اخبار

چگونه یک انبار صنعتی پویا داشته باشیم؟

فهرست مطلب

چگونه یک انبار صنعتی پویا داشته باشیم؟

امروزه مهم‌ترین دغدغه صاحبین صنایع، کمبود فضا برای نگهداری منظم و اصولی تجهیزات و محصولات تولید شده توسط مجموعه‌های صنعتی‌شان است. برای رفع این دغدغه شرکت‌های متعددی در ساخت انواع قفسه برای نظم دادن به انبار فعالیت می‌کنند که شرکت قفسه سازان جهان دژ نیز با سال‌ها سابقه درخشان در زمینه طراحی، تولید و اجرای انواع قفسه بندی انبار در این لیست قرار گرفته است.

اگر شما نیز تمایل دارید یک انبار صنعتی پویا داشته باشید، همراه ما باشید تا در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید و از خدماتی که مجموعه قفسه سازان جهان دژ در این زمینه ارائه می‌دهد، آگاهی یابید.

قفسه بندی انبار

قفسه بندی انبار چیست؟

قبل از اینکه در مورد قفسه‌بندی انبار صنعتی پویا بحث کنیم، لازم دانستیم ابتدا شما را با قفسه‌بندی انبار آشنا کنیم. این موضوع با هدف نظم بخشیدن به تجهیزات، لوازم، کالاها و مواردی از این قبیل، در یک انبار اجرا می‌شود.

قفسه بندی انبار به‌صورتی انجام می‌شود که چیدمان وسایل، گذاشتن و برداشتن آن‌ها از یک نظم خاص برخوردار شود و به‌سادگی در یک زمان کوتاه، امکان یافتن وسیله مورد نظر شما از میان سایر لوازم وجود داشته باشد. قفسه‌بندی انبار انواع مختلفی داشته که عبارتند از:

1- قفسه‌بندی انبار کوچک و بزرگ

2- قفسه‌بندی انبار قطعات، محصولات و مواد اولیه

3- قفسه‌بندی انبار منزل

4- قفسه‌بندی انبار کارگاه و کارخانه

5- قفسه‌بندی انبار صنعتی

یکی از مطرح‌ترین انواع قفسه بندی انبار، قفسه صنعتی است که قادر است یک فضای کوچک را به شکل بسیار کاربردی نظم ببخشید و با ظرفیت چندین برابر به شما تحویل دهد. در این فضای ایجاد شده با قفسه‌های صنعتی، دسترسی به تمام نقاط انبار و همچنین لوازم و مواد انبار شده کاملا آسان و امکان‌پذیر خواهد بود.

قفسه بندی صنعتی پویا

اگر به فکر طراحی یک انبار صنعتی پویا در محل کار خود هستید، شرکت قفسه سازان جهان دژ با سال‌ها تجربه در این زمینه می‌تواند بهترین مجری برای این تصمیم شما باشد. قبل از هر اقدامی شما باید با انواع سیستم های قفسه بندی انبار آشنا شوید.

سیستم‌ های قفسه بندی انبار به دو صورت ثابت و متحرک طراحی می‌شوند که در نوع ثابت قفسه‌ها پس از نصب قابلیت جابجایی ندارند، در حالیکه در سیستم پویا و متحرک، این قفسه‌ها متحرک بوده و امکان جابجا کردن آن‌ها وجود دارد. مزیت یک انبار صنعتی با سیستم‌های پویا نسبت به نوع ثابت، دسترسی سریع کاربران به کالاهای موجود در انبار و حذف نیروی انسانی در فرآیند انبارداری است.

انواع سیستم ‌های انبار داری پویا عبارتند از:

موبایل راک

شاتل درایوین

خود جریان

خود تغذیه

خود برگشت

بایگانی متحرک

شما برای داشتن یک انبار صنعتی پویا می‌توانید با بررسی مزیت‌های هر کدام از این سیستم‌ها و مشخصات آن‌ها، یک مورد را که متناسب با شرایط انبار و کسب و کارتان است را انتخاب کنید. قفسه سازان جهان دژ با بهترین امکانات و طراحی منحصربه‌فرد قادر است نزدیکترین طرح را به سلیقه و اهداف شما اجرا کند.

قفسه بندی پویا

مزایای استفاده از قفسه بندی پویا

قطعا هرکدام از سیستم‌‌های قفسه بندی انبار برای موقعیت‌های مختلف کاربرد داشته و نمی‌توان یک سیستم را نسبت به نوع دیگر بهتر در نظر گرفت. در واقع هر یک از سیستم‌ها در موقعیت مناسب خود، نسبت بو نوع دیگر ارجعیت خواهد داشت. با این وجود از مزایای سیستم متحرک می‌توان این موارد را نام برد.

1- افزایش میزان درصد بهره‌برداری از سطح انبار تا بیش از 95 درصد

2- کاهش میزان پالت‌های مورد استفاده در انبارداری

3- کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری

از میان انواع سیستم‌های قفسه‌بندی متحرک ما قفسه‌بندی موبایل راک انتخاب کرده تا بیشتر با آن آشنا شویم.

قفسه بندی موبایل راک

در این نوع قفسه ‌بندی انبار، سازه قفسه‌ بر روی شاسی‌های متحرک نصب می‌شود و ریل‌هایی نیز در کف انبار تعبیه و اجرا می‌شود تا شاسی‌ها بر روی آن‌ها حرکت کنند. موبایل راک تعداد راهروها را در یک انبار صنعتی پویا کاهش داده و از حداقل فضای انبار، حداکثر بهره‌برداری را به عمل می‌آورد.

در این سیستم بدون جابجایی اضافی به همه پالت‌ها دسترسی خواهید داشت. در سیستم موبایل راک اپراتور راهروی مورد نظر خود را انتخاب و فرمان جابجایی را صادر می‌کند، در ادامه بلوک‌های قفسه‌ها حرکت کرده و راهروی انتخاب شده باز می‌شود تا عملیات گذاشت و برداشت بار انجام شود.

برای اجرای این سیستم منحصربه‌فرد در انبار خود و بهرمندی از یک انبار صنعتی پویا، به سایت شرکت قفسه سازان جهان دژ مراجعه کرده و با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

فاکتورهای مهم در اجرای قفسه بندی انبار

اگر قصد دارید یک انبار صنعتی ویژه برای کسب‌وکار و صنعت مورد نظر خود طراحی کنید باید این فاکتورها مد نظر قرار دهید.

1- ابعاد فضای انبار

اولین نکته مهم در قفسه بندی یک انبار صنعتی، توجه به ابعاد فضای انبار و متناسب‌سازی اندازه قفسه صنعتی با این فضا است. در انبارهای بزرگ، قفسه‌های بزرگ قابل اجرا هستند و در انبار کوچک خلاف این فرآیند قابل اجرا خواهد بود.

2- حجم و وزن محصولات و تناسب آن با ابعاد و جنس قفسه‌ها

انتخاب قفسه‌های فلزی و صنعتی معمولا با توجه به وزن و حجم محصولات و کالاهای انبار شده انجام می‌شود.

3- جابجایی کالاها در انبار

روش جابجایی کالاها در انبار نیز در انتخاب نوع سیستم قفسه صنعتی نقش داشته و معمولا در انبارهایی که کالاها توسط لیفتراک و سایر دستگاه‌های گذاشته یا برداشته می‌شوند از قفسه پالت راک و درایوین استفاده می‌شود، درحالی‌که بارگذاری کالا‌های بسته‌بندی شده توسط نیروی انسانی، به سایر قفسه‌ها نظیر قفسه مشبک، بالکی راک و یا لانگ اسپن نیاز دارند.

4- بودجه قفسه بندی انبار

میزان هزینه‌ای که برای اجرای قفسه‌بندی انبار در نظر گرفته می‌شود نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و هرچقدر این بودجه بیشتر باشد، قدرت انتخاب و مانور در این زمینه بیشتر خواهد بود. قیمت قفسه‌ها بر اساس ابعاد، تعداد طبقات، میزان تحمل سیستم های قفسه بندی انبار و مواردی از این قبیل تعیین می‌شود.

5- ایمنی قفسه‌بندی

نصب استاندارد قفسه‌های انبار و رعایت اصول مربوط به نصب صحیح آن‌ها، یک عامل مهم در ایمنی تجهیزات انبار و پرسنل این بخش خواهد بود. اجرای غیراستاندارد این تجهیزات، علاوه‌بر به خطر انداختن سلامت و امنیت کارکنان، خسارات مالی فراوانی را نیز در پی خواهد داشت.

قفسه صنعتی

جمع‌بندی

یک انبار صنعتی پویا نیازمند طراحی منحصربه‌فرد و اجرای دقیق تمام اصول قفسه‌بندی بوده تا بتواند یک فضای بهینه برای انبار و نگهداری اقلام مختلف را ارائه دهد. اگر در این زمینه نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتری دارید، می‌توانید به سایت مجموعه قفسه سازان جهان دژ مراجعه کرده و از راهنمایی مشاوران این شرکت بهره‌مند شوید.

جهان دژ عاملیت رسمی شرکت دژپاد را داشته و در بازارهای داخلی و خارجی فعالیت می‌کند. محصولات قفسه سازان جهان دژ عبارتند از: انواع قفسه بندی انبار، قفسه صنعتی، قفسه و سازه‌های فلزی، که به همراه اجرای استاندارد و با تضمین کیفیت و گارانتی ارائه می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا