اخبار

قیمت شیشه دوجداره با گاز آرگون در آریا سازوکار

فضای مابین شیشه دوجداره را با گازی به نام گاز آرگون پر می کنند که وجود این گاز در قیمت شیشه دوجداره با گاز آرگون تاثیر می گذارد. گاز آرگون گازی کاملا بی رنگ و بی بو است و اگر احیانا در فضای اتاق پخش شود هیچ گونه خطر و ضرری ندارد. امروزه تمامی پنجره های دوجداره از جنس upvc با گاز آرگون پر می شوند؛ زیرا این گاز در برابر حرارت و گرما از رسانای کمتری برخوردار است و می توان گفت از هوای معمولی هم کمتر رسانا است و مهم ترین دلیل انتخاب این گاز همین است چون به دلیل وجود این گاز در فاصله بین شیشه های دوجداره قرار است شیشه ای داشته باشیم که در برابر گرما و سر و صدا عایق باشد.

گاز آرگون با هیچ گاز دیگری واکنش شیمیایی انجام نمی دهد و غیر آتش زاست و از هوا متراکم تر است و به همین خاطر باعث افزایش عملکرد عایق حرارتی شیشه دوجداره می شود. گاز آرگون، شیشه دوجداره را به یک عایقی فوق العاده عالی در برابر حرارت و صدا تبدیل می کند.

واضح و آشکار است که قیمت شیشه دوجداره از شیشه های ساده و معمولی گرانتر است؛ اما چون گاز آرگون خیلی گاز گران قیمتی نیست پس تهیه شیشه دوجداره با گاز آرگون برای بسیاری از مردم ممکن خواهد بود. حتی اگر قیمت شیشه دوجداره با گاز آرگون هم کمی بالا باشد در عوض با خرید چنین شیشه ای از مزایای آن استفاده کنید و منفعت خیلی بیشتری را ببرید. به عنوان مثال صرفه جویی در انرژی و گرما و کم کردن هزینه های سرسام آور مصرف گاز در فصل زمستان. شیشه های سه و یا چهار جداره را با گازی به نام کریپتون پر می کنند که از گاز آرگون گرانتر است.

ساده ترین راه تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره

شیشه دوجداره ای که گاز آرگون دارد و اگر مقدار گاز آرگون به کار رفته در آن کافی و استاندارد باشد؛ باید با این تست ساده برای تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره سازگار باشد. سطح بیرونی شیشه که در مجاورت با هوای بیرون و هوای آزاد است باید سرد و خنک باشد و آن سطحی که با دمای داخلی ساختمان در تماس است دقیقا هم دما با دمای داخلی باشد.

شیشه دوجداره بدون گاز آرگون نیز دقیقا مانند فلاسک عمل می کنند. در اصل تمامی هوای مابین دو جداره را تخلیه کرده اند و خلا موجود در فضای بین دو شیشه کار عایق بودن در مقابل صدا و گرما را انجام می دهد. ضخامت این شیشه ها و همچنین مواد استفاده شده برای ساخت آن نیز کمتر است. خاصیت عایق بودن آن ها در مقایسه با شیشه های معمولی 6 برابر است ولی مسلما در برابر شیشه دوجداره با گاز آرگون عملکرد پایین تری خواهند داشت.

باید بدانید که غلظت گاز آرگون باید 90 درصد باشد و حال آن که به مرور زمان این غلظت کاهش می یابد، ولی چیزی حدود نیم تا یک درصد. در حالی که اگر غلظت گاز آرگون حتی به 75 درصد هم برسد باز هم در روند کار شیشه مشکلی پیش نخواهد آمد.

تاثیر گاز آرگون در قیمت شیشه دوجداره

گاز آرگون در قیمت شیشه دوجداره تاثیر می گذارد ولی از آنجا که گاز آرگون چندان گران قیمت نیست تاثیر آن نیز خیلی چشمگیر نیست. قیمت شیشه آرگون به سایز و اندازه ی شیشه بستگی دارد و برای هر متر مربع از شیشه حدود 2 یا 3 هزار تومان قیمت گاز آرگون مصرف شده در آن متغیر است. شیشه دوجداره با گاز آرگون چیزی در حدود 20 سال می تواند عایق بسیار خوبی در برابر حرارت و صدا باشد.

اگر اسپیسر (پروفیل آلومینیومی بین دو شیشه) موجود در شیشه دوجداره بالای 12 باشد، در نهایت 4 درصد به قیمت شیشه دوجداره با گاز آرگون اضافه خواهد شد.

حتی نوع عایق بودن شیشه دوجداره با گاز آرگون نیز متفاوت است و در قیمت آن نیز تاثیرگذار است. این بدین معناست که اگر شیشه دوجداره عایق صوتی باشد ضخامت شیشه های آن بیشتر است و اگر عایق حرارتی باشد از شیشه هایی با ضخامت کمتر استفاده می شود. اما گرانترین و بهترین شیشه دوجداره با گاز آرگون، شیشه ایست که هم عایق صوتی و هم عایق حرارتی است. در این صورت تراکم گاز آرگون در هر متر مربع آن نیز بیشتر است و قیمت آن هم بالاتر خواهد بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر به وب سایت شیشه آریا سازوکار مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا