اخبار

خطرات جراحی بینی

همه ما به خوبی از مزیت ها و تغییرات مثبتی که جراحی بینی در چهره ایجاد می کند آگاه هستیم و همین موضوع نیز سبب افزایش متقاضیان این فرآیند زیبایی در سال های اخیر شده است. اما کمتر کسی در رابطه با خطرات و عوارض عمل بینی صحبت می کند ؛ از این رو تصمیم داریم در این مقاله به بررسی عوامل خطرزا و اشتباهات جبران ناپذیر عمل بینی بپردازیم. در واقع داشتن این اطلاعات کمک می کند تا به این پروسه زیبایی به چشم جدی تری نگاه کرده و در انتخاب جراح بینی هوشیاری بیشتری به خرج دهید و عجولانه تصمیم گیری نکنید. اگر قصد دارید بینی خود را جراحی نمایید و اطلاعات کافی در این خصوص ندارید ، مطالعه این مقاله را از دست ندهید !

شایع ترین عوارض عمل بینی

کج شدن نوک بینی : از جمله شایع ترین مشکلات و عوارض ناشی از عمل بینی ، کج شدن نوک بینی است که افراد را نیازمند به عمل ترمیمی بینی می کند.  معمولا این عارضه در شرایطی که جراحی با تکنیک بسته انجام می شود ، بیشتر شایع است. همچنین گاه علت کجی بینی به وارد شدن ضربه به بینی و عدم رعایت مراقبت های پس از جراحی ارتباط دارد.  در شرایطی که کج شدن بینی به دلیل عدم رعایت نکات مراقبتی اتفاق افتاده باشد ، با ماساژ بینی ممکن است بتوان آن را به حالت مناسبی تغییر دارد اما اگر این عارضه به دلیل خطا پزشکی رخ داده باشد ، نیاز به جراحی ترمیمی بینی خواهید داشت.

نامتقارن بودن سوراخ های بینی : نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر تحت عمل رینوپلاستی قرار بگیرید و نیاز باشد سوراخ های بینی شما در طی این جراحی تغییر داده شوند ، عدم تقارن حفره های بینی به صورت خفیف اجتناب ناپذیر است و این موضوعی نگران کننده نیست. اما در شرایطی که میزان عدم تقارن شدید باشد به نحوی که نارضایتی زیباجو را در پی داشته باشد ، لازم است اصلاح و ترمیم سوراخ های بینی توسط جراح در کلینیک یا مطب انجام شود.

بالا رفتن بیش از حد نوک بینی : گاهی برداشتن بیش از حد غضروف های بینی و پوست پایینی بینی موجب می شود تا از نمای رو به رو بینی بیش از اندازه رو به بالا به نظر برسد که نمای زیبایی را ایجاد نمی کند ؛ چرا که سوراخ های بینی به صورت کامل مشخص خواهند بود و بینی فرمی کاملا غیر طبیعی پیدا می کند. دقت داشته باشید که اصلاح و ترمیم بینی های این چنینی بسیار پیچیده و سخت بوده و به پیوند گرافت و غضروف دنده یا گوش بیمار نیاز است.

افتادگی نوک بینی : اگر جراح بینی شما بدون توجه به نوع و ضخامت پوست ، حجم غضروف های بینی را کاهش دهد ، این موضوع از استحکام بینی کاسته و موجب افتادگی نوک بینی به مرور زمان می شود. هر چند که افتادگی بینی اغلب به دلیل خطای پزشکی اتفاق می افتد ؛ با این حال مواری مثل اشتباه چسب زدن به بینی ، دستکاری کردن نوک بینی ، خوابیدن اشتباه بعد از جراحی بینی ، وارد شدن ضربه به بینی ، نگه داشتن سر رو به پایین در دوران حساس مراقبت های پس از عمل بینی می تواند در بروز این عارضه دخالت داشته باشد. برای رفع این عارضه نیز راه حل هایی وجود دارد و با عمل ترمیمی و استفاده از پیوند غضروفی و تقویت غضروف های نوک بینی این مشکل قابل اصلاح است.

فرورفتگی پره بینی : معمولا این عارضه زمانی که غضروف های زیادی برای جمع کردن نوک بینی برداشته می شود ، اتفاق می افتد که با استفاده از گرافت غضروفی می توان تا حدودی این مشکل را برطرف نمود.

چگونه از عواض جراحی بینی جلوگیری کنیم ؟

مواردی که بیان شد تنها برخی از مهم ترین و شایع ترین عوارض این جراحی هستند ، اگر می خواهید نتیجه خوبی از عمل زیبایی بینی خود به دست آورید و دچار عارضه های جدی و خطرناک عمل بینی نشوید و زمان و هزینه زیادی را صرف عمل های ترمیمی نکنید ، لازم است به دو نکته مهم و اصولی توجه داشته باشد :

  1. نکته مهم و اصلی پیدا کردن یک جراح بینی خوب برای عمل زیبایی بینی است. شما باید تجربه ، سابقه ، مهارت و میزان جراح بینی مورد نظر خود را مورد بررسی و تحقیق قرار دهید و با اطمینان کامل سلامت و زیبایی خود را به دستان جراح بسپارید.
  2. نکته مهم دیگر توجه به نکات مراقبتی و دستورالعمل های پزشکی بعد از عمل بینی است. بعد از جراحی لیستی از مراقبت های بعد از جراحی به شما داده می شود که لازم است تا زمان بهبودی به این نکات توجه داشته باشید. از جمله مهم ترین این موارد که تاثیر زیادی در نتیجه جراحی و جلوگیری از عوارض عمل بینی دارد به مواردی مثل مصرف به موقع داروهای تجویز شده ، نحوه صحیح خوابیدن ، داشتن رژیم غذایی مناسب ، خودداری از فعالیت های بدنی و غیره می توان اشاره نمود.

منبع : دکتر طاهریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا