اخبار

ترون (TRX) چیست؟ خرید و فروش و نکات مهم

ترون یک پلتفرم بلاک چین غیرمتمرکز است که در سال 2017 توسط بنیاد ترون راه اندازی شد. این پلتفرم برای ایجاد یک شبکه جهانی برای اشتراک گذاری محتوای رایگان، از جمله فیلم، موسیقی، و بازی، طراحی شده است.

توکن‌های TRX در ابتدا در شبکه اتریوم به عنوان توکن‌های ERC-20 راه اندازی شدند، اما در سال 2018 به شبکه اصلی ترون منتقل شدند. هدف اولیه پروژه ترون، بازگرداندن کنترل محتوای دیجیتال به سازندگان آن بود.

هدف اصلی، حمایت از سازندگان محتوایی است که سهم کوچکی از درآمد را دریافت می‌کنند و با ارائه پاداش‌های بیشتر، آنها را به ادامه کار تشویق می‌کند. مصرف‌کنندگان محتوا می‌توانند به طور مستقیم (بدون واسطه) به سازندگان محتوا پاداش دهند.

ترون یک پلتفرم بلاکچین است که از قراردادهای هوشمند، انواع مختلف سیستم‌های بلا‌کچین و برنامه‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند. پلتفرم این ارز دیجیتال از مدل تراکنش مشابه با بیت‌کوین (BTC) یعنی UTXO استفاده می‌کند. تراکنش‌ها در یک دفتر کل عمومی انجام می‌شود، جایی که کاربران می‌توانند تاریخچه عملیات را پیگیری کنند.

بنابراین، این پلت فرم برای ایجاد یک اینترنت غیرمتمرکز ساخته شده است و به عنوان ابزاری برای توسعه دهندگان dApps و جایگزینی برای اتریوم عمل می‌کند. کسی می‌تواند در شبکه ترون برنامه‌های کاربردی ایجاد کند، محتوا ارائه دهد و در ازای آن دارایی‌های دیجیتالی را به عنوان جبران تلاش‌های خود دریافت کند. توانایی ایجاد محتوا و به اشتراک‌گذاری آن بدون هزینه‌ تراکنش، مزیت غیرقابل انکار ترون است. برای خرید ترون به سایت های معتبر داخلی نیز میتوانید مراجعه کنید.

شبکه ترون

ترون از یک سیستم برای ذخیره داده‌ها استفاده می‌کند که نیازی به پرداخت هزینه یا وجود یک نهاد مرکزی ندارد. سازندگان محتوا توکن‌هایTRX را به عنوان پاداشی برای کار فکری خود دریافت می‌کنند.

ترون یک پلتفرم بلاکچین است که به سازندگان محتوا امکان می‌دهد تا ارزهای دیجیتال خود را ایجاد کنند و از آنها در برنامه‌های خود استفاده کنند. بازی‌های غیرمتمرکز ترون از یک سیستم پاداش مبتنی بر توکن‌های دیجیتال استفاده می‌کنند که به بازیکنان این امکان را می‌دهد که به طور مستقیم به سازندگان بازی پاداش دهند.

اکوسیستم مبتنی بر سه سطح است که عملکرد ساده و قدرتمند ترون را تضمین می‌کند. ساختار آن به شرح زیر است:

  • لایه ذخیره‌سازی شبکه ترون، داده‌های شبکه، وضعیت بلاکچین و داده‌های تاریخی را به صورت ایمن ذخیره می‌کند. این لایه همچنین وظیفه تقسیم‌بندی انواع داده‌های اکوسیستم را بر عهده دارد.
  • لایه کاربرد، که در آن توسعه دهندگان چهره‌های کلیدی هستند و در آن TRX برای توسعه برنامه‌ها و ایجاد کیف‌پول استفاده می‌شود.
  • لایه هسته ترون، مسئول اجرای دستورالعمل‌های قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیر متمرکز است. این لایه فقط از دو زبان برنامه‌نویسی سالیدیتی و جاوا پشتیبانی می‌کند.

ابزار اصلی حفاظت از شبکه و همچنین یکی از ویژگی‌های خاص ترون، سیستم اثبات سهام نمایندگی شده (dPoS) است که جایگزینی برای الگوریتم‌های اجماع اثبات سهام و اثبات کار است.

 این یک مزیت رقابتی ترون است، زیرا به این معنی است که شبکه انرژی بسیار کارآمدتری دارد.

ترون با تقسیم پردازش تراکنش‌ها به چند لایه، می‌تواند کارایی و مقیاس‌پذیری خود را افزایش دهد. این امر منجر به پردازش تراکنش‌های بیشتری در هر ثانیه نسبت به سیستم‌های اثبات کار می‌شود.

طبق گفته تیم توسعه، ترون دارای توان عملیاتی بالایی میباشد که قادر است تا 2000 تراکنش در ثانیه را بدون کارمزد پردازش کند. ترون یک سیستم عامل مبتنی بر بلاک چین است که هدف آن اطمینان از مناسب بودن این تکنولوژی برای استفاده روزانه است.

بیت‌کوین و اتریوم حداکثر 6 و 25 تراکنش در ثانیه را می‌توانند انجام دهند، در حالی که ترون ادعا می‌کند که می‌تواند 2000 تراکنش در ثانیه را پردازش کند.

این پروژه به بهترین وجه به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز برای اشتراک محتوا و سرگرمی توصیف می‌شود و به همین منظور، یکی از بزرگترین خریدهای آن، سرویس اشتراک فایل بیت‌تورنت در سال 2018 بود.

به طور کلی، ترون اهداف خود را به شش مرحله تقسیم کرده است. این مراحل شامل ارائه اشتراک‌گذاری ساده فایل توزیع‌شده، ایجاد محتوا از طریق پاداش‌های مالی، اجازه ساخت محتوا برای راه‌اندازی توکن‌های شخصی و غیرمتمرکز کردن صنعت بازی است. ترون یک پلتفرم بلاکچین محبوب برای توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) است.

خرید ترون

سازنده بنیاد ترون

ترون توسط جاستین سان، که اکنون به عنوان مدیرعامل فعالیت می‌کند، تاسیس شد.

جاستین سان، بنیانگذار ترون، تحصیلات خود را در دانشگاه پکن و دانشگاه پنسیلوانیا به پایان رساند و در سال 2017 توسط فوربس آسیا به عنوان یکی از 30 کارآفرین برتر زیر 30 سال شناخته شد.

جاستین سان در سال 1990 متولد شد و قبل از تأسیس ترون، نماینده اصلی ریپل درچین بود.

برسی ویژگی های منحصر به فرد ترون

حذف پلتفرم‌های متمرکز می‌تواند منجر به ایجاد یک بازار آزاد برای محتوا شود. در این بازار، سازندگان محتوا می‌توانند مستقیماً با مصرف‌کنندگان ارتباط برقرار کنند و محتوای خود را بدون پرداخت کارمزد به واسطه‌ها بفروشند. این امر می‌تواند منجر به کاهش قیمت محتوا برای مصرف‌کنندگان شود.

 با توجه به اینکه بخش سرگرمی به طور فزاینده‌ای در حال دیجیتالی شدن است، ترون می‌تواند در به کارگیری تکنولوژی بلاکچین در این صنعت، برتری داشته باشد.

ترون ادعا می‌کند که یک تیم توسعه‌دهنده با استعداد و با تجربه از سراسر جهان دارد که از شرکت‌های بزرگی مانند ریپل لبز تشکیل شده است.

در حالی که برنامه‌های توسعه در برخی دیگر از پروژه‌های بلاک چین مبهم است، ترون یک برنامه کاری که اهداف خود را برای سال‌های آینده نشان می‌دهد ارائه می‌کند.

 تعداد توکن ترون‌ (TRX) در گردش

ترون مجموعاً بیش از 100 میلیارد توکن دارد، و در زمان نگارش این مقاله، حدود 71.6 میلیارد از آنها در گردش است.

در عرضه اولیه توکن ترون در سال 2017، 55.75 میلیارد توکن به صورت کلی فروخته شد که 15.75 میلیارد توکن آن به سرمایه‌گذاران خصوصی و 40 میلیارد توکن آن به شرکت‌کنندگان در عرضه اولیه اختصاص یافت.

در مجموع، این بدان معنی است که 45٪ از عرضه TRX به بنیانگذار و خود پروژه می‌رسد، در حالی که 55٪ بین سرمایه گذاران توزیع می‌شود.

برخی از منتقدان نسبت توکن‌های اختصاص یافته به بنیاد ترون و شرکت متعلق به جاستین سان را در عرضه اولیه ترون بسیار بالا می‌دانند. این نسبت در مقایسه با سایر پروژه‌های ارز دیجیتال بسیار بیشتر است.

امنیت شبکه ترون (TRX)

ترون از مکانیزم اجماعی استفاده می‌کند که در آن اعتبارسنج‌ها بر اساس تعداد توکن‌های خود انتخاب می‌شوند. دارندگان TRX می‌توانند با فریز کردن ارز دیجیتال خود، حق رأی در شبکه بلاک چین ترون را کسب کنند.

تولیدکنندگان بلاک ترون در ازای تأیید تراکنش‌ها، پاداش دریافت می‌کنند. این پاداش‌ها بین افرادی که به تولیدکنندگان بلاک رأی داده‌اند توزیع می‌شود. ترون معتقد است که این رویکرد می‌تواند توان عملیاتی بلاکچین را افزایش دهد.

خرید ترون از پی ام ایکس چنج

پی‌ام‌ایکس چنج به عنوان یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران شناخته می‌شود و امکان معامله با انواع ارزهای دیجیتال را برای کاربران به صورت فراگیر فراهم می‌کند از جمله خرید ترون بدون احراز هویت. با ارائه خدمات متنوع و کاربرپسند، این صرافی جایگاه ویژه‌ای در میان کاربران به دست آورده است. پی‌ام‌ایکس چنج با ارائه خدمات مطمئن و سریع، به یکی از منابع اصلی برای خرید و فروش ترون تبدیل شده است.

برای خرید ترون، ابتدا باید در صرافی پی‌ام‌ایکس چنج ثبت نام کنید. این اقدام با مراجعه به سایت پی‌ام‌ایکس چنج وانتخاب قسمت خرید و فروش آسان ارزهای دیجیتال انجام می‌شود. سپس ارز مبدا و مقصد را انتخاب و مقدار مورد نیاز خود را وارد می‌کنید.

در مرحله بعد، شماره تماس خود را وارد کرده و اطلاعات هویتی خود را تکمیل می‌کنید. لازم به ذکر است که اطلاعات و شماره تماس باید متعلق به شخص خود شما باشد. پس از استعلام و تأیید اطلاعات، به مرحله بعد می‌پردازید.

در مرحله بعد، شماره کارت بانکی و آدرس کیف پول خود را وارد کرده و از طریق درگاه پرداخت ارز دیجیتال ترون خریداری می‌کنید. پس از تأیید سفارش، ترون خریداری شده به کیف پول شما واریز می‌شود. این فرایند با ارائه خدمات سریع و مطمئن توسط پی‌ام‌ایکس چنج به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی به ترون مورد نظر خود دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا