اخبار

راهنمای رزرو بلیط قطار رشت تهران

فهرست مطلب

سال‌های سال است که قطار به‌عنوان یک وسیله حمل‌ونقل محبوب شناخته می‌شود و همه‌روزه عده زیادی از افراد را در سراسر کشور منتقل می‌کند. حتی برخی از سفرهای خارجی نیز با قطار انجام می‌شوند و می‌توانید با قطار به کشورهای دیگر سفر کنید. یکی از زیباترین مسیرهای ریلی داخلی که قطعا از سفر در آن لذت خواهید برد، مسیرهای ریلی شمال است. به‌عنوان مثال، راه‌آهن تهران-رشت یا مسیر برعکس، زیبایی شگفت‌انگیزی دارد. کافیست یک مرتبه آن را تجربه کنید تا برای همیشه قطار، تنها انتخاب شما برای سفر باشد. اگر نمی‌دانید چگونه بلیط قطار رشت تهران را رزرو کنید، در این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات کاربردی را با هم مرور کنیم.

آشنایی با راه‌آهن رشت تهران

رشت، مرکز استان گیلان، به شهر باران‌های نقره‌ای معروف است و همین باران‌ها هستند که به جوانه‌ها و بذرها حیات می‌بخشند تا به درختان تنومندی تبدیل شوند. سرتاسر این شهر زیبا سرسبز و دیدنی است و همواره به‌عنوان یکی از مقصدهای گردشگری محبوب انتخاب می‌شود. به‌سبب این استقبال بی‌نظیر، روش‌های دسترسی به رشت هم در‌حال توسعه هستند. به‌عنوان مثال، ایستگاه راه‌آهن آن چند سالی است که شروع به‌ کار کرده و به یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌های قطار کشور تبدیل شده است. در سال ۱۳۹۷، ایستگاه راه‌آهن رشت راه‌اندازی شد و این شهر را با راه‌آهن سراسری پیوند داد. در‌حال‌حاضر، یکی از پرترددترین مسیرها از مبدا رشت، مسیر رشت به تهران است.

ایستگاه راه‌آهن تهران طبیعتا وسیع‌ترین و شلوغ‌ترین ایستگاه قطار کشور است که سال‌ها از تأسیس آن می‌گذرد. از تهران به تمام شهرهای ایران مسیرهای ریلی کشیده شده‌اند تا تردد و رفت‌وآمد را برای مسافران تسهیل کنند. مسیر ریلی تهران به رشت هم یکی از همین مسیرهاست. طول خط راه‌آهن تهران تا رشت، تقریبا ۳۷۰ کیلومتر اعلام شده است که برای طی‌کردن آن با قطار، به ۵ ساعت زمان نیاز خواهید داشت. اگرچه این مسافت در مسیر جاده‌ای سریع‌تر طی می‌شود؛ اما مسیر ریلی، زیبایی و راحتی بی‌نظیری دارد که نباید آن‌ را از دست بدهید. در طول این مسیر، از استان‌های کرج و قزوین عبور خواهید کرد.

بهترین مرجع برای رزرو بلیط قطار رشت تهران

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای رزرو بلیط قطار رشت تهران یا هر مسیر دیگری باید در نظر داشته باشید، انتخاب مرجع مناسب است. یک مرجع معتبر این اطمینان را به شما خواهد داد که بلیط را با قیمتی منصفانه خرید خواهید کرد و مشکلی تا پایان سفر برای شما پیش نخواهد آمد؛ بنابراین، ضروری است تا از میان وب‌سایت‌های موجود، معتبرترین آن‌ها را انتخاب کنید. وب‌سایت فلای تودی نامی آشنا در حوزه گردشگری است که حتما شما هم نام آن را شنیده‌اید. این مجموعه به‌سبب سال‌ها تجربه در حوزه ارائه خدمات گردشگری در سطح بالا، در میان گردشگران محبوب و معروف است.

فلای تودی از اواسط دهه ۹۰ آغاز به فعالیت کرد. در ابتدای کار، این پلتفرم تنها به فروش آنلاین بلیط هواپیما مشغول بود و بلیط هواپیمای داخلی و خارجی را به‌فروش می‌رساند. پس از مدتی، رزرو آنلاین هتل‌های داخلی و خارجی هم به خدمات این مجموعه اضافه شد. نهایتا به‌سبب درخواست مکرر همراهان، پیش فروش آنلاین بلیط قطار توسط پلتفرم فلای تودی انجام گرفت. در‌حال‌حاضر، شما می‌توانید بلیط قطار به هر مقصدی را از‌طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن فلای تودی رزرو کنید.

مزایای فلای تودی و وجه تمایز آن با رقبا

زمانی که یک پلتفرم به شما معرفی می‌شود، می‌بایست تک‌تک مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن را بررسی کرده و سپس آن را به‌عنوان مرجع انتخابی خود بپذیرید؛ به‌همین‌دلیل، ویژگی‌های پلتفرم فلای تودی را به شما معرفی می‌کنیم تا با در نظر داشتن آن‌ها، تصمیم نهایی را اتخاذ کنید.

  • وب‌سایت فلای تودی طی ۷ سال گذشته، به‌قدر کافی تجربه کسب کرده است. این پلتفرم با تکیه بر تجارب این سال‌ها، در‌حال‌حاضر بهترین خدمات را به مسافران ارائه می‌کند.

  • مراجعی که صلاحیت ارائه خدمات را نداشته باشند، پس از مدتی از بازار حذف می‌شوند. تداوم فعالیت فلای تودی در این ۷ سال، نشان‌دهنده کیفیت بالای خدمات آن است.

  • فلای تودی طیف گسترده‌ای از خدمات گردشگری را ارائه می‌کند. شما می‌توانید علاوه‌بر خرید بلیط قطار رشت تهران، اقامتگاه موردنظر خودتان را رزرو کنید و در‌صورت نیاز، بلیط هواپیمای خارجی یا داخلی را هم خریداری کنید؛ به‌این‌ترتیب، از مراجعه به هر مرجع دیگری بی‌نیاز خواهید شد.

  • ارائه قیمت منصفانه یکی از ویژگی‌های حائز اهمیت فلای تودی است. ازآنجاکه اغلب مسافران به‌دنبال اقتصادی‌ترین بلیط ‌ها هستند، فلای تودی کمترین قیمت را ارائه می‌کند؛ ازاین‌رو، می‌توانید ارزان‌ترین سفرها را با فلای تودی تجربه کنید.

  • فلای تودی یک مرجع معتبر است که جایی برای نگرانی باقی نمی‌گذارد. اعتبار این پلتفرم سبب می‌شود که بی‌هیچ نگرانی و با خیالی آسوده سفر کنید.

  • پشتیبانی حرفه‌ای فلای تودی، هر مشکلی در فرایند رزرو و خرید را حل می‌کند. در پروسه خرید بلیط از فلای تودی، هیچ‌گاه دچار مشکلات جدی نخواهید شد.

چگونه بلیط قطار رشت تهران را از سایت فلای تودی رزرو کنیم؟

خوشبختانه وب‌سایت فلای تودی، رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد. حتی اگر سابقه خرید اینترنتی را نداشته باشید، به‌راحتی می‌توانید از سایت فلای تودی استفاده کنید. تمام خدمات پلتفرم در بالای صفحه نمایش داده می‌شوند و به‌محض ورود به سایت، به آن‌ها دسترسی خواهید داشت. همچنین مزیت دیگر این پلتفرم، طراحی یک اپلیکیشن اختصاصی است. با استفاده از اپلیکیشن می‌توانید با سرعت بیشتری به خدمات دسترسی داشته باشید و نیازی نیست هر بار از موتورهای جستجو استفاده کنید.

برای رزرو بلیط قطار باید در همان ابتدا، بخش «قطار» را انتخاب کنید. پس از کلیک روی کلمه قطار، وارد قسمتی خواهید شد که باید اطلاعات خواسته شده برای پیش فروش قطار را در آن وارد کنید. اطلاعاتی نظیر تاریخ سفر، تعداد نفرات، مبدا، مقصد و نوع قطار باید وارد شوند تا فهرستی از قطارهای موجود ارائه شود. پس از نمایش فهرست، می‌توانید قطار مناسب را از میان آن‌ها انتخاب کنید. در ادامه، در کمتر از چند دقیقه بعد از پرداخت آنلاین، بلیط برای شما صادر می‌شود. استفاده از سایر خدمات فلای تودی هم همین‌قدر ساده و آسان است. کافیست یک بار با فلای تودی همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا