اخبار

تاب فضای باز یا همان تاب ویلایی

فهرست مطلب

تاب فضای باز چیست؟

تاب فضای باز درجه یک یا تاب ویلایی و تاب باغی وسیله ای است که در ویلا و باغ ها نصب می شود. تاب فضای باز درجه یک در مدل ها و رنگ بندی های مختلفی تولید شده است که می تواند بهترین انتخاب برای افرادی باشد که قصد دارند به دور از هیاهو و شلوغی زندگی به یک مکانی آرامش بخش و لذت بخش پناه ببرند.قبل از خرید تاب باغی حتما این مقاله رو مطالعه کنید. تاب ویلایی یا فضای باز در جنس فلزی تولید شده است که در برابر شرایط جوی و آب و هوایی کاملا مقاوم است و می تواند در تمام فصول استفاده شود. تاب خوردن بر روی تاب ویلایی و استراحت کردن بر روی آن محدودیت سنی ندارد و همه افراد در هر سن و سالی می توانند از این وسیله آرامش بخش برای سپری کردن ساعت آرام و رهایی از استرس و اضطراب استفاده کنند.تاب باغی در کنار مبلمان باغی یک ترکیل فوقالعاده برای فضای باز شما میتواند باشد.اما اگر دنبال یک تاب برای داخل منزل هستید انتخاب تاب رلکسی میتواند هوشمندانه تر باشد.

 مبلمان باغی

جنس تاب ویلایی

تاب های ویلایی چون از جنس فلزی تولید شده اند مقاومت بالایی دارند و ایمن هستند. علاوه بر آن می‌ توانند فضای حیاط و باغ یا محوطه ویلا را زیبا و دیدنی کنند. با نصب کردن تاب فضای باز درجه یک در فضای طبیعت و زیبای باغ می‌ توانید در فضای زیبای باغ تا بخورید و احساس لذت و آرامش کنید. همانطور که تاب خوردن در کودکی برای همه ما لذت بخش بود در سن بزرگسالی تفریحات عالی و سالم به شمار می رود که می تواند بهترین و لذت بخش ترین تفریحات باشد.

حس تاب باغی

تاب‌ها ما را به دوران کودکی می‌برند و خاطرات خوش گذشته را زنده می‌کنند. تاب باغی که برای خانه‌های ویلایی و حتی آپارتمان مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند باعث تجدید خاطره اهالی خانه شود. گرچه فضای بسیاری از خانه‌های آپارتمانی فضای محدودی برای قرار دادن تاب دارند اما در خانه‌های ویلایی، استفاده از تاب‌های باغی فلزی دونفره یا سه نفره جذابیت خانه را دو چندان می‌کند.

تاب فضای باز ویلاسازه

انواع تاب باغی

فرار از زندگی کسالت بار با مبلمان فضای باز

تاب‌های باغی در طرح‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. برخی از آنها مخصوص خانه‌های ویلایی بزرگ هستند و برخی دیگر را حتی می‌توان در آپارتمان هم مورد استفاده قرار داد. ظرفیت و جنس بدنه‌ی تاب مخصوص باغ یا حیاط از دیگر ویژگی‌هایی‌ست که در انتخاب تاب باید به آن توجه ویژه‌ای شود. در ادامه مهم‌ترین نکاتی که در حین خرید تاب باغی باید بدانید را معرفی می‌کنیم.

تاب باغی

تاب ویلایی فلزی

انتخاب بهترین تاب ریلکسی و صندلی تابی

این نوع تاب که بیشتر در باغ‌ها و فضای باز دیده می‌شوند، از آهن فرفوژه یا آلومینیوم مقاوم ساخته می‌شوند.

برخی از مدل‌های تاب باغی فلزی همراه با سایبان ساخته می‌شوند که استراحت در زیر نور خورشید را میسر می‌کنند. معمولا در قسمت صندلی این نوع تاب‌ها از تشکچه‌هایی استفاده می‌شود تا راحتی بیشتری برای فرد بوجود بیاورد.

مقاومت تاب‌های فلزی بالاست اما در برخی مدل‌ها دیده می‌شود که به دلیل استفاده از مواد نامرغوب در ساخت، این مدل‌ها سازگاری مناسبی در هوای شرجی و یا بارانی ندارند و دچار زنگ زدگی یا پوسیدگی می‌شوند.

تاب ویلایی فلزی ویلاسازه

مکانیز تاب باغی

تاب ویلایی یا همان تاب فضای باز دارای مکانیزم پیچیده ای نمی باشد و ساخت این محصول بسیار آسان می باشد .ساخت تاب ویلایی در باغ غیر ممکن نیست.

البته امروزه طرح هایی از تاب ویلایی وجود دارد که دارای طراحی بسیار پیچیده و دشواری هستند ، و برای ساخت آنها نیاز به تخصص و مهارت بالایی وجود دارد .

اما به طور کلی کارکرد یا همان مکانیزم تاب بسیار ساده می باشد .

شما به یک چهار چوب محکم نیاز دارید که می تواند در طرح های مختلفی باشد ، اما کارکرد آنها به صورت یکسان میباشد به این صورت که برای تحمل وزن افراد مختلف ، و همچنین حفظ تعادل تاب به هنگام حرکت طراحی و ساخته می شوند .

در ساده ترین طرح برای تاب می توانید از دو عدد پایه مثلثی از جنس فلز استفاده کنید ، که این دو پایه به وسیله یک لوله به یکدیگر متصل می شوند .

البته می‌توانید به جای لوله از هر قطعه دیگری نیز استفاده کنید ولی باید مقاومت بالایی داشته باشد .

قسمت بعدی یک صندلی با ظرفیت مشخص می باشد که به وسیله زنجیر یا طناب ، یا حتی یک تکه فلز به صورت ثابت از میله وسط آویزان می شود .

در گذشته برای آویزان کردن صندلی از میله وسط از انواع بلبرینگ و یاتاق استفاده میشده .

اما امروزه برای این کار از فنرهای مختلفی نیز استفاده می شود که تحمل وزن مناسبی دارند .

همچنین تعویض و تعمیرات فنر بسیار آسان می باشد ، و نرمی قابل ملاحظه ای را به صندلی تاب اضافه می‌کند .

شما می توانید شخصا یک عدد تاب برای خود طراحی و بسازید .

اگر آشنایی مختصری به جوشکاری داشته باشید می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید .

البته می توانید برای این منظور از انواع مختلف چوب و یا مصالح دیگر استفاده کنید .

 

ظرفیت تاب ویلایی

تاب فضای باز درجه یک رنگ بندی و طرح بندی مختلفی دارد و علاوه بر آن ظرفیت‌ های مختلفی دارد. تاب ویلایی در ظرفیت های تک نفره در بازار تولید شده است و  بر روی یک میله آویزان شده و حالت تاب دارد. امروز تاب های یک نفره برای حیاط های کوچک استفاده می‌ شود اما برای حیاط های بزرگ و فضای باغ یا محوطه ویلا تاب های دو نفره، سه نفره، چهار نفره و خانواده بهترین گزینه هستند و می توانند یک مکان عالی برای استراحت دو یا چهار نفر از اشخاص خانواده باشد و افراد خانواده می توانند بر روی تاب بنشیند و تاب بخورند و در مورد اتفاقات روزمره خود با هم صحبت کنند.

ظرفیت چهار نفره و خانواده انتخاب مناسبی برای افرادی است که خانواده پرجمعیت دارند و قصد دارند لحظات شیرین و عالی با خانواده خود داشته باشند. به همین دلیل شما می‌ توانید در خرید تاب فضای باز درجه یک حق انتخاب و تنوع در انتخاب داشته باشید و ظرفیتی مناسب برای محوطه باز ویلای خود خریداری کنید. اگر شما یک خانواده کم جمعیت هستید می توانید از تاپ های ویلایی با ظرفیت کم استفاده کنید، زیرا هم جای کوچکی را اشغال می کند و هم می تواند از لحاظ اقتصادی برای شما صرفه اقتصادی و توجیه اقتصادی داشته باشد و شما هزینه های اضافه بابت خرید تاب خانواده نپردازید.

تاب فلزی ساده

انواع تاب فضای باز

تاب فضای باز درجه یک انواع مختلفی دارد و در جنس های مختلفی تولید شده اند. از انواع تاب ویلایی می‌ توان به تاب فلزی اشاره کرد و همچنین همراه تاب فضای باز درجه یک سایبان هم برای استفاده در فصول مختلف سال وجود دارد. تاب های ویلای شکل ظاهری مختلفی دارند و نشیمن و پشتی آن با استفاده از پارچه هایی با رنگ بندی مختلف و جنس های مختلف تولید شده است. یکی از رایج ترین و پرفروش ترین تاب ویلایی تاب فلزی است که در مدل های مختلفی تولید شده است. تاب های ویلایی فلزی از آهن یا آهن فرفورژه تولید شده اند که نسبت به دیگر تاب مقاومت بسیار بالای دارند.

به همین دلیل برای استفاده در هوای شرجی  و آب و هوای مختلف مناسب هستند، زیرا در برابر باران و برف دچار زنگ زدگی نمی‌ شوند چون کاملا ضد زنگ و ضد آب هستند و در طول سال مقاومت خود را حفظ می‌ کنند و پوسیده نمی‌ شوند.  تاب های فلزی رنگ کوره ای دارند، یعنی رنگ آن ها در برابر شرایط آب و هوایی کاملا مقاوم هستند و تحمل وزن آن ها بسیار بالا است. از دیگر تاب ویلایی می‌ توان به تاب پلاستیکی اشاره کرد که از جنس پلاستیک تولید شده اند.  از انواع دیگر تاب های ویلایی تاب حصیری است که ظاهر جذاب و زیبایی دارد و می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی و چیدمان فضای باز مانند باغ و محوطه ویلا بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا