اخبار

سفارش تلویزیون شهری سه بعدی و انواع آن

فهرست مطلب

سفارش تلویزیون شهری سه بعدی و انواع آن

تلویزیون شهری یکی از ابزارهایی است که جهت نمایش تصاویر در فضاهای عمومی شهری استفاده می‌شود. این تلویزیون از انواع ابزارهای تبلیغاتی شهری به‌شمار می‌رود که می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از تصاویر را به شهروندان القا کند. تلویزیون‌های شهری تنها کاربرد تبلیغاتی ندارند بلکه برای گردشگران، بازدیدکنندگان، کسب‌وکارهای محلی و غیره نیز به‌کار می‌روند. در این مقاله قصد داریم درمورد تلویزیون‌های شهری، انواع، مزایا، کاربرد، قیمت و نحوهٔ سفارش صحبت کنیم.

تلویزیون شهری چیست؟

اگر این بار که از خیابان‌های شهر گذر می‌کنید به المان‌های تبلیغاتی درون آن دقت بیشتری کنید، می‌بینید تعداد تلویزیون‌های شهری کم نیست. این نوع تلویزیون‌ها نمایشگرهای بزرگ تبلیغاتی هستند که ابعاد 96 در 96 سانتی‌متر دارند و از تعدادی کابینت تشکیل شده‌اند. آن‌ها به‌طورمعمول روی سازه‌هایی مستحکم قرار می‌گیرند و در این صورت محتوای نمایشی از پیش آماده‌شده را به نمایش می‌گذارند. نمایشگرهای شهری از قسمت‌های متعددی ساخته شده و هدف اصلی تولید آن‌ها، نمایش محتوای مناسب با کیفیتی بالا، درون مکان‌هایی از پیش تعیین‌شده است. این مکان‌ها از قبل بررسی می‌شوند و معمولاً در میادین، چهارراه‌ها، بوستان‌ها، پاساژها، سالن‌های کنفرانس و غیره قرار دارند.

تلویزیون‌هایی که در دنیای پیشرفته امروزی درون شهرها به‌کار گرفته می‌شوند، از ابزارهای قدرتمند تبلیغاتی مدرن به‌شمار می‌روند. این ابزار می‌تواند با محتوای خود، اثر مناسب و دلخواهی را روی ذهن مخاطبان بگذارد. کسب‌وکارهایی که تلاش می‌کنند تا در عرصهٔ ارائه محصولات و خدمات به مشتریان، موفق ظاهر شوند باید از لوازم تبلیغاتی، حداکثر استفاده را داشته باشند. یکی از این ابزارها تلویزیون شهری است که می‌تواند درصد اثرگذاری بالایی را برای کسب‌وکارها داشته باشد.

تلویزیون شهری چه ساختاری دارد؟

تلویزیون‌های شهری دارای ساختاری هستند که چندین قسمت را شامل می‌شود و برای خروجی مناسب باید همگی به‌طرز صحیحی در کنار هم قرار گیرند. برای این‌که یک تلویزیون شهری ساخته شود، مواردی ازجمله تجهیزات فنی، تولید برنامه، تدوین، پخش و غیره باید همگی در کنار هم قرار گیرند. در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم:

تجهیزات فنی

هر نمایشگر شهری دارای تجهیزاتی فنی ازجمله ماژول ال‌ای‌دی، سازه، پروسسور، منبع تغذیه و غیره است. هرکدام از این موارد باید در کنار هم قرار گیرند تا خروجی تحت‌عنوان تصویر مناسب را ارائه بدهند.

تولید برنامه جهت پخش

برای این‌که از یک نمایشگر شهری استفاده شود، باید برنامهٔ تلویزیونی جهت پخش در آن تهیه و تولید شود. برنامه‌ها می‌توانند متناسب با هدف موردنظر پخش شوند و شامل اخبار، تبلیغات، برنامه‌های آموزشی، تفریحی و فرهنگی می‌شوند.

تدوین برنامه‌ها

هنگامی که برنامه‌های موردنظر تولید شد، نوبت به تدوین و ویرایش آن‌ها می‌رسد که بخش بسیار مهمی به‌شمار می‌رود. در این قسمت تولیدکنندگان برنامه‌ها ورود پیدا کرده و نظراتشان را در خصوص تولید برنامه‌ای باکیفیت و مناسب ارائه می‌دهند.

پخش برنامه‌ها

این قسمت جزو مهم‌ترین موارد است، زیرا خروجی نهایی را ارائه و برنامه‌های تهیه‌شده به‌صورت زنده یا بازپخش را به مردم نشان می‌دهد. برنامه‌ها از طریق کابل یا امواج رادیویی وارد تلویزیون شهری شده و پخش می‌شوند.

مدیریت پخش

مورد بعدی مدیریت پخش برنامه‌هاست و باید توسط مدیر برنامه‌ریزی پخش انجام شود که وظیفهٔ او انتخاب، زمان‌بندی و دیگر مسائل مربوط به پخش برنامه‌ها می‌شود. ساختار کلی تلویزیون‌های شهری بسیار شبیه دیگر شبکه‌های تلویزیونی است، اما تفاوت عمدهٔ آن‌ها باهم در نوع برنامه‌های تولیدی است که برای مخاطبان متفاوتی تولید می‌شوند. این مخاطبان شامل جامعهٔ محلی و انواع بازدیدکنندگان شهری هستند.

قطعات فنی تلویزیون‌های شهری شامل چه چیزهایی است؟

در این قسمت، قطعات فنی هر تلویزیون شهری را بررسی می‌کنیم. البته باید بدانید برخی از آن‌ها نسبت‌به مدل یا برند متغیر است. قطعاتی که به‌طور ثابت درون آن‌ها به‌کار می‌روند شامل ماژول، پاور، کنترلر، پروسسور، سازه و غیره می‌شوند. در ادامه به بررسی موارد فنی ثابت در این تلویزیون‌ها می‌پردازیم:

ماژول

بلوک‌های ال‌ای‌دی که درون یک قاب پلاستیکی قرار می‌گیرند و می‌توانند انواع تصویر، ویدئو، متن و غیره را پخش کنند ماژول نام دارند.

پاور یا منبع تغذیه

یکی از مهم‌ترین قطعات فنی نمایشگرهای شهی، منبع تغذیه یا همان پاور نام دارد که اسم انگلیسی اصلی آن Switched-mode power source است. این نام به اختصار SMPS خوانده می‌شود. درواقع سوئیچ یک منبع تغذیهٔ الکترونیکی به‌شمار می‌رود. کار این قطعه تنظیم کردن جریان برق بوده و ایجاد راندمان بالا، هنگام تبدیل انرژی، جزو کارایی آن حساب می‌شود. SMPS همانند دیگر منابع تغذیه، انرژی را از سمت منبع به مقصد هدایت می‌کند و در همان زمان، ولتاژ و جریان را دستخوش تغییر می‌کند.

کارت کنترلر

برد کنترل جهت نمایش و انتقال اطلاعاتی مانند عکس و فیلم استفاده می‌شود و از طریق USB، Wireless و غیره این کار را انجام می‌دهد، یعنی خروجی‌هایی که قرار است پخش شوند، از طریق موارد گفته‌شده، به کارت انتقال پیدا می‌کنند. به‌طور کلی کنترلرها دو دستهٔ کلی دارند که یکی برای ذخیره به‌صورت آنلاین و دیگری برای پخش اطلاعات به‌صورت آفلاین به‌کار می‌رود.

پروسسور

یکی از اجزای بسیار مهم و کلیدی درون تلویزیون‌های شهری، پروسسور نام دارد که نقش مهم آن در پردازش ویدئوها نهفته است. همچنین مدیریت نمایش محتوا نیز به عهدهٔ این قطعهٔ حیاتی قرار می‌گیرد. تلویزیون‌های شهری با استفاده از قدرت پردازش پروسسور قادرند محتوا را با کیفیت بالایی نمایش دهند یا آپدیت کنند. پروسسور می‌تواند نمایشگر شهری را به یک ابزار تبلیغاتی هوشمند و قابل‌ارتباط تبدیل کند و این کار را از طریق امکانات شبکه و اتصال به اینترنت فراهم می‌کند.

کابینت تلویزیون

کابینت به قابی گفته می‌شود که ماژول‌ها را روی یک فریم مخصوص نگه داشته و به هم متصل می‌کند. صفحهٔ اصلی تلویزیون با کنار هم قرار گرفتن این کابینت‌ها تشکیل می‌شوند و دو نوع ثابت و سیار دارند. موارد سیار یا رنتال، نسبت‌به گزینه ثابت آلیاژی سبک‌تر دارد و می‌توان آن را به‌راحتی جابه‌جا کرد.

خنک‌کننده یا کولر

کارکرد صحیح قطعات الکترونیکی در دمایی مشخص امکان‌پذیر است و برای جلوگیری از بروز آسیب به آن‌ها، سیستم خنک‌کننده‌ای باید برایشان تعبیه شود. در این صورت تضمین کارکرد صحیح آن‌ها امکان‌پذیر می‌شود و هنگام بالا رفتن دما به‌سرعت به حالت عادی بازمی‌گردد. این سیستم کاملاً براساس مکان، ماژول‌ها و ابعاد نمایشگرها انتخاب می‌شود.

سازه

نمایشگرهای شهری به دلیل این‌که در فضای آزاد قرار گرفته‌اند، معمولاً در معرض آفتاب، باران، برف، سرما، گرما و غیره قرار می‌گیرند. بنابراین برای نگه‌داری آن‌ها سازه‌ای به‌کار می‌رود که در مقابل انواع مشکلات ازجمله باد، طوفان و غیره آن‌ها را محافظت کند.

تلویزیون شهری سه بعدی چیست؟

تا این قسمت از مقاله، به‌طور کامل با تلویزیون شهری آشنا شدید حال ممکن است بپرسید تلویزیون شهری سه بعدی چیست؟ این نوع تلویزیون نوعی نمایشگر با قابلیت بصری فوق‌العاده است که برای انواع تبلیغات حرفه‌ای به‌کار می‌روند. در خارج از کشور، این نمایشگرها مورد استقبال بی‌نظیری قرار گرفته‌اند. به طوری که در اکثر خیابان‌ها و روی ساختمان‌ها نیز از آن‌ها استفاده می‌شود. در کشور ما نیز امروزه از این نمایشگر استقبال شده و برای پخش محتوای بصری آن را به‌کار می‌برند.

تلویزیون‌های سه بعدی می‌توانند انواع محتوای واقعیت مجازی را به مخاطبان نشان دهند و هیجان بی‌نظیری را در آن‌ها ایجاد کنند. این کلیپ‌ها به‌صورت خارق‌العاده و باورپذیری ساخته می‌شوند و ازلحاظ تبلیغاتی می‌توانند اثر ماندگاری را در ذهن مخاطب ثبت کنند.

فناوری نمایش ال‌ای‌دی سه بعدی مخاطب را کنجکاو کرده و جلوه‌های سه بعدی بصری را آن‌ها نمایش می‌دهد. نمایشگرهای سه بعدی هنوز در ایران همه‌گیر نشده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در آیندهٔ نزدیک، تبدیل به یک کانون تبلیغاتی پربازده شوند.

تلویزیون‌های شهری چند نوع دارند؟

به‌طور کلی می‌توان گفت این نمایشگرهایی که درون شهر به‌کار می‌روند، دو نوع دارند و براساس ویژگی‌های محیط، یکی از آن‌ها انتخاب می‌شوند. این دو نوع شامل موارد Outdoor و Indoor می‌شوند و هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در ادامه به بررسی هریک از این دو مورد می‌پردازیم:

تلویزیون‌های شهری فضای خارجی یا Outdoor

در نوع اوت دور تلویزیون‌های شهری، کاربرد آن‌ها معمولاً در فضای بیرونی است، یعنی در نمای ساختمان‌ها، میادین، معابر شهری و غیره به‌کار می‌روند. تلویزیون‌هایی که در فضای آزاد به‌کار می‌روند، نسبت‌به شرایط جوی مقاومت بیشتری دارند. آن‌ها معمولاً در معرض نور آفتاب، رطوبت و شرایط جوی متغیری قرار می‌‎گیرند و روزدید هستند. ویژگی روزدید به این معناست که به دلیل نور بالا در روز، این تلویزیون‌ها را به‌گونه‌ای می‌سازند که در روز بتوان به‌راحتی تصاویر آن‌ها را دید.

مهم‌ترین مکان‌هایی که در آن‌ها از تلویزیون شهری سه بعدی استفاده می‌شود، معابر پررفت‌وآمد است که ازجمله آن‌ها می‌توان به میادین، چهارراه‌ها، ورزشگاه‌ها و غیره اشاره کرد. باید بدانید که این تلویزیون‌ها مقاومت بالایی در مقابل آب دارند. بنابراین می‌توان به‌راحتی از آن‌ها در استخرها نیز استفاده کرد. در انواع استادیوم‌ها و ورزشگاه‌های فضای آزاد می‌توان برای پخش تبلیغات در اطراف زمین از آن‌ها استفاده کرد. برای پخش مسابقات، نتیجهٔ آن‌ها، کنسرت‌ها و غیره نیز در فضای بیرونی به‌کار می‌روند.

تلویزیون‌های شهری فضای داخلی یا Indoor

تلویزیون‌هایی که در فضای داخلی به‌کار می‌روند نیز نوعی از تلویزیون‌های شهری هستند. آن‌ها معمولاً در فروشگاه‌های بزرگ، بک استیج، سالن‌های ورزشی، سالن‌های کنفرانس، اتاق‌های مانیتورینگ و غیره استفاده می‌شوند. این نوع از نمایشگرها دارای ویژگی‌هایی ازجمله رزولوشن بالا، کیفیت عالی، رفرش ریت بالا، نور استاندارد و وزن پایین‌تر هستند. ویژگی‌های نامبرده از مزیت‌های نمایشگر این‌دور به‌شمار می‌روند که نسبت‌به موارد اوت‌دور بسیار بهتر هستند. مواردی وجود دارند که مدل اوت‌دور در آن‌ها بهتر عمل کرده‌اند، مانند رطوبت و نفوذ آب، گردوغبار و غیره. تلویزیون‌های این‌دور در مقابل موارد گفته‌شده مقاوم نیستند و به همین دلیل بهترین محل برای نصب آن‌ها مکان‌های داخلی و سرپوشیده است.

مزایای استفاده از تلویزیون‌های شهری چیست؟

اگر قصد سفارش تلویزیون شهری سه بعدی را دارید، باید نسبت‌به مزایای آن‌ها اطلاعات کافی را به‌دست آورید. در این صورت بهتر می‌توانید نسبت‌به خرید تلویزیون شهری سه بعدی اقدام کرده و از ویژگی‌های آن بهرهٔ مناسب را ببرید. تعداد مزایای تلویزیون شهری زیاد است و در ادامه تعدادی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

توانایی جذب مخاطب

یکی از بهترین وسیله‌ها برای جلب‌توجهٔ مخاطبان، تلویزیون‌های شهری هستند، زیرا با ابعاد بزرگ و کیفیت بالا، می‌توانند تصاویر موردنظر را در ذهن آن‌ها حک کنند. محتواهای رنگارنگ و جذاب تبلیغاتی، نظر مخاطبان را جلب کرده و در ذهن مخاطب، برند یا محصول موردنظر را ثبت می‌کنند.

پوشش‌دهی در وسعت بالا

این نمایشگرها در محیط‌هایی مانند خیابان‌های پررفت‌وآمد قرار می‌گیرند و می‌توانند به جمعیت زیادی دسترسی پیدا کنند. افراد زیادی از معابر پررفت‌وآمد به‌طور روزانه گذر می‌کنند و نظرشان به تصاویر متحرکی که به‌طور سه بعدی از نمایشگرهای سه بعدی در حال پخش‌اند جلب می‌شود. این یعنی پتانسیل جذب آن‌ها بالاست و در طول زمان نتیجهٔ خوبی برای افرادی که سفارش تلویزیون شهری سه بعدی می‌دهند را به ارمغان می‌آورد.

ارائه محتوا با انعطاف‌پذیری بالا

در صورتی که از این نوع تلویزیون‌های سه بعدی استفاده کنید، می‌توانید قدرت ارائه محتوای منحصربه‌فرد و متنوع را در دستان خود بگیرید. این یعنی توانایی به‌روزرسانی و تغییر محتوا در اختیار شما قرار دارد و از این طریق می‌توانید کارهای زیادی را انجام دهید. محتوای شما در طول زمان امکان تغییر دارد و به‌روز می‌شود. درنتیجه می‌توانید نتایج متفاوتی را تجربه کنید.

راندمان بالا

خرید تلویزیون شهری سه بعدی می‌تواند راندمان بسیار بالایی را درنتیجه به شما هدیه دهد و این یعنی قدرت بالا در انتقال پیام به مخاطبانتان. ابعاد بزرگ، تصاویر واضح، روشن به‌صورت سه بعدی، می‌توانند پیامتان را به بهترین نحو به مخاطب القا کنند. ابعاد بزرگ و کیفیت تصویر سه بعدی، نظر افراد را در محیط‌های شهری جلب کرده و احساس اعتبار برند ارائه‌دهنده را در دل مخاطب ایجاد می‌کند. با استفاده از این تلویزیون‌ها در برنامهٔ تبلیغاتی کسب‌وکار خود، می‌توانید نسبت‌به برگشت هزینهٔ سرمایه اطمینان بیشتری حاصل کنید. درواقع هزینه‌ای که برای خرید آن‌ها صرف می‌کنید، با ایجاد اعتبار و شهرت برند روی مخاطبان می‌تواند جبران شود. علاوه‌بر جبران، می‌توانید روی افزایش نرخ تبدیل مشتریان و رسیدن به سود نیز حساب کنید.

قیمت تلویزیون شهری

باید بدانید که قیمت تلویزیون شهری می‌تواند طبق ویژگی‌های متنوعی که در آن‌ها وجود دارد، متغیر باشد. قبل از اقدام به خرید تلویزیون شهری سه بعدی، باید این موارد را به‌دقت بررسی کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. مهم‌ترین ویژگی‌هایی که از نظر مجموعهٔ ای اس آی لایت روی تلویزیون‌های سه بعدی اثر می‌گذارند را باهم بررسی می‌کنیم:

ابعاد تلویزیون‌های شهری سه بعدی

مهم‌ترین عاملی که روی قیمت تلویزیون شهری اثر می‌گذارد، ابعاد آن‌هاست و با بالاتر رفتن و بزرگ‌تر شدن این ابعاد، هزینهٔ پرداختی نیز بالاتر می‌رود. قبل از خرید تلویزیون موردنظر، باید محیط و ویژگی‌های کسب‌وکار خود مانند بودجه را بررسی کرده و طبق آن‌ها انتخاب کنید.

انتخاب نوع ماژول‌ها

انتخاب ماژول‌ها براساس فاصله دید و نوع محتوای نمایشی انجام می‌شود. به‌طوری‌که با پایین بودن دات پیچ ماژول‌ها، کیفیت آن‌ها بالاتر خواهد رفت و برعکس.

برند قطعات

یکی از مواردی که روی قیمت تلویزیون شهری اثر چندانی ندارد، برند قطعات است به‌طوری‌که اهمیتی ندارند پروسسور یا دیگر موارد چه مارکی داشته باشند.

سیستم کولینگ

سیستم‌های خنک‌کننده کاملاً براساس انتخاب مشتری ارائه می‌شوند و هرچه بهتر و قوی‌تر باشند، هزینهٔ نهایی را بالاتر خواهند برد. مجموعه ای اس آی لایت در خصوص نوع سیستم کولینگ به مشتریان مشاوره می‌دهد و بهترین گزینه‌ها را پیش پای آن‌ها قرار می‌دهد. باید دقت داشته باشید که هرچه این سیستم بهتر و قوی‌تر باشد، تضمین سالم ماندن سیستم نیز بالاتر می‌رود. درصورتی‌که از سیستم‌های ضعیف استفاده کنید، هزینه‌های خرابی قطعات می‌تواند بالا باشد و به ضرر شما تمام شود.

سفارش تلویزیون شهری سه بعدی

یکی از بهترین راه‌های ماندگاری در ذهن مردم، استفاده از تلویزیون‌های سه بعدی است که در شهر به‌کار می‌روند. این تلویزیون‌ها براساس محیطی که قرار است در آن به‌کار روند، ویژگی‌های منحصربه‌فرد و قیمت‌های متفاوتی دارند. درصورتی‌که قصد سفارش هر یک از آن‌ها را دارید، ابتدا باید سعی کنید نسبت‌به ویژگی‌های آن آگاهی لازم را پیدا کنید. مجموعه‌های معتبری ازجمله ای اس آی لایت وجود دارند که با کمک گرفتن از آن‌ها، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. این مجموعه‌ها در ابتدا به شما مشاوره می‌دهند و لیست قیمت متنوعی از محصولات را ارائه می‌دهند. شما باید به‌طور کامل ویژگی‌های کسب‌وکار خود را بدانید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

با سفارش این تلویزیون‌ها می‌تواند سرنوشت کسب‌وکار خود را تغییر داده و اثری ماندگار در ذهن مردم به‌جای بگذارید. همچنین می‌توانید با استفاده از امکان ارائه محتوای متغیر، منبع درآمدی برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید. به‌طوری‌که می‌توانید آن را اجاره داده و در ازای پخش تبلیغات دیگر کسب‌وکارها، درآمد داشته باشید.

چگونه خرید تلویزیون شهری سه بعدی را انجام دهیم؟

در این مقاله، به‌طور مفصل در خصوص تلویزیون شهری صحبت کردیم و اجزا و ساختار آن‌ها را باهم بررسی کردیم. باید بدانید استفاده از این تلویزیون‌ها می‌تواند سکوی پرتابی در کسب‌وکار شما باشد، زیرا براساس بررسی‌ها، خروجی آن‌ها مثبت اعلام شده‌است. بیزینس‌‎هایی که از این تلویزیون‌ها در اماکن پررفت‌وآمد استفاده می‌کنند، علاوه‌بر حک شدن در ذهن مخاطب، حس اعتبار برندشان را در دل آن‌ها می‌اندازند. مخاطب با دیدن تصاویر باکیفیت و بزرگ درون این تلویزیون‌ها، احساس می‌کند با برند معتبری روبه‌روست. می‌توان گفت این نمایشگرها از ابزارهای کلیدی رواج شهرت برند هستند و استفاده از آن‌ها در برنامه تبلیغاتی می‌تواند مؤثر باشد. می‌توانید براساس ویژگی‌های کسب‌وکار خود، از مجموعهٔ ای اس آی لایت مشاوره گرفته و خرید خود را از این طریق به‌راحتی انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا