اخبار

ایمپلنت دندان دیجیتال چیست؟

فهرست مطلب

ایمپلنت دندان دیجیتال چیست؟

پیشرفت در فناوری های دیجیتال به طور اساسی روش های درمان را در زمینه پزشکی و دندانپزشکی زیبایی تا حد زیادی تغییر می دهد. یکی از این درمان ها، ترمیم و جایگزینی دندان های از دست رفته با ایمپلنت دندان است که اکنون آسان تر، سریع تر و مقرون به صرفه تر از همیشه می باشد. ایمپلنت دیجیتال دریچه ای تازه برای اجرای ایمپلنت است.

تا چند سال پیش، فرآیند کاشت دندان یک فرآیند چند مرحله‌ ای و زمان ‌بر بود. این فرآیند غالبا شامل آزمایشگاه های شخص ثالث و تاسیسات تولیدی و همچنین یک دوره انتظار طولانی بین ایمپلنت های موقت اولیه و پروتز نهایی می شد.

با این حال، زمان در دندانپزشکی زیبایی در حال تغییر بوده و امروزه انقلاب جدید و هیجان انگیز فناوری دیجیتال باعث راحتی این جراحی شده است. به عبارتی انقلاب دیجیتال جدید خبر بسیار خوبی برای بیماران و متخصصان دندانپزشکی است.

در ادامه توضیح خواهیم داد که تکنولوژی دیجیتال به چه صورت، فرآیند کاشت دندان را برای بیماران آسان‌ تر، سریع ‌تر و راحت ‌تر سازد.

چهار تحول در ایمپلنت دندان دیجیتال

ایمپلنت دندان دیجیتال با یک اسکن دقیق و سریع شروع می شود که نیازی به آمادگی برای بیمار دارد. این روش از مزایای شگفت انگیزی برخوردار است که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد. البته قیمت ایمپلنت دندان با این رویکرد می تواند از ایمپلنت های سنتی متفاوت باشد.

– ایمپلنت دندان دیجیتال آسان تر و راحت تر

بیماران و پزشکان به طور یکسان باید با معرفی دندانپزشکی دیجیتال راحتی فوق العاده ای را تجربه خواهند کرد. برای شروع، قالب گیری نفس گیر سنتی جای خود را به قالب های دیجیتالی سریع تر و راحت تر می دهد.

به جز این، اسکنرهای پیشرفته داخل دهانی به دندانپزشکان این امکان را می دهد تا موقعیت های متعدد بایت و تماس های اکلوزالی را به منظور در نظر گرفتن مفصل های خاص بیمار ثبت کنند. دندانپزشکان دیگر نگران قالب گیری های فیزیکی مزاحم نبوده و بیماران می توانند با دانستن اینکه دندان های جایگزین آنها کاملا در دهان آنها قرار می گیرد خیالشان راحت باشد.

در واقع تکنولوژی دیجیتال فرآیند مهم قالب گیری را برای ساخت پروتزهای دندان دقیق ‌تر و راحت ‌تر نموده و تجربه ‌ای بسیار بهتر را برای همه رقم می زند. همچنین ایمپلنت دیجیتال هزینه ها را کم کرده و شانس اجرای ایمپلنت ارزان را بالا برده است.

– استقلال بیشتر

در گذشته، دندانپزشکان برای ساختن پروتزهای دندانی به لابراتوار و تولیدکنندگان خارجی وابسته بودند. در حقیقت، ارسال قالب، ساخت و ارسال پروتز تمام شده به کلینیک فرآیندی بود که ممکن بود روزها تا هفته ها طول بکشد.

این بدان معناست که بیماران نه تنها باید چندین نوبت به کلینیک مراجعه کنند، بلکه اغلب باید برای چند روز یا هفته بدون دندان جایگزین یا با پروتزهای موقت سر کار باشند. فناوری دیجیتال این بخش زمان بر فرآیند ایمپلنت دندان را به طور کامل حذف می کند.

امروزه کلینیک های دندانپزشکی پیشرفته دارای تجهیزات مدرن دیجیتال هستند که به طور خاص برای ایجاد پروتزهای دندانی در آزمایشگاه های داخلی خود طراحی شده اند. این نه تنها نیاز به قرار ملاقات های متعدد را از بین می برد، بلکه کل جدول زمانی فرآیند ایمپلنت دندان را متراکم می کند.

– مقرون به صرفه تر

با ایمپلنت دندان دیجیتال می توان از نظر زمان و هزینه نیز صرفه جویی زیادی به عمل آورد. کلینیک های دندانپزشکی نه تنها می تواند نیاز به فروشندگان شخص ثالث را دور بزند، بلکه می تواند برنامه های ایمپلنت دندانی خود را نیز به طور چشمگیری فشرده سازد.

رویه‌ای که زمانی با چندین قرار ملاقات توام بود، اکنون به طور بالقوه فقط به یک قرار ملاقات نیاز دارد. همین مسئله باعث صرفه جویی در زمان و هزینه برای کلینیک های دندانپزشکی و بیماران می شود.

– تجربه خوشایند بیمار

مهمترین مزیت ایمپلنت دندان از نوع دیجیتال، بهبود چشمگیر تجربه بیمار است. در حال حاضر، بیماران مجبور نیستند فقط برای ایجاد یک قالب، تری های قالب‌گیری ناخوشایند و ژست گرفتن ناراحت ‌کننده را تحمل کنند. در واقع اکنون می توان این کار را به صورت دیجیتال انجام داد.

همین باعث می شود که فرآیند قالب گیری دقیق‌ تر انجام شود و خطر اینکه پروتز جدید ساخته شده به درستی در دهان جا نگیرد تا حد زیادی کاهش یابد. در نهایت، دقت بهتر منجر به نتایج بهتر، طول عمر بهتر ایمپلنت ها و رضایت بیشتر بیمار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا