اخبار

ویزای تحصیلی کانادا 2024 | صفر تا صد مهاجرت تحصیلی کانادا

فهرست مطلب

ویزای تحصیلی کانادا 2024 | صفر تا صد مهاجرت تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا چه شرایطی دارد و برای گرفتن آن باید چکار کرد؟! بسیاری از دانشجویان اقدام به مهاجرت تحصیلی کانادا  کرده و این کشور را به عنوان مقصدی برای ادامه تحصیلات عالی خود انتخاب کرده‌اند. جای تعجب نیست؛ زیرا کانادا یکی از کشورهایی است که بهترین کیفیت زندگی را ارائه خواهد داد و از دانشجویان خارجی با آغوش باز استقبال کرده است. همچنین بسیاری از مؤسسات آموزش عالی آن در صحنه بین‌المللی به رسمیت شناخته شده‌اند.

افرادی که تحصیل در کانادا را انتخاب کنند از کیفیت زندگی برتر در سطح بین‌المللی بهره برده و خود را برای فعالیت‌های حرفه‌ای در کانادا یا خارج از کشور آماده خواهند کرد. با این حال هزینه‌های شهریه و هزینه زندگی در کانادا به طور کلی کمتر از سایر کشورهای توسعه یافته است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط پذیرش و مهاجرت تحصیلی کانادا ما از شما دعوت خواهیم کرد که ادامه این مطلب را مطالعه فرمایید.

آشنایی با بخش‌های مختلف کانادا قبل از گرفتن ویزای تحصیلی کانادا

کانادا کشوری واقع شده در شمال قاره آمریکای شمالی بوده که از 10 استان و 3 قلمرو تشکیل شده است. این کشور از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی امتداد دارد. کانادا با مساحت 9.98 میلیون کیلومتر مربع، دومین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت کل بوده و دارای اقلیم مناسبی است.

مرز کانادا با ایالات متحده آمریکا طولانی‌ترین مرز زمینی در جهان است. کانادا یک دموکراسی پارلمانی و سلطنتی فدرال بوده که در حال حاضر توسط ملکه الیزابت دوم در حال رهبری است. ساختار دولت کانادا متشکل از پادشاه بریتانیای کبیر، دولت فدرال، دو مجلس سنا و مجلس عوام، دولت‌های ایالتی و فرماندار کل است که به عنوان نماینده ملکه الیزابت عمل خواهدکرد.

علاوه بر این، این کشور توسط دولت‌های مستقل اداره شده که مجموعاً تحت پوشش دولت فدرال هستند. اگرچه کانادا بعد از روسیه بزرگترین کشور جهان است، اما جمعیت آن تنها حدود یک پنجم روسیه بوده و پرجمعیت‌ترین شهرهای کانادا به ترتیب تورنتو، مونترال و ونکوور هستند. همچنین زبان رسمی کانادا فرانسوی و انگلیسی است که به همین خاطر، زندگی در آنجا برای افراد خارجی راحت‌تر خواهد بود.

مهاجرت تحصیلی کانادا
مهاجرت تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا و مزایای اقامت در این کشور

کانادا با اقتصاد پایدار، دسترسی جغرافیایی و نیروی کار ماهر، بازار جذابی برای شرکت‌هایی است که به دنبال تحصیل در کانادا و رشد تجارت در سطح بین‌المللی هستند. همچنین تورم در این کشور به طور کلی پایین بوده و دلار کانادا از لحاظ تاریخی یک ارز جهانی بسیار با ثبات بوده است. حال بیایید مزایای مهاجرت تحصیلی کانادا و زندگی در این کشور را مرور کنیم:

  1. کانادا از نظر جغرافیایی در شرایط مطلوبی قرار داشته و طبیعت بی‌نظیری دارد
  2. اقتصاد باثباتی دارد
  3. نرخ مالیات بر درآمد شرکتی در کانادا پایین است
  4. حمایت کانادا از نیروی کار
  5. استقبال کانادا از مهاجران
  6. کانادا حفاظت از مالکیت معنوی را جدی خواهد گرفت
  7. به شبکه‌های تجاری بزرگ دسترسی دارد

دلیل زیاد بودن متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا

تحصیل در کانادا بسیار پرمتقاضی بوده و این کشور یک آموزش معتبر جهانی را در محیطی متنوع و فراگیر ارائه خواهد داد. دانشگاه‌های کانادا که به دلیل استانداردهای بالای آکادمیک خود مشهور هستند، فرصت‌های تحقیقاتی پیشرفته و برنامه‌های نوآورانه‌ای را ارائه داده‌اند. فراتر از دانشگاهیان، مناظر خیره کننده و شهرهای پر جنب و جوش این کشور کیفیت بالایی از زندگی را منعکس کرده است.

با فضایی دلپذیر و تاکید بر تنوع فرهنگی، دانشجویان در کانادا مجموعه‌ای غنی از دیدگاه‌ها را تجربه کرده و علاوه بر این، فرصت‌های کاری قوی پس از فارغ‌التحصیلی این کشور را به مقصدی ایده‌آل برای کسانی تبدیل خواهد کرد که به دنبال یک آموزش جامع و رقابتی در سطح جهانی هستند. در حالت کلی، مزایای مهاجرت تحصیلی کانادا و گرفتن اقامت از طریق آن عبارتند از:

  1. بالا بودن کیفیت زندگی
  2. طبیعت خارق‌العاده
  3. سیستم آموزشی عالی
  4. فرصت‌های پژوهشی فراوان
  5. هزینه مقرون به صرفه زندگی
  6. فرصت کار در حین تحصیل
  7. آموزش تعاونی در کانادا
  8. اجازه کار پس از تحصیل
  9. کشوری امن و صلح آمیز
  10. کیفیت بالای خدمات مراقبت‌های بهداشتی در کانادا

استادی پرمیت چیست و آیا اجازه کار نیز از طریق آن صادر خواهد شد؟

مجوز تحصیل مجوزی است که پس از ورود به کانادا برای دانشجو صادر خواهد شد. در صفحه ویزای تحصیلی کانادا، اطلاعات مربوط به شرایط لازم برای دریافت مجوز تدریس کانادا، مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز تدریس کانادا، مراحل درخواست مجوز تدریس کانادا و منابع مالی برای مجوز تدریس کانادا به طور کامل موجود است. انواع مجوزهای کار دانشجویی در طول و بعد از مهاجرت تحصیلی کانادا عبارتند از:

مجوز کار تعاونی

در صورت گرفتن ویزای تحصیلی کانادا، اگر رشته تحصیلی شما شامل دوره کارآموزی یا تعاونی در کانادا باشد، از آنجایی که گذراندن موفقیت‌آمیز این دوره اجباری است و باید برای سازمان یا کارفرمای خاصی کار کنید، داشتن مجوز کار الزامی خواهد بود. برای دریافت چنین مجوزی باید درخواست دهید و درخواست خود را به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید. شرایط دریافت کار به عنوان کارآموز در کانادا یا کارآموز Co-op عبارتند از:

  • ویزای تحصیلی معتبر داشته باشید
  • دوره کارآموزی باید بخشی از برنامه تحصیلی شما باشد.
  • استخدام شما باید بخشی ضروری از دوره در یک موسسه آموزشی معتبر در کانادا باشد و باید نامه تاییدیه از موسسه داشته باشید.
  • مدت دوره کارآموزی نباید از 50 درصد دوره تحصیلی تجاوز کند.

اجازه کار پس از فارغ التحصیلی Post Graduate Work Permit-PGWP

در صورت اقدام به مهاجرت تحصیلی کانادا، مدت زمان مجوز کار پس از فارغ التحصیلی بر اساس مدت زمان تحصیل شما صادر خواهد شد. به عنوان مثال، اگر مدت تحصیل شما یک سال باشد، مجوز کار برای یک سال صادر خواهد شد. پس از فارغ‌التحصیلی اجازه دارید در کانادا بمانید و تمام وقت کار کنید. برای این کار به یک مجوز کار نیاز دارید که آن را به اختصار PGWP نامیده‌اند. برای دریافت ویزای کار پس از تحصیل در کانادا، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • فارغ‌التحصیل دانشگاه مورد تایید کانادا یا با شماره موسسه آموزشی تعیین شده DLI باشید.
  • مدت تحصیل شما نباید کمتر از 8 ماه باشد.
  • شما باید ریز نمرات و دیپلم خود را دریافت کرده باشید.
  • شما باید قبل از انقضای مجوز کارشناسی ارشد خود برای PGWP درخواست دهید.
  • شما فقط یک بار پس از تحصیل اجازه دارید مجوز کار بگیرید.

اگر مدت ویزای تحصیلی کانادای شما دو ساله باشد، مدت مجوز کار به مدت سه سال است. در پایان سال اول کار قادر هستید برای پروسه اقامت دائم کانادا اقدام کنید. همچنین تا زمانی که شرایط تحصیلی متقاضی اصلی برآورده شده و ویزای تحصیلی آنها معتبر باشد، همسر متقاضی اصلی قادر است با ویزای همراه کاری به طور نامحدود در کانادا کار کند. برای این افراد در بدو ورود به کانادا مجوز کار صادر خواهد شد.

دوره‌های غیر مجاز برای کار در کانادا

اگر در مقاطع دیگری غیر از دوره‌های زیر در حال تحصیل هستید، با رعایت شرایط خاصی اجازه کار همزمان با تحصیل در کانادا را خواهید داشت. قانون کار کانادا، کارفرمایان را ملزم به رعایت حداقل دستمزد کرده و توجه داشته باشید که اجازه کار در حین تحصیل در رشته‌های زیر وجود ندارد:

  1. دوره‌های پاره وقت
  2. دوره دبیرستان
  3. دوره‌های زبان
  4. دوره‌های پیش نیاز، دوره‌های عمومی یا دوره‌های مقدماتی

با مهاجرت تحصیلی کانادا، یک دانشجو در آنجا چقدر درآمد دارد؟

در کانادا، دستمزد دانشجویان معمولا بین 14 تا 20 دلار در ساعت است. مطمئناً، شما قادر هستید تا 25 دلار در ساعت به عنوان دستیار پژوهشی یک استاد فارغ التحصیل درآمد کسب کنید. با 20 ساعت کار در هفته، بین 1100 تا 1600 دلار در ماه درآمد کسب کنید که تقریباً تمام هزینه‌های زندگی شما به عنوان دانشجو را پوشش خواهد داد. برخی از مشاغل دانشجویی پرطرفدار در کانادا و درآمد آنها را در جدول زیر مشاهده فرمایید.

نام شغل میزان درامد
استادیار

 

15.65 دلار در ساعت
فریلنسری

 

25.60 دلار در ساعت
مترجم

 

21.16 دلار در ساعت
فروشنده

 

12.42 دلار تا 50 دلار در ساعت
سرور رستوران

 

11-15 دلار در ساعت
پرستار بچه

 

14.67 دلار در ساعت
راننده تاکسی اینترنتی

 

14-25 دلار در ساعت
تحصیل در کانادا
تحصیل در کانادا

مدت زمان ترم‌های تحصیلی

در واقع زمان شروع ترم تحصیلی، هفته اول راهنمایی قبل از شروع ترم تحصیلی و بسیاری از این موارد با توجه به تاریخ ورود و ثبت نام در دانشگاه‌های هر استان متفاوت است. اما به طور کلی، اطلاعاتی در مورد برنامه درسی دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا وجود دارد، از جمله: ترم پاییز که عموماً از سپتامبر تا دسامبر، ترم زمستانی که عموماً از ژانویه تا آوریل، ترم بهار یا تابستان، عموماً از ماه می تا آگوست برگزار شده و امکان گذراندن دوره‌های اختیاری در بهار و تابستان وجود دارد.

این نکته را نیز به یاد داشته باشید که دانشجویان دارای ویزای تحصیلی کانادا؛ به صورت پیش‌فرض کلاس‌های موجود در بهار یا تابستان نخواهند داشت، زیرا این بازه زمانی برای استراحت شما در نظر گرفته خواهد شد. اکثراً دوره‌های تحصیلی و محدود بهاره و تابستانی به دانشجویانی که قصد اخذ آن ترم را دارند، داده خواهد شد.

بهترین ویزای کار؛ ورک اوپن پرمیت

در صورت اقدام به مهاجرت تحصیلی کانادا این نکته را در نظر داشته باشید که بهترین ویزای کار، ورک اوپن پرمیت است. بر خلاف ویزای توریستی، تبدیل ویزای تحصیلی به مجوز کار آزاد ایران برای دانشجویان ممکن است خطرآفرین باشد! با یک مثال به خطرات اخذ مجوز کار آزاد برای دانشجویان ایرانی برای اقامت دائم را بررسی خواهیم کرد. حال بیایید چند مثال از این موضوع را با هم بررسی کنیم.

ابتدا یک مورد فرضی را در نظر گرفته و امتیازات CRS آن را بررسی خواهیم کرد. از داوطلبانی که بالاترین امتیاز را در این سیستم کسب کنند، شانس بیشتری برای اخذ اقامت دائم کانادا دارند. حال بیایید یک فرد متاهل 35 ساله را مثال بزنیم. این فرد 3 سال در ایران کار کرده، دارای مدرک فوق لیسانس کانادایی بوده و اکنون تحصیلات خود را در کانادا به پایان رسانده است.

وی دارای 1 سال سابقه کار در کانادا از طریق PGWP یا ویزای کار پس از تحصیل در کانادا است. نمره انگلیسی او برای برنامه کارگر ماهر فدرال CLB 8 است و فرانسوی بلد نیست. هیچ پیشنهاد کاری در LMIA  و هیچ نامزدی از هیچ استانی وجود ندارد. همسرش PR ندارد، سطح تحصیلاتش لیسانس است، 1 سال سابقه حرفه‌ای واجد شرایط دارد. چنین فردی در سیستم CRS دارای امتیاز 462 است.

همین فرد را در نظر بگیرید که ویزای تحصیلی کانادا را داشته و قصد دارد تحصیلش را رها کند و مجوز کار آزاد بگیرد. مثلاً فوق‌لیسانس خود را در ایران گرفته است و بنابراین مدرک فوق لیسانس او دیگر کانادایی نیست. از آنجایی که تحصیل در کانادا 30 امتیاز داشته و انتقال مهارت تا حدودی در نتیجه تاثیر دارد، انصراف از دوره برای چنین فردی 432 امتیاز به همراه خواهد داشت. این کاهش 30 امتیازی در CRS بسیار چشمگیر است و تأثیر زیادی دارد.

علاوه بر این، نکته دیگری که در رابطه با مهاجرت تحصیلی کانادا باید در نظر داشته باشید این است که اگر برنامه تحصیلی شما 2 ساله باشد، 3 سال PGWP دریافت خواهید کرد. اگر تصمیم به انصراف از تحصیل بگیرید، امتیاز تحصیل در کانادا برای اخذ اقامت دائم را از دست خواهید داد و با توجه به اینکه تحصیل در برخی از برنامه‌های استانی کانادا مزیت محسوب خواهد شد، از دست دادن این امتیاز منطقی نخواهد بود.

با این حال، اگر شرایط شما برای دریافت پیشنهاد شغلی مناسب است، امکان دارد با دریافت مجوز اوپن پرمیت برای ایرانیان، زودتر اقامت دائم را دریافت کنید. بنابراین همه چیز به شرایط پرونده مهاجرت شما بستگی دارد. بنابراین توصیه این است تمام جوانب تصمیم خود را بررسی کنید و حتما با کارشناسان متخصص مشورت نمایید تا سریع‌ترین راه را برای اخذ اقامت دائم انتخاب کرده و وارد پیچ و خم‌های پیچیده نشوید.

ویزای تحصیلی کانادا برای کالج‌های کانادا و شرایط سنی افراد

طبق قانون هیچ شرط سنی برای تحصیل در کانادا وجود ندارد. البته افسران اداره مهاجرت حتما در ارزیابی پرونده ویزای متقاضیان فاکتور سن را در نظر گرفته و برنامه آموزشی متقاضی باید برای افسر توجیه شود. به عنوان مثال، یک متقاضی 50 ساله که قصد تحصیل در یک کالج کانادا را داشته باشد، به سختی قادر است افسر را با مدارک خود متقاعد کند که قصد بازگشت به کشور خود بعد از دوران تحصیل را دارد.

بدین ترتیب طبق مفاد قانون شرط سنی برای ممنوعیت پذیرش وجود ندارد، اما پرونده متقاضی باید توسط افسر مهاجرت توجیه شود. دوره کالج در کانادا مربوط به دوره‌هایی است که بیشتر بر روی آماده سازی داوطلب برای ورود به بازار کار تمرکز دارد. بنابراین، کالج‌ها از نظر تئوری کمتر بر روی درس تمرکز کرده و بیشتر به جنبه‌های عملی و عملیاتی توجه خواهند داشت.

دوره کالج در کانادا مناسب داوطلبانی که قصد ورود سریع به بازار کار را دارند و به دنبال مشاغل با درآمد متوسط و پر استفاده هستند مناسب خواهد بود. بهتر است در کالج‌هایی شرکت کنید که دوره کارآموزی را به عنوان بخشی از رشته اصلی ارائه خواهند داد، زیرا این دوره به داوطلب این فرصت را داده تا ارتباطات حرفه‌ای خود را در طول دوره کارآموزی گسترش داده و شانس خود را برای استخدام افزایش دهد.

ویزای تحصیلی کانادا برای افراد زیر 18 سال و شرایط گرفتن ویزای همراهان

شرایط ویزای دانشجویی 2024 به شرح زیر است:

  • پذیرش از مدارس دولتی یا خصوصی کانادا در هر یک از دوره‌های ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان
  • حداکثر سن 18 سال باشد
  • پدر یا مادر دانش‌آموز را همراهی کنند و در صورت عدم همراه، یک قیم قانونی در کانادا داشته باشند.
  • اثبات داشتن توانایی مالی کافی برای پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی برای یک سال در کانادا
  • بیماری نداشتن
  • ثابت کردن ترک این کشور بعد از پایان تحصیلات
  • دانش‌آموزان مدارس ابتدایی باید با والدین یا قیم قانونی خود وارد کانادا شوند و اجازه ندارند به تنهایی درخواست دهند.
  • سپرده‌گذار باید شهروند کانادا یا مقیم دائم باشد.

مدارکی که در مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا نیاز دارید:

  • مدارک فردی اثبات محصل بودن
  • اسکن پاسپورت معتبر با صفحات مهر شده و صفحات برچسب ویزا در صورت لزوم
  • ترجمه دیجیتال شناسنامه
  • یک عکس پرسنلی در ابعاد 3.5 در 5
  • اسکن ترجمه مدرک تحصیلی و ریز نمرات سه سال اخیر؛ در صورت استخدام ترجمه گواهی کار نیز الزامی است
  • نامه پذیرش مدرسه
  • ترجمه دیجیتال مجوز خروج از کشور در صورتی که والدین یا یکی از آنها دانش‌آموز را همراهی نکنند
  • ترجمه دیجیتال گواهی حضانت در صورت جدایی والدین یا داشتن قیم قانونی غیر از والدین
  • نامه محضری از ولی در صورت عدم همراهی والدین دانش‌آموز
  • مدارک ثبت نام در خوابگاه دانشجویی یا اقامتگاه در صورت عدم همراهی والدین
  • نامه طرح جامع
  • دفاعیه نامه وکیل در صورت وجود وکیل در پرونده
  • فرم‌های ویزای تحصیلی کانادا
  • گرفتن اثر انگشت برای دانش‌آموزان زیر 14 سال اجباری نیست
  • اسناد مالی حامی مالی
  • یکی از شرایط پذیرش و مهاجرت تحصیلی کانادا این است که تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی و به صورت pdf باشد.

صفر تا صد مهاجرت تحصیلی کانادا و تامین مالی ویزای تحصیلی کانادا

توانایی مالی یکی از مدارک مهم برای ویزای تحصیلی کانادا است. اگر به عنوان والدین یک دانش‌آموز، قصد دارید حامی مالی آنها شوید، باید بتوانید به سفارت کانادا ثابت کنید که شما پول کافی برای تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی فرزندتان به مدت یک سال دارید. اگر فرزند خود را همراهی کنید، باید توانایی مالی بیشتری برای هزینه‌های زندگی خود در کانادا نشان دهید.

همچنین مبالغ مالی و اسناد مالی که برای حمایت از فرزندتان و پرونده ویزای همراه خود ارائه خواهید داد اگر همراه شما یک کودک است، باید به گونه‌ای باشد که افسر از ورود شما به کانادا راضی و مطمئن بوده و قادر به پرداخت هزینه‌های زندگی در آنجا باشید. بنابراین، قبل از تصمیم به مهاجرت باید تمامی شرایط موجود و شرایط آینده را در نظر بگیرید.

شرایط و مدارک برای ویزای تحصیلی کانادا افراد بالای 18 سال

هر کشوری بسته به قوانین مهاجرتی خود، برای دریافت ویزای دانشجویی، لیست خاصی از مدارک را از متقاضیان درخواست خواهد کرد. با این حال، یک سری مدارک عموما به عنوان لیست کلی مدارک و شرایط ویزای دانشجویی 2024 شناخته شده که شما کاملاً به آنها نیاز دارید. در ادامه مهم‌ترین موارد در این اسناد برای اقدام به مهاجرت تحصیلی کانادا را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد:

  • پاسپورت معتبر
  • اثبات دانشجو بودن
  • پذیرش تحصیلی
  • گواهی پایان سیکل سه ساله با ترجمه رسمی
  • گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی با ترجمه رسمی
  • گواهی پایان دوره لیسانس یا فوق لیسانس با ترجمه رسمی
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • شناسنامه متقاضی با ترجمه رسمی و دو نسخه
  • گواهی حمایت مالی
  • مدارک یا سوابق کاری در صورت وجود
  • عکس شناسنامه
  • Cover Letter: Cover Letter انگیزه و هدف شما را برای تحصیل در کشور مورد نظر اعلام خواهد کرد.
  • بیوگرافی: بیوگرافی شما باید بیانیه‌ای کلی درباره نحوه زندگی شما از کودکی تا زمان درخواست ویزای تحصیلی باشد.
  • آموزش زبان: به طور معمول تافل، آیلتس و PHD تاثیر بسزایی در اخذ ویزای تحصیلی خواهند داشت.

رتبه بندی دانشگاه‌های کانادا

دانشگاه‌های این کشور از نظر رتبه‌بندی در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارند که به همین دلیل، درخواست تحصیل در کانادا و اخذ ویزای تحصیلی آن همواره با متقاضیان زیادی روبه رو بوده است. بنابراین، تحصیل در این کشور دارای مزایای زیادی بوده و اکثر دانشگاه‌های کانادا شاخص علمی بالایی دارند که در زیر رتبه‌بندی برخی از بهترین دانشگاه‌های کانادا آمده است:

نام دانشگاه رتبه در دنیا
دانشگاه بریتیش کلمبیا British Columbia رتبه 40

 

دانشگاه مک گیل McGill

 

رتبه 46
دانشگاه مک مستر McMaster

 

رتبه 85
دانشگاه مونترال Montreal

 

رتبه 111
دانشگاه آلبرتا Alberta

 

رتبه 118
دانشگاه کلگری Calgary

 

رتبه 169
دانشگاه اتاوا Ottawa

 

رتبه 237
ویزای تحصیل در کانادا
ویزای تحصیل در کانادا

شرایط بورسیه کانادا و بهترین راه برای کسانی که بورسیه نخواهندشد

برای افزایش شانس خود برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا و دریافت بورسیه تحصیلی آن، قادرید عوامل خاصی را در CV خود بهبود بخشید. اگر معدل متوسط دارید، راهی برای افزایش آن وجود ندارد. درعوض، قادر خواهید بود شانس خود را برای دریافت بورسیه تحصیلی با بهبود سایر عوامل مانند نمره زبان، انتشار مقاله، نوشتن رزومه حرفه‌ای یا دریافت گواهی‌های تخصصی مرتبط با رشته خود افزایش دهید.

اگر در رشته‌ای درخواست دهید که به نمره آیلتس 6.5 یا معادل آن نیاز دارد، قادرید که خود را از بقیه رقبای خود متمایز کنید و شانس شما را برای گرفتن بورسیه افزایش دهد. پیشنهاد ما این است که  سعی کنید نمره آیلتس 7 را کسب کنید. بنابراین با دانستن این موضوع زمان بیشتری را برای آمادگی آزمون زبان اختصاص دهید تا امتیاز بالاتری را به دست آورید.

هزینه‌های تحصیل در کانادا

محدوده شهریه شما در صورت داشتن شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا، 550 تا 30000 دلار کانادا در سال است. لیسانس در پزشکی، مهندسی و علوم اجتماعی از جمله گران‌ترین برنامه‌های تحصیلی موجود هستند که محدوده شهریه آنها 1075 تا 65000 دلار در طی سال است. کارشناسی ارشد در تجارت، مهندسی، علوم کامپیوتر و حقوق گران‌ترین هستند. هزینه‌های کلی تحصیل برای رشته‌های محبوب در مقطع کارشناسی عبارتند از:

نام رشته میزان هزینه مورد نیاز در سال
لیسانس در کسب و کار و مدیریت

 

550 تا 56000 دلار
لیسانس در علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات

 

1535 تا 55500 دلار
لیسانس مهندسی و فناوری

 

1350 تا 55000 دلار
لیسانس در علوم اجتماعی

 

1025 تا 56000 دلار
لیسانس در علم طبیعی 1780 تا 53000 دلار

 

 

هزینه‌های زندگی دانشجویی در کانادا

برای اکثر استان‌ها مانند کبک، مونترال و اتاوا بین 800 تا 1500 دلار کانادا در ماه نیاز دارید. خوشبختانه، همانطور که اجازه دارید بین دانشگاه‌های گران یا ارزان در کانادا یکی را انتخاب کنید، در مورد خوابگاه نیز اجازه خواهید داشت از بین قیمت‌های مختلف یکی را انتخاب نمایید. موارد اصلی مسکن به منظور دانشجویان در کانادا شامل موارد زیر هستند (هزینه ها به صورت ماهانه است):

  • محل اقامت دانشجویی: 250 تا 625 دلار
  • اقامتگاه‌های دانشگاهی: 400 تا 800 دلار

اگر اجاره یک آپارتمان یک اتاقه را انتخاب کنید، نیاز است بیش از 1000 دلار کانادا در ماه بپردازید. شما هزینه زیادی برای قبوض غذا نخواهید کرد و حدود 300 دلار کانادا در ماه برای خرید از سوپرمارکت‌ها و خواربار فروشی‌های محلی کافی است. با این حال، اگر قصد دارید در یک رستوران غذا بخورید، باید حدود 10 تا 25 CAD به ازای هر نفر بپردازید.

دانشجویان بین 18 تا 25 سال که اقدام به مهاجرت تحصیلی کانادا کرده‌اند، هنگام خرید کارت حمل و نقل ماهانه از تخفیف برخوردار خواهند شد. قیمت کل کارت حمل و نقل 90 دلار کانادا در ماه است، در حالی که بلیط یک طرفه 3 دلار کانادا خواهد بود. تاکسی‌ها نیز دارای نرخ کرایه بین 2 تا 6 کانادا در هر کیلومتر هستند. همچنین این امکان را دارید از وب سایت Numbeo برای بررسی سایر قیمت‌ها و هزینه‌ها در کانادا استفاده کنید.

ویزای کار پس از فارغ التحصیلی و شرایط آن

در صورت داشتن ویزای تحصیلی کانادا، تا زمانی که واجد شرایط باشید، اجازه دارید برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلیPGWP  از داخل کانادا یا از کشور دیگری درخواست دهید. بنابراین، امکان کسب دارمد در حین تحصیل را خواهید داشت که این مورد از مزایای تحصیل در کانادا است. متقاضی تا 180 روز بعد از فارغ‌التحصیلی فرصت دارد تا برای PGWP درخواست دهد.

در صورت اقدام به مهاجرت تحصیلی کانادا، اگر وضعیت خود را به توریست تغییر ندهید و مجوز تحصیل شما منقضی شود، تا 90 روز پس از انقضای مجوز تحصیل خود فرصت دارید تا برای PGWP درخواست دهید و موقعیت دانشجویی خود را برگردانید. برای بازگرداندن وضعیت خود به عنوان دانشجو، باید برای PGWP خود به صورت آنلاین درخواست دهید و هزینه 255 دلار را بپردازید و پرداخت هزینه برای بازگرداندن وضعیت خود به عنوان دانشجو (حدود 350 دلار) الزامی است.

سفارت کانادا در ایران و مدت زمان گرفتن ویزای تحصیلی کانادا

به طور معمول بررسی ویزای تحصیلی کانادا بین 15 تا 18 هفته طول خواهد کشید. نمایندگی‌های رسمی این کشور VAC و VFS در کشورهای همسایه باز هستند و معمولا ایرانی‌ها برای دریافت ویزای خود به این کشورها سفر خواهند کرد. ترکیه یکی از کشورهایی است که دفتر در آن قرار دارد. تعیین وقت سفارت کانادا در ترکیه یکی از سخت‌ترین کارها برای ایرانیانی است که قادر نیستند مستقیماً وقت قبلی بگیرند.

برای داوطلبان امکان تعیین وقت سفارت کانادا در استانبول و آنکارا، دو شهر بزرگ و مهم ترکیه وجود دارد. یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، امارات متحده عربی، دارای دو سفارت در شهرهای ابوظبی و دبی بوده که قادر هستید به آنها مراجعه نمایید. شهر دیگر ایروان ارمنستان است که نسبت به کشورهای گران قیمت مانند امارات متحده عربی هزینه سفر کمتری دارد.

نکات پایانی در مورد مهاجرت تحصیلی کانادا

_ در رابطه با شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا باید به گپ تحصیلی هم توجه داشته باشید؛ منظور از گپ تحصیلی فاصله زمانی بین فارغ‌التحصیلی و شروع سال تحصیلی بعدی است. به عنوان مثال، اگر مدرک لیسانس خود را به پایان رسانده‌اید، اما 4 سال بعد تصمیم به اخذ مدرک کارشناسی ارشد گرفته‌اید، برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید از Study Chat کمک بگیرید.

_ هرچه بیشتر به صورت حرفه‌ای رزومه خود را بنویسید و در آن به بهترین نحو اهداف تحصیلی خود را توجیه کنید و حوزه تحقیقاتی خود را به درستی با حوزه‌های تحقیقاتی دانشگاه مرتبط نمایید، شانس دریافت بورسیه تحصیلی کانادا بیشتر خواهد شد. همچنین برای دریافت بورسیه کانادا نیازی به ارائه گواهی‌های تخصصی مرتبط با رشته تحصیلی نیست، اما گذراندن دوره‌های تخصصی و دریافت گواهینامه آنها امکان دارد شانس دریافت بورسیه را افزایش دهد.

در این مطلب سعی کردیم که نکات مهم پیرامون مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا را خدمت شما عزیزان عنوان کنیم. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در رابطه با این موضوع، پیشنهاد ما این است که از مشاوران و کارشناسان مجتمع فنی تهران کمک بگیرید؛ چراکه در این مجموعه از متخصصان خبره استفاده شده و قادر خواهند بود شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

سوالات متداول

1-برای دریافت ویزای تحصیلی باید چه معدلی کسب کنم؟

-شرط معدل با توجه به دانشگاه متفاوت بوده و هرچه معدل بالاتری داشته باشید، شانس بیشتری خواهید داشت.

2-آیا ویزای تحصیلی کانادا شرط سنی دارد؟

-سن شما مانع از دریافت ویزا نخواهد شد؛ اما در حالت کلی بهتر است در بازه سنی متناسب اقدام کنید. سن مناسب برای کارشناسی 18 الی 22 سال است و برای دکتری نیز محدودیت سنی ندارید. همچنین فاصله بیش از 5 سال بین مقاطع تحصیلی، گپ تحصیلی به شمار خواهد آمد که برای اطلاع از جزییات آن به کارشناسان ما وصل شوید.

3-آیا ورود به دانشگاه‌های کانادا بدون کنکور امکان‌پذیر است؟

-بله شما برای تحصیل در کانادا قادر هستید با ارائه مدارک مورد نیاز، در این کشور مشغول به تحصیل شوید.

4-نمره زبان برای تحصیل در کانادا باید چند باشد؟

-برای کارشناسی باید نمره 6، ارشد 6.5 و دکتری 7 به بالا را در آیلتس کسب کنید.

5-بهترین دانشگاه‌های کانادا کدام‌اند؟

-ده‌ها دانشگاه دارای رتبه بالا در این کشور وجود دارد که هر ساله دانشجویان زیادی در آنها مشغول به تحصیل خواهند شد؛ اما برترین دانشگاه‌های آن تورنتو، مونترال، بریتیش کلمبیا، آلبرتا و مک گیل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا