ترفند

لانگ دیستنس چیست؟ 10 مزیت و عیب از روابط لانگ دیستنس

فهرست مطلب

لانگ دیستنس (Long distance Relationship) یا LR که، به عنوان رابطه عاطفی از راه دور در زبان فارسی  شناخته شده است؛ امروزه به واسطه اینترنت و برنامه های مختلف، امکان ارتباط افراد را در مکان های دور از هم برقرار کرده است. بسیاری از زوج های که به دلایلی مانند مهاجرت، ماموریت های کاری یا سفر های تفریحی از یکدیگر دور هستند؛ می توانند از این طریق با هم در ارتباط باشند.

طی این مقاله اختصاصی از بلاگ فاوینو اطلاعاتی بسیاری در رابطه با لانگ دیستنس و مزیت یا معایب این روش جهت ایجاد رابطه عاطفی پرداخته ایم. امیدورایم در صورت ایجاد قرار گرفتن در چنین موقعیتی، مطالب این مقاله برای شما و استحکام زندگیتان مفید باشد. در صورت علاقه از پست های سایت بوفچه نیز، دیدن کنید.

رابطه لانگ دیستنس با دوس پسر
رابطه لانگ دیستنس با دوس پسر

مهم ترین نکاتی در مورد رابطه عاطفی از راه دور

استفاده از فضای مجازی و اینترنت، برقرای رابطه از راه دور را تا حد بسیار زیادی راحت کرده است. اما با این وجود در زمان برقراری چنین رابطه عاطفی از راه دور، باید به نکات زیر توجه کنید:

تعیین خط قرمز

در همان ابتدا رابطه عاطفی از راه دور ، خطوط قرمزی را برای یکدیگر مشخص کنند تا در وسط این رابطه، باعث آزار یکدیگر نشوند.

هدف از ایجاد رابطه عاطفی

فرقی بین لانگ دیستنس، در یک شهر دیگر یا در همسایگی یکدیگر  وجود ندارد.توجه به این نکته، ضروری است که، هدف از برقراری این  رابطه عاطفی چیست؟

تعیین زمان هایی برای خوشگذرانی

در صورتی که افراد، در یک رابطه از راه دور قرار دارند؛ حتما در طول هفته برنامه برای خوش گذرانی را در نظر بگیرند. به طور مثال شبی را، برای دیدن فیلم مورد علاقه تعیین کنند یا به صورت آنلاین با هم، بازی کنند. بدون شک با انجام چنین کار هایی، رابطه عاطفی آن ها تازه باقی خواهد ماند.

لانگ دیستنس و عدم کنترل آن بر زندگی افراد

وجود یک رابطه عاطفی از راه دور، نباید مخل آسایش زندگی افراد شود. همه به خرید، تفریح، بودن در کنار خانواده یا دوستان نیازمند هستند. بنابراین افراد، نباید اجازه دهند که؛ این نوع رابطه عاطفی از راه دور، آن ها را از دیگر بعد های زندگی دور کند.

رابطه لانگ دیستنس با گوشی میشه؟
رابطه لانگ دیستنس دوسش داشتنی

تعیین زمانی برای برقراری تماس صوتی یا تصویری

بسیاری از اوقات در لانگ دیستنس، پیش خواهد آمد که؛ یکی از طرفین به واسطه تماس تصویری یا صوتی، قصد دیدن یا صحبت کردن با پارتنر خود را دارد. اما دقیقا در همان زمان شخص مقابل به دلایلی مانند امتحانات یا پروژه های سنگین کار،  امکان پاسخ دادن به پیام ها را ندارد. بدون شک این مسئله، می تواند ایجاد تنش در رابطه باشد. بنابراین بهتر است این افراد، یک ساعت در طول روز یا هفته را برای برقراری تماس صوتی یا تصویری مشخص کنند تا دلخوری در رابطه آن ها، به وجود نیایید.

در نظر گرفتن یک پایان برای زمان لانگ دیستنس

در صورتی که افراد به دنبال ایجاد یک زندگی مشترک با پارتنر خود، هستند؛ حتما یک پایان برای تمام کردن این نوع رابطه عاطفی در نظر بگیرند.

اطمینان از موقت بودن رابطه

در صورتی که هدف از برقراری چنین رابطه، شروع یک زندگی مشترک است؛ حتما بر موقت بودن این رابطه تاکید کنند. همچنین با تعیین یک تاریخ مشخص برای پایان آن، به یکدیگر بر ایجاد یک رابطه عمیق تر یعنی ازدواج اطمینان دهند.

رابطه لانگ دیستنس با گوشی میشه؟
رابطه لانگ دیستنس با گوشی میشه؟

مزایا و معایب رابطه لانگ دیستنس

ایجاد یا برقراری چنین روابطی، از دهه های گذشته بسیار طرفدار پیدا کرده و امروزه زوج های بسیاری، وجود دارند که؛ به دلیل مسافت، محل زندگی و کار از یکدیگر دور زندگی خواهند کرد. اما همچنان تمایل به ادامه این رابطه عمیق، با یکدیگر دارند. در چنین این شرایطی، رابطه عاطفی از راه دور بهترین گزینه برای ادامه زندگی است. از مزایای این نوع از  رابطه، امکان اجازه برای صرف وقت بیشتر برای یکدیگر است. از دیگر مزیت برقراری  رابطه لانگ دیستنس،  این است که؛ افراد می توانند به هم، اعتماد کنند. اوقات فراغت بیشتری، را با یکدیگری سپری کنند.

البته با وجود فناوری های جدید، می توانند برای حفظ این نوع از رابطه و  شعله ور نگهداشتن  آتش آن، تلاش کنند. همچنین در چنین موقعیت ها، حس قدرشناسی از یکدیگر بسیار بوده و مجبور به برقراری رفت و آمد های خانوادگی به اجبار، نیستند. با وجود چنین رابطه ای، امکان ایجاد حس عاطفی عمیق بین طرفین است. اما از مهم ترین معایب رابطه عاطفی از راه دور، می توان به حس دلتنگی برای پارتنر اشاره کرد.

البته برخی از افراد، به چنین روابطی، پایبند نیستند؛ در نتیجه امکان خیانت در رابطه عاطفی از راه دور، بسیار وجود دارد. یکی دیگر از معایب چنین روابطی، حسادت بوده و احتمالا در هر دو طرف احساس ناامنی را، به وجود خواهد آمد. این رابطه ممکن است از نظر احساسی سخت و باعث بروز مشکلات روحی شود. روابط لانگ دیستنس دیر یا زود تمام خواهند شد. بنابراین این رابطه، باید یک رابطه موقت ترسیم یا تصور کرد.

ارزیابی رابطه لانگ دیستنس از لحاظ روحی

یکی از اصلی ترین مزایای رابطه عاطفی از راه دور، این است که افراد وقت بیشتری برای انجام کارهای خود دارند. بدون شک این زمان، کمک بزرگی برای فکر کردن و هدف از ایجاد چنین روابط عاطفی از راه دور خواهد بود.امروزه به دلیل افزایش مشغله های زندگی، افراد با استرس زیادی کارهای روزمره خود را انجام خواهند داد. در صورت استفاده از این نوع رابطه، بدون شک حجم زیادی از این استرس ها از بین خواهد رفت. در یک رابطه حس مسئولیت در برابر فرد مقابل، منجر به ایجاد  استرس زیادی خواهد شد.

البته افراد در برابر این همه استرس، زمان بیشتری برای اوقات فراغت دارند که؛ می توانند با فراق خاطر استراحت کنند اما از مضررات این نوع از رابطه حس دلتنگی بوده و  به راستی بسیاری از افراد، نمی توانند با این موضوع کنار بیایند که برای مدت زمان طولانی از همدیگر دور  باشند. بنابراین وجود یک رابطه لانگ دیستنس، اصلا برای چنین افرادی توصیه نخواهد شد. همچنین این نوع از روابط، با احساس تنهایی همراه بوده و زمان ورود این افراد به ، کسی نیست که از آنها استقبال کند و در مور د مشکل های احتمالی با او صحبت کنند.

بررسی رابطه عاطفی از راه دور به لحاظ تعهد، احساسات و خیانت

از معایب رابطه لانگ دیستنس، وجود احتمال خیانت است. هنگامی که شریک فرد در اطراف او نباشد، این احتمال هست که وسوسه شده و به دنبال فرد دیگری برود. بنابراین احتمال خیانت در رابطه عاطفی از راه دور، دور از انتظار نیست. احساس حسادت نیز مانند خیانت، مانع از آن خواهد شد که؛ در این رابطه لانگ دیستنس، حس اعتماد شکل بگیرد. در نتیجه این امر، در کاهش کیفیت رابطه بین دو نفر تاثیر خواهد گذاشت.

بسیاری از افراد در ابن رابطه احساس دلتنگی، کرده و دائما از خود، خواهند پرسید که؛ این رابطه به ازدواج ختم خواهد شد یا نه؟ بسیاری از کسانی که، این نوع از رابطه عاطفی را تجربه کرده اند؛ ادعا دارند  که اعتماد بین دو طرف، مطمئنا منجر به ازدواج خواهد شد. وجود اینترنت و صفحات مجازی، در پیشرفت رابطه عاطفی از راه دور بسیار موثر است. با برقراری تماس های تصویری، بخش بزرگی از حس دلتنگی از بین خواهد رفت. بنابراین وجود گوشی های هوشمند و اینترنت را، باید در استحکام چنین روابطی موثر دانست.

رابطه لانگ دیستنس عاشقانه
رابطه لانگ دیستنس عاشقانه

مقایسه رابطه عاطفی از راه دور به لحاظ فردی و ذهنیتی

رابطه عاطفی از راه دور را، باید یک رابطه همیشه چالش برانگیز دانست. بنابراین به افرادی که، تحمل چنین چالش های راندارند؛ توصیه به برقراری لانگ دیستنس نخواهد شد. گاهی اوقات افراد، به دلیل فشار های روحی، دچار مشکلات روانی مانند افسردگی خواهند شد. زیرا بسیاری از آن ها، نمی توانند با این سطح از ناامنی کنار بیایند. در نتیجه دچار این اختلالات روانی جدی، شده و  در نتیجه رابطه عاطفی از راه دور، مناسب افرادی است که؛ از ثبات ذهنی برخوردار هستند.

از مشکلات دیگر در  چنین موقعیت های، موقت بودن این رابطه است. بنابراین باید هر چه زودتر راه حلی برای تبدیل این روابط به روابط عادی پیدا کرد.به صورت کلی عمر روابط عاطفی از راه دور، بسیار کوتاه است؛ زیرا در دنیای امروزی پیدا کردن شریک جدید کار سختی نیست. البته این مسئله، به دلیل اینکه طرفین یکدیگر را نمی توانند ببینند؛ این احتمال وجود دارد که هر یک از طرفین به طرف دلخواه خود رفته و همین امر منجر به منحل شدن رابطه، خواهد شد.

اما مزیت اصلی رابطه لانگ دیستنس، این است که هنگامی که فرد شریک خود را می بینید؛ بیشتر قدردان وجود او است. بسیاری از زوج ها که، روزانه در کنار هم هستند؛ به خاطر اینکه هر روز همدیگر را می بینند، کمتر قدردان هم هستند.

کلید های موفقیت در رابطه عاطفی از راه دور

در صورت وجود کلید اعتماد، در چنین روابطی بسیار موثر است. افراد شریک زندگی خود را، تا جاییکه امکان دارد در جریان همه ی اتفاقات روزمره زندگی قرار دهند. زیرا آن ها پارتنر فرد، در اصل بخشی از زندگی او بوده و این خود دلیلی است، برای این که او در جریان دیگر مسائل زندگی پارتنر خود باشد. صحبت در رابطه با برنامه های زندگی، محل سکونت و دیگر موارد با پارتنر خود، صحبت کنند تا حس اعتماد، به وجود آید.

برای رسیدن به موفقیت در لانگ دیستنس، کلید های موفقیت در نظر گرفته شه است. در صورت توجه به این کلید ها یا اصول روابط عاطفی از راه دور، بدون شک یک رابطه سالم و با چالش بسیار کم بین دو نفر شکل خواهد گرفت. اصلی ترین این اصول، عبارت هستند از:

مثبت اندیشی

یکی دیگر از کلیدهای موفقیت ارتباط از راه دور، مثبت اندیشی است. پژوهشگران در مطالعات حود، بیان کرده اند که؛ مثبت اندیشی و دوری از افکار منفی، اغلب به نتایج مثبت ختم خواهد شد. این موضوع نه فقط برای روابط، بلکه برای تمام جنبه های زندگی افراد، صدق خواهد کرد.

لانگ دیستنس

اعتماد سازی

هنگام برقراری هر نوع رابطه های به ویژه لانگ دیستنس، اعتماد و وجود چنین حسی بسیار با اهمیت است. کوچک ترین دورغ به پارتنر، بر این حس خدشه وارد خواهد کرد. در صورتی که این عمل، چند بار تکرار شود؛ بدون شک اعتماد از بین رفته و کل رابطه زیر سوال خواهد رفت. سیستم دفاعی مغز افراد، این طور است که؛ این اضطراب را در وجود شخص، فعال کرده و او نمی تواند،  آن را خاموش کند. دروغ هرچقدر هم بی اهمیت باشد، هرچقدر شخص مقابل سعی کند این دروغ کوچک را کم اهمیت جلوه دهد؛ باز هم می تواند کل بنیان رابطه را، متزلزل کند. تاثیر دروغ در زندگی مشترک را، نباید دست کم گرفت.

سخن آخر

برای حفظ هر رابطه عاطفی چه از راه نزدیک یا راه دور، مهمترین مسائل اعتماد و شناخت از یکدیگر است. آگاهی و شناخت نیاز های روحی و روانی، تاثیر بسیاری در ایجاد یک رابطه دارد. این مسائل در رابطه لانگ دیستنس یا روابط عاطفی از راه دور، دارای اهمیت بیشتری هستند. زیرا افراد، از یکدیگر دور بوده و وجود احساساتی مانند حسادت یا خیانت، در نابودن کردن این نوع از روابط تاثیر منفی خواهد گذاشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا