اخبار

فرق لترون و ام دی اف و نئوپان – تفاوت قیمت لترون و ام دی اف

فهرست مطلب

فرق لترون و ام دی اف و نئوپان – تفاوت قیمت لترون و ام دی اف

با توجه به این‌که بازار چوب و صنایع چوبی، گستردگی و تنوع زیادی دارد، تصمیم‌گیری برای انتخاب و خرید بهترین گزینه، کمی مشکل است. این‌که کدام چوب از نظر کیفیت و زیبایی بهتر است و کدام قیمت مناسب‌تری دارد، می‌‌تواند در انتخاب شما موثر باشد. علاوه بر این، مقاومت و دوام گزینه انتخاب شده در برابر شرایط محیطی مثل رطوبت و گرما را هم باید از جمله مهم‌‌ترین نکات برای مقایسه ورق‌‌های نئوپان، لترون و ام دی اف در نظر گرفت. برای این‌که تفاوت ورق‌‌های چوبی لترون، ام دی اف و نئوپان را متوجه شوید، ابتدا لازم است اطلاعاتی کافی را در خصوص هر کدام به دست بیاورید. با توجه به این‌که هر کدام از این متریال از نظر کیفیت، ضخامت و نوع بکارگیری با هم تفاوت‌ هایی دارند، باید با شناخت آن‌ها، بهترین انتخاب را انجام دهید.

مجموعه پارت تجارت، به عنوان مرکز فروش انواع ورق‌‌های ام‌ دی‌ اف و فرآورده‌‌های دیگر چوب، به شما کمک می‌‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. با بررسی قیمت ورق MDF، قیمت نئوپان و لترون، می‌‌توانید انتخاب و خرید خود را انجام دهید.

فرق لترون و ام دی اف و نئوپان

با توجه به این‌که ورق ام دی اف، لترون و نئوپان، هر کدام دارای مشخصات و ویژگی‌‌های منحصر به فردی هستند، باید تفاوت آن‌ها را بدانید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. با معرفی هر کدام از این فرآورده‌‌های چوبی، ما اطلاعات کافی را در این مقاله به شما ارائه می‌‌دهیم.

ورق ام دی اف

ورق‌‌های ام دی اف را می‌توان از جمله محصولات پرکاربرد برای کابینت سازی و کمد سازی در نظر گرفت. ورق‌های چوبی فشرده‌ای که برای تولید کردن آن‌ها از روش خشک استفاده می‌‌کنند. در این روش، ابتدا خرده‌‌های چوب را به شکل چیپس درمی‌آورند. بعد با مخلوط کردن خرده‌‌های چوب و چسب مخصوص، آن‌ها را تحت فشار بالا، پرس خواهند کرد. امروزه می‌‌توان برای خرید انواع ورق ام دی اف به سراغ مدل‌‌های خام و روکش‌دار رفت.

انواع ورق‌‌های MDF برای ساخت اکسسوری و وسایل مختلف، مورد استفاده قرار می‌‌گیرند. از جمله این وسایل، می‌‌توان به سرویس خواب بزرگسالان، کابینت، کمد دیواری، انواع دکور و میز و کنسول اشاره کرد. با توجه به نیاز خود، می‌‌توانید ورق های ام‌ دی‌ اف را با ضخامت کم‌ تا ضخامت بالا، حتی ۶۰ میلیمتر هم خریداری کنید. قیمت انواع ورق ام دی اف، با توجه به ضخامت ورق، کیفیت ساخت و همچنین نوع روکش آن، تعیین می‌‌شود.

معرفی لترون

در طرف دیگر، ورق‌های لترون قرار گرفته‌‌اند که همان ورق‌های نئوپان هستند که یک پوشش از جنس ملامینه بر روی آن کشیده می‌‌شود. امروزه ورق‌‌های لترون را با نام لمینت هم در بازار می‌شناسند. سطح ورق‌‌های لترون کاملاً درخشان و براق بوده و به واسطه استحکام مناسبی که دارند، در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این روزها برای ساخت ورق‌‌های لترون از بروزترین تکنولوژی‌ها و ماشین آلات مدرن استفاده می‌‌کنند. در حقیقت برای ساخت لترون باید خرده‌‌های چوب را فشرده سازی کرده و با رزین آن‌ها را ترکیب کرد. بعد از روکش‌‌های کاغذی یا ملامینه کمک می‌گیرند تا پوشش داده شوند.

معرفی نئوپان

ورق‌‌های نئوپان که با نام تخته ویفر یا تخته خرده چوب هم شناخته می‌شوند، یک محصول بازیافتی کامپوزیتی به شمار می‌روند. برای تولید این ورق به سراغ تراشه‌های چوب یا خاک اره می‌روند. ابتدا لازم است که رطوبت گیری خرده چوب‌‌ها انجام شود. بعد از آن با استفاده از چسب یا رزین‌‌های مصنوعی و کمک گرفتن از دستگاه پرس حرارتی، می‌‌توان ورق‌‌های نئوپان را تولید کرد. در گام بعدی، ورق‌‌هایی که از مرحله پرس حرارتی عبور کرده‌‌اند، سمباده خورده و در دسترس قرار می‌‌گیرند. استحکام کم و مقاومت پایین نئوپان موجب شده که در موارد جزئی از آن‌ها استفاده شود. از جمله مشکلات ورق‌‌های نئوپان، می‌‌توان به تغییر رنگ در برابر رطوبت، متورم شدن، تغییر شکل دادن و پوسته پوسته شدن اشاره کرد.

تفاوت قیمت لترون و ام دی اف

برای خرید ورق لترون یا ام دی اف، سعی کنید از مراکز فروش معتبر و رسمی، اطلاعات کافی را به دست آورید. مقاومت ورق‌‌های ام‌ دی‌ اف در برابر لکه‌ پذیری، نسبت به ورق لترون بیشتر است. علاوه بر این، ورق‌‌های ام‌ دی‌ اف از نظر مقاومت، در برابر رطوبت گزینه‌‌ای مناسب‌تر هستند. با توجه به این شرایط، قیمت ورق ام دی اف نسبت به قیمت ورق لترون بیشتر است. به واسطه تراکم بیشتر ورق‌های ام‌ دی‌ اف در مقابل ورق‌‌های لترون، مقاومت بالاتری در هر شرایط از خود نشان می‌دهند.

اگر قصد خرید انواع ورق ام دی اف با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت را دارید، می‌توانید از خدمات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی پارت تجارت استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر کافی است به وبسایت این مجموعه به آدرس parttejaratco.com مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا