اخبار

ازدواج استیجاری، صیغه موقت! فاوینو

انجام ازدواج طبق پیشنه های کهن ایران و طبق اداب و رسوم اسلامی جز ارکان اصلی زندگی ایرانی ها بوده است. اما در سال های اخیر با افزایش مشکلات مالی و شخصیتی در نسل جوان کشور باعث رواج انواع ازدواج از جمله ازدواج استیجاری یا ازدواج اجاره ای که به صورت عامیانه در بین مردم ، صیغه موقت گفته میشود شده است . از دیگر نوع روابط امروزی بین جوانان:

  • ازدواج سفید
  • ازدواج پولیگامی
  • روابط همجنس گرایانه
  • گرایشات فانتزی مختلف

که در ذهن جوانان امروز و دیروز جا افتاده است. باعث خشک شدن ریشه و از بین رفتن درخت خانواده شده است.

چرا صیغه موقت زیاد شده ؟

با توجه به عدم اشتغال زایی مناسب توسط دولت های اخیر و عدم توجه به سیستم آموزشی درست که باعث انحرافات زیادی در بین جوانان شد و این جوانان با مشکلات مالی و روحی-روانی زیادی روبرو هستند. مردان جامعهای که نتوانند از پس مخارج ازدواج یا صیغه دائم بر بیایند و دخترانی که بدنبال شخصی هستند که حداقل های زندگی امروزی را فراهم کند باعث شده تا آمار ازدواج اجاره ای بالا برود.

از طرفی بسیار از زنانی که طلاق گرفته یا شوهر خود را از دست میدهند برای تامین مخارج زندگی و سرپرستی فرزندان خود مجبور به افزایش سطح درآمد خود هستند. برخی با داشتن توانایی های خوب شغل مناسبی پیدا کرده اما مابقی برای گذران زندگی به دنبال ازدواج استیجاری یا صیغه موقت شدن می روند.

ازدواج استیجاری
ازدواج استیجاری

نکته قابل تامل در این نوع از ازدواج، انجام آن توسط مردانی است که با داشتن همسر و فرزند بدنیال این گونه از ازدواج ها هستند. با توجه نگرش منفی طلاق در کشور بسیاری از زوج های ایرانی که تفاهم لازم را ندارند از روابط جسمی، جنسی و روحی و برقراری ارتباط عاطفی مناسبی برخوردار نیستند. این دست عوامل باعث افزایش صیغه موقت در بین مردان دارای همسر شده است.

راه حل ازدواج استیجاری:

مهم ترین عوامل این نوع ازدواج عدم تمکن مالی قشر و عدم توانایی در ارتباط با همسر است. این دو موضوعباعث از بین رفتن بنیاد خانواده می شود. برای حل این مشکل یا به صورت انفرادی باید تلاش کرد تا درآمد خود را افزایش دهید و با خواندن کتاب های مناسب اطلاعات ارتباطی خود را افزایش دهید. ناگفته نماند که تصححی روند سیستم آموزشی در کشوربسیار بازدهی خواهد داشت. اما این بازدهی برای نسل های بعدی خواهد بود..

به امید روزهای خوب در خاورمیانه..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا