اخبار

هزینه ایمپلنت دندان سال 1401

فهرست مطلب

هزینه ایمپلنت دندان سال 1401

چکیده : همانطور که می‌دانید هزینه کاشت ایمپلنت بر اساس کشور سازنده و مارک این روش زیباسازی دندان است که طبیعتاً هر چه کیفیت ایمپلنت بیشتر باشد، طول عمر مفیدتری خواهد داشت.

 

اگر دندان‌هایتان را از دست داده‌اید، ایمپلنت روش مناسبی برای پر کردن جای خالی دندان‌هاست و با توجه به اینکه ایمپلنت پایه‌ای از جنس تیتانیوم است مقاومت بسیاری عالی دارد و بعنوان ریشه درون استخوان فک قرار داده می‌شود.

پر واضح است که پس از انجام این روش و بهبودی ایمپلنت، مراحل روکش و تاج دندان در نظر گرفته می‌شود که البته ناگفته نماند که هزینه ایمپلنت دندان بستگی به موارد مختلف دارد که در این مقاله قصد داریم در این خصوص صحبت کنیم.

همانطور که می‌دانید هزینه کاشت ایمپلنت بر اساس کشور سازنده و مارک این روش زیباسازی دندان است که طبیعتاً هر چه کیفیت ایمپلنت بیشتر باشد، طول عمر مفیدتری خواهد داشت.

حال اجازه دهید در ادامه‌ی این مقاله درباره‌ی هزینه ایمپلنت دندان مطالب ارزشمندی را به شما عزیزان ارائه دهیم.

ایمپلنت کامل دندان

برای قرارگیری ایمپلنت دندان باید توجه داشته باشید که در ساختار فک‌های بالا و پایین، از پایه‌های فلزی استفاده می‌شود که از جنس تیتانیوم هستند. در واقع این پایه‌ها به این دلیل قرار داده می‌شوند که بعنوان ریشه دندان استفاده شده که پروتز ایمپلنت روی آن قرار می‌گیرد.

ایمپلنت دندان می‌تواند برای بخشی یا کل دندان‌ها انجام شود و این موضوع بسته به شرایط متقاضی دارد. گفتنی است که ایمپلنت کامل دندان‌ها از جمله گران‌قیمت‌ترین درمان‌های زیباسازی در بخش دندان‌پزشکی است.

البته برای مدیریت هزینه ایمپلنت دندان می‌توانید از برندها و مارک‌های مختلف استفاده کنید تا قیمت ایمپلنت کامل دندان را کاهش دهید و هزینه ایمپلنت کامل فک بالا و پایین بصرفه تر شود.

عوامل موثر بر تعیین هزینه کاشت ایمپلنت دندان

به طور کلی عوامل مختلفی بر تعیین هزینه ایمپلنت موثر هستند که در ادامه سعی می‌کنیم به مهم‌ترین آنها اشاره ‌کنیم تا بتوانید با یک برآورد ساده نوع ایمپلنت مدنظرتان را انتخاب نمایید. این عوامل عبارتند از:

– نوع کانکشن: پر واضح است که برای متصل کردن ایمپلنت به بافت استخوان لثه، نیاز به تجهیزات مختلف است که طبیعتاً استفاده از بهترین نوع آنها در قیمت نهایی ایمپلنت موثر خواهد بود. گفتنی است که استفاده از کانکشن پیچیده هزینه ایمپلنت دندان را افزایش می‌دهد.

– نوع ایمپلنت: اینکه از چه ایمپلنت برای بهبود شرایط دندان استفاده شود در تعیین هزینه‌های نهایی موثر است. در این خصوص در ادامه‌ی مطلب سعی می‌کنیم که به انواع مختلف ایمپلنت اشاره کنیم که با بررسی می‌توانید نوع دلخواه را انتخاب نمایید.

– دستمزد جراح: دستمزد ثابتی برای دندان‌پزشکان برای جراحی‌های ایمپلنت مشخص نشده است و این موضوع به وضعیت دندان‌های بیمار و در واقع سختی جراحی بستگی دارد. البته مواردی مانند تجربه، تخصص و مواردی از این دست نیز در قیمت ایمپلنت موثر خواهد بود.

– برند ایمپلنت: در حال حاضر برندهای مختلفی از ایمپلنت وجود دارد که هر کدام دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. برای اینکه در این خصوص اطلاعات کاملی داشته باشید، می‌توانید از پزشک معالج‌تان درخواست لیست قیمت کنید. البته ما در ادامه سعی کرده‌ایم تا قیمت بهترین ایمپلنت‌ها را برایتان لیست کنیم.

– درمان‌های مختلف: ممکن است در زمان جای‌گذاری ایمپلنت و یا حتی قبل از انجام این روش، نیاز به برخی از درمان‌ها یا بررسی‌ها مانند عکس‌برداری، عصب‌کشی و… باشد که طبیعتاً انجام دادن هر کدام از این موارد به هزینه‌های ایمپلنت اضافه می‌کند.

عکس انواع ایمپلنت دندان

معرفی انواع ایمپلنت

ایمپلنت‌ها دارای انواع مختلفی هستند که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– ایمپلنت داخل استخوان: این نوع ایمپلنت از معروف‌ترین ایمپلنت‌ها هستند که به شکل پیچ داخل استخوان قرار می‌گیرند. هزینه ایمپلنت دندان داخل استخوان را در ادامه قرار داده‌ایم.

– ایمپلنت ساپ پریوستیال: وقتی استخوان فک پایین تحلیل شدید رفته باشد، از این نوع ایمپلنت استفاده خواهد شد که البته به تخصص حرفه‌ای پزشک معالج نیازمند است.

– ایمپلنت زایگوماتیک: اگر استخوان فک بالا تحلیل شدشد داشته باشد معمولاً از این نوع ایمپلنت بکارگیری می‌شود که در آن یک ساختار فلزی به استخوان گونه‌ای پیچ می‌شود.

ایمپلنت دندان قیمت

بررسی قیمت ایمپلنت اقتصادی

همانطور که عرض کردیم هزینه کاشت ایمپلنت متفاوت است و نوع برند و کشور سازنده از جمله مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر هزینه ایمپلنت دندان خواهد بود.

البته مواردی مانند دستمزد پزشک متخصص و ضمانت ایمپلنت نیز تعیین کننده هستند. اما اگر به دنبال ایمپلنت‌های اقتصادی هستید به راحتی می‌توانید از گزینه‌های زیر استفاده کنید:

مارک ایمپلنت دندان قیمت ایمپلنت دندان ضمانت
ایمپلنت ایرانی 3A 3.000.000 تومان ندارد
ایمپلنت بایوتک Neo-biotech 5.000.000 تومان 5 سال
ایمپلنت Sic 6.500.000 تومان 5 سال
ایمپلنت Sewon medix 8.000.000 تومان 10 سال

بررسی هزینه ایمپلنت در ایران

در جدول قبل هزینه ایمپلنت دندان ایرانی را نیز آورده‌ایم که در حال حاضر مورد توجه متقاضیان قرار گرفته است و با توجه به کیفیت مناسبی که دارد اکثر مراجعه کنندگان ترجیح می‌دهند که از این نوع ایمپلنت بهره ببرند.

البته ایمپلنت ایرانی دارای انواع و اقسام است که حداکثر تا رنج قیمتی 16 میلیون نیز وجود دارند و افراد بنا به بودجه‌ی مورد نظرشان می‌توانند از هر کدام که علاقه‌مند بودند، بهره ببرند.

گفتنی است که قیمت کاشت ایمپلنت ایرانی به مواردی مثل مارک ایمپلنت، مدت ضمانت و طول عمر ایمپلنت بسته است که این عوامل قیمت‌های متفاوتی را برای این روش زیباسازی دندان رقم می‌زنند.

حال اجازه دهید به پرطرفدارترین ایمپلنت‌های دندان که در سراسر دنیا بکارگیری می‌شوند و قیمت مناسبی دارند اشاره کنیم:

مارک ایمپلنت دندان قیمت ایمپلنت دندان ضمانت
ایمپلنت Sewon medix 8.000.000 تومان 10 سال
ایمپلنت بایوتم Biotem 8.500.000 تومان 10 سال
ایمپلنت دیو Dio 9.000.000 تومان 10 سال
ایمپلنت مگاژن 10.000.000 تومان 10 سال
ایمپلنت دنتیوم 11.000.000 تومان 10 سال
ایمپلنت اشترومن Neodent 12.000.000 تومان 20 سال
ایمپلنت اشترومن iti titanium 16.000.000 تومان 30 سال

همانطور که حتماً متوجه شده‌اید، اکثر ایمپلنت‌های معرفی شده کره‌ای هستند و با توجه به کیفیت فوق العاده‌ای که دارند، اکثر افراد برای هزینه ایمپلنت دندان ترجیح می‌دهند که از این نوع ایمپلنت بهره‌مند شوند.

بررسی قیمت بهترین ایمپلنت دندان

تا اینجای مقاله سعی کردیم تا به رایج‌ترین قیمت‌های ایمپلنت اشاره کنیم که در میان متخصصان بیشتر استفاده می‌شود و همچنین متقاضیان نیز ترجیح می‌دهند تا از این مارک و برندها بهره ببرند.

حال اجازه دهید ایمپلنت‌هایی را نام ببریم که نه تنها از لحاظ کیفیت بلکه از نظر ضمانت در بهترین شرایط قرار دارند. این ایمپلنت‌ها شامل موارد زیر هستند:

مارک ایمپلنت دندان قیمت ایمپلنت دندان ضمانت
ایمپلنت نئودنت neodent acqua 12.000.000 تومان مادام العمر
ایمپلنت زیمر Zimmer 13.000.000 تومان مادام العمر
ایمپلنت اشترومن iti (Roxalid) 16.000.000 تومان مادام العمر
ایمپلنت اشترومن iti titanium (active) 16.500.000 تومان مادام العمر
ایمپلنت اشترومن iti (SLA active) 17.000.000 تومان مادام العمر
ایمپلنت اشترومن iti (Roxalid active) 18.000.000 تومان مادام العمر

گفتنی است که هر کدام از این ایمپلنت‌ها دارای کیفیت متفاوتی هستند که برای اطلاع از شرایط هر کدام بهتر است که از متخصصان این حوزه، درخواست مشورت کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با هزینه ایمپلنت دندان آشنا کنیم که البته می‌توان گفت با توجه به تعداد بی‌شمار نوع ایمپلنت قیمت‌های مختلف دیگری نیز در این خصوص وجود دارد که می‌توانید از متخصصان و کلینیک‌های دندان‌پزشکی سوال کنید.

به طور کلی انتخاب یک پزشک و مرکز تخصصی به جهت بهره‌مندی از خدمات حرفه‌ای در این خصوص فوق‌العاده دارای اهمیت است که ما پیشنهاد می‌کنیم که از دندانپزشکی آیریک در این زمینه استفاده کنید.

از مزیت‌های بکارگیری از این مجموعه می‌توان به قیمت‌های جذاب ایمپلنت و استفاده از پزشکان متخصص اشاره کرد که سبب شده است که متقاضیان زیباسازی دندان رضایت اکثریت داشته باشند.

حال برای اینکه بتوانید از این مجموعه بهره‌مند شوید، کافی است که از طریق راه‌های ارتباطی قرار داده شده با دندانپزشکی آیریک در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا