اخبار

لیست لوازم مورد نیاز، اطلاعات ضروری در مورد قشم

فهرست مطلب

لیست لوازم مورد نیاز، اطلاعات ضروری در مورد قشم

برای سفر کردن به قشم یا هر مکان تفریحی دیگر، به یک سری لوازم ضرری نیاز داریم. به همین خاطر باید قبل از بستن بار و بندیل سفر، یک چک لیست از این وسایل مورد نیاز تهیه شود. چون هر کدام از شهر‌های کشور، شرایط آب و هوایی یا اقامتی مربوط به خود را دارند. پس فراموشی چنین وسایلی می‌تواند سفر تفریحی شما را خراب کرده یا دچار مشکل کند. در این مطلب قرار است تا لیستی از وسایل و اطلاعات ضروری در خصوص قشم را معرفی کنیم. فراهم کردن این وسایل باید قبل از خرید بلیط مشهد قشم یا هر مبدا و مقصد دیگری باشد. با خیال راحت چمدان خود را ببندید و بلیط هواپیما خود را بگیرید.

وسایل و اطلاعات ضروری برای سفر به قشم

۱ – گوشی موبایل و شارژر آن

یکی از مهمترین وسایل برای سفر به قشم، به همراه داشتن گوشی موبایل است. چون برای ارتباط با افراد خانواده و دوستان خود، حتماً به یک گوشی همراه نیاز خواهید داشت. چون برخی اتفاقات در طول سفر قابل پیش‌بینی نبوده و شاید لازم باشد تا خانواده در جریان یک سری امور باشند. از سویی دیگر با وجود پیشرفت تکنولوژی، بیشتر تلفن‌های همراه مجهز به دوربین با کیفیت هستند. از این دوربین می‌توان برای گرفتن عکس‌های یادگاری در حین سفر استفاده کنید.

۲ – مدارک شناسایی و بلیط سفر

برای اقامت در هتل‌های قشم و یا احراز هویت خود، لازم است تا یک سری مدارک شناسایی را در کیف خود داشته باشید. کارت ملی و شناسنامه، دو نمونه از اصلی‌ترین مدارک مورد نیاز برای تأیید هویت در حین سفر است. برای گردشگران غیر ایرانی نیز، به همراه داشتن پاسپورت ضروری است. البته پاسپورت شما باید اعتبار داشته باشد و حداقل شش ماه قبل از تاریخ انقضا، آن را تمدید کنید.

علاوه بر مدارک شناسایی، باید بلیط سفر، گواهینامه و دفترچه بیمه را هم با خود ببرید. چون شاید خدایی نکرده در حین سفر، دچار بیماری شده و به آن نیاز داشته باشید. بلیط قشم مشهد یا هر بلیط دیگری را که قبلاً تهیه کرده‌اید، در داخل کوله یا کیف مسافرتی خود قرار دهید. البته امروزه نسخه‌های کاغذی بلیط حذف شده و می‌توان فایل آن را در گوشی همراه ذخیره کرد. چون با رزرو بلیط قطار یا هواپیما در سایت‌های معتبری چون فلای تودی، صرفاً یک فایل حاوی کد کیو آر برای مسافر صادر خواهد شد.

۳ – به همراه داشتن کفش اسپرت

کسی که به قشم سفر می‌کند، هدفش تفریح و خوشگذرانی است. تفریح و خوشگذرانی هم با کفشی راحت ممکن است. کفشی که هم سایز با شماره پا شما بوده و پاشنه یا انگشت‌ها را نزند. معمولاً برای چنین مسافرت‌هایی، از کفش‌های اسپرت استفاده می‌کنند. چون به نسبت کفش‌های رسمی نرم‌تر بوده و انسان با پوشیدن آن‌ها، آزادی عمل بیشتری دارد. البته اگر سفر شما به قشم در فصل تابستان باشد، می‌توان آن را با صندل‌های راحت هم تعویض کرد. چون کفش‌های اسپرت برای فصل‌های گرم، زود بو گرفته و پا عرق می‌کند. حتی برای ساحل گردی در کنار دریا، بد نیست که یک جفت دمپایی هم با خود ببرید.

۴ – عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب

موقعیت جزیره قشم به گونه‌ای است که در اکثر اوقات، هوا آفتابی بوده و خورشید به طور مستقیم می‌تابد. البته قرارگیری جزیره در میان آب هم، خود می‌تواند دلیلی برای گرم شدن قشم باشد. بهرحال برای جلوگیری از آسیب‌های پوستی، باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد.

استفاده از این کرم مخصوصاً برای کودکان و بانوان که پوستی حساس دارند، ضروری به نظر می‌رسد. عینک آفتابی هم باعث می‌شود تا چشمان شما اذیت نشده و به راحتی بتوانید از تماشای منظره‌های دیدنی جزیره قشم لذت ببرید.

۵ – استفاده از کیف کمری یا دستی

سفر شما زمانی لذت بخش خواهد بود که وسایل کمتری با خود داشته باشید. اما به همراه داشتن یک سری وسایل مانند گوشی، کارت اعتباری، شارژر موبایل، کلید اتاق هتل و مدارک شناسایی لازم است. اینکه تمامی این وسایل را در جیب شلوار یا پیراهن خود جای دهید، کمی بد به نظر می‌رسد. پس بهتر است که قبل از سفر، یک کیف کمری یا دستی تهیه کرده و تمامی این وسایل را در آن قرار دهید.

۶ – وسایل شخصی

برای کاهش هزینه‌های سفر و راحتی خود، باید یک سری وسایل شخصی مانند مسواک، حوله، لباس شنا، خمیر دندان و غیره را با خود ببرید. چون شاید خرید تمامی این وسایل برای اعضای خانواده هزینه بر باشد و یا اینکه شما عادت به استفاده از لوازم خود داشته باشید. نیاز هم نیست که لباس‌های کلفت مانند پالتو را در ساک سفر خود بگذارید؛ چون جزیره قشم به شهر همیشه آفتابی معروف است. پس به جای بردن لباس‌های اضافی، لباس نخی و نازک را فراموش نکنید.

۷ – دارو‌های ضروری

برای مسافرانی که عادت به مصرف دارویی خاص دارند، ضروری‌ترین وسایل سفر به قشم تهیه مقداری از همین داروی مشخص است. چون شاید شما در حین سفر، دسترسی سریعی به داروخانه نداشته و حالتان بد شود. علاوه بر این دارو‌های ضروری، به همراه داشتن یک سری قرص‌های مسکن و شربت دل درد هم لازم است. بردن یک سری وسایل کمک‌های اولیه هم ضرری ندارد. تمام این وسایل را می‌توان به اضافه یک فشارسنج، در داخل ساکی کوچک جا داد.

۸ – استفاده از کوله پشتی برای مسافرت

یکی از معضل‌های مسافران، جابجایی چمدان‌های سنگین در‌ایستگاه‌های مسافرتی یا هتل است. پس بهتر است که در عوض بردن چمدان‌های بزرگ، از کوله پشتی برای حمل ضروریات خود استفاده کنید. چون مانع از کمر درد شده و حمل آن به مراتب راحت‌تر از چمدان‌های سنگین است.

چون شاید مجبور به پیاده روی در بعضی از مسیر‌های جزیره باشید. یکی دو تا کیسه هم ته ساک بگذارید؛ چون شاید برای نگهداری لباس‌های خیس بعد از شنا لازم شود.

۹ – وسایل سرگرم‌کننده کودک

برای خانواده‌هایی که کودک زیر دو سال دارند، هیچ چیز مهمتر از بردن وسایل سرگرم‌کننده نیست. چون معمولاً طولانی بودن مسیر سفر به قشم باعث بهانه‌گیری کودک شده و شاید سفر شما را خراب کند. حتی غذای کودک باید جداگانه فراهم شده و آن را در ساکی جداگانه قرار دهید. دارو‌های کودک، شیشه شیر، پتو و لباس کودک جزء دیگر اقلام ضروری برای سفر‌های خانوادگی به قشم هستند. به همراه داشتن پماد یا روغن‌های تسکین نیش حشرات هم از ضروریات چنین سفری است.

سخن نهایی

فرصت‌های سفر و خوشگذرانی بسیار محدود هستند و شاید یک سهل انگاری ساده، سفر شما را خراب کند. به همین خاطر باید قبل از سفر به قشم، لیستی از این وسایل معرفی شده را در ساک خود قرار دهید. البته این لیست کامل نبوده و بسته به شرایط سنی و نیاز‌های شما می‌تواند بیشتر یا کمتر شود. ولی خب یک سری وسایل مانند مدارک شناسایی و بلیط مشهد قشم، از ضروریات هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا