانی را متوقف می کند

Ever Given، یک کشتی باری عظیم که بیش از 18000 کانتینر کالاهای مصرفی را حمل می کرد، در 23 مارس در کانال سوئز به گل نشست. به مدت شش روز، این کشتی عبور بیش از 400 کشتی دیگر را مسدود کرد و زنجیره تامین جهانی ضعیف را متوقف کرد. . کارشناسان تخمین زده اند که اثر موج دار تاخیر 60 روزه حمل و نقل برای محصولاتی به ارزش تقریبی 60 میلیارد دلار است. همچنین به زیرساخت های قدیمی حمل و نقل بار توجه کرد.

از آن زمان: اگرچه Ever Given شش روز بعد در 29 مارس از کانال آزاد شد، اما توسط مقامات کانال سوئز تصرف شد و بیش از 100 روز در جریان مذاکرات غرامت قرار گرفت. مبلغ درخواستی اداره کانال ابتدا 900 میلیون دلار بود، اما بعداً به 550 میلیون دلار کاهش یافت. مالکان، بیمه‌گران و مقامات مصری Ever Given در 7 ژوئیه به توافقی دست یافتند که شرایط آن فاش نشد.

ظهور NFT ها

تاریخ دقیقی که توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT به دنیا معرفی شدند به طور مداوم گزارش نشده است و به همین دلیل قابل بحث است. اما سال 2021 را می توان به عنوان مهم ترین سال فرهنگی آنها تا به امروز نام برد. در 13 مارس، کریستیز اولین اثر هنری NFT – “Everydays: the First 5000 Days” اثر هنرمند Beeple – را به قیمت 69 میلیون دلار فروخت. با تکیه بر انقلاب بلاک چین، فروش نشان دهنده تغییر قابل توجهی در شیوه خلق، خرید و اعتبار بخشیدن به هنر دیجیتال است.

از آن زمان تاکنون: تعداد بی‌شماری از هنرهای دیجیتال و حتی آیتم‌های دنیای واقعی به NFT تبدیل شده‌اند. برخی از نمونه‌ها عبارتند از Nyan Cat GIF، اولین توییت جک دورسی بنیانگذار توییتر و کفش‌های ورزشی نایک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا