اخبار

انواع مبل راحتی

مبل راحتی یکی از انواع پرطرفدار مبلمان است که خود تنوع زیادی دارد و در انواع مدل‌ها تولید می‌شود. تنوع بالای این مبل‌ها و راحتی بی‌نظیر آن باعث شده تا افراد بیشتری نسبت به خرید مبل‌ راحتی گرایش داشته باشند. مبل‌های راحتی در خانه‌ها، ادارات، مراکز تجاری تفریحی و کافه رستوران‌ها قابل استفاده هستند و علاوه بر ایجاد زیبایی در فضا حس راحتی را به افراد منتقل می‌کنند. این دسته از مبلمان در مدل‌های متنوعی تولید می‌شوند و از رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به مبل راحتی مدرن، سبک مینیمال، مبل ال و مدل‌های تخت خواب شو اشاره کرد.

  • مبل مدرن : سبک مدرن طیف وسیعی از مبلمان را در طرح‌ها و مدل‌های متنوع شامل می‌شود که همگی آن‌ها یک وجه مشترک دارند و آن هم طراحی مبل با هدف از عملکردی خاص می‌باشد. مبل‌هایی که به سبک مدرن طراحی شده‌اند ساده و در عین حال شیک و زیبا به نظر می‌رسند. مبل‌های راحتی مدرن دارای خطوط منظم و لبه‌های صاف، انحنای ملایم و روکش پارچه‌ای ساده هستند.
  • مبل ال : این دسته از مبل‌های راحتی به دلیل نوع چیدمان صمیمیت بیشتری در فضا ایجاد می‌کنند. مبل‌های ال شکل برای پر کردن گوشه‌ها و ایجاد فضایی برای دورهمی خانوادگی مناسب هستند. این مبل‌ها می‌توانند به صورت یکپارچه طراحی شده و یا با قرار دادن تکه‌های جداگانه در کنار هم به شکل ال دربیایند.
  • مبل مینیمال : این سبک از مبلمان بر پایه سادگی و حس طراحی می‌شود. مبل‌های راحتی مینیمال فاقد هرگونه تزئینات هستند و تمام متریال بکار رفته در تولید آن‌ها سادگی بی‌نظیری دارند. سبک مینیمال شباهت زیادی به سبک مدرن دارند اما می‌توان گفت از لحاظ سادگی و ظرافت یک پله بالاتر از آن است.
  • مبل تخت خواب شو : این مبل‌ها در مقایسه با انواع دیگر راحتی و کاربرد بیشتری دارند. در فضاهایی با متراژ کم می‌توان از این مبل‌ها برای نشستن و خوابیدن استفاده کرد. چون به طوری طراحی شده‌اند که دارای مکانیزم خاصی هستند و به راحتی به تخت خواب تبدیل می‌شوند و می‌توانید روی آن استراحت کنید.

ایبلو تولیدکننده انواع مبل راحتی

مجموعه ایبلو یکی از تولیدکننده‌های انواع مبلمان در سبک‌ها و مدل‌های متنوع در کشور است. تنوع محصولات این مجموعه به قدری بالا است که می‌توانید مبلمان دلخواه خود را از بین محصولات آن با سبک های مختلف انتخاب کنید.  امروزه افراد مدت زمان بیشتری را مشغول کار کردن هستند و زمان کمی برای استراحت دارند به همین علت ایبلو سعی کرده برای ایجاد آسایش و آرامش بیشتر، مبلمانی متناسب با این هدف طراحی و تولید کند. کانسپت های ایبلو در طرح‌های متنوع تولید کرده که ازجمله آن‌ها می‌توان به مبل‌های خانواده اورلاندو، الین و آلمیرا اشاره کرد.

  • مبل راحتی اورلاندو

اجزای مبل‌ راحتی خانواده اورلاندو در انواع یک نفره و کاناپه‌های دو و سه نفره موجود هستند. تمامی مبل‌های این خانواده براساس سبک مدرن و با سادگی و ظرافت طراحی و تولید شده‌اند. کاناپه‌ها به صورت تخت خواب شو هستند و علاوه بر نشستن برای دراز کشیدن و استراحت هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. قسمت نشیمن و تکیه‌گاه مبل‌های راحتی اورلاندو با استفاده از اسفنج متراکم پر شده‌اند و انعطاف و راحتی مناسبی دارند. تنوع رنگی روکش این مبل‌ها بسیار زیاد است و هرکدام از آن‌ها با سلیقه‌های متفاوتی سازگاری دارند.

  • مبل راحتی الین

مبل‌های راحتی خانواده الین بسیار ساده، شیک و به صورت پازلی طراحی و تولید شده‌اند. چنانچه در فضای پذیرایی، اتاق نشیمن و حتی محل کار خود به مبل راحتی نیاز دارید مبل‌های این خانواده یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای شما خواهند بود. مبل‌های الین در انواع تک نفره، ریلکسیشن و کاناپه دونفره موجود هستند. هرکدام از این مبل‌ها را می‌توان به صورت تکی و یا در کنار هم استفاده کرد. اگر در خانه و یا محل کارتان قصد پر کردن گوشه‌ها و کنج‌ها را دارید مبل‌های راحتی الین در این زمینه به خوبی به شما کمک خواهند کرد.

  • مبل راحتی آلمیرا

مبلمان راحتی خانواده آلمیرا جزو محصولات پرطرفدار و محبوب مجموعه ایبلو هستند. مبل‌های این خانواده به صورت تک نفره و کاناپه سه نفره طراحی و تولید شده‌اند. اگر به طور همزمان به دنبال زیبایی و راحتی هستید مبل‌های آلمیرا را به شما پیشنهاد می‌دهیم. مبل‌های تک نفره آلمیرا تکیه‌گاه نسبتا بلند و نشیمن بسیار راحتی دارند و هنگام نشستن بر روی آن به طور کامل پشتتان را دربرگرفته و احساس راحتی خواهید داشت. کاناپه‌های آلمیرا نیز به همان اندازه زیبا و راحت هستند و قابلیت تبدیل شدن به تخت خواب را دارند. دوام بالا، ظرافت و راحتی بی‌نظیر از ویژگی‌های اصلی این مبل‌ راحتی هستند.

اهمیت طراحی زیبا و حس راحتی در مبلمان

بیشتر افراد وقت زیادی از شبانه‌روز را داخل فضاهای بسته مثل خانه، اداره، مراکز تجاری و … می‌گذرانند. به همین دلیل نوع طراحی و راحتی مبلمان مورد استفاده در این مکان‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. طراحی مبلمان از لحاظ فرم، ترکیب رنگی و متریال مورد استفاده نیازمند تخصص و مهارت ویژه است و اگر به درستی طراحی شود تاثیر زیادی در زیبایی و جلوه‌ی فضایی که در آن قرار می‌گیرد خواهد داشت. این موضوع باعث ایجاد انگیزه و حس رضایت در افراد می‌شود. البته طراحان در کنار زیبایی شناسی باید عملکرد و ارگونومی مبلمان را هم در نظر بگیرند تا افراد به هنگام استفاده از آن‌ها احساس راحتی و رضایت داشته باشند.

نقش متریال خوب در تولید این محصولات

متریال مبلمان یا همان مواد اولیه بکار رفته در تولید مبلمان نقش مهمی در زیبایی و دوام و مقاومت محصول دارد. اصلی‌ترین متریال مورد استفاده در تولید انواع مبلمان چوب، پارچه، فنر، اسفنج (ابر) است. البته در بعضی مبلمان بجای چوب از فلز و شیشه هم استفاده می‌شود. اما متریال اصلی برای چارچوب مبلمان تولید شده در مجموعه ایبلو چوب‌‌های راش و جنگلی است. این چوب‌ها بافت منعطف و مقاومی دارد. مجموعه ایبلو در تولید تمام مبلمان راحتی و انواع دیگر از پارچه‌های مبلی بادوام و زیبا، اسفنج مرغوب و دانسیته بالا و فنر درجه یک استفاده می‌کند. این موارد باعث می‌شود تا مبلمان این مجموعه کیفیت، طول عمر و دوام بیشتری داشته و برای مدت طولانی‌تری قابل استفاده باشند.

واحد تحقیق و توسعه مبلمان ایبلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا