اخبار

ساخت سایت رایگان؛ ابزارها و منابعی برای راه‌اندازی وب‌سایت بدون هزینه

فهرست مطلب

ساخت سایت رایگان؛ ابزارها و منابعی برای راه‌اندازی وب‌سایت بدون هزینه

این روزها که هزینه ساخت سایت سر به فلک کشیده، خیلی‌ها دنبال روش ساخت سایت رایگان می‌گردند. البته هیچ‌کسی بدش نمی‌آید که خدمات رایگانی نصیبش شود. چه بسا اینکه در اول مسیر کاری خودش باشد و سرمایه زیادی هم برای راه اندازی سایت نداشته باشد.

حالا یک سری ابزارها و منابع برای راه اندازی رایگان وب سایت وجود دارد که در ادامه می‌خواهیم بیشتر در موردش صحبت کنیم. با استفاده از این ابزارها می‌توانید یک سایت آنلاین آن هم بدون هزینه بسازید.

ابزارهای ساخت سایت رایگان

دو روش پیشنهادی برای طراحی سایت رایگان وجود دارد. روش اول ساخت سایت رایگان در گوگل و روش دوم ساخت سایت در سایت ساز است. البته اگر برای ساخت فروشگاه اینترنتی دنبال ساخت سایت باشید، باید قید روش اول را بزنید. چرا که نیازهای اصلی یک فروشگاه اینترنتی را تأمین نمی‌کند. بگذارید اول هر دو ابزار های رایگان ساخت سایت را بررسی کنیم.

ساخت سایت رایگان در گوگل

به کمک ابزار Google Site می‌توانید یک سایت ساده و مبتدی طراحی کنید. نیازی به خرید هاست و دامنه ندارید و می‌توانید بدون پرداخت هزینه سایت داشته باشید. گرچه ساخت سایت در گوگل کاملاً رایگان است و نیاز به یک جیمیل دارد، اما این نوع سایت برای همه افراد مناسب نیست؛ به خصوص برای صاحبان فروشگاه اینترنتی. چرا؟

  1. امکان اتصال درگاه پرداخت به سایت وجود ندارد.
  2. امکان دریافت اینماد و سایر مجوزها وجود ندارد.
  3. امکان فروش کالا یا خدمات وجود ندارد.
  4. امکانات محدودی برای ساخت سایت دارید.
  5. از فونت‌های فارسی کمی پشتیبانی می‌شود.
  6. امکان ثبت نام کاربر وجود ندارد.

امکان ساخت وبلاگ وجود ندارد.

طراحی سایت با سایت ساز رایگان

در عوض ساخت سایت با سایت ساز ایرانی مثل Portal مزایای زیادی برای شما دارد. از طرفی اکثر سایت سازها یک تست رایگان یک هفته‌ای دارند که می‌توانید بدون پرداخت هزینه سایت بسازید. حالا چرا سایت ساز برای همه افراد مناسب است؟

  • سایت ساز ایرانی تمام امکانات لازم برای کاربران ایرانی را فراهم کرده است.
  • قالب‌های آماده سایت ساز و فروشگاه ساز به صورت اختصاصی و ریسپانسیو ساخته شده است.
  • امکان اتصال درگاه پرداخت به سایت وجود دارد.
  • امکان دریافت مجوزهای لازم فروشگاه اینترنتی وجود دارد.
  • امکان فروش کالا و خدمات به صورت اینترنتی وجود دارد.
  • امکان اتصال فروشگاه به موتورهای جستجوگر کالا مثل ترب و ایمالز وجود دارد.

روش ساخت سایت رایگان با یکی از ابزارها

از آنجایی که استفاده از سایت ساز برای همه صاحبان کسب و کار مناسب است، بیاید این ابزار را با هم بررسی کنیم. برای ساخت سایت رایگان در سایت ساز باید به شیوه زیر عمل کنید:

1.     ثبت نام کنید

در قدم اول باید در سایت پرتال ثبت نام کنید. برای ثبت نام اولیه به نام و نام خانوادگی و یک شماره همراه نیاز دارید. قبل از هر چیزی بگوییم که اگر دانش فنی برای ساخت سایت ندارید هم نگران نباشید.

سیستم سایت ساز به گونه‌ای طراحی شده که برای مدیریت و ساخت سایت نیاز به کمک هیچ فردی ندارید. با تماشای ویدئوهای کوتاه پنل کاربری می‌توانید به صورت مرحله به مرحله سایتتان را راه اندازی کنید.

2.     قالب مناسب انتخاب کنید

بعد از آن باید سری به صفحه قالب‌ها بزنید و بسته به نوع سایتتان، یک قالب انتخاب کنید. بیش از 40 قالب‌ فروشگاهی و شرکتی مختلف وجود دارد، که می‌توانید یکی را انتخاب و برای خودتان شخصی سازی کنید.

از تغییر تم سایت گرفته تا تغییرات مربوط به اسلایدر و بخش‌های داخلی صفحات وب سایت را می‌توانید بعد از انتخاب قالب انجام دهید.

3.     محتوا آپلود کنید

حالا وقتش رسیده که محتواهای کلی سایت مثل صفحه اصلی و درباره ما که در مورد اطلاعات شرکت است را پر کنید. سپس اگر محصول یا خدماتی برای ارائه دارید، هرچه سریع‌تر برای هر محصول یک صفحه جداگانه ایجاد کنید.

از طرف دیگر باید بخش وبلاگ فعالی برای سایتتان داشته باشید. از طریق تولید محتوا در وبلاگ می‌توانید روزانه مخاطبان زیادی جذب کنید.

4.     سایت را فعال کنید

بعد از اینکه دستی به سر و روی سایت رایگان خود کشیدید، وقتش رسیده که هزینه اشتراک سالیانه آن را پرداخت کنید. بر اساس اینکه سایت شما یک سایت شرکتی است یا فروشگاهی، هزینه خرید بسته شما متغیر است.

اگر سایت عادی داشته باشید با کمتر از 2 میلیون تومان صاحب سایت می‌شوید؛ اما اگر یک سایت فروشگاهی کوچک داشته باشید باید بین 2 تا 3 میلیون تومان هزینه پرداخت کنید.

بعد از فعال شدن سایت و با انتخاب دامنه، سایت شما فعال خواهد شد. بعد از فعال سازی سایت، انتخاب با شماست که با سئو سایت به نتایج اولیه گوگل برسید یا با پرداخت هزینه و تبلیغات.

در آخر یادتان باشد

فرقی نمی‌کند که برای چه کاری سایت می‌خواهید؛ برای معرفی خودتان به مشتریان یا برای فروش اینترنتی کالا یا خدمات. با راه اندازی سایت اینترنتی می‌توانید بازدیدکنندگان زیادی جذب کنید و درآمد داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا