ترفند

5 تا از بهترین شوینده برای لباس زیر زنانه | 11 نکته شستشو لباس زیر مردانه

فهرست مطلب

از اصلی ترین لباس های هر فردی به ویژه خانم ها، لباس زیر بوده و باید از بهترین شوینده جهت شستشو آن استفاده کرد. در صورتی که لباس های زیر به روش اصولی و با مواد شوینده مناسب تمیز شود، مزیت های متعددی مانند سلامتی و حفظ ظاهر لباس را به همراه دارد.

اگر به هر دلیل فرایند شستشو لباس های زیر به صورت دقیق صورت نگیرد، بدون شک باید منتظر عواقبی مانند عفونت باشید. طی این مقاله اختصاصی از بلاگ فاوینو به جمع آوری مطالب مفیدی درباره بهترین شوینده لباس های زیر پرداخته شده است. در صورت علاقه به مطالعه مطالب جذاب، حتما از سایت بوفچه دیدن کنید.

بهترین شوینده
بهترین شوینده برای لباس زیر

منظور از بهترین شوینده لباس زیر چیست؟

صابون و پودر صابون بهترین شوینده برای لباس زیر بوده و آن ها به دلیل حلالیت بالا تر در بین مواد شوینده مختلف، بهترین انتخاب هستند. اگر چه می توان از پودر ماشین لباسشویی نیز استفاده کرد، اما به دلیل باقی ماندن مواد شوینده در پارچه، باعث خارش و علائم التهابی در ناحیه تناسلی می شود.

بنابراین با توجه به این نکته مهم بهتر است از پودر ماشین لباسشویی استفاده نکنید. شستن شورت از سوتین مهم تر بوده و از آنجایی که ناحیه تناسلی زنان به دلیل تغییرات هورمونی و همچنین ساختار این ناحیه از بدن حساسیت خاص خود را دارد، استفاده از شوینده مناسب برای شلوار ضروری است.

استفاده از مواد شوینده صنعتی مانند پودرهای لباسشویی به دلیل استحکام بالا و خاصیت قلیایی بالا باعث آسیب به بافت پارچه می شود. به همین دلیل شستن شورت با شامپو بچه یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید داشته باشید.

مواد قلیایی در شامپو  بچه به دلیل بوجه تولید کننده به مسئله حساسیت کودکان، کمتر بوده و همین امر باعث شده که این شامپو کاربرد بیشتری داشته باشد. از اصلی ترین این کاربرد ها می توان به شستشوی لباس های زیر مانند شورت و سوتین با شامپو بچه اشاره کرد.

ایده آل ترین و بهترین مواد شوینده لباس های زیر

البته غیر از مواد شوینده اشاره شده در قسمت قبل، می توانید از موادی دیگری برای شستشو لباس های زیر خود استفاده کنید. در ادامه با برخی از بهترین شوینده های لباس زیر بیشتر پرداخته شده است.

جوش شیرین؛ بهترین شوینده

از روش ‌های بسیار قدیمی برای شستن لباس زیر و سفید کردن آن، استفاده از جوش ‌شیرین است. این ماده بسیار مفید برای پاک کردن لکه از روی شورت کارایی بالایی دارد. برای شستن شورت با جوش شیرین بهتر است آن را با سرکه ترکیب کرده و مایع خمیری را روی لکه ایجاد شده ماساژ دهید.

انجام درست این فرایند باعث می شود که تمام لکه روی لباس زیر از بین برود. از روش‌های استفاده از جوش‌شیرین، ترکیب آن با نصف پیمانه ماده شوینده لباس است. در این صورت نیز ماده خمیری باید به آرامی روی لباس زیر پخش شود. سپس بعد از پنج الی ده دقیقه روی لکه لباس مانده و بعد از آن شستشو شود.

سرکه سفید و ایده آل ترین ماده شوینده

شستشوی لباس زیر زنانه با سرکه سیب علاوه بر از بین بردن باکتری‌ ها، باعث سفید شدن لکه ‌های روی لباس زیر و همچنین نرم‌ تر شدن آن می‌شود. در این روش سرکه را با مواد صابونی در یک لگن مخلوط کرده و لباس‌ های زیر را به ‌مدت چند ساعت درون آن قرار دهید.

با استفاده از این روش آلودگی ‌های روی شورت از بین خواهند رفت. سپس لباس زیر را در محیط خشک آویزان کنید که رطوبت آن به ‌طور کامل تبخیر شود.

استفاده از ضدعفونی کننده

یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها برای شستشوی لباس های زیر به ویژه شورت زنانه، اضافه کردن یک ضد عفونی‌کننده لباس‌ های زیر به مواد شوینده معمولی است. در این صورت تمامی میکروب ‌ها و باکتری ‌های سطح لباس تا حدود ۹۹ درصد از بین می‌ روند.

البته باید این ترکیب ضد عفونی کننده را با بهترین شوینده را، در آبی با دمای کمتر از ۲۰ درجه حل کنید تا آسیب کمتری به بافت لباس شما وارد شود.

بهترین شوینده لباس زیر سفید؛ لیمو

لیمو به‌ دلیل خاصیت اسیدی خود برای از بین بردن لکه‌ ها و سفید کردن لباس بهترين شوينده براي لباس زير به شمار می‌آید. در صورتی که به‌ دنبال یک ماده طبیعی برای تمیز کردن لباس ‌های زیر خود هستید، آب ‌لیمو را با ماده شوینده ملایمی مخلوط کنید.

بهترین شوینده؛ لیمو
بهترین شوینده؛ لیمو

سپس با قرار دادن لباس در آن محلول به سفید شدن لباس‌ های زیر خود کمک کنید. همچنین افزودن نمک به این محلول نیز به از بین بردن زردی شورت و لکه‌ های روی آن منجر می‌شود.

مایع لباسشویی

مایع لباسشویی از ایده آل ترین و بهترین شوینده ها برای شستشو لباس های زیر است. مایع لباسشویی با اکثر لباس ها، همخوانی داشته و می توان به راحتی از آن استفاده کرد. همچنین در صورت شستشو  لباس ها با مایع، احتمال چروک شدن آن هم کم تر می شود.

نکات مهم در شستشوی لباس زیر

پس از انتخاب بهترین شوینده جهت شستشو لباس های زیر، حتما چند نکته ساده ولی مهم را در فرایند شستشو این نوع لباس ها باید مورد توجه قرار دهید. از اصلی ترین این نکات، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قبل از هرچیزی باید بدانید شستشوی لباس زیر با آب گرم کار درستی نبوده و اگر می‌خواهید شستشوی مناسبی داشته باشید؛ قبل از شستشو، آن‌ها را در آب سردی خیس کرده و مقداری نرم کننده لباس به همراه پودر روی لباس‌ها بریزید.
  • استفاده از هرگونه مواد سفیدکننده مانند وایتکس برای شستشوی لباس زیر به هیچ وجه توصیه نمی‌ شود.
  • در زمان شستشو، لباس ‌ها مشکی و سفید را به هم نشویید. زیرا احتمال رنگ پس دادن وجود داشته و در نتیجه باعث از بین رفتن ظاهر لباس های زیر می شود.
  • شستشوی لباس زیر در ماشین رختشویی، باعث از بین رفتن الیاف لباس می شود.
  • در صورتی که لباس های زیر پس از انجام فرایند شستشو با بهترین شوینده، در معرض نور خورشید قرار دهید تا خشک شود؛ مطمئن باشید که نور خورشید در کنار یهترین شوینده هر گونه آلودگی را روی لباس زیر از بین می‌رود.
  • لباس ‌های زیر را قبل از قرار دادن در درآور یا کمد تا کنید. مچاله کردن لباس ها زیر، باعث می شود این لباس ها زود تر از حد معمول خراب شوند.
  • جدا سازی لباس ‌های هر گروه سنی و جنسی را به صورت جداگانه، راهکاری مناسبی برای شستشو آن ها است.
  • در صورت امکان بعد از خشک شدن لباس های زیر، وسط آن را دوباره با اتو خشک کنید.
  • اگر خشک کردن لباس زیر با ماشین لباسشویی ضروری است، از دمای کم استفاده کنید یا آن ها را با هوا خشک کنید تا از انقباض بیش از حد یا آسیب به نوار های الاستیک جلوگیری کنید.
بهترین شوینده
جوش شیرین؛ بهترین شوینده لباس زیر

بهترین زمان جهت شستشو  شورت

به دلیل آن که لباس های زیر علی الخصوص شورت در تماس مستقیم با بدن قرار دارد، باعث ایجاد محیطی مرطوب، تاریک و بدون هوا شده و در معرض مایعات بدن قرار می‌ گیرد.این مکان مرطوب و بدون هوا، محیطی بسیار مناسبی برای رشد قارچ ‌ها و باکتری‌ های مضر است.

بنابراین بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که بعد از هر بار پوشیدن شورت، آن را شسته و خوب ضد عفونی کنید. آن ها برای اینکه شورت های زنانه بهتر شسته شوند، چند نکته مهم را به شما گوش زد می کنند. از اصلی ترین ان ها، می توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • شورت های زنانه با دست شسته شود.
  • شستشو با مواد شوینده ملایم، آب ولرم، خشک کردن در هوای آزاد و اتوکشی نکردن از جمله مواردی است که هنگام ضدعفونی کردن شورت‌ها باید به آن توجه کنید.
  • در صورتی که تمایل دارید شورت‌ ها با ماشین لباسشویی بشویید، آب ۳۰ تا ۴۰ درجه، چرخش کم، مواد شوینده ملایم و شستشوی جداگانه از لباس‌ های دیگر نکاتی هستند که باید در نظر بگیرید.
  • شورت‌ های نخی، نایلونی، ابریشمی و توری را در یک کیسه توری ظریف قرار دهید تا از گره خوردن و کشش در ماشین لباسشویی جلوگیری کنید.

جستجوی کاربرای برای این مطلب:

  • https://favino ir/28620/5-تا-از-بهترین-شوینده-برای-لباس-زیر-زنان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا