ورزشی

قانون جدید فوتبال!

در ماه های اخیر سازمان جهانی فوتبال فیفا با انتشار اطلاعیه های در خصوص تغییر قوانین فوتبال به دنبال ایجاد قانون جدید فوتبال برای جذاب تر شدن این بازی محبوب شد. مخالفان این طرح پیشنهادی فیفا بسیار بی شمار بودند و با دیدن قوانین جدیدچنین نظری داشتند که:‌ روح و لذت فوتبال از بین خواهد رفت. در ایام همه گیری کرونا تغییر تعداد تعویض از 3 به 5 هم مخالفین و موافقین خاص خود را داشت. اما حالا با تغییرات بنیادی تر در محبوب ترین ورزش جهان یعنی فوتبال همراه هستیم.

فیفا بی اعتنا به سخنان معترضین و به دنبال برنامه خود در مسابقات اروپایی زیر 19 سال از این قوانین جدید استفاده کرد و قرار استبا بررسی میدانی دقیق به صورت همه گیر از این قوانین استفاده شود.


• قوانین جدید فیفا در مسابقات فوتبال:

• تعویض بی‌شمار
• 2 نیمه 30 دقیقه مفید
• اوت با پا زده شود (هم می‌توان پاس داد و هم می‌توان خود بازیکن آن را شروع کند)
• اخراج 5 دقیقه برای کسی که کارت زرد می‌گیرد
• در ضربات آزاد و کرنر بازیکن می‌تواند توپ را به خودش پاس بدهد

قانون جدید فوتبال
قانون جدید فوتبال

بررسی قانون جدید فوتبال:

انجام تعویض بی شمار! فوتبال را به مسابقه فوتسال تبدیل می کند! از هیجان های بازی فوتبال می توان به دقایق پایانی بازی اشاره کرد که بازکنان دوتیم خسته می شوند و تیمی که توان بدنی بالاتری دارد از موقعیت بهتری بهره میبرد اما با انجام تعویض لذت دیدن دقایق پایانی کاهش میابد.

2 نیمه 30 دقیقه ای مفید: می توان گفت با توجه به راندمان بازی مفید در سراسر جهان گزینه خوبی است و از تمارض ها و وقت کشی ها جلوگیری می کند. این قانون نیز از فوتسال و فوتبال ساحلی وارد شده است.

اوت با ضربه پا! همچنان فوتسال!

اخراج 5 دقیقه ای کسی که کارت زرد میگیرد! نمونه این اخراج ها را در هندبال دیده ایم که اخراج های دو دقیقه ای دارند.

پاس دادن به خود شخص در هنگام زدن ضربه آزاد! تنها برای زمانی کاربرد دارد که در ضد حمله هستند و باید دید این قانون در کار داوران چقد تاثیر دارد. در نزدیکی محوطه جریمه خطای رخ میدهد و بازیکن سریع خودش شروع کردهو گل میزند! آیا داور سوت میزند که باید با اطلاع من بازی از سر گرفته می شد یا خیر.

تمامی سوالاتی هست که در آینده خواهیم دید.

جستجوی کاربرای برای این مطلب:

  • https://favino ir/tag/فوتبال-شائولین-دوبله-فارسی-بدون-سانسو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا