آشپزیترفند

جدیدترین دکوراسیون مبلمان منزل | دکوراسیون مبلمان | طرز چینش مبلمان

فهرست مطلب

جدیدترین دکوراسیون مبلمان منزل

مبلمان یکی از عنصر‌های اصلی اتاق نشیمن بوده و انتخاب نوع  و سبک دکورسیوان مبلمان تاثیر زیادی در طراحی داخلی خانه دارد. با ورود به هر خانه‌ای، اولین چیزی که نگاه شما را به سوی خود جذب خواهد کرد، چگونگی دکوراسیون مبلمان خواهد بود. مبلمان به‌عنوان یکی از لوازم پر مصرف در منزل، در طرح، رنگ و مدل‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه شده است. افراد بر طبق سلیقه، متراژ محیط خانه و نحوه چینش مبلمان دست به انتخاب خواهند زد.

برای هر چه زیبا‌تر شدن منزل، در انتخاب باید نهایت دقت را به‌کار برد. در این مقاله به جمع‌آوری اطلاعاتی درباره دکوراسیون مبلمان و تاثیر آن بر طراحی داخلی را به شما ارائه خواهیم داد. در صورت علاقه‌مند بودن به چگونگی طرز چینش مبلمان تا انتهای این مطلب با بلاگ آموزش دکوراسیون داخلی و معماری سایت دهکده دانش و مهارت همراه باشید.

دکوراسیون مبلمان
دکوراسیون مبلمان

نقش مبلمان در طراحی داخلی

مبلمان نقش موثری جهت ایجاد فضای نو و خلاقانه در طراحی و دکوراسیون داخلی محیط منزل یا اداره دارد. را در این امر ایفا خواهند کرد. استفاده از مبلمان در محیط کار یا منزل، تغییری در کاربرد مبلمان به‌عنوان یکی از لوازم مهم در دکوراسیون داخلی نخواهد داشت. انتخاب ست مبلمان مناسب با محیط داخلی محل زندگی یا شغلی به تغییر دکوراسیون داخلی ساختمان کمک خواهد نمود. توجه به نکاتی از قبیل: نورپردازی، متراژ کل بنا، متراژ محل استفاده از مبلمان و سبک معماری مدنظر در زمان خرید مبلمان را از یاد نبرید.

از نقش مهم دکوراسیون مبلمان و طرز چینش مبلمان در زمان دکور غافل نشوید. طرح، رنگ و ابعاد لوازم خانگی مثل مبل در ایجاد سبکی نو و متناسب با محیط داخلی ساختمان نقش اساسی خواهند داشت. جهت ارتباط بیشتر بین آشپزخانه و پذیرایی نیز امکان استفاده از هارمونی رنگی بین دو فضای یاد شده وجود دارد. افزایش ست رنگی در منزل به بزرگ‌تر دیده شدن آن نیز کمک خواهد کرد.

انواع چیدمان مبلمان

توجه به فضای پذیرایی ساختمان از نظر: بزرگ، متوسط، طولانی و باریک بودن، نقش مهمی در طرز چینش مبلمان خواهد داشت. در دکوراسیون مبلمان توجه به اصل توازن سبب ایجاد حس آرامش شده و استفاده از رنگ روشن در فضا‌های کوچک به بزرگ‌تر نشان دادن محیط کمک خواهد کرد. جهت چینش درست مبلمان و از نظر زیبایی شناسی موارد زیر را شامل خواهد شد:

  • اندازه اتاق
  • انتخاب یک نقطه کانونی مثل: نشمین
  • رعایت تعادل
  • کاربردی بودن نحوه چیدمان
  • انتخاب عاقلانه برای محل فرش
  • استفاده از نورپردازی
  • باز بودن محل رفت و آمد
  • هارمونی رنگی با سبک معماری انتخابی
  • ارتباط رنگی با فضای آشپزخانه و اتاق خواب

دکور مبلمان کلاسیک

مبلمان طرح کلاسیک از قدیمی‌ترین و گران‌ترین نوع مبلمان به‌شمار رفته و  در سبک طراحی داخلی کلاسیک، مبلمان سلطنتی و لوکس جلب توجه خواهند کرد. در زمان انتخاب به تناسب رنگ و پارچه مبل با سایر اجزا خانه را مد نظر قرار دهید. مبل کلاسیک در حالت استاندارد از هفت بخش: یک کاناپه سه نفره، یک مبل دونفره و دو مبل یک نفره تشکیل شده و این مدل مبلمان در فضای خانه‌های بزرگ مورد کارایی بهتری ارد. ویژگی‌های ظاهری دکوراسیون مبلمان کلاسیک شامل موارد زیر است:

  • استفاده از چوب به‌عنوان عنصر اصلی مبلمان کلاسیک
  • کنده کاری‌های ظریف
  • پارچه براق
  • تکیه گاه بلند
  • ابعاد بزرگ
  • رنگ قهوه‌ای و تیره

دکوراسیون با مبلمان ال

در صورت استفاده از مبلمان L شکل، خیال شما از چگونگی طراحی دکوراسیون فضاهای کوچک و بزرگ آسده خواهد بود. با توجه به یک‌پارچگی مبلمان ال، فضای بیش‌تری برای نشستن افراد به شما خواهد داد. در پذیرایی با مساحا بالا، فرش را در وسط قرار داده و مبلمان ال را در دو طرف آن قرار دهید. انتخاب رنگ آرامش‌بخش یا انرژی‌دهنده امری سلیقه‌ای بوده و شما بر اساس سبک‌ معماری مدنظر طراحی را انجام دهید.

دکوراسیون مبلمان سبز

رنگ سبز به‌خاطر طیف‌های متعدد رنگی، انتخاب در سبک طراحی داخلی و وسایل مورد استفاده خانه را برای شما راحت‌تر خواهد کرد. این رنگ برگرفته از طبیعت و در زمان انتخاب باید به این که چه حجمی از رنگ را در فضای پذیرایی خود به‌کار خواهید برد، دقت کنید.‌ مبلمان به رنگ سبز، فضای خانه شما را را برجسته‌تر خواهد کرد. با توجه به آرامش‌بخش بودن رنگ سبز مبلمان، دست شما در ایجاد هارمونی با رنگ‌های خنثی باز خواهد بود.

دکوراسیون مبلمان سلطنتی

استفاده از مبلمان سلطنتی در دکوراسیون داخلی، فضای خانه را بزرگ و لوکس نشان خواهد داد. مبلمان سلطنتی جنبه زیبایی داشته و فاکتور راحتی در اولویت بعدی در این‌ نوع مبلمان خواهد بود. تاج و پایه‌های مبلمان نقش‌و‌نگار‌های زیبا داشته و فضای خانه را به‌مانند قصر شکیل خواهد کرد. امکان ایجاد هماهنگی رنگی بین پرده، میز و تابلو با مبل سلطتی نیز وجود داشته و محیط داخلی منزل را به فضای مدنظر طراح نزدیک‌تر خواهد کرد.

دکوراسیون مبلمان طلایی

استفاده از رنگ طلایی در مبلمان‌های سلطنتی و نیمه سلطنتی کاربرد بسیار دارد. مبلمان به رنگ طلایی فضایی اشرافی و مجللی به کل منزل شما خواهد داد. در زمان چیدمان آن را در مقابل تلویزیون قرار داده و در هنگام ست کردن با رنگ پرده یا فرش، امکان استفاده از رنگ‌های مانند: کاراملی (با طیف گرم) و نقره‌ای (طیف سرد) را خواهید داشت.

دکوراسیون مبلمان
دکوراسیون مبلمان

دکوراسیون با مبلمان طوسی

رنگ طوسی از رنگ‌های خنثی و طرفدارن بسیاری نیز دارد. انتخاب مبل به رنگ طوسی بیش‌تر در طرح‌های اسپرت، مدرن و کلاسیک مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مبلمان طوسی رنگ شیک و دیر‌تر کثیف خواهد شد. همچنین در انتخاب رنگ کوسن امکان استفاده از رنگ‌های متضاد و مکمل جهت ایجاد توازن رنگی در دکوراسیون مبلمان نیز وجود دارد. استفاده از رنگ طوسی به‌تنهایی در کل فضای خانه، موجب بی‌روح شدن خانه شده و استفاده از رنگ‌های شاد در طراحی منزل به افزایش انرژی به محیط منزل کمک خواهد نمود.

دکوراسیون مبلمان قهوه ای

مبلمان به رنگ قهوه‌ای  از طبیعت الهام گرفته شده و دارای دوام و ماندگاری مناسبی است. هرچند برخی از اشخاص به کسل‌کنندگی این رنگ پس از گذشت مدتی اعتقاد دارند. اما در صورتی که مبلمان قهوه‌ای در فضای دکوراسیون سفید قرار گیرد، شاهد طراحی داخلی خاص با محیط زیبایی خواهید بود. قهوه‌ای در گروه رنگ‌های خنثی بوده و به‌راحتی امکان ایجاد هارمونی طرح با رنگ‌های قرمز، آجری و زرد را دارد.

دکوراسیون با مبلمان کرم

رنگ کرم به‌واسطه القا حس آرامش به مخاطب در میان ایرانیان طرفداران خاص خود را دارد. از این رنگ در صعت پوشاک، مبلمان و خودروسازی به شکل کاربردی استفاده شده است. دکوراسیون مبلمان با رنگ گرم نیز موجب افزایش تمیزی به محیط داخلی خانه شده و موجب آرامش ساکنین منزل خواهد شد. جهت افزایش بهره‌وری در طراحی دکوراسیون امکان استفاده از پرده، فرش و حتی کابینت‌های آشپزخانه با رنگ کرم مبلمان را خواهید داشت.

فضای اتاق خواب نیز با قرار گرفتن روی تختی، رنگ کمد دیواری، میز آرایش و میز مطالعه به رنگ‌های مکمل با رنگ کرم به ایجاد فضای آرام و انرژی بخش کمک خواهد کرد. رنگ کرم در زمره رنگ‌های خنثی بوده و به‌کارگیری رنگ‌های زرد، قرمز، آبی و سبز منجر به افزایش نمای بصری محیط داخلی خواهد شد.

ترفند های چیدمان مبلمان

  • اگر اتاق نشیمن شما فضای کوچکی دارد، از کاناپه تکی در طراحی دکوراسیون بهره ببرید.
  • فضای نشیمن شما بزرگ است، از مبلمان به شکل ال استفاده کنید.
  • میز پذیرایی در نشیمن به‌عنوان نقطه کانون شناخته خواهد شد؛ در نشمین بزرگ میز مربع و در نشیمن کوچک میز گرد یا بیضی قرار دهید.
  • از وسایل دکوری که با رنگ مبلمان اتاق شما هماهنگ باشد، استفاده کنید.
  • رنگ کوسن را متضاد یا مکمل با رنگ اصلی مبلمان انتخاب کنید.
  • از هارمونی رنگی بین فضای آشپزخانه، اتاق خواب و پذیرایی بهره ببرید.
دکوراسیون مبلمان
دکوراسیون مبلمان

سوالات متداول

در این بخش به‌برخی از پرسش‌های احتمالی شما در رابطه با جدیدترین و دکوراسیون مبلمان در منزل پاسخ خواهیم داد. همچنین از طریق بخش نظرات، امکان ارسال سوال و دریافت جواب مناسب را خواهید داشت.

تاثیر رنگ ست مبلمان در بزرگ نشان دادن خانه

جهت بزرگ‌تر نشان دادن فضای آپارتمان از رنگ روشن برای مبل و سایر لوازم خانه از جمله دیوار و فرش  استفاده کنید.

طرز چینش مبلمان ها با هم فرق دارن؟

چیدمان ست مبلمان به موارد زیر وابسته خواهد بود:

  • متراژ کل ساختمان
  • سبک معماری ساختمان
  • متراژ پذیرایی
  • شکل گرد، بیضی، مربع یا مستطیل پذیرایی
  • نوع مبلمان
  • سلیقه مخاطب
  • دیگر لوازم منزل

طرز چیدمان انواع ست مبلمان را کجا آموزش ببینم؟

برای یادگیری و آموزش چیدمان انواع مبلمان امکان شرکت در دوره‌های آموزش دکوراسیون داخلی و معماری سایت دانش و مهارت را خواهید داشت. با حضور در این کلاس‌های آموزشی قدرت چینش لوازم و طراحی دکوراسیون خود را افزایش داده و در انتها گواهینامه بین‌المللی از سوی دانشگاه نورث وست را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا