اخبار

پرگولا چیست؟ بیش از 5 عکس انواع پروگولای مدرن چوبی و فلزی

, پرگولا مدرن, پرگولا چوبی قیمت, پرگولای چوبی, پرگولا برتر, پرگولا انگور, پرگولا پیش ساخته, پرگولا آماده, پرگولا چیست, پرگولا سنگی, پرگولا اهنی, پرگولا الاچیق, پرگولا انواع, ابعاد پرگولا, اکسیدان پرگولا, اتصالات پرگولا, ابجکت پرگولا, انواع پرگولا چوبی, سیستم پرگولا انگور, آلاچیق پرگولا, پرگولا و آلاچیق, پرگولا و آربور, قیمت آلاچیق پرگولا, ساخت آلاچیق پرگولا, انواع آلاچیق پرگولا, پرگولا به انگلیسی, پرگولا با چوب پلاست, پرگولا باغی, پرگولا باغ, پرگولا با سقف جمع شونده, پرگولا بام, پرگولا بام سبز, براکت پرگولا, پرگولا سایه بان,

فهرست مطلب

پرگولا چیست؟ پرگولا سازه ای مشبک بوده و دارای سقف است که در محوطه، ورودی، ایوان و روف گاردن با متریالی از چوب یا فلز ساخته خواهد شد و زیبایی محیط را دو چندان خواهد کرد. پرگولا باعث ایجاد سایه روشن در فضای مورد نظر کارفرما شده و فضایی امن و بسیار زیبا را فراهم می سازد. در ادامه مطلب به توضیح بیشتر در مورد پرگولا و انواع آن خواهیم پرداخت.

تیم حرفه ای فاوینو مجموعه ای از انواع پروگولای مدرن چوبی و فلزی را در این مقاله ای اختصاصی جمع آوری کرده و در اختیار شما و دیگر مخاطبان خود قرار داده اند. همچنین آن ها از شما دعوت می کنند تا از سایت بوفچه دیدن کرده و از مطالب مهیج آن بهره ببرید.

پرگولا چیست؟

پرگولا سازه ای است که به عنوان نمای بیرونی در محوطه سازی منازل، باغ ها، ویلاها و مجتمع ها و مکان های اینچنینی استفاده می شود. بسیاری از مردم پرگولا و آلاچیق را یک چیز می دانند، اما در واقع تفاوت هایی بین آنها وجود دارد. پرگولا سازه ای است که بیشتر از چوب ساخته می شود و یکی از مهم ترین ویژگی های آن داشتن سقف مشبکی است که مقدار کمی سایه ایجاد می کند. اما آلاچیق یک سقف سرپوشیده است که امکان استفاده از آن را در زمان های مختلف سال فراهم می کند.

پرگولا معمولاً به شکل چهار ضلعی با استفاده از چهار ستون در گوشه ها ساخته می شود که این ستون ها گاهی از سنگ ساخته می شوند و ترکیب جذابی در کنار چوب و ساختار کف و سقف آن ایجاد می‌کنند. دو واژه پرگولا و آربور در برخی مواد مترادف هستند. آربور در واقع سازه‌ای است که برای ورودی به محوطه، باغ و حیاط استفاده می شود و اغلب از جنس چوب است که با وجود گیاه در اطراف آن حس جذابی را برای افراد ایجاد می‌کند. آربور نوعی پرگولا ساده و کوچک است که برای ورودی ها استفاده می شود.

پرگولا چیست
پرگولا چیست

کاربردهای پرگولا چیست؟

پرگولا به عنوان یک سازه مدرن طرفداران زیادی پیدا کرده است و امروزه شاهد استفاده روزافزون از این روش زیبا در فضاهای باز محیط های عمومی و شخصی هستیم. پرگولا کاربردهای زیادی دارد و اگر بخواهید بدانید کاربرد پرگولا چیست در ادامه همراه ما باشید:

  • یکی از مهمترین کاربردهای پرگولا ایجاد یک سایبان ساده، کاربردی و زیبا در فضاهای باز است. این یک فضای ایده آل برای اوقات فراغت، نوشیدن چای، گفتگوی دوستانه، مطالعه، مهمانی ها و جشن های دوستانه ایجاد می کند.
  • طراحی و تزیین پرگولا فضایی را برای رشد گیاهان رونده مانند تاک ایجاد می کند که زیبایی شگفت انگیزی را در ساختمان ایجاد می کند.
  • پرگولا در تزیین گیاهان رونده برای پوشش پیاده رو ها و یا مسیرهای رفت و آمد در محیط های باز کاربرد دارد.
  • این مکان با طراحی منحصر به فرد و سقف مشبک جذاب خود می تواند مکان مناسبی برای صرف غذا در دورهمی باشد.
  • در اجرای پرگولا نیز می توان از لوازمی مانند مبلمان، باربیکیو، کباب پز استفاده کرد.
  • برای محافظت از گیاهان در روزهای گرم سال می توان از پرگولا با سایه مناسب استفاده کرد.
  • پرگولا با سقف مشبک را می توان در تراس خانه نصب کرد و پس از مدتی رشد گیاهان خزنده در این سازه زیبا باعث ایجاد تراس سبز و فضای استراحت می شود.

انواع مختلف پرگولا

پرگولا دارای انواع مختلفی بوده که هر کدام علاوه بر زیبایی دارای ویژگی های منحصر به فرد هستند؛ برای مثال برخی از پرگولاها برای مناطق با شرایط جوی خاص طراحی و تولید می شود. پرگولا به شکل پرگولا مدرن، قوسی، متصل، پرگولا با سقف شیشه ای و سقف جمع شونده ارائه می شود که در ادامه به شرح مشخصات هر یک می پردازیم.

پرگولا مدرن

پرگولا مدرن دارای طراحی مینیمال، ساده، با خطوط منظم بوده و به صورت اشکال هندسه ای مستطیل و منظم است. در پرگولا مدرن از المان های تزئینی استفاده نمی شود و معمولا و رنگ های سرد یا خنثی دارد. از این مدل پرگولا برای تراس، حیاط، باغ و ویلا، ورودی ها و غیره می توان استفاده نمود و تنها تفاوت آنها با سایر پرگولاها همان خطوط منظم و سادگی آنها می باشد.

پرگولا مدرن
پرگولا مدرن

پرگولا قوسی

پرگولا قوسی نوعی از پرگولا است با سقفی کماندار یا قوسی که طراحی خاص و ویژه ای دارد و با تمامی متریال های چوبی، فلزی و غیره قابل اجرا می باشد تنها کافی است که این سبک پرگولا با سبک طراحی باغ یا محوطه مورد نظر شما هماهنگ باشد علاوه بر این، از این مدل پرگولا برای فضاهای نمایشگاهی هنری با توجه به طراحی خاصی که دارند استفاده می شود.

پرگولا قوسی
پرگولا قوسی

پرگولا متصل

در برخی از فضاها مانند تراس یا بالکن که از یک سو دارای دیوار می باشد نیاز است که پرگولا از یک سمت به دیوار متصل باشد که به این مدل پرگولا، پرگولا متصل می گویند. ترکیب متریال فلز و پارچه یا چوب و پارچه باعث می شود زیبایی این پرگولا چندین برابر شود و میزان سایه اندازی آن بیشتر گردد که خود فضایی امن و قابل سکونت را در محیطی باز و زیبا در اختیار افراد می گذارد.

پرگولا متصل
پرگولا متصل

پرگولا با سقف پارچه ای

در برخی موارد برای ایجاد فضای خصوصی و امنیت بیشتر سقف این سازه را با پارچه پوشش می دهند که زیبایی بیشتری به پرگولا می بخشد و آن را در برابر شرایط جوی و اشعه آفتاب مقاوم می کند، این مدل پرگولا ممکن است از ترکیب فلز و پارچه، آلومینیوم و پارچه، چوب و پارچه و غیره ساخته شود که انتخاب متریال آن بستگی به نظر معمار یا کارفرما دارد.

پرگولا با سقف پارچه ای
پرگولا با سقف پارچه ای

پرگولا آلومینیومی

اگر می خواهید پرگولای شما ظاهری مدرن داشته باشد، پرگولای آلومینیومی انتخاب مناسبی است. پرگولا های آلومینیومی در بیشتر موارد دارای اشکال ساده هستند و به خوبی با معماری و محوطه سازی مدرن و معاصر ترکیب می شوند.

پرگولا فایبرگلاس

پرگولا های فایبرگلاس در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم هستند. علاوه بر این، هزینه نگهداری کم و عمر مفید بالایی دارد. لایه رنگ به خوبی روی پرگولای فایبرگلاس می‌نشیند، بنابراین می‌توانید آن را با رنگ‌های دلخواه و موردعلاقه خود رنگ کنید.

پرگولا فایبرگلاس
پرگولا فایبرگلاس

پرگولا چوبی

چوب یکی از محبوب ترین مصالح برای ساخت پرگولا است. از نظر هزینه، ساخت پرگولا با چوب می تواند مقرون به صرفه تر از برخی گزینه های دیگر باشد. اما برای محافظت از پرگولا چوبی در برابر حشرات و پوسیدگی باید هر چند سال یکبار آن را رنگ آمیزی کرد و یا با استفاده از سیلر و کیلر مناسب از سطح آن محافظت کرد.

همچنین لازم است در انتخاب چوب پرگولا دقت زیادی به خرج دهید؛ چرا که برخی از چوب‌ها مانند سرو یا چوب قرمز، مقاومت بیشتری در برابر شرایط آب و هوایی مختلف دارند. درواقع باید چوبی که انتخاب می کنید، برای محل مورد نظر خود مناسب باشد؛ مثلا به هیچ عنوان چوب به کار رفته در صندلی اداری، با پرگولا یکسان نیست.

پرگولا چوبی
پرگولا چوبی

تفاوت آلاچیق و پرگولا

پرگولا و آلاچیق دارای تفاوت هایی می باشند که اساسی ترین آنها سازه مشبک پرگولا می باشد که به همین دلیل فضایی نیمه خصوصی و بدون یک سایه اندازی کامل دارد و برای پوشش آن از گیاهان، پارچه و غیره استفاده می کنند در حالی که آلاچیق فضای پوشیده و محصورتری نسبت به پرگولا دارد همچنین معمولا برای آلاچیق از اشکال منتظم استفاده می شود در حالی که برای ساخت پرگولا از اشکال مینیمالی مثل مستطیل و مربع استفاده می گردد. پرگولا در معماری باعث ایجاد تحول طراحی منظر شده و سبکی مدرن از آلاچیق های منتظم را ارائه می دهد.

نحوه انتخاب پرگولا

اولین گزینه که به هنگام خرید پرگولا باید به آن دقت نمایید، جنس پرگولا می باشد که با توجه به شرایط آب و هوایی یا طراحی منظر انتخاب می شود مثلا یک پرگولا چوبی با نمایی گرم از چوب و گیاهان می تواند در محوطه ویلا، باغ یا ورودی آن بسیار زیبا شود، همچنین بهتر است به طرح کلی پرگولا دقت کنید برای مثال انتخاب یک پرگولا متصل برای محیطی که از یک طرف با دیوار و غیره محصور است بهترین گزینه می باشد. همچنین در مواقعی که زمان لازم برای ساخت و نصب پرگولا را ندارید می توانید پرگولا پیش ساخته خریداری نمایید.

نحوه نصب پرگولا

پس از طراحی پرگولا و مطابق طرح در کارگاه ستون ها و سازه اصلی پرگولا برش داده می شود و سپس در محل مورد نظر اقدام به نصب آن می شود، ابتدا باید ستون ها در زمین به وسیله بتن محکم شود و سپس پس از نصب ستون های اصلی سازه سقف بر روی آنها نصب شده و تیرهای سقف بر روی ستون ها محکم می گردد. در نظر داشته باشید که طراح به هنگام طراحی وزن سازه، استحکام آن و ابعاد را در نقشه ها مشخص می نماید.

پودر پرگولا, پلان پرگولا

پارچه پرگولا, پوشش پرگولا, قیمت پرگولا پیش ساخته, پرگولا وود پلاست, پرگولا تبریز, ترمووود پرگولا, تلفظ پرگولا, تاب پرگولا, تجهیزات پرگولا, ساخت پرگولا ترموود, پرگولا چوبی, پرگولا چیه, چمن پرگولا, قیمت چوب پرگولا, آلاچیق چوبی پرگولا, فروش چوب پرگولا, پرگولا حیاط, خرید پرگولا.

پرگولا در معماری, پرگولا در روف گاردن

پرگولا در ساختمان, پرگولا دست دوم, پرگولا در طراحی, پودر دکلره پرگولا, دکلره پرگولا, دیتیل پرگولا, دیوار پرگولا, دیزاین پرگولا, رنگ پرگولا, پرگولا سقف, پرگولا ساخت, سایبان پرگولا, ساخت پرگولا فلزی, سازه پرگولا, پرگولا شرکت, طراحی پرگولا, طرح پرگولا, طراحی پرگولا فلزی.

عکس پرگولا, پرگولا فلزی, پرگولا فایبر گلاس

پرگولا فضای سبز, فیلم پرگولا, قیمت پرگولا فلزی, پرگولا قیمت, قیمت پرگولا چوبی, گل پرگولا, روف گاردن پرگولا, پرگولا مشهد, معنی پرگولا, سقف متحرک پرگولا, سقف مشبک پرگولا.

آلاچیق مدرن پرگولا, نمای مدرن پرگولا

پرگولا نما, نمای پرگولا, پودر دکلره پرگولا نی نی سایت, پرگولا ورودی, هزینه پرگولا, سقف های پرگولا, عکس های پرگولا, آلاچیق های پرگولا, طرح های پرگولا, چوب های پرگولا, پرگولا یا سایبان,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا