اخبار

معرفی 6 شغل پولساز و پر درآمد در ایران

فهرست مطلب

چکیده : در این مطلب ما برخی از شغل‌های پر درآمد را به شما معرفی کنیم. بنابراین اگر به دنبال ایجاد یک کسب و کار پردرآمد هستید، تا پایان مطالب همراه ما باشید.

 

امروزه یکی از دغدغه بسیاری از افراد، پیدا کردن یک شغل مناسب و پردرآمد است. در واقع انتخاب یک شغل درست و حسابی و یک منبع درآمد خوب، برای گذراندن زندگی و افزایش رفاه بسیار حائز اهمیت است. شاید این سئوال برایتان  پیش بیاید که چه شغلی در ایران پر درآمدتر است. در پاسخ این سوال می‌توان گفت که قابلیت‌های فردی و شناخت دانش و مهارت‌ها، اولین گام در موفقیت شغلی است. در این مقاله قصد داریم برخی از شغل‌های پر درآمد را به شما معرفی کنیم. بنابراین اگر به دنبال ایجاد یک کسب و کار پردرآمد هستید، تا پایان مطالب همراه ما باشید.

لیست مشاغل پولساز و پر درآمد در ایران

1- برنامه نویسی کامپیوتر

برنامه نویسی یکی از شغل‌های محبوب و پرطرفدار در ایران محسوب می‌شود، که در هر صنعتی برای اهداف شخصی و حرفه‌ای از برنامه نویسی کامپیوتر استفاده می‌شود. برنامه نویسی تنها برای کدنویسی وب سایت‌ها و برنامه‌های تلفن همراه استفاده نمی‌شود. بسیاری از مشاغل مانند مدیران پایگاه داده و مهندسان نرم افزار، تحلیلگران داده و علم داده نیز از متخصصان برنامه نویسی بهره می‌برند. در واقع شغل برنامه نویسی به پشتکار، دانش، خلاقیت و ارتباطات گسترده نیاز دارد و درآمد افراد براساس موقعیت‌های خاص متفاوت خواهد بود. در صورتی یک برنامه نویس می‌تواند درآمد خوبی کسب کند، که آمادگی مواجه شدن با چالش‌های این حرفه را داشته باشد و با صبوری و مهارت به برنامه نویسی باتجربه و حرفه‌ای تبدیل شود.

2- ترید و سرمایه گذاری در بازارهای دیجیتالی

ترید یکی دیگر از شغل‌های پردرآمد و پرطرفدار است، که تنها زمانی یک شغل محسوب می‌شود که تریدر دانش و مهارت کافی را داشته باشد و بتواند ماهانه از طریق این حرفه درآمد ثابتی را کسب کند. ترید شغلی است که در آن یک تریدر، توسط استراتژی‌هایی که آموزش دیده است، به خرید و فروش ارزهای دیجیتال مشغول می‌شود و از این راه درآمد بالایی را کسب می‌کند. درآمد حاصل از شغل ترید به عوامل مختلفی بستگی دارد، از این رو نمی‌توان درآمد ثابت و مشخصی را برای آن در نظر گرفت. افرادی که به تازگی در این بازار شروع به فعالیت کرده‌اند، بهتر است بدانند که این کار به تجربه و مهارت کافی نیاز دارد. در واقع افرادی که مهارت کافی در این زمینه را داشته باشند می‌توانند درآمد خوب و مطلوبی را به دست آورند.

3- تعمیرات برد الکترونیکی

امروزه برد الکترونیکی در تمامی تجهیزات برقی مانند لپ تاپ، تبلت، موبایل و غیره وجود دارد و نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد. در واقع هنگامی که یک قطعه معیوب می‌شود ممکن است عملکرد بخشی از دستگاه از کار بیفتد. همانطور که می‌دانید بردهای الکترونیکی قیمت بسیار بالایی دارند، از این در صورت معیوب شدن، افراد ترجیح می‌دهند آن را تعمیر کنند. تعمیر کردن این قطعه گران قیمت و کاربردی کار راحتی نیست و نیاز به تجربه و تخصص بسیار بالایی دارد، به همین علت افرادی که مهارت و تجربه کافی برای این حرفه داشته باشند می‌توانند به راحتی جایگاه بسیار خوبی را در بازار کسب کنند و درآمد خوبی را به دست آورند. برای آموزش تعمیرات برد الکترونیکی می‌توانید در دوره‌های آموزشی آموزشگاه‌های معتبر ثبت نام کنید و صفر تا صد این کار پردرآمد را فرا گیرید. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که درآمد یک تعمیرکار برد الکترونیکی چقدر است، اما بهتر است بدانید که درآمد تعمیرکاران به عوامل بسیار متعددی مانند کیفیت کار، تجربه کاری، مهارت و دانش تعمیرکار و غیره بستگی دارد.

4- برق ساختمان

همانطور که می‌دانید امروزه برای روشن کرن چراغ‌ها، وسایل الکترونیکی، یخچال‌ها و غیره از برق استفاده می‌شود. در واقع برای در دسترس بودن تمامی تجهیزات مورد نیاز در زندگی به سیم کشی و برق ساختمان نیاز داریم. بنابراین فردی که سیم کشی برق ساختمان را انجام می‌دهد، بایستی علاوه‌ بر مهارت‌های عملی و تئوری، کلیه استانداردها را آموزش ببیند. به طور کلی یک برق کار ساختمان باید علاوه‌بر مهارت در سیم کشی ساختمان در کارهایی مانند نصب کردن آیفون‌های صوتی و تصویری، نصب سیستم دوربین مداربسته، کرکره‌های برقی، سیستم اعلام حریق، درب‌های اتوماتیک و غیره مهارت لازم داشته باشد. از این رو می‌توان گفت که بازار کار برق ساختمان بسیار گسترده است. برای به دست آوردن مهارت‌های لازم در این زمینه می‌توانید در کلاس‌های آموزش برق ساختمان که توسط آموزشگاه‌ فنی سازان برگزار می‌شود، ثبت نام کنید و برای ورود به بازار کار این حرفه آماده شوید.

5- سیم پیچی

امروزه اکثر لوازم الکترونیکی موجود در منازل مانند جاروبرقی، یخچال، ماشین لباسشویی و غیره و همچنین ماشین آلات و تجهیزات مختلف در صنعت دارای موتور الکتریکی می‌باشند. در واقع موتور الکتریکی نقش بسیار مهمی را در دستگاه‌ها ایفا می‌کند و با انجام دادن کار، نیروی الکتریکی لازم را برای یک دستگاه تامین می‌کند. بنابراین یک متخصص سیم پیچی بایستی بتواند انواع موتورهای الکتریکی را به درستی سیم پیچی کند. برای انجام دادن سیم پیچی موتورهای الکتریکی تا حدودی به محاسبات نیاز است، زیرا بایستی جنس و قطر سیم و همچنین عایق آن تعیین شود. اما بهتر است بدانید که این محاسبات ساده است و با آموزش‌های اصولی می‌توانید به راحتی آنها را فرا گیرید. شما با ثبت نام در دوره‌های آموزشی آموزشگاه فنی سازان می‌توانید به صورت جامع سیم پیچی الکتروموتور را آموزش ببینید.

6- تعمیرات موبایل

همانطور که می‌دانید تلفن همراه یکی از پرکاربردترین و پرمصرف‌ترین لوازم دیجیتال محسوب می‌شود، که به علت کاربرد بسیار گسترده‌ای که دارد اکثر افراد از آن استفاده می‌کنند. در واقع با افزایش خرید تلفن همراه و افزایش تقاضا برای تعمیرات، یادگیری و آموزش تعمیرات موبایل شما را به یک تعمیرکار حرفه‌ای و کاربلد تبدیل می‌کند که با به کارگیری این حرفه می‌توانید درآمد بسیار خوب و مطلوبی را به دست آورید. به طور کلی یک تعمیرکار حرفه‌ای بایستی به صورت دقیق به عیب یابی و تعمیر مشکلات نرم‌افزاری و سخت افزاری تلفن همراه بپردازد. علاوه‌بر این باید با ابزارهای تعمیرات موبایل و نحوه کارکرد آنها آشنا باشد. از مهارت‌های مورد نیاز شغل تعمیرات موبایل می‌توان به آموزش تعمیر هارد، برد، تاچ، دوربین، باتری، ال سی دی، رفع ارورها، برداشتن رمز گوشی، ترمیم سریال و غیره اشاره کرد. درآمد تعمیرات موبایل به عوامل مختلفی از جمله تجربه کاری، مهارت و دانش تعمیرکار موبایل، میزان تبلیغات، کیفیت و دقت کار، موقعیت مکانی و غیره بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا