اخبار

8 نکته برای زندگی ساده و آرام: از مدیریت زمان تا عادات غذایی

فهرست مطلب

8 نکته برای زندگی ساده و آرام: از مدیریت زمان تا عادات غذایی

C:\Users\AE\Desktop\azadi-aramesh.jpg

ما تمایل داریم به پاک کردن وسایل فیزیکی خود فکر کنیم، اما چیزهای دیگری وجود دارد که می توانیم آنها را حذف کنیم که قابل مشاهده یا ملموس نیستند. برای اینکه یک زندگی ساده و آرام داشته باشید و زمان، فضا و آزادی بیشتری برای چیزهایی که مهم هستند ایجاد کنید، به نکات گفته شده در این مطلب توجه داشته باشید.

زندگی ساده و آرام

به نقل از سبک زندگی ای ئی ، زندگی هر کس متفاوت به نظر می رسد. همه ما استرس ها و فشارها، تعهدات و مسئولیت های متفاوتی داریم و همه ما از دیدگاه فردی منحصر به فرد به زندگی نگاه می کنیم. اگرچه ساده‌سازی کار آسانی نیست اما امیدوارم این ایده‌ها شما را تشویق کنند که در مورد زندگی خود متفاوت فکر کنید و شروع به شناسایی آشفتگی‌ها کنید.

ساده کردن زندگی به معنای خلاص شدن از شر چیزهایی است که اهمیتی ندارند.

8 نکته برای یک زندگی آرام و ساده

C:\Users\AE\Desktop\mard-rooyeh-kooh-ae-lifestyle.jpg

1. مدیریت زمان

زمان یکی از آن چیزهایی است که ما هرگز از آن سیر نمی شویم. همه ما 24 ساعت در روز وقت داریم و این به ما بستگی دارد که چگونه آن را مدیریت کنیم. ما در طول روز یکسری کارها را باید انجام دهیم و درکنار آن ها قصد انجام کارهای دیگری را نیز داریم.

لازم است هنر نه گفتن را یاد بگیرید زیرا هر بار که به یک موضوع بله می گویید، به موضوع دیگری باید نه بگویید. به یاد داشته باشید که زمان خود را پس نخواهید گرفت، پس مراقب باشید که در کجا بله می گویید! از متعهد شدن بیش از حد بپرهیزید. مطمئن شوید که زمان زیادی را آزاد، می گذارید و می توانید با چیزهایی پر کنید، اما اگر بخواهید و اراده کنید.

نقطه اقدام: اکنون به تقویم خود نگاه کنید. آیا می توانید فقط یک فعالیت را در ماه آینده برای لغو یا به تعویق انداختن انتخاب کنید. در عوض با آن زمان چه خواهید کرد؟

2. پاکسازی ذهن برای زندگی آرام و ساده

یک ذهن درهم ریخته، ذهنی است که نه تنها مملو از افکار و دانش است، بلکه پر از چیزهایی برای به خاطر سپردن، نگرانی ها و مشکلات است. اگر چیزهای زیادی در ذهن شما می گذرد، احتمالاً که ذهنی زیادی نیز دارید که می تواند منجر به عدم دقت یا تمرکز شود.

در نتیجه، ذهن به هم ریخته منجر به استرس، اهمال کاری و حواس پرتی می شود. حتی ممکن است نتوانید کارها را انجام دهید زیرا نمی دانید ابتدا چه کاری را شروع کنید! با بیرون آوردن و نوشتن افکارتان روی کاغذ، شروع به پاک کردن آشفتگی ذهنتان کنید. نگاه کردن به یک لیست بصری می تواند به شما کمک کند تا سازماندهی کنید، اولویت بندی کنید و در جایی که لازم است اقدام کنید.

3. مدیریت روابط و حذف روابط بیهوده

همه ما ممکن است روابطی داشته باشیم که یک طرفه به نظر برسند و به ما آسیب هایی را وارد کنند. روابطی را که بر اساس عشق، قدرت و حمایت متقابل ساخته نشده اند، از بین ببرید. وقت خود را به تقویت روابط دلخواه خود اختصاص دهید. هر رابطه ای برای قوی و سالم نگه داشتن، به وقت گذاشتن و تلاش نیاز دارد. بنابراین، اگر رابطه ای برای شما مهم است، راهی پیدا کنید که آن را وارد زندگی خود کنید.

4. اولویت بندی و برنامه ریزی

از بین بردن اولویت هایتان به این معنی است که آنچه در زندگی برایتان مهم است را مشخص کنید و در هر روز به آن ها احترام بگذارید. بدون فهرست روشنی از اولویت‌هایتان، دانستن اینکه زمان و انرژی خود را کجا صرف کنید، می‌تواند دشوار باشد. اگر از نظر شما همه چیز مهم است، پس بدانید که در حقیقت هیچ چیز مهم نیست.

شما قادر خواهید بود مرزهای روشنی را تعیین کنید تا زندگی ای را که برای شما مفید است تنظیم کنید، نه فقط زندگی ای که توسط لیست کارهایتان یا اولویت های افراد دیگر به شما دیکته شده است.

نقطه اقدام: سعی کنید اکنون فهرستی از اولویت های خود تهیه کنید. به افراد، تجربیات، مکان‌ها، خاطرات و فعالیت‌هایی که بیشترین ارزش را برای زندگی شما می‌آورند، فکر کنید. اکنون که به آن‌ها فکر میکنید، آیا می‌توانید راهی پیدا کنید تا آنها را در زندگی روزمره خود بگنجانید؟

5. حذف اهداف غیر مهم برای زندگی ساده و آرام

واقعا از زندگی چی میخوای؟ آیا تا به حال برایتان پیش آمده که بنشینید و اهداف کوتاه، میان‌مدت و بلندمدت هفته، ماه یا سال آینده را در نظر بگیرید؟ آیا اهدافی داشتید اما با گذشت زمان رویاها و جاه طلبی های شما مجبور به عقب نشینی شدند؟ شاید شما اهداف زیادی دارید که نمی دانید کدام یک برای شما مهم تر است تا برای رسیدن به آن تلاش کنید.

اهدافی که با شما و زندگی شما همسو هستند را شناسایی کنید. اهدافی که مهم و با ارزش نیستند، وقت و انرژی شما را هدر می دهند و شما را از مسیر خارج می کنند. اهداف خود را از بین ببرید، نسبت به اهدافی که انتخاب می کنید مشخص و متمرکز باشید. در این صورت احتمال دستیابی به هدف اصلی بسیار بیشتر است.

C:\Users\AE\Desktop\zendegi-aram-lifestyle-ae.jpg

6. اضطراب ها و نگرانی ها

گاهی اوقات لازم است در مورد برخی مسائل نگران باشیم. زندگی همیشه آسان نیست و با اتفاقات بد همراه است. با این حال، گاهی اوقات ما نگران چیزهایی هستیم که هنوز اتفاق نیفتاده و ممکن است هرگز رخ ندهند. ما درگیر افکارمان می شویم و آنها از کنترل ما خارج می شوند.

وقتی این اتفاق می‌افتد، تشخیص اینکه چه چیزی واقعاً ارزش نگرانی دارد، دشوار است. به عبارت دیگر، نگرانی‌ها، اضطراب‌ها، افکار منفی می توانند افکار مفیدی که به ما کمک می کنند را بیرون بزنند.

7. ترک عادات منفی برای زندگی آرام و ساده

با گذشت زمان همه ما عادت هایی را در خود ایجاد می کنیم، کارهایی که حتی بدون اینکه واقعاً متوجه انجام آن ها شویم، انجام می دهیم. برخی از عادات مفید و برخی مضر هستند. عادت های خود را از بین ببرید و سعی کنید به جای عادات منفی و مخرب خود، عادات سالم و مثبت را پرورش دهید.

8. عادات غذایی

در صورت امکان، گزینه های غذایی سالم و مغذی را انتخاب کنید. آنها نباید پیچیده باشند (مگر اینکه عاشق آشپزی کردن باشید!). غذاهای آماده فرآوری شده، نمک بالا و قند بالا را حذف کنید. غذای خود را برای هفته برنامه ریزی کنید که شامل همه میان وعده ها می شود تا وسوسه نشوید یک رژیم غذایی سالم را با خوردن یک بسته چیپس نمکی یا شکلات به عنوان یک تقویت سریع انرژی، از بین ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا