ترفند

5 دلیل لوله شدن برگ یاس هلندی | چرا برگ گل یاس پژمرده شده؟

, برگ یاس هلندی, ریزش برگ یاس هلندی, سوختن برگ یاس هلندی, شکل برگ یاس هلندی, برگ درخت یاس هلندی, برگ گل یاس هلندی, برگ گیاه یاس هلندی, زرد شدن برگ یاس هلندی, خشک شدن برگ یاس هلندی, علت سوختگی برگ یاس هلندی, قهوه ای شدن برگ یاس هلندی, تکثیر یاس هلندی با برگ, پژمرده شدن برگ یاس هلندی, جمع شدن برگ یاس هلندی, دلیل زرد شدن برگ یاس هلندی, سیاه شدن برگ یاس هلندی, علت سوراخ شدن برگ یاس هلندی, علت سوخته شدن برگ یاس هلندی, علت سیاه شدن برگ یاس هلندی, علت کوچک شدن برگ یاس هلندی, علت ریزش برگ یاس هلندی, علت لوله شدن برگ یاس هلندی, علت برگ ریزی یاس هلندی,

فهرست مطلب

یکی از گیاهان بسیار سر سبز و زیبا که در فضاهای سبز به کار می رود یاس هلندی بوده که برگ‌های آن براق، ضخیم و شفاف است. گلهای سفید و کوچک این گیاه در خرداد ماه باز شده و زیبایی هر چه تمام تری به کل گیاه می بخشد. این گیاه اگر چه زیبایی بی نظیری دارد اما در صورتی که به خوبی از آن مرقبت نشود برگ‌های آن پژمرده خواهد شد. در ادامه به توضیحات بیشتری راجع به علت لوله شدن برگ یاس هلندی یا اینکه چرا برگ گل یاس پژمرده شده می‌پردازیم.

تیم حرفه ای فاوینو مجموعه ای از علت لوله شدن برگ یاس هلندی را در این مقاله ای اختصاصی جمع آوری کرده و در اختیار شما و دیگر مخاطبان خود قرار داده اند. همچنین آن ها از شما دعوت می کنند تا از سایت بوفچه دیدن کرده و از مطالب مهیج آن بهره ببرید.

علت پژمرده شدن برگ یاس هلندی - دلیل لوله شدن برگ یاس هلندی
علت پژمرده شدن برگ یاس هلندی – لوله شدن برگ یاس هلندی

علت لوله شدن برگ یاس هلندی چیست؟

جمع شدن برگ یک گیاه می تواند دلایل بسیاری داشته باشد. در ادامه برخی از این دلایل را بررسی می کنیم.

در آبیاری گیاه دقت نمی کنید: اگر خاک گیاه شما بیش از حد لازم خیس یا خشک باشد، برگ های آن جمع می شود. یک روتین منظم برای آبیاری گیاه داشته باشید و به اندازه نیاز گیاه، آن را آبیاری کنید؛ نه کمتر و نه بیشتر.

رطوبت محیط گیاه کافی نیست: علت جمع شدن برگ گیاهان می تواند به علت میزان رطوبت اطراف آن باشد. برخی از برگ ها مثل برگ گیاه انجیری به مقداری رطوبت در اطراف خود نیاز دارند. اگر این رطوبت کاهش پیدا کند، برگ گیاه جمع می شود. حواستان باشد که رطوبت بیش از حد هم برای برگ مضر است.

بیمار شدن گیاه و هجوم آفات به آن: در صورت هجوم آفات به گیاه، برگ آن بیمار شده و لوله می شود. اگر روی برگ گیاه خود لکه های مشکوک دیدید، از سموم دفع آفت استفاده کنید. اگر ظاهر گیاه مشکلی نداشت، ریشه آن را بررسی کنید. ممکن است ریشه گیاه قارچ گرفته باشد. بنابراین  علت جمع شدن برگ گیاهان می تواند آفت و بیماری باشد.

دمای محیط گیاه، دمای مناسبی نیست: هر گیاه در محدوده دمای مشخصی زندگی می کند. دمای محیط را متناسب با شرایط گیاه تنظیم کنید؛ چرا که یکی دلایل جمع شدن برگ گیاه می تواند پایین بودن یا بالا بودن دمای محیط آن باشد.

علت جمع شدن برگ گیاهان، میزان نوری است که دریافت می کنند.: بسته به نوع گیاه، باید آن را در مقابل نور آفتاب قرار دهید. بعضی از گیاهان برای زنده ماندن به نور زیادی احتیاج دارند. اگر نور کافی به این گیاهان برخورد نکند، برگ آن ها جمع شده و مشکلات دیگری هم به دنبال کمبود نور برای گیاه به وجود می آید.

علت لوله شدن برگ یاس هلندی
علت لوله شدن برگ یاس هلندی

دلایل پژمرده شدن گل های یاس هلندی چیست؟

یاس هلندی از جمله گیاهانی است که به نور غیر مستقیم خورشید احتیاج دارد و می توان یکی از دلایل اصلی پژمرده شدن این گیاه را همان نور مستقیم خورشید بیان کرد. بهتر است این گیاه در پشت پنجره نگهداری شود و اگر آن را در حیاط و تراس نگهداری می کنید حتما باید سایه بانی برای آن ایجاد کنید تا از گرما و نور مستقیم خورشید در امان باشد. البته آبیاری مکرر، زمان نامناسب برای کود دهی، آفات و مساعد نبودن وضعیت زهکش از جمله دلایل پژمرده شدن این گیاه به شمار می آیند که حتما باید به همه این موارد توجه داشته باشید.

جلوگیری از لوله شدن برگ یاس هلندی

یکی از علت لوله شدن برگ یاس هلندی احتمال وجود آفت در خاک است. جهت رفع این مشکل ۲ تا ۳ سی سی سم دیازینون در یک لیتر آب حل نموده و آن را به صورت آبیاری به خاک بدهید. دو هفته بعد مجددا سم پاشی را تکرار کنید. هر چند وقت یک مرتبه روی خاک را اصطلاحا سله شکنی کنید، خاک گلدان را خراش دهید(شخم سطحی) یعنی با وسیله‌ای مانند قاشق و چنگال روی خاک را خراشیده و شخم بزنید تا هوا و آب وارد خاک شود.

سوراخ های زهکش ته گلدان را کنترل واز باز بودن سوراخهای انتهایی گلدان وخروج اب اضافی از گلدان مطمئن شوید. از جمع شدن اب در زیر گلدانی جلوگیری کنید. سطح خاک را به اندازه 2-3 سانت کنار بزنید و خشکی را بررسی نمایید. با انگشت خاک را چک کنید در صورتی که خاک به دست شما نچسبد شروع به آب دادن کنید. یک تا دو نوبت با کود حاوی پتاسیم بالا مثل ۱۲.۱۲.۳۶تقویت شود تا مقاومت گیاه به تنش وارد شده بیشتر شود. در صورت عدم بهبود از قارچ کش دیگری غیر از مانکوزب استفاده شود.

جلوگیری از پژمرده شدن برگ های یاس هلندی

درختچه یاس هلندی گیاهی است مقاوم و زیبا و همیشه سبز که با برگهای براق  و شفاف و ضخیم و رشدی نسبتا سریع از جنس  یاس ها می باشد.این درختچه که پتانسیل هرس و فرم دهی هم دارد بومی ژاپن می باشد. گله ای سفید رنگ و کوچک این گیاه که  معطر نیز می باشد در خرداد ماه باز میشود. درختچه ای مقاوم به کم آبی می باشد و برای طراحی و و پوشش و ایجاد دیوار و حایل و  پر کردن باغچه های دور از چشم یا حیاط خلوت مناسب میباشد.

آبیاری

آبیاری منظم و دقیق از جمله نیاز هر گیاه و به خصوص یاس هلندی است اما این گیاه در مقابل سایر گیاهان به آب کمتری احتیاج دارد. البته در فصل تابستان که هوا بسیار گرم است باید بیشتر به این گیاه توجه داشته باشید و روزانه به آن آب بدهید. داشتن یک روتین منظم آب دهی نیز یکی از نکات مهم و ضروری شرایط نگهداری از این گیاه می باشد که در روند رشد این گیاه اهمیت بالایی دارد.

دما و رطوبت هوا از جمله مواردی هستند که در زمان نیاز آب دهی این گیاه تاثیر زیادی دارند. به طور مسلم اگر محیط نگهداری از این گیاه خشک و گرم باشد باید روتین منظمی برای آب دهی آن در نظر بگیرید و تعداد دفعات آبیاری آن را زیادتر کنید و در طول هفته چندین بار به این گیاه آب دهید. البته در روزهایی که هوا به نسبت خوب و معتدل است نیاز به روزانه آب دادن به این گیاه نیست بلکه 2 مرتبه در طول هفته آب دهی به گیاه کافی می باشد.

نور

یاس هلندی از جمله گیاهانی است که نیاز به نور غیر مستقیم خورشید دارد بنابراین بهتر است در پشت پنجره نگهداری شود. البته اگر این گیاه را در حیاط خانه و تراس نگهداری می کنید بهتر است قبل از هر چیز برای آن سایه بانی در نظر بگیرید. به این نکته دقت داشته باشید که این گیاه نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرید و حدالمکان باید برای آن سایه بانی ایجاد کنید تا به طور غیر مستقیم نور خورشید را دریافت کند در نتیجه روند رشد خوبی داشته باشد.

علت لوله شدن برگ یاس هلندی
علت لوله شدن برگ یاس هلندی

دما و رطوبت

دما و رطوبت نیز از جمله فاکتورهای مهم برای نگهداری از یاس هلندی است. اگر چه این گیاه در فصول گرم و سرد سال مقاومت بالایی دارد اما بهتر است در فصل سرد سال و برای جلوگیری از یخ زدگی این گیاه ، آن را با پلاستیک بپوشانید تا از یخ زدگی در امان بماند.

دمایی بین 18 تا 22 درجه سانتیگراد بهترین دما برای نگهداری از این گیاه است البته داشتن یک تهویه مناسب نیز برای حفظ دما در مکان تاثیر زیادی بر روند رشد این گیاه دارد.

خاک

یکی از فاکتورهای مهم برای نگهداری از یاس هلندی این است که برای نگهداری از آن نیاز به خاک خاصی نیست بلکه از خاک باغچه یا گلدان نیز می توان برای آن استفاده کرد. البته اگر این گیاه در دل زمین کاشته شود رشد بهتری خواهد داشت که برای رشد بیشتر این گیاه شما می توانید از کود گاوی پوسیده استفاده کنید.

اگر به هر دلیلی مایل بودید این گیاه را در گلدان نگهداری کنید بهتر است خاک گلدان را مملو از خاک باغچه، کود، برگ ، ماسه و خاک برگ کنید. از نکات قابل توجه در زمان کوددهی این گیاه این است که کود دهی این گیاه را در فصول گرم سال انجام دهید.

ریزش برگ یاس هلندی, سوختن برگ یاس هلندی

شکل برگ یاس هلندی, برگ درخت یاس هلندی, برگ گل یاس هلندی, برگ گیاه یاس هلندی, زرد شدن برگ یاس هلندی.

خشک شدن برگ یاس هلندی, علت سوختگی برگ یاس هلندی

قهوه ای شدن برگ یاس هلندی, تکثیر یاس هلندی با برگ, پژمرده شدن برگ یاس هلندی, جمع شدن برگ یاس هلندی, دلیل زرد شدن برگ یاس هلندی, سیاه شدن برگ یاس هلندی.

علت سوراخ شدن برگ یاس هلندی

علت سوخته شدن برگ یاس هلندی, علت سیاه شدن برگ یاس هلندی, علت کوچک شدن برگ یاس هلندی, علت ریزش برگ یاس هلندی, علت لوله شدن برگ یاس هلندی, علت برگ ریزی یاس هلندی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا