آشپزی

مارگاریتا پاستا با کالباس – طرز تهیه پاستا با کالباس

فهرست مطلب

غذاهای ایتالیایی مانند پاستا مارگاریتا، پاستا پنه و انواع مخلف پاستاها از غذاهایی ایتالیایی هستند که امروزه نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده اند. البته باید برای  لذت بردن از طعم بی نظیر این غذاها راه های مختلفی وجود دارد. شما می توانید به رستوران های ایتالیایی رفته و از این غذاها میل کنید یا اینکه خود به دنبال بهترین و بی نقص ترین دستورهای پخت رفته و تجربه کنید.

در روش سوم شما می توانید به دنبال راه هایی برای پذیرفته شدن در یکی از دانشگاههای ایتالیا در رشته آشپزی باشید.  در این مطلب مجموعه ای از نکات مهم در زمینه مراحل پذیرش رشته آشپزی در کشور ایتالیا و دستور پاستاهای معروف ایتالیایی را ارائه خواهیم کرد.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اختصاصی تالیف شده از طرف بلاگ سایت فاوینو نکات جدیدی به زندگی شما افزوده گردد و در طی سالیان متمادی از آن استفاده کرده و لذت ببرید. همچنین می توانید از پست های دیگر سایت بوفچه مون هم بازدید کنید.

مارگاریتا

مواد لازم برای طرز تهیه پاستا مارگاریتا

برای تهیه یک پاستا مارگاریتا اصل ایتالیایی و در عین حال فوق العاده خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

  • پاستا 3 پیمانه
  • خامه 3 قاشق غذا خوری
  • گوجه فرنگی 2 عدد بزرگ
  • جعفری خرد شده 100 گرم
  • شیر 50 میلی لیتر
  • پنیر پارمژان 1 قاشق غذا خوری
  • روغن زیتون، نمک، فلفل، پودر سیر و سرکه بالزامیک به مقدار دلخواه

بهترین طرز تهیه پاستا مارگاریتا

ابتدا پاستا را در آب جوش و نمک بریزید و طبق دستور روی بسته آن را پخته و آبکش نمایید. در این فاصله سس پاستا را آماده نمایید ، برای این کار کاسه ای بردارید و گوجه و جعفری را داخل آن خرد کنید ، نمک ، فلفل ، پودر سیر ، روغن و سرکه را بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

قابلمه ای را روی حرارت قرار دهید و شیر را بریزید تا کمی گرم شود ، در ادامه خامه را افزوده مقداری پودر سیر ، نمک و فلفل اضافه نمایید.

در این مرحله پاستا را به مواد داخل قابلمه بیافزایید و خوب مخلوط کنید، بعد از دو تا سه دقیقه پاستا را از روی حرارت بردارید و در ظرف مورد نظر بکشید.

پنیر را افزوده و سسی را که آماده کرده اید روی پاستا بریزید و با چند برگ جعفری تزیین کرده و میل نمایید.

پاستا مارگاریتا برای افرادی که رژیم سبزیجات دارند.

پاستا را تقریبا ۱۰ دقیقه داخل آبجوش، نمک و روغن بریزید و بعد از آبکش کردن به ترکیب مرغ و سس اضافه کنید. نیمی از کره و سیرهای رنده شده را در یک ماهیتابه بریزید و کمی تفت دهید. بعد از آن که مرغ ها کمی تفت داده شدند، سس آلفردو را با مقداری نمک و فلفل، قارچ و سیر رنده شده، به آن اضافه می کنیم.

زمانی که خامه حالت رقیق به خود گرفت، جعفری، سیر و پنیر را اضافه می کنیم و می گذاریم بر روی حرارت کاملا با هم ترکیب شوند. به مدت نیم ساعت درب ماهیتابه را می گذاریم تا مواد کاملا پخته شوند تا مزه ی مواد کاملا به خورد یکدیگر می رود. طعم این دو پاستا بسیار شبیه به هم است اما ظاهر آنها کاملاً با یکدیگر تفاوت دارد.

پاستا مارگاریتا
مارگاریتا

امیدواریم که این بخش از آموزش آنلاین را فراگرفته و این پاستای خوشمزه را در منزل تهیه و سرو نمایید. هم کیفیت خمیر پاستا بهتر میشود هم زمان کمتری برای تهیه خمیر پاستا صرف می شود. سس را به ترکیب مرغ اضافه کنید و هم بزنید. برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ هنگام سرخ کردن کمی آب لیمو به آن اضافه کنید. پاستا را در آب جوش ریخته و زمانی که نرم شد آبکشی می کنیم.

پاستا ها را پس از پخته شدن در زیر آب یخ، آبکش می کنیم. تا زمانی که پاستا بپزد، ماهیتابه را بر روی حرارت قرار می دهیم و کره را داخل آن آب می کنیم؛ سپس مرغ را با کره ی آب شده تفت می دهیم. سپس در ظرفی دیگر آن را می ریزیم و مرغ و مواد داخل ماهیتابه را روی آن قرار می دهیم.

همانطور که میدانید سس مارینارا یک سس گوجهای غلیظ است که از آن در تهیه انواع پیتزا و پاستا استفاده میشود، شما میتوانید این سس را به مقدار زیاد از قبل تهیه کرده و در یخچال نگهداری کنید، سس مارینارای خانگی تا شش ماه قابلیت نگهداری در یخچال را دارد؛ اما در جواب این سؤال که آیا میتوان از سس مارینارا در طرز تهیه پاستا مارگاریتا استفاده کرد یا خیر؟

باید بگوییم، سس مارینارا اگر در تهیه پاستا مورداستفاده قرار گیرد نتیجه کار پاستایی به نام پاستا مارینارا خواهد بود. هرچند که پاستا مارگاریتا یک پاستای کاملاً گیاهی است اما از آنجایی که این غذا بسیار سبک است اگر تمایل داشته باشید میتوانید آن را با میت بال یا کوفته قلقلی سرو کنید.

اگر تمایل داشتید از قارچ در طرز تهیه پاستا مارگاریتا استفاده کنید کافیست آن را ورقهای برش زده و پیش از اضافه کردن به سس پاستا داخل یک تابه تفت دهید. در پاستا مارگاریتا شما تکههای گوجه را داخل غذا میبینید اما سس مارینارا کاملاً یکدست شده و استفاده از آن در طرز تهیه پاستا مارگاریتا خیلی مرسوم نیست.

نکته آشپزی: در طبخ ایتالیایی این غذا قارچ استفاده نمی شود.

بهترین دستور پخت پاستا پنه

  • پاسته پنه ۱ بسته
  • سینه مرغ ۱ عدد
  • قارچ                              ۸ عدد
  • سیر           ۲ حبه
  • آویشن           ۱ قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه                    ½ قاشق چایخوری
  • پنیر پارمزان                    ۶ قاشق غذاخوری
  • خامه                              ۲۰۰ گرم
  • شیر                              ۱ فنجان
  • کره و نمک           به مقدار کافی

 

طرز تهیه بسیار خوشمزه پاستا آلفردو رستورانی

برای پخت یک پاستا آلفردو رستورانی که کاملا شبیه رستوران های ایتالیا باشد باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

مرحله اول

برای تهیه پاستا پنه ابتدا یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم. در ادامه ۱ قاشق چایخوری نمک برای طعم بهتر پاستا و ۱ قاشق غذاخوری روغن برای اینکه پاستاها به هم نچسبند به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، پاستا را درون قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت حدودا ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند. برای اینکه پاستا را به بهترین شکل درست کنیم، بهتر است که زمان پخت آنرا از روی بسته بندی بخوانیم.

مرحله سوم

پس از اینکه پاستا نرم شد، آنرا آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه سینه مرغ را به صورت تکه های کوچک مثل گوشت خورشتی خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت کم قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در حین داغ شدن روغن، سیرها را درون تابه رنده می کنیم و کمی تفت می دهیم تا عطر سیرها خارج شود. در ادامه تکه های گوشت مرغ را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا کمی سرخ شده و رنگشان تغییر کند.

مرحله پنجم

پس از اینکه رنگ گوشت مرغ تغییر کرد، مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و در حدی که مواد یکدست شوند، تفت می دهیم. در ادامه تکه های گوشت مرغ را از تابه خار ج می کنیم، سپس تابه را با دستمال تمیز می کنیم.

مرحله ششم

حالا مقداری کره به تابه اضافه می کنیم. در حین ذوب شدن کره، قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه حرارت را زیاد می کنیم و قارچ ها را به سرعت تفت می دهیم تا آب نیندازند.

پاستا مارگاریتا
مارگاریتا

مرحله هفتم

پس از اینکه قارچ ها سرخ شدند، تکه های گوشت مرغ را مجددا به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا با قارچ ها ترکیب شوند. در ادامه حرارت را کم می کنیم و شیر را به همراه خامه به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

پس از اینکه مواد یکدست شدند، پنیر را به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا مواد با هم مخلوط شوند. در ادامه پاستا را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا پاستا به مواد درون تابه آغشته شود.

مرحله نهم

پس از اینکه مواد یکدست شدند، پاستا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس مقداری آویشن روی آن می پاشیم. برای تزیین روی پاستا می توانیم به سلیقه خود از جعفری خرد شده و پنیر پارمزان استفاده کنیم

نکات مهم برای طبخ بهتر پاستا پنه

  1. جذب نشدن سس پاستا

مهم ترین دلیلی که باعث می شود سس ما به خوبی به خورد پاستا نرود این است که در زمان جوشاندن پاستا بیش از اندازه روغن به آب جوش اضافه کنیم. اگر مقدار روغن موجود در آب جوش زیاد باشد، باعث می شود که پاستاها با یک لایه نازک روغن کاور شوند و سس را جذب نکنند.

  1. له شدن پاستا

توجه داشته باشید که زمان مناسب پخت هر نوع پاستا بر روی بسته بندی آن درج شده است. برای اینکه پاستا بافت خود را حفظ کند، توصیه می شود آنرا بیش از حد درون آب جوش قرار ندهید، چون ممکن است زمان سرو له شود و زیبایی خود را از دست بدهد.

  1. قابلمه یا تابه مناسب

یکی از مهم ترین نکات برای تهیه پاستا این است که از قابلمه یا تابه ای مناسب استفاده کنید. حتی اگر احساس می کنید مقدار پاستایی که می خواهید درست کنید کم است هم از قابلمه یا تابه ای بزرگ استفاده کنید تا به راحتی بتوانید پاستا را با دیگر مواد ترکیب کنید.

 

یکی از راه های بهترین شدن در پخت غذاهای ایتالیایی تحصیل رشته آشپزی در ایتالیا است.

پذیرش در رشته آشپزی در دانشگاه های ایتالیا نیاز به شرایط و مدارک خاصی دارد. متقاضیان رشته آشپزی در ایتالیا باید ابتدا در روز تعیین شده در سایت مدارک خود را ارسال کرده و منتظر نتایج آن باشد. رشته آشپزی دانشگاه های ایتالیا کیفیت بسیار بالایی داشته و فارغ التحصیلان به عنوان سرآشپز می توانند در بهترین رستوران ها مشغول به کار شوند.

دانشگاه های رشته آشپزی ایتالیا به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم بندی می شود. هزینه تحصیل رشته آشپزی در دانشگاه های خصوصی بالا بوده و تمامی هزینه ها برعهده دانشجو می باشد ولی دانشگاه های دولتی ایتالیا تحت حمایت وزارت آموزش و پرورش بوده و تمامی هزینه ها از طرف دولت تامین می شود.

دانشجویان نیازی به پرداخت هزینه شهریه دانشگاه نداشته و تنها باید بابت خدمات، بیمه دانشجویی و سایر مزایای تحصیل در ایتالیا هزینه پرداخت کنند. کیفیت تحصیل رشته آشپزی در ایتالیا بسیار بالا بوده و فارغ التحصیلان این رشته می توانند با شرایطی ایده آل در بزرگ ترین رستوران ها کار خود را آغاز کنند.

افرادی که در دانشگاه های ایتالیا در حال تحصیل رشته آشپزی هستند به راحتی می توانند غذاهای خوشمزه ایتالیایی را تهیه کنند. اولویت زبان تحصیلی در کشور ایتالیا زبان ایتالیایی است و دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند باید آشنایی با این زبان داشته و پس از شرکت در کلاس های رایگان این کشور مهارت و تسلط خود را تکمیل کنند.

البته برخی از دانشگاه های این کشور نیز دروس خود را به زبان انگلیسی تدریس کرده و دانشجویان برای فراگیری این زبان باید در کلاس های آیلتس شرکت کرده و حداقل نمره 6 را کسب نمایند.

متقاضیان مقطع کارشناسی ایتالیا باید مدرک دوره های 12 ساله دیپلم خود را به دانشگاه ارائه دهند. افرادی که در رشته های فنی و کارشناسی تحصیل کرده و 11 سال سابقه تحصیل دارند باید مدرک پیش دانشگاهی خود را نیز پیش از ارسال پذیرش طی کرده و مدرک آن را برای دانشگاه ارسال نمایند. افرادی که دارای مدرک کاردانی هستند دیگر نیازی به گذرداندن دوره پیش دانشگاهی نبوده و تنها ارائه مدرک کاردانی کافی است.

زبان تحصیلی در دانشگاه های این کشور اغلب ایتالیایی است ولی برخی از دروس نیز به زبان انگلیسی تدریس می شوند. هزینه لیسانس دانشگاه ایتالیا پایین تر از سایر کشورها بوده و بورسیه ها نیز می تواند هزینه تحصیل را رایگان کند. تحصیل رشته آشپزی در ایتالیا هزینه هایی از جمله بیمه درمانی و اجاره خوابگاه را نیز شامل می شوند.

کشور ایتالیا برای پذیرش دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد نیاز به ارائه مدرک معتبر دارد و متقاضیان باید برای پذیرش در دانشگاه های این کشور مدرکی معتبر و مورد تایید را ارائه نمایند. اساتید مقطع فوق لیسانس ایتالیا کاملا به کار خود مسلط بوده و می توانند سطح علمی خود را ارتقاء دهند.

مارگاریتا

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ایتالیا بر اساس مقطع تحصیلی و رشته تعیین می شود. برای تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه ایتالیا ابتدا متقاضی باید تمامی مدارک خود را برای دانشگاه مورد نظر ارسال کرده و مسئولین آموزش پس از بررسی مدارک تمامی متقاضیان افرادی را که واجد شرایط تحصیل هستند را انتخاب می کند.

سپس از بین آن ها مصاحبه هایی را برگزار می کند تا بهترین و مسلط ترین دانشجویان را برای تحصیل در این دانشگاه پذیرش کند. تحصیل در مقطع دکترای ایتالیا معمولا به زبان انگلیسی بوده ولی از آن جا که دانشجویان باید در انتهای سال تحصیلی پایان نامه ای را به این دانشگاه ارائه کنند، آشنایی با زبان ایتالیایی برای ارائه پایان نامه نیاز می باشد.

مزایای تحصیل رشته آشپزی در کشور ایتالیا

  • رشته آشپزی در ایتالیا توسط بهترین و مجرب ترین اساتید آموزش داده می شود.
  • هزینه تحصیل در این رشته بسیار پایین می باشد.
  • بورسیه های تحصیلی از دیگر مزایای تحصیل رشته آشپزی در ایتالیا می باشد.
  • این دانشگاه به دانشجویان خود خوابگاه هایی را جهت اقامت با هزینه ای پایین تر ارائه می کند.
  • کیفیت آموزش در رشته آشپزی ایتالیا بسیار بالا می باشد.
  • امکان کار ضمن تحصیل رشته آشپزی در ایتالیا وجود دارد.
  • این رشته در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان ارائه می گردد

دانشجویانی که قصد اخذ ویزای تحصیلی در کشور ایتالیا را دارند با استفاده از ویزای تحصیلی می توانند در این کشور همانند یک شهروند زندگی کنند. این ویزای تحصیلی تحت شرایط خاص و ویژه ای به دانشجویان تعلق می گیرد. برای دریافت ویزای تحصیلی ابتدا نیاز به نامه پذیرش بوده و پس از دریافت تاییدیه باید با در دسترس داشتن مدارک نسبت به دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایید.

دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه های ایتالیا آسان نبوده و دانشجویان باید مدارک قابل قبولی را ارائه کنند که نشان دهد متقاضی توانایی پرداخت هزینه های تحصیل در این کشور را ندارد. همچنین معمولا بورسیه های تحصیلی به دانشجویان ممتاز و نخبه تعلق می گیرد. برای دریافت بورسیه تحصیلی دانشجو باید سعی کند تا نمرات بالایی را در ترم های اول دریافت نماید.

پاستا مارگاریتا
مارگاریتا

کشور ایتالیا اقتصادی رو به رشد داشته و از این رو پیدا کردن کار در این کشور به نسبت راحت تر است. بر اساس قوانین تصویب شده در کشور ایتالیا دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مجوز کار به مدت 20 ساعت در هفته را دارند و دانشجویان دکترا می توانند تا 30 ساعت در هفته کار کنند.

دانشجویانی که به زبان ایتالیایی مهارت دارند شانس بیشتری را برای یافتن کار در این کشور داشته و حقوق بالاتری را نیز دریافت خواهند کرد. کار ضمن تحصیل در ایتالیا علاوه بر رزومه قوی برای دانشجویان، این امکان را نیز برای آن ها فراهم می کند که پس از پایان تحصیل از طریق اقامت کاری در این کشور اقامت داشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا