اخبار

چگونه جرات ورزی جنسی خود را ارزیابی کنیم؟

فهرست مطلب

چگونه جرات ورزی جنسی خود را ارزیابی کنیم؟

صحبت کردن در مورد رابطه جنسی چقدر برایتان راحت است؟ آیا می توانید خواسته های واقعی خود را در یک رابطه جنسی بیان کنید؟

در این پست با ما همراه باشید تا در رابطه با جرات ورزی جنسی و انواع آن صحبت کنیم. همچنین به شما خواهیم گفت که چگونه جرات ورزی  جنسی خود را با «تست جرات ورزی جنسی هالبرت» ارزیابی کنید؟

جرات ورزی جنسی چیست؟

جرات ورزی جنسی به توانایی فرد برای ابراز احساس، علاقه و نظر واقعی خود در مورد برقراری یک رابطه جنسی اشاره دارد.

برای اینکه معنی جرات ورزی جنسی را خوب درک کنید، ابتدا باید به انواع ان اشاره کنیم. در زیر دو نوع جرات ورزی جنسی را توضیح داده ایم.

انواع جرات ورزی جنسی

1- جرات ورزی به معنای خواسته های جنسی

دسته نوع یک اشاره به نیازها و تمایلاتی دارد که ما دوست داریم در روابطمان داشته باشیم. جرات ورزی جنسی در این دسته به معنای ممانعت از ابراز تمایلات خود به صورت آشکار است.

حتی وقتی روابط نزدیکی بین دو زوج وجود دارد، ممکن است درخواست ایجاد رابطه سخت باشد. فرد با خود می گوید اگر شریک من به خاطر این خواسته مرا سرزنش کند چه می شود؟ یا اینکه اگر درخواستم از نظر او شرم آور باشد چه؟

بنابراین معمولا در این نوع جرات ورزی، زمانی می گوییم که فرد جرات ورزی جنسی پایینی دارد که او به خاطر ترس و نگرانی از شنیدن پاسخ منفی، خواسته ها و نیازهای جنسی خود را به شریکش نمی گوید.

2- جرات ورزی جنسی به معنای اجبارهای جنسی

نوع دوم از جرات ورزی جنسی به محدودیت ها، بی علاقگی و ناتوانی فرد برای مقاومت در برابر خواسته های جنسی بر می گردد. افراد برای داشتن رابطه جنسی مجبور نیستند. بنابراین وقتی تمایلی به آن نداشته باشند، نباید تحت فشار قرار گیرند.

ممکن است برخی از خواسته های  جنسی طرف مقابل برای یکی از طرفین جذابیتی نداشته باشد یا برای او خارج از عرف باشد. در برخی از مواقع نیز فرد به لحاظ جسمی یا روانی شرایط رابطه را ندارد.

بنابراین معمولا در این نوع جرات ورزی، زمانی می گوییم که فرد جرات ورزی جنسی پایینی دارد که او نتواند بی علاقگی خود را به طور مستقیم بیان کند.

چرا باید در روابط جنسی جرات ورز باشیم؟

شواهد علمی نشان می دهد که جرات ورزی جنسی با سلامت جسمانی و سلامت روانی مرتبط است. جرات ورزی جنسی می تواند رضایت و سازگاری زناشویی را تحت تاثیر قرار دهد.

برخی از مطالعات نشان می دهد که عدم جرات ورزی جنسی با ایجاد نارضایتی از رابطه می تواند به طور غیر مستقیم با اختلاف زناشویی، خیانت و یا طلاق در ارتباط باشد.

توجه به جرات ورزی جنسی بسیار حائز اهمیت است. بررسی مطالعات علمی نشان می دهد که پژوهش در رابطه با جرات ورزی جنسی از سال 2000 تا سال 2020 رشد چشمگیری داشته است.

 جرا باید جرات ورزی جنسی را ارزیابی کرد؟

جرا باید جرات ورزی جنسی را ارزیابی کرد؟

پژوهشگران معتقدند که استفاده از یک تست یا آزمون برای سنجش جرات ورزی جنسی بسیار مهم است. آن ها مهمترین دلایل توجه به تست جرات ورزی را اینگونه بر می شمرند:

  • افراد زیادی در مورد جرات ورزی جنسی ناآگاه هستند.
  • بدون یک تست استاندارد ممکن است درک درستی از مفهوم جرات ورزی جنسی نداشته باشیم.
  • جرات ورزی جنسی جنبه های مختلفی دارد که فقط از طریق تست های استاندارد قابل سنجش است.

چگونه جرات ورزی جنسی خود را بسنجیم؟

توضیحاتی در مورد جرات ورزی جنسی و انواع آن دادیم. آیا جرات ورزی جنسی شما پایین است؟ برای پاسخ به این سوال می توانید از آزمون ها یا تست های استاندارد استفاده کنید.

یکی از معروف ترین تست ها برای سنجش جرات ورزی جنسی، آزمون هالبرت است. در ادامه به توضیح بیشتر این تست می پردازیم.

تست جرات ورزی جنسی هالبرت

تست جرات ورزی جنسی هالبرت، آزمونی استاندارد است که توسط دیوید هالبرت در سال 1992 ساخته شده است.

تست جرات ورزی جنسی هالبرت دارای 25 سوال است که شما بعد از خواندن آن ها باید به پنج گزینه پیش رو پاسخ دهید.

چه افرادی می توانند از تست هالبرت استفاده کنند؟

این تست برای سنجش جرات ورزی جنسی کلیه افراد بالای 18 سال قابل استفاده است. همچنین تست هالبرت به وسیله درمانگران در امور بالینی برای سنجش مشکلات جنسی و زناشویی افراد استفاده می شود.

آیا تست جرات ورزی جنسی هالبرت معتبر است؟

پژوهش های زیادی تست جرات ورزی جنسی هالبرت را به کار برده اند. بررسی مطالعات انجام شده نشان می دهد که بیش از 250 مقاله علمی معتبر از تست هالبرت برای سنجش جرات ورزی استفاده کرده اند.

همچنین استفاده از پرسشنامه هالبرت در مقالات علمی از سال 2000 تا 2022 رشد چشم گیری داشته است. بعلاوه از سال 2015 تا 2022 حدودا 153 مقاله، آزمون جرات ورزی جنسی هالبرت را برای ارزیابی انتخاب کرده اند.

نتایج مطالعات اعتباریابی نیز نشان می دهد که این تست از پایایی و روایی خوبی برخوردار است. ضرایب همبستگی بعد از دو آزمون برای جمعیت عمومی برابر با 0/88 و برای جمعیت بالینی برابر با 0/83 است. همچنین ضریب پایایی کل آزمون برابر با 0/85 گزارش شده است.

چگونه از تست جنسی هالبرت استفاده کنم؟

چگونه از تست جنسی هالبرت استفاده کنم؟

برای استفاده از تست جرات ورزی جنسی هالبرت دو روش وجود دارد.

دانلود پرسشنامه جرات ورزی جنسی

می توانید این آزمون را دانلود کنید و به سوالات آن جواب دهید. سپس بر اساس پاسخنامه، میزان جرات ورزی جنسی خود را نمره گذاری کنید. در نهایت متوجه خواهید شد که چقدر در روابط جنسی خود با شریک زندگی تان جرات ورز هستید.

جمع بندی

در رابطه با اهمیت جرات ورزی جنسی و روش های ارزیابی آن صحبت کردیم. همانطور که اشاره شد تست هالبرت، آزمونی معتبر برای سنجش جرات ورزی جنسی شما می باشد.

جستجوی کاربرای برای این مطلب:

  • https://favino ir/29047/چگونه-جرات-ورزی-جنسی-خود-را-ارزیابی-کنی/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا