اخبار

علت اصلی رکورد شکنی قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۱

فهرست مطلب

علت اصلی رکورد شکنی قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۱

در چندماه اخیر شاهد افزایش قیمت میلگرد بوده‌ایم. در واقع با افزایش نرخ دلار، قیمت مقاطع فولادی هم به‌طور چشم‌گیری افزایش پیدا کرد. در نتیجه این سوال برای افرادی که در بازار آهن آلات فعالیت دارند پیش می‌آید که علت اصلی رکورد شکنی قیمت ها در سال ۱۴۰۱چیست؟ در واقع افزایش نرخ دلار تنها دلیل رکورد شکنی قیمت میلگرد نیست و عوامل دیگری هم در این سیر افزایشی دخیل هستند. طبق بررسی‌ها و آمارهای به‌دست آمده، قیمت ها در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ به بالاترین حد خود رسیده است. با توجه به ثباتی که بازار میلگرد از اواسط مرداد تا اوایل آذر ۱۴۰۱ داشته، بیشتر افراد به دنبال علت اصلی رکوردشکنی قیمت آهن آلات در اواخر سال ۱۴۰۱ هستند.

اگر شما هم به‌واسطه‌ی شغل و حرفه‌تان درگیر تهیه میلگرد و انواع مصالح ساختمانی هستید، طبیعی است که باید از قیمت‌ها مطلع باشید و از طریق منبعی معتبر خریدتان را انجام دهید. الومتریال تأمین‌کننده و عرضه‌کننده انواع مصالح ساختمانی است؛ این مجموعه شما را در تهیه انواع مصالح ساختمانی همراهی می‌کند و به‌روزترین اطلاعات را در اختیارتان قرار می‌دهد.

در فصل‌های سرد، تولید میلگرد کاهش پیدا می‌کند و بازار توانایی تأمین نیاز مصرف‌کنندگان را ندارد و قیمت این محصولات افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه می‌توان گفت اصلی‌ترین علت رکوردشکنی قیمت میلگرد، افزایش قیمت دلار و کاهش تولید میلگرد است.

عوامل موثر بر بازار میلگرد ۱۴۰۱

همان‌طور که می‌دانید نرخ روزانه میلگرد دائم در حال نوسان است. از این رو تا پایان سال ۱۴۰۱ هم می‌توان نوساناتی را در قیمت ها تجربه کرد. با این تفاسیر، در زیر به عوامل موثر بر بازار میلگرد ۱۴۰۱ اشاره شده است:

  • بازار ساختمان‌سازی راکد است. از این رو تقاضا برای این محصول در داخل کشور کاهش پیدا کرده است
  • کاهش سهمیه گاز و برق در فصل سرما موجب کاهش تولید میلگرد می‌شود
  • کمبود جدی میلگرد در بازار
  • کاهش تقاضای چین برای خرید میلگرد
  • نوسان قیمت دلار
  • دسترسی به مواد اولیه تولید میلگرد
  • بازار حمل و نقل
  • و…

در کل عوامل مستقیم و غیرمستقیم بسیاری وجود دارد که هر کدام به‌صورت جداگانه قیمت نهایی میلگرد را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. از این رو برای پیش بینی و بررسی بازار میلگرد ۱۴۰۱ باید به این عوامل دقت کرد. البته دقت داشته باشید که یکی از نکات مهم و مؤثر بر بازار میلگرد، اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور است و با توجه به تحریم‌های موجود و کاهش ارزش پول ملی، قیمت مواد اولیه و هزینه تولید میلگرد گران‌تر می شود. از این رو قیمت این محصولات افزایش پیدا می‌کند.

اصلاح قیمت آهن انجام می شود؟

افرادی که با مقاطع فولادی و میلگرد سر و کار دارند با رکوردشکنی بی‌سابقه نرخ میلگرد در چند هفته اخیر، دچار نگرانی شده‌اند و این سوال برای آن‌ها پیش آمده که اصلاح قیمت آهن انجام می‌شود؟ از آن جایی که دلار محرک بازار آهن‌آلات است، کاهش قیمتش سبب اصلاح قیمت آهن می‌شود. در هفته‌های اخیر شاهد افزایش بیش از حد قیمت دلار بودیم و همین امر سبب ایجاد آشفتگی در بازار آهن آلات شد ،اما با کاهش قیمت دلار تا حدی قیمت این محصولات نیز اصلاح شد.

با این تفاسیر، با کنترل قیمت ارز می‌توان تا حد زیادی از افزایش مجدد قیمت آهن و مقاطع فولادی جلوگیری کرد. البته دولت برنامه‌هایی برای تثبیت قیمت آهن دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان افزایش قیمت آهن را تا حدی اصلاح کرد. به طور کلی در پایان سال ۱۴۰۱ با تغییر مدیر کل رئیس بانک مرکزی و با استفاده از بعضی برنامه‌های کاربردی، قیمت دلار کاهش یافته است. از این رو اصلاح قیمت آهن هم انجام شده و به ثبات رسیده است.

آهن پخش و مشاورین قیمت میلگرد

آهن پخش یکی از سایت‌های معتبر در زمینه خرید و فروش انواع آهن آلات است که با تلاش فراوان به مصرف‌کنندگان این مقاطع خدمات رسانی می‌کند. در واقع با وارد شدن به سایت آهن پخش می‌توان انواع مقاطع فولادی را با کیفیت، برند، قیمت و …. متفاوت، مشاهده و مناسب‌ترین محصول را خریداری کرد.

 دقت داشته باشید این سایت مشاورین مجربی دارد که موقع خرید، به مشتری راهنمایی کامل می‌دهند و این امکان را فراهم می‌کنند که مصرف‌کننده بسته به نیاز خود، بهترین انتخاب را داشته باشد. در این سایت قیمت به‌روز شده انواع محصولات موجود است. از این رو می‌توان با استفاده از آهن پخش و مشاورین قیمت میلگرد، نسبت به وضعیت بازار آهن آلات و پیش بینی قیمت انواع مقاطع فولادی مطلع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا