اخبار

آشنایی با هتل های فیروزکوه و تاکستان

فهرست مطلب

فیروزکوه از جمله شهرستان‌های تهران است که دارای قدمتی دور و دراز و همینطور طبیعتی بکر و خوش آب و هوا می‌باشد. برای مردم تهران که گرفتار شلوغی و آلودگی روزمره هستند،‌ فیروزکوه تهران، پناهگاهی مناسب برای فرار از دود و دم محسوب می‌شود.

طبیعت این شهرستان متشکل از رودخانه‌ها و چشمه‌های بکر و جاذبه‌های تاریخی از جمله غارهای قدیمی و آثار تاریخی به جا مانده از سالیان دور است. که همگی منجر به این شده‌اند تا این مکان به یک مقصد ایده‌آل برای سفری دو سه روزه تبدیل گردد. اگر قصد سفر به فیروزکوه را دارید می‌توانید در هتل‌های آن مثل هتل کیومرث فیروزکوه اقامت کنید.

تاکستان در استان قزوین قرار داشته و مرکز آن تاکستان است. با شنیدن نام تاکستان ناخودآگاه ذهن‌ها به یاد باغ‌های انگور این شهر می‌افتد. تا قبل از سال ۱۳۷۵ شهرستان تاکستان از توابع استان زنجان محسوب می‌شد اما بعد از آن با شهر قزوین، استان قزوین را تشکیل دادند. آثار تاریخی زیادی در این شهر وجود دارد که برای گردشگران بسیار جذاب است.

هتل های فیروزکوه؛ اقامتگاه بوم گردی حاج محمد فیروزکوه

این اقامتگاه بوم‌گردی در دسته هتل های فیروزکوه است که در روستای فرح آباد از توابع دهستان حبله رود فیروزکوه قرار دارد. به خاطر عبور رودخانه حبله رود از آن، این روستا یکی از خوش آب و هواترین و البته سرسبزترین روستاهای استان تهران محسوب می‌شود. بوتیک هتل درختی حاج محمد فیروزکوه در یک باغ چشم‌نواز و بزرگ با درختان کهن گردو واقع شده است که قدمت آن‌ها تقریبا 100 سال می‌شود. در سال ۱۴۰۱ یک کلبه درختی دو خوابه شکیل به اسم سزان و هفت کلبه درختی ۲ تخته مدرن با اسامی رامبراند، دگا، رافائل، داوینچی، رنوار،  گوگن و ون گوگ در این بوتیک هتل درختی بنا شد. همگی این کلبه‌های درختی حول یک آپارتمان درختی قرار دارند. اقامت در کلبه‌های درختی حاج محمد بدون شک یک تجربه رویایی برای زوج‌های جوان است که نباید به هیچ عنوان آن را از دست داد.

 

هتل های فیروزکوه؛ اقامتگاه بوم گردی آرش کمانگیر فیروزکوه

کلبه‌های رویایی آرش کمانگیر از هتل های فیروزکوه بوده که در دل طبیعتی بکر و پر از مه گدوک از گردشگران عزیز و علاقمندان به طبیعت میزبانی می‌کند. مجموعه تفریحی و اقامتی آرش کمانگیر متشکل از 9 کلبه ۹ و نیم متری است که بطورکلی دارای ظرفیت اسکان و پذیرش 45 گردشگر است. تمامی آلاچیق‌ها بدون سرویس بهداشتی اختصاصی هستند. به همین خاطر مهمانان عزیز باید از سرویس بهداشتی مجموعه (2 توالت فرنگی و 2 حمام زنانه و مردانه، 6 توالت ایرانی) به صورت مشترک استفاده کنند.

کلبه‌های این دهکده زیبا و چشم‌نواز به صورت کانکس فلزی بنا گشته‌اند و داری پنجره‌های بزرگی هستند. در فضای مجموعه سیاه چادرهای عشایری به شکل کاملا سنتی قرار دارد. مهمانان عزیز می‌توانند برای چند ساعتی دورهمی، شب نشینی و داشتن زندگی عشایری در این سیاه چادرها را تجربه کنند. همچنین مسافران سوغات سفرشان را از فروشگاه هنرهای دستی (ظروف مسی و عروسک‌های دست‌ساز ) این اقامتگاه خریداری می‌کنند.

هتل های فیروزکوه؛ هتل کیومرث فیروزکوه

هتل کیومرث از هتل های فیروزکوه است که در زمینی با مساحت 500 متر و زیربنای 550 مترمربع و دارا بودن 2 طبقه بنا شده است. این هتل دارای 10 اتاق اقامتی (با چیدمان و معماری مشابه)، حداکثر امکان پذیرایی از 25 نفر را دارد. هر اتاق از سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی برخوردار است.

از ویژگی‌هایی که این هتل دارد باید به آب و هوای دل‌انگیز و چشم‌انداز فوق‌العاده روبروی آن که قلعه فیروزکوه نام دارد اشاره داشت. با اقامت در هریک از این واحدهای اقامتی این امکان را دارید از منظره برفی اطراف هتل بهره ببرید. از جاذبه های گردشگری هتل کیومرث می‌شود به قلعه فیروزکوه (مقابل اقامتگاه)، امام زاده اسماعیل (1 دقیقه) و آبشار (5 دقیقه) اشاره داشت. تمام طول مسیر تا رسیدن به اقامتگاه آسفالت است.

این اقامتگاه پارکینگ اختصاصی ندارد ولی گردشگران این امکان را دارند خودرو را در نزدیکی اقامتگاه که به دروبین مدار بسته مجهز است با خیالی آسوده پارک کنند.

اتاق‌ها از سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصی و همینطور سرویس بهداشتی ایرانی به صورت مشترک در حیاط برخوردار هستند.

سیستم گرمایشی اقامتگاه شوفاژ بوده و به خاطر موقعیت کوهستانی، اقامتگاه سیستم سرمایشی ندارد.

در این منطقه خوشبختانه خطوط همراه اول و ایرانسل آنتن دهی مناسب و خوبی دارند. سرعت اینترنتی که خطوط همراه اول دارند 4G است.

هتل های تاکستان؛ هتل بغدادی تاکستان

هتل چهار ستاره بغدادی از هتل های تاکستان است که در یک کیلومتری این شهر واقع شده است. شروع به فعالیت این هتل برمی‌گردد به فروردین ماه سال ۱۳۹8. ساختمان باشکوه و نوساز این هتل در ۷ طبقه بنا شده و متشکل از ۸۴ باب اتاق و سوئیت مدرن و مجهز به امکانات کامل رفاهی است. هتل بغدادی تاکستان دارای کادری آموزش‌دیده و ماهر فرصت میزبانی از میهمانان را غنیمت می‌شمرد و تجربه اقامتی به یادماندنی را برای شما میهمانان دوست‌داشتنی فراهم می‌کند.

هتل های تاکستان؛ هتل خوشبین تاکستان

از هتل ‌های تاکستان استان قزوین هتل خوشبین تاکستان می‌باشد. ساختمان هتل سال 1381 ساخته شد. هتل سال 1397 مورد بازسازی قرار گرفت و متشکل از 12 واحد اقامتی در 4 طبقه است. چنانچه وسیله‌ی نقلیه دارید با جاذبه‌هایی نظیر تپه‌های اک 12 دقیقه، بقعه‌ی پیر تاکستان 7 دقیقه، کاخ شاهی و حمام و مسجد شاه‌عباسی حدود 40 دقیقه، امام‌زاده کمال و تا محوطه‌ی شکارممنوع خراسان‌لو فاصله حدودی 1 ساعت ‌دارید. هتل خوشبین برای صرف غذا از رستوران ایرانی برخورداراست. با این حال اگر به رستوران دیگری نیاز داشتید، این امکان را دارید به رستوران ممتاز برژاوی که در چند قدمی محل شما واقع شده و یا رستوران غزال تاکستان که تا هتل خوشبین حدود 12 دقیقه با ماشین فاصله دارد برسید.

هتل های تاکستان؛ هتل جهانگردی تاکستان قزوین

گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی در سراسر ایران دارای مهمانسراها و هتل‌هایی با کیفیت مناسب هستند. به همین خاطر یکی از گزینه‌ها برای داشتن اقامتی مناسب و آسوده به شمار می‌آیند. در استان قزوین و شهر تاکستان هم یکی از هتل‌های جهانگردی خوب با اسم هتل جهانگردی تاکستان توانسته با فراهم کردن امکانات مجهز اقامتی در خدمت مسافران باشد. از لحاظ موقعیت مکانی این هتل از هتل های تاکستان حدود 5 کیلومتر تا بازار و کمتر از 50 کیلومتر تا قزوین فاصله دارد. شهر تاکستان در محور ترانزیتی قزوین، همدان و قزوین، زنجان و در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی قزوین قرار دارد. زبان ساکنین اصلی این شهر تاتی بوده که بازمانده زبان قدیمی ایرانی است. آ‎ثاری که از از تپه‌های باستانی تاکستان و روستاهای اطراف آن بدست آمده، حاکی از آن است که قدمت این سرزمین به تاریخ قبل از اسلام می‌رسد.

هتل های تاکستان؛ مهمانپذیر خورشید تاکستان

مهمانپذیر خورشید از هتل های تاکستان است که در سال ۱۳۹۴ تاسیس شد. این مهمانپذیر با هدف ارتقا کیفیت و خدمات در سال ۱۴۰۰ مورد بازسازی قرار گرفت. این مجموعه دارای ۲ طبقه و ۳۵ واحد اقامتی است. پرسنل مهمانپذیر خورشید با افتخار از شما میهمانان عزیز میزبانی می‌کنند.

جمع‌بندی

در این مقاله توضیحات کاملی از هتل‌ های فیروزکوه و همینطور هتل های تاکستان دادیم. بدون شک طبیعت بی‌نظیر و غنی هر دو شهر دلیل خوبی برای سفر به آن‌ها است. با این حال برای آن که سفری بی عیب و نقص داشته باشید و بتوانید با آسودگی خاطر و انرژی بالا از جاذبه‌ها بازدید نمایید به اقامتگاهی مناسب نیازمندید. در این مقاله ما به هتل‌های خوب هر دو شهر پرداختیم تا شما با اطلاعات کامل بتوانید اقامتگاه مناسبتان را انتخاب کنید.

جستجوی کاربرای برای این مطلب:

  • https://favino ir/26917/آشنایی-با-هتل-های-فیروزکوه-و-تاکستان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا