اخبار

چرا باید از شوینده صورت استفاده کنیم؟

فهرست مطلب

چرا باید از شوینده صورت استفاده کنیم؟

در گذشته بیشتر افراد از صابون برای شست و شوی صورت و بدن خود استفاده می کردند. اما پس از مدتی محصولات جدیدی وارد بازار شدند که کم کم راه خود را به درون خانه افراد مختلف باز کردند.

البته برخی از افراد به این محصولات خوش بین نبودند و تولید شوینده های متنوع پوستی را به مصرف گرایی مرتبط می دانستند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله ابتدا بررسی کنیم که ژل شست و شوی صورت چیست و سپس فواید و عوارض ژل شستشوی صورت را شرح دهیم.

در صورتی که با استفاده از مواد صابونی پوستتان خشک و پر از چین و چروک شده بهتر است حتماً تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دلایل مصرف و فواید استفاده از ژل شست و شو صورت

با استفاده از بهترین ژل شستشوی صورت برای پوست خشک دیگر شاهد مشکلاتی مانند خشکی و احساس کشیدگی پوست نخواهید بود. به همین دلیل است که اکثر متخصصان پوست استفاده از ژل شست و شوی صورت را به افرادی که پوستی خشک دارند توصیه می کنند.

اما به نظرتان چرا باید از شوینده صورت استفاده کنیم ؟ مگر با استفاده از صابون تمام آلودگی های ایجاد شده روی پوست از بین نمی رود؟ در پاسخ باید بگوییم که مواد صابونی از نمک و اسید های چرب تشکیل شده اند که علاوه بر پاک کردن آلودگی ها، تمام چربی سطح پوست را نیز از بین می برند.

با از بین رفتن چربی سطح پوست شادابی و طراوت صورت نیز از میان رفته و پوست صورت خشک و آسیب پذیر می شود. به همین دلیل است که متخصصان پوست توصیه می کنند از شوینده ای برای شست و شوی صورت خود استفاده کنید که باعث تنظیم چربی پوست شود.

حال پرسشمان را دوباره مطرح می کنیم: چرا باید از شوینده صورت استفاده کنیم ؟ به نظرتان پاسخ این سوال کاملاً روشن نیست؟!

برای این بهتر است از شوینده صورت استفاده کنید که این محصولات کاملا مطابق نیاز پوست صورت فرموله شده و باعث آسیب و خشکی بیش از حد پوست نمی شوند. شوینده های صورت به طور مخصوص برای پوست چرب، خشک، مختلط و معمولی تولید می شوند تا هر فرد با توجه به نوع پوستش بتواند شوینده مناسبی را انتخاب و خریداری کند.

با استفاده از ژل شوینده صورت تمام مواد آرایشی و آلودگی های سطح پوست پاک شده و سبوم صورت تنظیم می شود. اما هر محصول مراقبتی و آرایشی پوست دارای مزایا و عوارضی است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

مزایای استفاده از ژل شستشوی صورت

اگر با فواید استفاده از ژل شست و شو صورت آشنا نیستید، بهتر است توضیحات زیر را مورد مطالعه قرار دهید. در ادامه به بررسی تمامی مزایای استفاده از ژل شست و شوی صورت یا فیس واش می پردازیم.

پاکسازی کامل پوست

مطمئناً پاکسازی پوست از مهم ترین فواید ژل شستشوی صورت است. با استفاده از فیس واش پوست صورت از چربی اضافه، آلودگی و مواد آرایشی کاملاً پاک و تمیز می شود.

در واقع زمانی که از شوینده صورت استفاده می کنید منافذ پوستی کاملاً از آلودگی ها تمیز شده و به این صورت پوست صورت می تواند بهتر از گذشته تنفس کند.

خواص آنتی باکتریالی و جلوگیری از ایجاد آکنه

از مهمترین مزایای استفاده از ژل شستشوی صورت می توان به خواص آنتی باکتریالی آن اشاره کرد. اگر پوست صورتتان پر از جوش های سرسیاه و آکنه شده به جای استفاده از راه حل های غیر معمول، شوینده صورت را به روتین پوستی خود اضافه کنید.

بسیاری از افرادی که صورتی مستعد جوش دارند از فواید ژل شستشوی صورت در کاهش آکنه های پوستی راضی و خوشنودند. اما مگر شوینده صورت می تواند معجزه کند؟

در پاسخ باید بگوییم که اولاً شوینده صورت منافذ پوستی را کاملا پاک کرده و باعث تنفس پوست می شود. دوماً با استفاده مداوم از شوینده صورت، چربی پوست تنظیم شده و با وجود خواص آنتی باکتریالی این محصول از ایجاد آکنه و جوش های سر سیاه جلوگیری می شود.

لایه برداری پوست

از مهمترین مزایای استفاده از ژل شستشوی صورت می توان به لایه برداری ملایم و فیزیکی پوست صورت اشاره کرد. در واقع در بسیاری از انواع ژل شوینده مانند ژل شست و شوی صورت یونی و لورال، دانه های ریزی وجود دارد که باعث از بین رفتن لایه های مرده سطح پوست می شود.

البته برای برخورداری از این مزیت باید به خوبی ژل شوینده صورت را روی پوست صورت ماساژ دهید تا باعث تحریک گردش خون و از بین رفتن لایه های مرده پوست شود.

رطوبت رسانی به پوست صورت

یکی از فواید استفاده از ژل شست و شو صورت آبرسانی به پوست است. در واقع در فرمولاسیون این محصولات از ترکیبات آبرسان استفاده می شود تا رطوبت پوست با استفاده از شوینده صورت کاهش پیدا نکند.

رفع التهابات پوستی

از مهم ترین فواید ژل شستشوی صورت می توان به تسکین صورت و رفع التهابات پوستی اشاره کرد. دلیل این امر این است که در انواع شوینده صورت از محصولات حساسیت زا استفاده نمی شود و افرادی که دارای پوست حساسی هستند می توانند بدون نگرانی از شوینده مناسب پوست خود استفاده کنند.

عوارض ژل شستشوی صورت چیست؟

با وجود فواید بی شمار فیس واش نمی توان عوارض آن را انکار کرد. البته عوارض ژل شستشوی صورت زمانی نمایان می شود که از این محصول مراقبتی به صورت افراطی و بیش از حد نیاز استفاده شود.

متخصصان پوست توصیه می کنند تنها دو بار در روز از ژل شوینده استفاده نمایید که بهتر است صبح ها پس از بیداری و شب ها پیش از خواب صورت خود را با استفاده از شوینده مناسب تمیز کنید.

اما در صورتی که صورت خود را بیش از دو بار در روز بشویید چربی مورد نیاز پوست از بین رفته و در تولید سبوم پوست اختلال ایجاد شود.

به این صورت ممکن است دچار خشکی بیش از حد پوست، اگزما و پسوریازیس شوید! از طرف دیگر احتمال افزایش جوش های پوستی وجود دارد.

همچنین در صورتی که ژل شوینده صورت انتخابی شما حاوی مواد مضر باشد، ممکن است در ابتدا باعث پاکسازی پوستتان شود اما در طولانی مدت باعث مشکلاتی مانند پیری زودرس و تیرگی پوست می شود.

جمع بندی

در این مقاله بررسی کردیم که چرا باید از شوینده صورت استفاده کنیم و پس از آن عوارض و فواید ژل شوینده صورت برای پوست را به طور کامل شرح دادیم.

به طور خلاصه ژل شوینده صورت محصولی عاری از مواد صابونی است که پوست شما را کاملاً از آلودگی و مواد آرایشی پاک کرده اما باعث اختلال در تولید چربی پوست نمی شود. در واقع شوینده صورت چربی پوست را تنظیم کرده و به این صورت از خشکی و پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

از فواید شوینده صورت برای پوست می توان به پاکسازی کامل، جلوگیری از ایجاد آکنه، لایه برداری، افزایش شفافیت پوست، رطوبت رسانی و رفع التهابات پوستی اشاره کرد.

اما در صورتی که از این محصول بیش از دو بار در روز استفاده کنید با مشکلاتی مانند خشکی بیش از حد پوست، اگزمای پوستی یا افزایش جوش و آکنه صورت مواجه می شوید.

منبع

یک دیدگاه

  1. واقعا ژل شستشوی صورت عوارض داره؟ چه عجیب همیشه فکر میکردم فقط فایده داره برای پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا