اخبار

زیباترین شهرهای ایران از نظر توریست های خارجی

فهرست مطلب

زیباترین شهرهای ایران از نظر توریست های خارجی

بسیاری از ایرانیان آرزوی سفرهای خارجی و بازدید از جاذبه‌های دیدنی کشورهای خارجی را در سر دارند؛ غافل از آن که کشور ما ایران، خود یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری از نظر جاذبه‌های توریستی است و بسیاری از گردشگران از سرتاسر دنیا علاقه‌مند به بازدید از این جاذبه‌های فوق‌العاده هستند. در این مقاله به زیباترین شهرهای جهان در کشور خودمان خواهیم پرداخت‌ تا بیشتر با زیبایی‌های ایران آشنا شوید.

پتانسیل‌های ایران برای نمایش زیباترین مناظر به گردشگران

از بحث‌های متفرقه و حاشیه‌ها که بگذریم، پتانسیل‌های بالقوه ایران برای جذب گردشگر به جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، مثال‌زدنی است. اگرچه آن طور که باید و شاید به صنعت توریسم در کشور ما توجه نمی‌شود، اما هر یک از آثار باستانی و طبیعی ما گنجی در دل خود دارند. چند نکته مهم درباره استان‌های مختلف ایران، سبب محبوبیت آن‌ها می‌شوند. به عنوان مثال:

  • چهار فصل بودن کشور ما یک نکته مثبت است که گردشگران را به خود جلب می‌کند. کجای دنیا کشوری را می‌بینید که هر چهار فصل را در شهرهای مختلف خود داشته باشد؟ در فصل زمستان در حالی که شهرهایی نظیر اردبیل با برف پوشیده شده‌اند، جزیره‌ای مثل کیش آب و هوایی بهاری دارد و خورشید سخاوتمندانه بر مردمانش می‌تابد. این مسئله برای توریست‌های خارجی جذاب است و جلوه‌های حیرت‌انگیزی از اقلیم ایران را به نمایش می‌گذارد.

  • نکته بعدی، تاریخ غنی کشور ماست. تمدن‌‌های مختلف و سلسله‌های گوناگون طی هزاران سال تاریخ ایران بر آن حکم‌رانی کرده‌اند و حالا یادگاری‌های زیبایی هم از آن‌ها برجای مانده است. تماشای این یادگاری‌ها یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات در سفر به ایران محسوب می‌شود.

  • یکی دیگر از نکات مهم درباره کشور ما ایران، طبیعت آن است. بهره‌مندی توأمان از دریا، جنگل، کویر، کوهستان و انواع شرایط اقلیمی در کمتر کشوری از دنیا دیده می‌شود. در یک سفر هیجان‌انگیز به ایران، می‌توان از جنگل‌ها و دریای شمال به کوهستان‌های غرب سفر کرد و سپس با رسیدن به مرکز کشور، از زیبایی مسحورکننده کویر لذت برد.

معرفی محبوب‌ترین شهرهای ایران از دید توریست‌ها

مجموعه عواملی که در قسمت قبل به آن‌ها اشاره کردیم، سبب شدند که همواره گردشگران از ایران به‌عنوان یکی از زیباترین مقاصد گردشگری یاد کنند. حال در این قسمت قصد داریم محبوب‌ترین شهرهای ایران از دیدگاه توریست‌ها را معرفی کنیم.

تهران

هر قدر هم از شلوغی و دود و دم تهران شکایت کنیم، باز هم می‌دانیم که هیچ جا به اندازه تهران نمی‌تواند زنده و پر از جنب و جوش باشد. این شهر شلوغ و پرجمعیت، نمادی از مدرنیته در کنار تاریخ را به نمایش می‌گذارد. کافیست سری به مرکز شهر بزنید تا جاذبه‌های تاریخی را در دل تهران ببینید.

علاوه بر آن، ساختمان‌های لوکس و مجلل زیادی نیز در سطح شهر وجود دارند و آسمان خراش‌های متعددی نیز ساخته شده‌اند. در بازدید از تهران می‌توان در هتل‌های پنج ستاره و رویایی اقامت داشت و از مراکز خرید لوکس شهر بازدید کرد. علاوه بر آن، آثار تاریخی همچون کاخ سعدآباد، کاخ گلستان، کاخ نیاوران و چندین و چند موزه دیگر برای بازدید عموم در دسترس هستند. در این بین، بازدید از نمادهای تهران مثل برج آزادی،‌ برج میلاد و پل طبیعت را فراموش نكنید.

شیراز

اگر از ما ایرانیان بخواهند زیباترین شهرهای کشورمان را فهرست کنیم، قطعاً شیراز را نیز در اولویت‌های خود قرار می‌دهیم. این شهر به فرهنگ و تاریخ خود مشهور است و زادگاه شعرای معروفی نظیر سعدی و حافظ نیز هست. باید گفت شهر شیراز بخش قابل توجهی از جذابیت خود را مرهون مردمان خونگرم و مهمان نواز خود است که از مسافران به بهترین شکل استقبال می‌کنند.

در سفر به شیراز، تعداد بسیار زیادی از آثار تاریخی به‌عنوان گزینه‌هایی برای بازدید پیش روی‌تان قرار خواهند گرفت؛ از مسجد صورتی و باغ ارم گرفته تا خرابه‌های تخت جمشید که روزگاری نماد شکوه و عظمت بود. هتل‌های لوکس و اقامتگاه‌های سنتی زیبایی در شهر شیراز وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را برای اقامت انتخاب کنید. در این میان، امتحان کردن غذاهایی مثل کلم‌ پلو یا فالوده شیرازی را فراموش نکنید.

اصفهان

اصفهان از دیگر شهرهای زیبا و رویایی ایران است که در طول تاریخ، اهمیت زیادی داشته است. جاذبه‌های تاریخی این شهر بسیار زیاد هستند و به‌راحتی می‌توانند تا هفته‌ها شما را به خود مشغول کنند. از سی و سه پل و زاینده رود به‌عنوان قلب تپنده شهر گرفته تا نقش جهان و بازار سنتی و بزرگش، همگی بخشی از تاریخ این مرز و بوم را تشکیل می‌دهند. این شهر غذاهای محلی فوق‌العاده‌ای نیز دارد که نباید آن‌ها را از دست بدهید. برای اقامت نیز می‌توانید در هتل‌ های اصفهان و یا اقامتگاه‌های دوست‌داشتنی و سنتی آن ساکن شوید.

رشت

رشت که به شهر باران‌های نقره‌ای معروف شده، پایتخت استان گیلان و یکی از زیباترین شهرهای جهان و ایران است. این شهر به سبب بهره‌مندی از طبیعتی بکر و زیبا در کنار تاریخ غنی، یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در نظر گرفته می‌شود. حتی قدم زدن در پس کوچه‌های این شهر بارانی هم می‌تواند جذاب باشد.

در کنار تمام تفریحاتی که می‌توانید در رشت داشته باشید، چشیدن طعم اصیل غذاهای گیلکی را نباید به هیچ عنوان از دست بدهید. رستوران‌های سنتی فوق‌العاده‌ای در هر گوشه از شهر وجود دارند که می‌توانید ساعاتی را مهمان آن‌ها باشید. پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به بازارهای سنتی شهر رشت هم بزنید و شاهد جریان زندگی باشید.

با فلای تودی به اقصی نقاط دنیا سفر کنید

چنان‌چه به بازدید از زیباترین شهرهای جهان و ایران علاقمندید، برای ایران‌گردی می‌توانید از مجموعه فلای تودی کمک بگیرید. این مجموعه سال‌هاست که بهترین خدمات را به مسافران ارائه می‌کند و یکی از موفق‌ترین‌ها در حوزه فعالیت خود محسوب می‌شود. مجموعه فلای تودی در حوزه فروش آنلاین بلیط قطار و هواپیما و رزرو آنلاین هتل فعالیت دارد و از این رو مهم‌ترین اقدامات پیش از سفر را با کمترین زحمت، برای‌تان فراهم می‌کند. همین حالا وارد وبسایت شده و بلیط پرواز به مقصد مدنظرتان را تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا