ترفند

11 ایده‌ مقرون به صرفه تغییر دکوراسیون خانه | چطور با پول کم خونه رو تغییر بدیم؟

فهرست مطلب

چطور با یک بودجه کم دکوراسیون خانه را تغییر دهیم؟ این سوالی است که بسیاری از خانم‌ها بیشتر مواقع و به خصوص نزدیک سال تحویل و خانه تکانی، می‌پرسند. با فاوینو همراه باشید تا چند ایده ساده و ارزان برای ایجاد تغییر دکوراسیون خانه اساسی و ارزان دکوراسیون منزل به شما پیشنهاد دهیم.

تغییر دکوراسیون خانه
تغییر دکوراسیون خانه

تغییر رنگ کابینت‌های آشپزخانه

اگر رنگ کابینت‌های خود را دوست ندارید یا چندین سال است که از آن‌ها استفاده می‌کنید و کیفیت خود را از دست داده‌اند بهتر است رنگ کابینت‌ها را تغییر دهید.

تغییر کاشی‌ها با بر‌چسب زدن به آن‌ها

برچسب‌های کاشی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار موجود است و شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون آشپزخانه یا طرح‌های جدید و مُد شده سال، برچسب تهیه کرده و روی کاشی‌های قدیمی، به آسانی فیکس کنید.

خرید کوسن یا تعویض پارچه مبل

همانطور که می‌دانید تغییر مبلمان هزینه گزافی را به دوش ما می‌گذارد؛ اما اگر بخواهیم روی همین مبلمان، تغییر ایجاد کنیم بهتر است که کوسن‌های جدید در رنگ‌های مختلف خریداری کنیم. تغییر عسلی یا میز‌های جلو مبلی نیز یک ایده عالی برای تغییر سبک مبلمان است.

تعویض پارچه مبل یا تعمیر روکش آن‌ها، تاثیرگذارترین تغییری است که می‌توانیم در مبلمان خود ایجاد کنیم. این کار نه تنها یک تغییر اساسی در دکوراسیون ما خواهد بود، بلکه باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های ما نیز خواهد شد.

تغییر دکوراسیون خانه 50 متری
تغییر دکوراسیون خانه 50 متری

اکسسوری مناسب با فضا

دکوراسیون لوکس به این معنی نیست که همه وسایل خانه گران‌قیمت باشند. فقط کافی است اصول‌هایی را رعایت کنیم تا دکور لوکسی داشته باشیم. استفاده از اکسسوری‌ها باید مناسب و همسو با سبک فضا (از نظر رنگ یا متریال) و نمایان‌گر دیزاین کلی فضا باشد. برای اکسسوری بهتر است وسیله‌های به اصطلاح دم‌ِدستی و بلا‌استفاده را به کار نبریم.

حالا چه کاری باید برای اکسسوری انجام داد؟ اولین جایی که به وسایل دکوری نیاز دارد و در کنارش کاربردی هم باشد، میز‌های جلوی مبل هستند.‌ چون قسمتی است که از هر جهت به فضای خانه نگاه کنیم، در دید ماست.

  • برای اکسسوری میز جلو مبل حتما از مجموعه استفاده کنید. یعنی از یک سینی، تخته، سنگ یا هرچیزی که جدا از جنس میز باشد.‌
  • قرار دادن رومیزی همزمان با قرار دادن اکسسوری بسیار ناهماهنگ جلوه می‌کند. بنابراین از قرار دادن رومیزی خودداری کنید.‌
  • در سینی اکسسوری، یک گلدان با ارتفاع مناسب، یک ظرف کاربردی و لوازم تزیینی مثل شمع قرار دهید. برای کنسول و میز غذا‌خوری هم می‌توانید تعدادی لوازم تزئینی زیبا تهیه کنید.

آینه‌کاری برای تغییر دکوراسیون خانه

آینه‌کاری یک هنر و سنت قدیمی ایرانی است و بخشی از تزئینات است که هرگز از مُد نمی‌افتد. فقط باید بدانیم که همگام با دکوراسیون روز دنیا به چه شکل و چگونه از آن استفاده کنیم.

آینه‌ها برای هر سبک (اعم از سنتی یا مدرن) از دکوراسیون مناسب است. به دلیل این که موجب انعکاس نور و دلبازیِ فضا می‌شود. حتی اگر در جای مناسبی از خانه قرار گیرد به بزرگ نشان دادن خانه شما کمک خواهد کرد که ایده خوبی برای خانه‌های کوچک است. آینه‌ها را بر اساس سبک دکوراسیون با شکل‌های مناسب تهیه کنید.

  • اولین نکته ای که برای انتخاب آینه‌ها باید در نظر داشته باشید این است که آینه را روی کدام دیوار باید نصب کرد و در روبه‌روی آینه چه چیزهایی قرار دارد. چون آینه‌ها هر آنچه که در روبه روی آن‌ها قرار دارد را منعکس می‌کنند به همین دلیل توجه به این نکته بسیار مهم است. آینه‌های دکوراتیو معمولا پشت کنسول، بخش ورودی خانه و حتی بخش غذاخوری کاربرد دارند.
  • بهترین حالت برای قرار دادن آینه‌ها در فضاهای با نورِ کم، روبه‌روی پنجره است. چون نور را انعکاس داده و روشنایی فضا دو برابر خواهد شد.
  • در حالت دیگر یک اثر هنری یا یک مبل خاص را جلوی یا روبروی آینه بگذارید که زیبایی آن‌ها را دوچندان می‌کند.
  • در هر صورت از قرار دادن آینه‌های بزرگ در فضای خود نترسید حتی اگر یک فضای کوچک دارید. چون به فضای شما عمق خواهند داد و محیط، بزرگ‌تر جلوه می‌کند.
تغییر دکوراسیون خانه آپارتمانی با آینه های خوشگل

تابلو‌ جدید برای تغییر دکوراسیون خانه

مورد بعدی که با هزینه کم روی لوکس شدن خانه اثر مثبت می‌گذارد، دیوار خالی با تابلو‌های فاخر و سایز تقریبا بزرگ است. به هیچ وجه یک دیوار را با تعداد زیاد قاب عکس یا تابلو‌های کوچک و زیاد، شلوغ نکنید.

کاور شوفاژ

ممکنه است شما خانه قدیمی با ساختار سنتی و شوفاژ‌های قدیمی باشد و امکان تاسیسات هم نداشته باشید. در این حالت استفاده از کاور شوفاژ یک ایده مقرون به صرفه و ارزان برای تغییر دکوراسیون به شمار می‌رود.  اما این بخش باید و نباید‌هایی دارد. اینکه شوفاژ در چه نقطه‌ای قرار گرفته، نوع کاور را تعیین می‌کند. مثلا اگر شوفاژ شما پشت مبل قرار گرفته است نیاز به کاور ندارد. اما اگر در فضای قرار گرفته که کاملاً در معرض دید است به کاور شوفاژ نیاز است.

این کاور باید هماهنگ با رنگ دیوار یا هماهنگ با رنگ لوازم چوبی دکور شما باشد. همچنین اگر جریان زندگی زناشویی تان سرد شده میتوانید از 10  نشانه سردی مرد از زن از لحاظ جنسی و عاطفی دیدن فرمایید.

چراغ‌های سقفی

چراغ‌های سقفی را ابتدا باید طبق دکوراسیون انتخاب کنید. انتخاب یک یا چند چراغ سقفی خاص، می‌تواند به عنوان نقطه کانونی و مرکز توجه دکوراسیون استفاده شود. مثلا روی میز غذاخوری و ورودی آشپزخانه که هم به فضا نور می‌دهد و هم موجب چشمگیر شدن فضا خواهد شد.

صندلی‌های تکی

هر نوع ست مبلی که دارید می‌توانید بر اساس سبک آن، یک صندلی تک و خاص تهیه کنید و به دکوراسیون خود اضافه کنید. به این صورت یک دکوراسیون خاص و ارزان خواهید داشت.

تغییر دکوراسیون خانه با تعویض دستگیره‌های در اصلی، کمد و کابینت

در جمعه بازار‌ها یا خیلی شرکت‌ها، دستگیره‌های خاصی وجود دارند که به حراج گذاشته شده‌اند و شما می‌توانید آن‌ها را برای کمد‌ها و در‌ها خریداری کنید.

ایجاد فضای سبز در بالکن‌ و نشیمن جهت تغییر دکوراسون خانه

اولین کاری که برای تغییر فضای بالکن باید انجام داد، استفاده از چمن‌ها متری است. چمن‌ها به صورت متری و مثل موکت هستند که به راحتی با کاتر برش داده می‌شوند. اگر بالکن شما به ساختمان‌های روبرویی یا خیابان دید دارد و یا نرده‌های قدیمی دارد، از پیچک‌های مصنوعی برای تزیین نرده‌ها استفاده کنید.

کار دیگه‌ای که می‌توانید برای تغییر دکوراسیون بالکن انجام دهید، تغییر رنگ دیوار آن‌هاست‌. البته استفاده از فلاور باکس‌های دیواری هم به جای رنگ کردن دیوار ایده جالبی است. فلاور باکس‌ها فضای کمی را اشغال می‌کند و تاثیر بصری بالایی خواهد داشت. چوب‌نما یا ترمووود، صندلی تاشو، پنل‌های سه بعدی طرح آجر ضد‌آب نیز مواردی عالی برای تزیین بالکن شما خواهد بود.

استفاده از رنگ‌های، سبز، قهوه‌ای، سفید و قرمز یا نارنجی در کنار هم، فضایِ بالکن شما را چندین برابر دلنشین خواهد کرد.

تغییر دکوراسیون خانه مسکن مهر با گلدان
تغییر دکوراسیون خانه مسکن مهر با گلدان

اطلاعات نویسنده مقاله تغییر دکوراسیون خانه، مهری احمدی

به نام خداوند نون و قلم.

مهری احمدی با مدرک تحصیلی: کارشناسی، رشته مدیریت صنعتی. دارای سابقه کار در مقاطع پیش‌دبستانی و دبستان با مدرک مربوطه و گذراندن دوره مربیگری مهدکودک و پیش‌دبستانی.

از سال ۱۴۰۱ با نویسندگی و تولید محتوا متنی برای سایت‌های مختلف آشنا شدم. خوشحالم با تیم‌های آچاره، وبینو، سنتر تاپیک و پتیها در کنار بسیاری از سایت‌های دیگر همکاری داشته‌ام.

در این مدت توانستم در بسیاری از حوزه‌ها از جمله: در زمینه‌های غذای حیوانات، گردشگری، سلامت پوست و مو، جملات انگیزشی، محصول نویسی و… دستی بر قلم داشته باشم. جهت برقراری ارتباط کاری، تالیف مقالات اختصاصی می‌توانید از طریق آیدی تلگرامی @M_ahmadi026 یا شماره تماس 09213989273 با بنده در ارتباط باشید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا