ترفند

از کجا بفهمیم رابطه سرد شده؟ 12 روش برخورد با همسر سرد شده از زندگی مشترک

فهرست مطلب

حتما شنیدید که گفته شده زندگی مشترک پس از مدتی عادی می شود و زوج شور و حرارت روزهای اول خود را از دست می دهند. یا حتی بر اثر عواملی ممکن است به یک رابطه سرد شده ختم شود. ازدواج می تواند مانند اتفاق تکراری کسل کننده و قابل پیش بینی باشد.

اگر با همسرتان فقط در مورد قبض، قسط، مخارج خانه، امور بچه ها و کمبودهای یخچال حرف می زنید، سرد شدن رابطه عاشقانه شما چیز عجیبی نیست. برای جلوگیری از به وجود آمدن یک رابطه سرد شده بهتر است اتفاقات جدید با سناریویی تازه را ایجاد کنید تا برای همسرتان جذاب باشد.

در این مطلب مجموعه ای از نکات مهم در زمینه رابطه سرد شده را ارائه خواهیم کرد. امیدواریم با مطالعه این مقاله اختصاصی تالیف شده از طرف بلاگ سایت فاوینو نکات جدیدی به زندگی شما افزوده گردد و در طی سالیان متمادی از آن استفاده کرده و لذت ببرید. همچنین می توانید از پست های دیگر سایت بوفچه مون هم بازدید کنید.

چرا شرابطه سرد شده بین منو همسرم
چرا شرابطه سرد شده بین منو همسرم

چه رفتارهایی منجر به یک رابطه سرد شده می شود؟

  • اگر شما دعوای سختی با همسرتان داشته باشید، آیا چیزی به دوستانتان در این رابطه می گویید؟ در کل شما دوست دارید قسمت زشت زندگی خود را بپوشانید. اگر شما در مورد بحثی که با همسرتان داشتید با دوستان خود صحبت کنید در واقع ارزشی برای این رابطه قائل نشده اید.
  • وقتی شما مشغول کار دیگری هستید اگر در مورد دعوای گذشته خودتان مکرر فکر کنید، همه ی مدت را رنج می برید و ناراحت هستید، ممکن است به این نتیجه برسید که به این زندگی ادامه ندهید.
  • اگر شما هنگام دعوا حالت تدافعی به خودتان بگیرید و دهان خود را باز کنید و هر چه می خواهید بگویید رابطه خود را از بین برده اید.
  • احساس میکنید زندگی مثل یک تله است؟ اگر شما هر دقیقه از روز این پشیمانی از رابطه را با خود حمل کنید، حتما سریعا با همسر خود صحبت کنید. فکر می کنید تفاوت های ناسازگاری با یک دیگر دارید؟
  • اگرتا به حال در وسط بحث با همسرتان گفته اید از زندگیم برو بیرون یا بر عکس همسرتان به شما گفته ، خیلی اشتباه کرده اید چون اینجور الفاظ زندگی را تلخ می کند.
  • آیا وقتی از کوره در میروید مجبور می شوید از حرکات فیزیکی استفاده کنید؟ این بسیار خطرناک است.
  • آیا مقابل کودکانتان دعوا می کنید ؟ یا هنگامی که در تعطیلات هستید؟ یا هنگامی که برای 5 دقیقه صحبت می کنید به دلیل اختلاف نظراتتان با تنش رو برو می شوید؟بهتر است به جای اینکه زندگی را جهنم کنید تصمیم نهایی را بگیرید.
  • آیا از لمس کردن همسرتان هم رنج می برید؟ آیا هر لمسی را کنار می زنید؟پس بنشینید و دوباره فکر کنید.
چرا زنم از رابطه سرد شده
چرا زنم از رابطه سرد شده

چه عواملی موجب به وجود آمدن  یک رابطه سرد شده خواهد شد؟

یکی از سوالات مهم و اساسی که مطرح می شود مربوط به علل رابطه سرد شده می باشد، اینکه به راستی چه چیزی موجب ایجاد این سردی و دوری در روابط عاشقانه می گردد؟ در زیر قصد داریم برخی از این علل را با یکدیگر بررسی کنیم:

1.     خیانت

یکی از دلایل عمده و مهم سرد شدن رابطه خیانت است. خیانت به نوبه خود جنبه های مختلفی دارد که شامل خیانت عاطفی، جنسی و … می شود. بهترین راه جلوگیری از وقوع خیانت است زیرا با وقوع آن ممکن است رابطه زناشویی یا هر رابطه عاشقانه دیگری دوام و شور و شوق سابق خود را نداشته باشد.

2.     نارضایتی

یکی دیگر از دلایل سردی رابطه نارضایتی شریک عاطفی است. مسلما تمامی افراد مایل به ادامه رابطه ای هستند که در آن احساس بهتری نسبت به شرایط اطراف و خود داشته باشند، اما در صورتیکه فرد این احساس را در رابطه زناشویی/عاطفی خود نداشته باشد به مرور موجب دلزدگی و سردی طرفین خواهد شد.

3.     عدم پشتیبانی

یک رابطه عاشقانه همواره به پشتیبانی و حمایت نیاز دارد و در صورتی که هر یک از طرفین از پارتنر خود حمایت نکند، آن شخص به مرور از شما فاصله می گیرد. این حمایت جنبه های گوناگونی دارد و ممکن است هر فردی درک متفاوتی از آن داشته باشد. پس با ساپورت یکدیگر از سردی و دوری پیشگیری به عمل آورید.

4.     عدم صداقت

بدون شک عدم صداقت و دروغگویی در هر رابطه ای یک تهدید اصلی برای سلامت آن رابطه به شمار می رود. همان گونه که می دانید دروغگویی منجر به بی اعتمادی طرفین خواهد شد و همین بی اعتمادی پایه اصلی مشکلات رابطه در آینده به حساب می رود.

روش هایی که می توان به وسیله آن ها از رابطه سرد شده جلوگیری کرد.

اگر می خواهید روابط زناشویی خود را به مانند اوایل ازدواج خود درآوردید بهتر است اعمالی را انجام دهید تا از بیشتر شدن جدایی عاطفه جلوگیری کنید. این کارها عبارت است از:

دلیل رابطه سرد شده را ریشه یابی کنید.

به طور معمول، رابطه سرد شده زوجین ناگهانی رخ نمی دهد. برای حل کردن مشکل سرد شدن زندگی مشترک باید دلیل آن و همراهی آن با دیگر مشکلات را پیدا کنید چه مسائلی باعث شد که فاصله شما از همسرتان بیشتر شود و رابطه تان سرد شود؟ بهتر است زمانی که هر دو آماده هستید و احساس راحتی و آرامش دارید، در مورد مسائل حل نشده و مشکلات پنهان در رابطه حرف بزنید.

دلیل رابطه سرد شده چیست
دلیل رابطه سرد شده چیست

 اختلافات قبلی را حل کنید.

حل نکردن مشکلات و اختلافات قبلی باعث تلمبار شدن آنها روی هم در فکر و قلب زوج می شود. شاید فکر می کنید گذشتن از این مسائل و دفن کردن آنها برای آرامش زندگی بهتر باشد، اما تعارضات حل نشده باعث دوری زوج از یکدیگر می شوند.

تکنیک های جنسی جدید را امتحان کنید.

رابطه جنسی سهم مهمی در طراوت و گرمای زندگی مشترک دارد. فقدان یک رابطه جنسی گرم یا برآورده نشدن نیازهای یک نفر در رابطه، باعث سرد شدن رابطه عاشقانه می شود.

برای حل این مشکل، با همسرتان حرف بزنید. مهم نیست چند سال از رابطه شما می گذرد و انتظار می رود چقدر یکدیگر را شناخته باشید. مهم آن است که با توجه به نیازها و خواسته های همسرتان می توانید یک بار دیگر عشق را به رابطه خود برگردانید.

از او در مورد دفعات نیاز به رابطه، شکل رابطه جنسی و نیازهایش بپرسید. اتاق خواب شما باید مکانی مخصوص به شما دو نفر باشد که در آن نیازهای هر دوی شما برآورده می شود.

انتظاراتتان را بشناسید.

رابطه سرد شده می تواند حاصل انتظارات بیش از حد یک نفر باشد. به یاد داشته باشید که بعضی از نیازهای بشری توسط دیگر افراد برآورده می شوند، مانند دوستان صمیمی، اعضای خانواده، رسیدگی به امور شغلی و علاقه‌مندی های مختلف. رسیدگی یک نفر در رابطه به امور شخصی خود، در حد معقول، به معنی سرد شدن او از همسرش نیست. با توجه به این نکته، خود و همسرتان را کمتر تحت فشار می گذارید.

درباره احساستان با همسرتان حرف بزنید.

اجازه دهید همسرتان از احساسات و نگرانی های درونی شما باخبر شود. در یک گفتگوی آرام و به دور از سرزنش و اتهام زنی، در مورد نیازها و خواسته هایتان از زندگی مشترک حرف بزنید. پنهان کردن نگرانی ها و بیان نکردن مشکلات باعث دور شدن شما از یکدیگر می شود.

مستقل باشید.

برخی از افراد به دریافت محبت، توجه و تایید بیش از حد از سوی دیگران نیاز دارند. این دسته افراد پس از مدتی دیگران را از اطراف خود فراری می دهند.تایید طلبی و توجه طلبی بیش از حد به همسرتان احساس خفگی می دهد. شما نباید برای هر لباسی که می پوشید، هر تفریحی که می روید و هر کاری که می خواهید انجام دهید به دنبال توجه و تایید او باشید فردی مستقل و شاد باشید که به نیازهای خودش توجه دارد و به آنها رسیدگی می کند.

شخصی که می داند در مواقع تنهایی چطور خودش را شاد کند و به خودش برسد. به خود رسيدن يعنی ورزش كردن، نوشيدن آب و تغذيه صحيح. كتاب بخوانید، موزيک گوش كنید، فيلم ببينید و تفریح کنید. با همسرتان به یک گردش کوتاه بروید، حرف بزنید و از ته دل بخندید. به طور خلاصه، برای خودتان ارزش قائل شوید و اعتماد به نفستان را بالا ببرید.

رابطه سرد شده رو چطوری گرم کنیم؟
رابطه سرد شده رو چطوری گرم کنیم؟

محبت کنید.

خساست در ابراز احساسات و بیان علاقه باعث به وجود آمدن یک رابطه سرد شده می شود. در بیان عشق و قدردانی خود دریغ نکنید. منظور ما این نیست که هر لحظه و هر بار با گفتن دوستت دارم، او را کلافه کنید. بیان احساسات باید به موقع، سنجیده و مناسب باشد.

به او بگویید که دوستش دارید و از بودن در کنارش لذت می برید. با این کار قلب همسرتان را گرم می کنید و او را به زندگی با خودتان مشتاق تر می کنید. حتی اگر او به شما ابراز علاقه نمی کند، با بیان محبتتان به تدریج ابراز علاقه کلامی را به او نیز آموزش می دهید.

احترام

یادتان باشد که در هر شرایطی به خواسته ها و عقاید پارتنر خود احترام بگذارید. احترام گذاشتن به وی موجب می شود تا اعتبار و جایگاه ویژه ای نزد او پیدا کنید و مسلما شما نیز از احترامم متقابل برخوردار شوید. بی شک احترام گذاشتند جلوی پیشرفت بسیاری از رفتارهای ناهنجار و رابطه سرد شده را خواهد گرفت.

غیرمنتظره بودن

اصل غافل گیری را در زندگی مشترک و رابطه عاشقانه فراموش نکنید. همسرتان را سوپرایز کنید. او را به سینما یا کافه دعوت کنید و ساعتی را در کنار یکدیگر بگذرانید. هدیه بخرید، گل بدهید و او را غافل گیر کنید.

تعیین حد و مرز

تعیین حد و مرز و خط قرمز ها موجب می شود تا از ابتدا برای پارتنر خود مشخص کنید که با چه چیز هایی ناراحت یا خوشحال می شوید. البته این قانون گذاری نباید به گونه ای باشد که لحن دستوری و یا پرخاشگرانه داشته باشد تا موجب ایجاد مشکل در رابطه نشود.

یادآوری دلیل عاشق شدن

به خودتان یادآوری کنید که چرا عاشق این فرد شدید؟ چه چیزی در خلق و خو و رفتار او بود که شما را شیفته خود کرد؟ برای کدام معیار در کنارش قرار گرفتید؟ اگر این معیارها درست بوده باشند، امروز هم باید شما را شیفته خود کنند. با یادآوری روزهای خوب عاشقی می توانید جلوی پیشرفت یک رابطه سرد شده را گرفت.

دریافت مشاوره

اگر در مواقعی رابطه سرد شده به حدی برسد که نمی توان آن را میان خودتان حل نمود بهتر است که با یک مشاور مشورت کرد. دریافت مشاوره به صورت اصولی و از یک روانشناس ماهر موجب می شود تا ضمن حل مشکلات فعلی از مشکلات جدی تر در آینده نیز پیشگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا