اخبار

روکش بهتر است یا ایمپلنت؟ – بررسی تمامی موارد

روکش بهتر است یا ایمپلنت؟ – بررسی تمامی موارد

 

روکش بهتر است یا کاشت دندان؟ ممکن است خیلی از افراد برای بهبود لبخند و دندان هایشان این سوال را از دندانپزشک خود بپرسند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید و نمی دانید بین ایمپلنت دندان و روکش ها کدام مورد را برگزینید با ما همراه باشیم که سوال شما را به بهترین نحو پاسخ دهیم.

در حالی که روکش های دندان برای رفع مشکلات زیبایی جزئی با لبخند شما عالی هستند، ایمپلنت های دندان به طور کامل جایگزین دندان از دست رفته یا به شدت آسیب دیده می شوند. اما باید نگاهی دقیق ‌تر به عملکرد این دو بیندازیم و ببینیم کدام مورد بسته به شرایط و نیازهای شما گزینه ای مناسب تر است. شرایط های مختلف مانند قیمت ایمپلنت دندان یا روکش و انتخاب درمانی هرکدام مورد بررسی قرار می گیرد.

قطعا با آخرین و مدرن ترین فناوری های دندانپزشکی امروزی، گزینه‌ های حمایتی و فوق العاده زیادی وجود دارد که می‌توانید برای نیازهای مراقبت از سلامت دهان خود، یک مورد از آنها را برای خود انتخاب کنید.

ایمپلنت های دندان

در صورت از دست دادن دندان، کاشت دندان ممکن است توسط دندانپزشک شما توصیه شود. بدین منظور پست های ویژه ای در استخوان فک کاشته شده و زمانی که ایمپلنت و استخوان با هم ترکیب شدند، عمل با ترمیم تاج کامل می شود. هزینه مورد نظر برای ایمپلنت دندان نیز به دلیل پروسه پیچیده و البته مزایای قابل توجهی که نسبت به سایر گزینه ها دارد، بالاتر است.

در این روش، تاج های قابل مشاهده از نظر ظاهری شبیه دندان های طبیعی شما خواهند بود. اگر دندان هایی در معرض دید دارید که شکسته، تغییر رنگ، کج یا فرسوده شده‌اند، ممکن است بخواهید به جای آن به فکر نصب روکش باشید. اما اگر دندان های از دست رفته دارید و می خواهید آنها را جایگزین کنید، ایمپلنت دندان به عنوان یک راه حل عالی عمل می کنند. با این روش از مزایای فوق العاده زیر بهره مند خواهید شد:

  • ظاهر و عملکرد طبیعی

  • تحریک فک که از تحلیل استخوان جلوگیری می کند

  • راه حلی برای مشکلات گاز گرفتن و درد مفاصل

  • نتایج طولانی مدت

در این فرآیند ابتدا یک پایه تیتانیومی را در استخوان فک شما نصب می نمایند تا به عنوان ریشه دندان عمل کند. اگر استخوان فک قوی ندارید، ممکن است قبل از کاشت ایمپلنت نیاز به پیوند استخوان داشته باشید. به این نکته نیز توجه کنید با ایمپلنت ارزان می توانید هزینه های مربوط به این خدمات را کاهش دهید.

روکش دندان

اگر می خواهید لبخند هالیوودی داشته باشید، روکش ها می توانند گزینه خوبی برای شما باشند. ونیرهای سرامیکی می توانند چندین مشکل زیبایی از جمله نامرتبی دندان ها، فاصله بین دندان ها و مینای دندان ترک خورده یا آسیب دیده را برطرف کنند.

آنها از سرامیک پزشکی ساخته شده و به صورت سفارشی تراشیده می شوند تا تا حد امکان شبیه دندان های طبیعی شما باشند. این روش ساده تر از ایمپلنت دندان بوده و قیمت آن نیز پایین تر می باشد. برخی به این دلیل ایمپلنت را انتخاب نمی کنند که فکر می کنند این خدمات باعث سرطان می شود. در جواب سوال آیا ایمپلنت باعث سرطان میشود باید بگوییم به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد.

انتخاب درمان مناسب

برای تعیین بهترین درمان بهتر است که به یک متخصص شناخته شده و با تجربه مراجعه نمایید تا در آنجا ابتدا سلامت دهان و دندان شما به طور کامل ارزیابی شود. به جز این دندانپزشک می تواند با ترجیحات و نیازهای شخصی شما بیشتر آشنا شود.

در نهایت، اگر دندان یا دندان های از دست رفته دارید، ممکن است ایمپلنت دندان گزینه بسیار بهتری برای شما باشد. برای این کار متخصص ابتدا ساختار استخوان شما را بررسی می نماید تا ببیند که آیا استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت دارید یا خیر. خدماتی مانند ایمپلنت دیجیتال در این مواقع می تواند هزینه های زمانی شما را کم کند.

شما می توانید برای برنامه ریزی ارزیابی سلامت دهان و دندان خود و صحبت در مورد نحوه انتخاب درمان مناسب برای خود، به مرکز تخصص ایمپلنت دکتر محمدی واقع در غرب تهران مراجعه کنید. دکتر محمدی یکی از خبره ترین متخصصین در زمینه گزینه های ترمیمی دندانپزشکی بوده و می تواند بهترین و زیباترین لبخند را برای شما به ارمغان آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا