ترفندتکنولوژی

معرفی 22 برنامه جایگزین واتساپ و اینستاگرام (اپدیت شد!!)

فهرست مطلب

واتساپ و اینستاگرام دو برنامه بسیار محبوب و پر استفاده هستند، حال اگر به هر دلیل بخواهید این دو را از میان برنامه های موجود در گوشی خود حذف کنید می توانید برنامه های مشابه دیگری که در ایران و خارج از کشور مورد استفاده قرار می گیرد را نصب نمایید. در این مطلب به معرفی برخی از برنامه های کاربردی جایگزین واتساپ و اینستاگرام می پردازیم.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اختصاصی تالیف شده از طرف بلاگ سایت فاوینو نکات جدیدی به زندگی شما افزوده گردد و در طی سالیان متمادی از آن استفاده کرده و لذت ببرید. همچنین می توانید از پست های دیگر سایت بوفچه مون هم بازدید کنید.

برنامه جایگزین واتساپ و اینستاگرام چی خوبه؟
برنامه جایگزین واتساپ و اینستاگرام چی خوبه؟

به جای واتساپ چه برنامه ای را می توان نصب نمود؟

واتساپ، با بیش از پنج میلیارد دانلود از گوگل پلی، قطعاً یکی از محبوب ترین پیام رسان های جهان است. اما محبوب بودن آن نشان دهنده بی عیب بودن آن نیست. واتساپ اخیرا اطلاعات خود را با فیس بوک به اشتراک می گذارد که از نظر امنیتی خوب نیست.

همچنین از زمانی که مسئله شرایط جدید حریم خصوصی واتساپ و امنیت واتساپ مطرح شد، کاربران بسیاری نسبت به آن بدبین شدند و سیل مهاجرت ها از این پیام رسان به تلگرام، سیگنال و دیگر سرویس ها آغاز شد. در این میان تلگرام با ارائه قابلیت انتقال چت از واتساپ به تلگرام حتی این روند را تسریع کرد.

از جمله بهترین اپلیکیشن های ایرانی و خارجی مشابه واتساپ می‌توان به سروش پلاس، بله، گپ، آی گپ و تلگرام اشاره کرد. در این قسمت از مطلب به معرفی مختصری از آن ها می پردازیم.

سیگنال های خارجی نسخه اندروید و دستکتاپ و آیفون برنامه جایگزین واتساپ

برنامه های مفیدی در بیرون از کشور ایران طراحی و تولید شده که کاربران ایرانی نیز می توانند از این برنامه ها استلفاده نمایند. ابرنامه هایی مانند لاین، تلگرام و سیگنال را می توان جایگزین واتساپ و اینستاگرام نمود.

Telegram Messenger برنامه جایگزین واتساپ

در زمان نگارش مقاله این برنامه فیلتر است. این برنامه مدتی است که به عنوان بهترین رقیب واتساپ شناخته می شود. در کنار ویژگی های پیام رسان معمولی که هر دو  Whats App و Telegram دارند، ویژگی های دیگر مانند:

  • قابلیت داشتن سوپر گروه ها تا ۱۰۰۰۰۰ نفر
  • کانال های عمومی
  • امکان به اشتراک گذاری فایل های حداکثر ۱٫۵ گیگابایتی
  • قابلیت رمز عبور
  • پیام های خود تخریب کننده
  • رمزگذاری پایان به پایان در چت مخفی end-to-end encryption : اطلاعات شما از مکان شروع تا پایان رمزگذاری می کند و از هک شدن آنها در طول مسیر جلوگیری می کند.
  • ربات های تلگرام

در تلگرام وجود دارد. غیر از این، برخلاف واتساپ، تلگرام می تواند به صورت همزمان روی چندین سیستم عامل استفاده شود. بنابراین می توانید متنی را در گوشی خود را شروع کرده و سپس آن را در رایانه شخصی خود ادامه دهید. تلگرام همچنین دارای قابلیت تماس صوتی نیز است که در آن بسیار خوب عمل می کند.

اما متأسفانه تلگرام فاقد ویژگی تماس ویدیویی است. اما با ارائه ویژگی های واقعا منحصر به فردی که در واتساپ یافت نمی شود، جای این ضعف را پر می کند. بنابراین، اگر به تماس های ویدیویی اهمیتی نمی دهید، می توانید از تلگرام به عنوان برنامه جایگزین واتساپ استفاده کنید.

قاط قوت

طیف وسیعی از کانال‌های عمومی

پیام‌های رمزگذاری شده و ناپدید شده

نقاط ضعف

نشانی‌های IP کاربران را ثبت می‌کند

ممکن است کمی شلوغ باشد

تلگرام برنامه جایگزین واتساپ
تلگرام برنامه جایگزین واتساپ

Wire برنامه جایگزین واتساپ

در زمان نگارش مقاله این برنامه فیلتر است. اگر به دنبال یک برنامه پیام رسانی جدید هستید، باید به Wire نگاهی بیندازید. این برنامه به دلیل رابط کاربری زیبا و ویژگی های منحصر به فرد، در بین کاربران مورد تحسین قرار گرفته است. برنامه دارای ویژگی رمزگذاری پایان به پایان (end-to-end encryption) نیز است و در عین حال به شما امکان می دهد در سیستم عامل های مختلف از آن استفاده کنید.

Wire همچنین تعدادی ویژگی منحصر به فرد مانند تماس ویدیویی گروهی حداکثر ۱۰ نفر پیام های خود تخریب کننده، امکان حذف پیام از دستگاه های گیرنده، پیش نمایش لینک و موارد دیگر را به ارمغان می آورد. Wire شاید نسبتاً جدید باشد اما قطعاً یکی از بهترین گزینه های جایگزین واتساپ است.

 

Signal برنامه جایگزین واتساپ

در زمان نگارش مقاله این برنامه فیلتر است.Open Source Systems  شرکتی که فناوری رمزگذاری پایان به پایان (end-to-end encryption) را به WhatsApp و Facebook داده است، برنامه پیام رسان بسیار امن خود را با نام Signal Private Messenger ارائه می دهد. همانطور که انتظار دارید، سیگنال در مقایسه با WhatsApp دارای چندین مزیت امنیتی است.

برخلاف واتساپ، برنامه سیگنال دارای ویژگی هایی مثل پیام های خود تخریب کننده، صفحه نمایش امن (جلوگیری از افراد برای گرفتن عکس از صفحه) و موارد دیگر می شود. به علاوه، سیگنال رمزنگاری را برای گرفتن نسخه پشتیبان، تماس ها و هر داده دیگر در برنامه رد و بدل می شود، به ارمغان می آورد.

حتی فایل هایی که با استفاده از سیگنال ارسال می کنید محافظت و رمز گذاری می شوند. این یک برنامه عالی برای هرکسی است که می خواهد با سایر کاربران به صورت کاملاً ایمن چت کند. به همین دلیل سیگنال در جمع خبرنگاران بسیار محبوب است.

سیگنال برنامه جایگزین واتساپ
سیگنال برنامه جایگزین واتساپ

نقاط قوت:

رمزگذاری سرتاسری

حداقل جمع آوری داده‌ها

نقاط ضعف:

رابط کاربری ابتدایی

پیوند به شماره تلفن

Bridgefy برنامه جایگزین واتساپ

Bridgefy نیز قابلیت های خوبی دارد. یکی از مشکلات اصلی برنامه های پیام رسانی آنلاین مانند واتساپ این است که برای کار به اتصال اینترنت نیاز دارند. اگر به جایی مثل جنگل بروید، حتی برنامه های پیام رسانی عادی نیز کار نمی کنند. این جایی است که برنامه های پیام رسانی آفلاین وارد بازی می شوند. این برنامه ها برای کار به شبکه تلفن همراه یا اتصال اینترنت نیاز ندارند. در عوض، آنها یک شبکه بلوتوث با تعداد بی نهایت دستگاه یا شبکه وای فای در تلفن شما ایجاد می کنند و به شما امکان می دهند پیام هایی را برای دوستان در اطراف خود ارسال کنید. اگر به دنبال چنین برنامه ای هستید ، باید از Bridgefy استفاده کنید.

در این برنامه می توانید، از کاربران به عنوان گره برای ارسال پیام به مسافت های طولانی استفاده کنید. در جشنواره های مختلف، رویدادهای ورزشی، بلایای طبیعی و سایر مواردی که نمی توانید از خدمات قابل اعتماد موبایل استفاده کنید، استفاده از این برنامه بسیار مفید است.

Kik برنامه جایگزین واتساپ

اگر جز کاربرانی هستید که نمی خواهید با شماره خود وارد برنامه های پیام رسان شوید Kik همان برنامه ای هستید که دنبالش بودید. در حالی که برای استفاده از واتساپ و البته بیشتر پیام رسان ها باید از شماره خود استفاده کنید، Kik  این امکان را به شما می دهد تا تنها با شناسه ایمیل خود ثبت نام نمایید. سپس می توانید با به اشتراک گذاشتن نام کاربری اختصاصی خود با دیگر کاربران این پیام رسان، با آن ها در ارتباط باشید. قابلیت خاص و منحصر به فرد پیام رسان مفرح Kik در مقایسه با واتساپ پشتیبانی از ربات ها است.

kiklogo برنامه جایگزین واتساپ
kiklogo برنامه جایگزین واتساپ

Snapchat برنامه جایگزین واتساپ

در زمان نگارش مقاله این برنامه فیلتر است. اسنپ چت، برنامه ای که در واقع یک رسانه اجتماعی است و شباهت زیادی به اینستاگرام دارد و از لحاظ فنی یک برنامه ی پیام رسان محسوب نمی شود. اما با توجه به ویژگی های بی نظیری که دارد، می تواند یکی از برنامه های جایگزین واتساپ باشد.

با استفاده از این پیام رسان کاربران می توانند پیام های ارسالی خود را پس از گذشت زمان معینی پاک کنند. اسنپ چت این قابلیت را دارد که اگر کاربری از چت های ها عکس گرفت، به شما اطلاع دهد.

پیام رسان واتساپ هم مانند فیس بوک اغلب اوقات قابلیت هایی که کاربران از آن استقبال می کنند را از اسنپ چت کپی می کند. به همین خاطر اسنپ چت بهترین پیشنهاد برای کسانی است که دوست دارند اولین کاربری باشند که بروزترین ویژگی های پیام رسان ها را دریافت و از آن استفاده می کنند. همچنین باید از مجموعه بهترین استیکرهای دوربین یا ماسک های صورت به عنوان ویژگی خاص و سرگرم کننده اسنپ چت نام برد.

اسنپ چت برنامه جایگزین واتساپ
اسنپ چت برنامه جایگزین واتساپ

Threema برنامه جایگزین واتساپ

تریما، در شمار امن ترین برنامه های پیام رسان جهان قرار دارد. این پیام رسان برای عدم دسترسی هکرها به اطلاعات کاربرانش این قابلیت را دارد که پس از دریافت اطلاعات توسط کاربر مقصد، آن ها را از سرور خود حذف کند. تریما از ویژگی های معمول سایر پیام رسان ها نیز برخوردار است.

اما از امکانات دیگر این برنامه نشان دادن موقعیت مکانی بر روی نقشه است که به کاربران در جهت یابی و پیدا کردن مسیرها کمک می کند. همچنین تریما این امکان را به شما می دهد تا صفحه ی مربوط به چت هر کاربر را خیلی سریع با صفحه ی اختصاصی چت با کاربر دیگر عوض کنید و به این شکل به طور مخفیانه با چند کاربر گفتگو داشته باشید.

تریما به امنیت بالا در بین پیام رسان ها معرف است. بنابراین اگر امنیت پیام رسانی که از آن استفاده می کنید برای شما از هر ویژگی دیگر مهم تر است، تریما بهترین جایگزین برای واتساپ شما است. البته تریما رایگان ارائه نشده، ولی می توانید با پرداخت 2 دلار و 99 سنت نسخه کرک شده آن را از فروشگاه گوگل پلی دانلود نماید.

ترما برنامه جایگزین اینستاگرام و واتساپ
ترما برنامه جایگزین اینستاگرام و واتساپ

Keybase برنامه جایگزین واتساپ

Keybase  یک برنامه چت امن با ویژگی (Open-Source) است. این اپلیکیشن برای کاربرانی که مایل به برقراری ارتباط امن هستند بسیار مناسب است. از آنجا که این یک برنامه (Open-Source) است، هیچ شرکتی خصوصی که تمام داده های شما را بررسی کند وجود ندارد. داده ها با قفل end-to-end  encryption رمزگذاری می شوند، بنابراین به هیچ عنوان پیام های شما در معرض بازدید افراد ناشناس قرار نمی گیرد. این نرم افزار حتی به افراد اجازه نمی دهد که از چت ها اسکرین شات بگیرند. این برنامه بیشتر مناسب کاربرانی است که راجب به حریم شخصی خود نگران هستند.

ویژگی جالب Keybase این است که برای ارتباط با افراد، نیازی به شماره یا شناسه ایمیل کسی ندارید. این امر به شما امکان می دهد تا با کاربرانی که نمی خواهید اطلاعات شخصی خود را با آنها به اشتراک بگذارید در تماس باشید. این یکی از معدود برنامه های پیام رسانی است که یک نسخه برای سیستم عامل لینوکس ارائه می دهد. اگر برای حریم شخصی خود ارزش زیادی قائل هستید، حتماً آن را بررسی کنید.

Skype برنامه جایگزین واتساپ

در زمان نگارش مقاله این برنامه فیلتر است. اسکایپ با پشیبانی مایکروسافت به عنوان بهترین برنامه ی تجاری شناخته شده است. البته ممکن است فکر کنید این برنامه مناسب کاربران عادی نباشد، اما این طور نیست؛ چون اسکایپ یکی از بهترین پیام رسان های چت خصوصی است. برای اثبات آن هم در این قسمت چند مزیت اسکایپ در مقایسه با واتساپ را برای شما نام می بریم:

  • تماس های با کیفیت صوتی و ویدیویی
  • تماس های ویدیویی گروهی پرقدرت
  • ارسال شکلک و ایموجی های مخفی
  • ویرایش پیام های ارسالی
Skype برنامه جایگزین اینستاگرام و واتساپ
Skype برنامه جایگزین اینستاگرام و واتساپ

در کنار مزایای بیان شده می توان پیام رسان اسکایپ را برای کاربرانی که بارها در روز با خانواده و دوستانشان تماس تلفنی دارند، به عنوان یکی از بهترین برنامه های جایگزین واتساپ معرفی کرد.

نقاط قوت

– Spotify با حساب مایکروسافت همگام سازی می‌شود

نقاط ضعف

سنگینی اپلیکیشن

رابط کاربری نامناسب

Google Hangouts برنامه جایگزین واتساپ

ممکن است شما از Google Hangouts به عنوان یک سرویس مکالمه ویدیویی استفاده کنید، اما این برنامه همچنین یک روش پیام رسانی فوری نیز ارائه می دهد که میتوانید جایگزین واتساپ باشد. Hangouts به شما امکان می دهد متن ها، عکس ها و فیلم ها برای همدیگر ارسال کنید. پیام های گروهی Hangouts نیز خوب و سریع عمل می کند. این سیستم عامل بر روی آیفون و آی پد و همچنین اندروید و در هر مرورگر وب در مک یا ویندوز کار می کند، بنابراین می توانید با دوستان و خانواده خود بدون توجه به دستگاه  آنها ارتباط برقرار کنید.

لاین برنامه جایگزین واتساپ

لاین هم این قابلیت را دارد که جایگزین واتساپ باشد. این پیام رسان علاوه بر ویژگی های مشترکی که با واتساپ دارد، دارای چند ویژگی خاص هم هست که در اینجا به سه مورد از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم::

  • LINE Out ویژگی که امکان تماس های بین المللی با کاربران غیر LINE را برای شما فراهم می کند.
  • فروشگاه استیکرهای بروز و جذاب
  • قفل و کد عبور تم ها، پیام ها و سایر موارد

برنامه ی پیام رسان لاین با توامندی های خاص خود می تواند اپلیکیشن جایگزین واتساپ در ایران باشد. البته همان طور که می دانید تایید این پیام رسان یا دیگر پیام رسان های خارجی منوط به تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات است.

نقاط قوت

مجموعه‌ای عالی از ویژگی‌ها

مناسب به عنوان یک کانال رسانه اجتماعی جایگزین

نقاط ضعف

در برخی کشور‌ها عملکرد محدود دارند.

 

line برنامه جایگزین واتساپ
line برنامه جایگزین واتساپ

برنامه ایرانی نسخه اندروید و دسکتاپ و آیفون برنامه جایگزین واتساپ

طراحان و مهندسان نرم افزار در داخل کشور موفق به طراحی و تولید اپلیکیشن و برنامه هایی شده اند که می توان به جای واتساپ و اینستاگرام از آن ها استفاده نمود.

سروش پلاس برنامه  ایرانی جایگزین واتساپ

سروش پلاس نسل جدید پیامرسان معروف سروش است. بعد از اینکه صداوسیما از پشتیبانی از این سرویس دست برداشت و آن را در مزایده به فروش گذاشت، تیم مدیریت و توسعه این سرویس، پیامرسانی با نام سروش پلاس را ارائه داد.

با وجود تمام مشکلاتی که در مسیر این پیامرسان ایرانی قرار داشت اما هم اکنون یکی از بهترین برنامه های پیام رسان ایرانی محسوب می‌شود که می‌تواند جایگزینی برای واتساپ باشد. اینترنت با هزینه یک سوم و تماس صوتی و تصویری از مهم‌ترین ویژگی‌های این پیامرسان ایرانی است.

برنامه ایرانی جایگزین واتساپ

بله برنامه  ایرانی جایگزین واتساپ

بله از جذاب ترین پیام رسان های ایرانی است که در کنار قابلیت های خوب چت و گفتگو، استفاده از استیکرها و مواردی دیگر که عموم پیام رسان ها ارائه می کنند، به لطف پشتیبانی بانک ملی و مرکزی، قابلیت های مهم دیگری نیز دارد.

این قابلیت ها عبارتند از خدمات بانکی آنلاین و بسیاری ابزارهای خدماتی که بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک از طریق این سرویس در دسترس شما هستند. این مسئله بله را به یک جایگزین داخلی و اتس اپ بدل می کند.

bale-persian-messenger برنامه جایگزین واتساپ
bale-persian-messenger برنامه جایگزین واتساپ

گپ برنامه جایگزین واتساپ

پیام رسان گپ به عنوان یکی از اپلیکیشن های داخلی مشابه واتساپ، پیام رسان ایرانی قابل اعتمادی است. تعداد کاربران این سرویس در حال حاضر بیش از 2 میلیون نفر است. بنابر گزارش ها و آمارهای مختلف، گپ دومین پیام رسانی است که کاربران ایرانی به طور مداوم از آن استفاده می کنند و تولید محتوای روزانه آن سیر صعودی دارد. برنامه پیام رسان گپ علاوه بر امکانات ارتباطی، امکاناتی از جمله کسب درآمد را نیز برای ادمین ‌ها به همراه آورده است.

آی گپ برنامه جایگزین واتساپ

به عنوان یک جایگزین داخلی واتساپ باید به  آی گپ اشاره کرد که قابلیت های خوبی را دارد. با این سرویس شما می توانید در بستری مناسب با دوستان خود به گفتگو بنشینید. این پیام رسان داخلی، محبوبیت بالایی میان کاربران ایرانی دارد و از پرطرفدارترین ها است. ساختار گرافیکی برنامه آی گپ را می‌ توان تلفیقی از دو اپلیکیشن تلگرام و پیام رسان سروش دانست.

ای گپ برنامه جایگزین واتساپ (2)
ای گپ برنامه جایگزین واتساپ (2)

ایتا برنامه جایگزین واتساپ

ایتا اپلیکیشن بومی که مشابهت زیادی با برنامه تلگرام دارد قطعا یکی از گزینه های جدی جایگزینی برای تلگرام دارد. در هرصورت این مردم خواهند بود که از چه برنامه ایی برای جایگزین کردن تلگرام استفاده کنند. طبق گفته سازندگان ایتا این پیام‌ رسان با هدف برآوردن کلیه نیازهای کاربران ایرانی در یک برنامه پیام‌ رسان طراحی شده است.

در ایتا شما می‌توانید به سهولت با دوستان خود گفتگو کنید، فایل‌ های خود را به اشتراک بگذارید، گروه و کانال بسازید و از قابلیت‌های پیشرفته ایتا برای مدیریت و شخصی‌ سازی نرم افزار خود استفاده کنید. در پیام رسان ایتا می‌توانید با مخاطبان خود گفتگو کنید، عکس و فیلم‌های خود را به سرعت برای آ‌ن‌ها بفرستید، ویدئوهای خود را با کمترین حجم به فایل گیف تبدیل کنید و آن‌ها را در چت دو نفره یا گروه‌ها و کانال‌ها با دیگران به اشتراک بگذارید.

اپلیکیشن شاد برنامه جایگزین واتساپ

در دوران شیوع کرونا دغدغه اصلی معلمان و دانش آموزان مسئله تحصیل بود به همین جهت آموزش و پرورش در تلاش بود فضایی امن را به وجود بیاورد که تماماَدر اختیار آموزش و پرورش باشد به همین جهت اپلیکیشن شاد که مختص بحث آموزش می باشد در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار گرفت.

نحوه ثبت نام در این سامانه به چه صورت است؟

ثبت نام در سامانه شاد در سه سطح مدیر، معلم و دانش آموز به شرح زیر در دسترس می باشد:

۱. راه اندازی توسط مدیر مدرسه که باید از طریق سایت سامانه شاد و یا لینک دانلود برنامه شاد نسبت به نصب نرم افزار شاد اقدام کند، البته به این نکته توجه داشته باشید که شماره تلفن همراهی که از طریق آن در سامانه ثبت نام کرده اند باید با شماره تلفن همراهی که در سامانه سناد ثبت شده است مطابقت داشته باشد.

۲. روش دوم راه اندازی این برنامه توسط معلمان انجام می شود،بدین صورت که پس از نصب برنامه توسط مدیران و اقدام به تشکیل کلاس، معلمان نیز نرم افزار شاد را نصب می کنند و پس از وارد کردن کد ملی می توانند از این برنامه استفاده کنند. البته توجه داشته باشید که شماره تلفن همراه وارد شده با شماره تلفن همراه موجود در سامانه سناد مطابقت داشته باشد.

۳. روش سوم استفاده از این سامانه ثبت نام و نصب توسط دانش آموزان می باشد که دانش آموز با ورود به سامانه و ثبت مشخصات به طور خودکار وارد کلاس می شود.

مدت زمان و تعداد کلاس های مقطع ابتدایی در یک روز چگونه است؟

محدوده زمانی در نظر گرفته شده برای تشکیل کلاس ها از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر می باشد که معلم برای ساعت آموزش دست به انتخاب می زند.

مدت زمان آموزش روزانه برای پیش دبستانی بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه پایه اول و دوم ۷۵ تا ۹۰ دقیقه در چهار زنگ با مدت زمان بین ۱۵ الی ۲۰ دقیقه و مدت زمان استراحت بین پنج الی ۱۰ دقیقه،‌ پایه‌های سوم و چهارم ۱۰۰ الی ۱۲۰ دقیقه در چهار زنگ با مدت زمان بین ۲۰ الی ۲۵ دقیقه و مدت زمان استراحت پنج الی ۱۰ دقیقه و پایه‌های پنجم و ششم ۱۲۰ تا ۱۵۰ دقیقه در چهار زنگ با مدت زمان بین ۲۵ الی ۳۰ دقیقه و مدت زمان استراحت پنج الی ۱۰ دقیقه آموزش‌ها صورت می‌گیرد.

استفاده از نرم افزار شاد از ۲۳ فروردین ماه سال ۹۹ آغاز شده و دانش آموزان در محیط آن مشغول به تحصیل می باشند و معلمان و مدیران امیدوارند پس از پایان دوران شیوع کرونا بتوانند همچنان از این فضا به عنوان فضایی جهت تکمیل تدریس در مدرسه استفاده شود.

تلگرام طلایی برنامه جایگزین واتساپ

یک پیام رسان غیر رسمی متصل به api تلگرام است . همچنین یک برنامه کاربردی است که کسانی که دنبال سرعت و بدون فیلتر بودن است و عشق سرعت در چت کردن و ارسال فیلم و عکس در تلگرام هستند می توانند از این پیام رسان فوق العاده خیلی قوی استفاده کنند.

گاهی وقتا مشکل در اتصال و یا   connection…. در تلگرام ایجاد می شود. اما این هیچ ناراحتی ندارد و شما با دانلود این پیام رسان‌ به طور رایگان و هیچ محدودیت فیلتری میتوانید داخل تلگرام چت کنید و لذت ببرید.

talaei-telegram برنامه جایگزین واتساپ
talaei-telegram برنامه جایگزین واتساپ

ویدئوگرام برنامه جایگزین واتساپ

با این‌که این نرم افزار یک نسخه غیر رسمی از تلگرام است، ولی امن و مطمئن است. این نرم افزار نه تنها چیزی از تلگرام ندارد، بلکه امکانات و آپشن‌های اضافه‌تر از تلگرام هم در آن وجود دارد.

امکانات برنامه:

  • امکان تماس صوتی و تصویری رایگان
  • امکان فوروارد نامحدود
  • امکان تبدیل گفتار به متن
  • امکان مخفی کردن چت‌ها
  • قابلیت تغییر تم و فونت برنامه

شبکه اجتماعی ایرانی که می توان جایگزین اینستاگرام نمود.

قصد داریم به شما در این مقاله چند شبکه اجتماعی ایرانی را معرفی کنیم که از قابلیت های بسیار خوب، جذاب و قدرتمند برخوردار هستند که می‌توانند علایق کاربران ایرانی را برای یک شبکه اجتماعی خوب و پرکاربرد بهره مند سازند، همچنین می‌توانند از کاربران ایرانی پشتیبانی کنند شاید دغدغه خیلی از کاربران ایرانی بود تا یک شبکه اجتماعی ایرانی جایگزین اینستاگرام پیدا کنند.

شبکه اجتماعی ویسگون برنامه جایگزین اینستاگرام

ویسگون، بزرگترین شبکه اجتماعی اشتراک عکس و ویدئو ایران است که توسط گروه نرم افزاری رخ طراحی شده است. بدون تردید شبکه اجتماعی ویسگون یکی از شبیه ترین نرم افزارها به اینستاگرام است که تقریبا تمام امکانات اساسی یک شبکه اجتماعی را دارا می باشد.

ویسگون، شبکه اجتماعی اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو است، که به شما این امکان را می‌دهد به‌راحتی در آن مطالب مورد نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید؛ مطالب دیگران را مشاهده کنید، لایک بزنید، برای آن نظر بگذارید و یا با کیفیت اصلی دانلود کنید!

برخی از امکانات ویسگون :

  • ارسال پست و استوری
  • پیام خصوصی و چت
  • قابلیت کامنت، هشتگ و لایک
  • نسخه تحت وب
  • نمایش مطالب مرتبط
  • قابلیت ویژه کردن پست برای نمایش بیشتر
  • قابلیت فالو، بلاک و گزارش تخلف
  • قابلیت بارگذاری کپشن سئوفرندلی | seo friendly تا ۴۰۰۰ کاراکتر با امکاناتی نظیر هشتگ، منشن و تایتل

شبکه اجتماعی نزدیکا برنامه جایگزین اینستاگرام

دیگر جایگزین ایرانی اینستاگرام میتوان به این شبکه اشاره کرد، نزدیکا یکی دیگر از شبکه های خوب اجتماعی است که جدا از تصویر محور بودن آن کاربران در آن میتوانند متن و ویدیو را به صورت پست ارسال کنند ، دیگر سیاست های این شبکه اجتماعی برگزاری مسابقات عکاسی است که در هشتگ های مختلف این مسابقات رو برگزار میکنند که معمولا همراه با جوایز مختلف نیز همراه است.

اگر شما پیام رسان ویچت را یادتان باشد و تجربه کار کردن با این پیام رسان را داشته باشید میدانید قابلیتی دارد که کاربران میتوانند افراد نزدیک به خودشان را ببینند و به آنها پیام بدهند جالب است بدانید در شبکه اجتماعی نزدیکا نیز قسمتی را در نظر گرفته شده که کاربران نزدیک خودتان را پیدا کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید، به چند امکان جالب در نزدیکا نیز اشاره خواهیم کرد.

قابلیت های شبکه اجتماعی نزدیکا :

  • ارسال پست های تصویری، متنی و ویدیویی
  • لایک، کامنت و هشتگ
  • منشن کردن
  • پیدا کردن افراد نزدیک
  • ارسال پیام خصوصی
  • و بسیاری امکانات دیگر
  • نزدیکا برای دو سیستم عامل اندروید و ای او اس در دسترس است.

روبیکا برنامه جایگزین اینستاگرام

روبیکا رو احتمالا خیلی از شما شنیده اید که بعد از رونمایی از این نرم افزار تبلیغات گسترده ای در صدا و سیما و تبلیغات محلی برای آن انجام شد و مدتی سر و صدای زیادی بر پا کرد این اپلیکیشن به نظر می آید این رویکرد را دارد که امکانات زیادی را درون خود جای دهد که در زیر بخشی از آنها را معرفی میکنیم.

بعد از مدتی روبیکا قابلیتی شبیه تلگرام را به وجود آورد و سپس برای جایگزین اینستاگرام در ایران قابلیت روبینو را ساخت که شباهات ظاهری زیادی به اینستاگرام دارد و خواست تا با این عمل رقیبی برای آن در ایران باشد.

شما به دو صورت میتوانید از قابلیت اینستاگرام روبیکا که روبینو نام دارد استفاده کنید.

اول اینکه خود نرم افزار روبیکا رو نصب کنید و در کنار قابلیت های دیگه آن از روبینو نیز استفاده کنید ..

دوم اینکه خود روبینو به صورت یک نرم افزار جدا توسط گروه روبیکا منتشر شده که میتوانید از آن نیز بهرمند شوید.

روبیکا برنامه جایگزین اینستاگرام
روبیکا برنامه جایگزین اینستاگرام

برخی از قابلیت های روبیکا:

  • ارسال پست و استوری
  • ارسال ویدیو و تصویر
  • پیام خصوصی، چت و کامنت
  • قابلیت ساخت کانال
  • قابلیت کامنت، هشتگ و لایک
  • نسخه تحت وب پیام رسان
  • قابلیت فالو، بلاک و آنفالو
  • برگذاری لایو
  • ساخت فروشگاه
  • قابلیت کسب درآمد از تولید محتوا بسته به فعالیت مستمر در پیج
  • اکسپلور ( ویترین )
  • جستجو افراد و موضوعات مختلف

جستجوی کاربرای برای این مطلب:

  • https://favino ir/24945/برنامه-جایگزین-واتساپ-و-اینستاگرام-ای/
  • https://favino ir/24945/برنامه-جایگزین-واتساپ-و-اینستاگرام-ای/#:~:text=سروش پلاس برنامه ایرانی جایگزین جدید پیامرسان معروف سروش است
  • https://favino ir/24945/برنامه-جایگزین-واتساپ-و-اینستاگرام-ای/#:~:text=گپ برنامه جایگزین واتساپ از 2 میلیون نفر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا