اخبار

پردآمدترین مشاغل مهندسی در استرالیا

فهرست مطلب

پردآمدترین مشاغل مهندسی در استرالیا

اگر در حیطه مهندسی مشغول به فعالیت هستید و قصد دارید که از طریق مهاجرت به زندگی با سطح رفاهی هر چه بهتر دست یابید، استرالیا گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. بالا بودن میزان حقوق، امنیت شغلی، نرخ بیکاری پایین و اقتصادی قدرتمند را می‌توان به عنوان برخی از دلایلی به حساب آورد که این کشور را به شما پیشنهاد داده‌ایم. در این روند یافتن موقعیت شغلی مناسب یکی از مهم‌ترین فاکتورها و شاخصه‌های مطرح است.

به هنگام انجام این کار، یکی از مواردی که بسیاری از افراد به آن توجه می‌کنند میزان درآمد است. بنا بر موارد بیان شده آشنایی با پردرآمدترین مشاغل مهندسی در استرالیا به علاقه‌مندان اشتغال در این کشور کمک خواهد کرد تا به صورت حدودی از وضعیت زمینه کاری‌شان آگاه شوند. در صورتی که به کسب اطلاعات در این زمینه علاقه‌مند هستید، تنها کافی است تا انتهای این مطلب با سازمان مهاجرتی سلکت ویزا selectvisa.com همراه باشید.

چگونه موقعیت شغلی مناسبی در استرالیا بیابیم؟

برای یافتن موقعیت شغلی مناسب در استرالیا روش‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارند که یکی از آنها، استفاده از سایت‌های کاریابی معتبر است. فرقی نمی‌کند در چه زمینه‌ای به دنبال کار می‌گردید، در هر صورت قادر خواهید بود در این سایت‌ها گزینه‌هایی مختلف را مشاهده و با شرایط هر یک آشنا شوید. در ادامه فهرستی از معتبرترین این موارد را ذکر کرده‌ایم و برای مشاهده هر یک تنها کافی است بر روی نام گزینه مد نظر کلیک کنید.

آیا به دنبال یافتن شغل‌های پردرآمد در استرالیا هستید؟ در این صورت می‌توانید از طریق مطالعه ادامه این مطلب با برخی از آنها آشنا شده و در سایت‌های زیر با میزان حقوقشان در سال آشنا شوید و برای تصدی بهترین گزینه‌ها دست به اقدام بزنید.

  • Globalworkandtravel
  • Indeed
  • Getapp
  • Seek
  • Resources
  • Grabjobs
  • Headspace

پردرآمدترین مشاغل مهندسی در استرالیا

کشور استرالیا هر ساله به پذیرش متخصصان در زمینه‌های مختلفی با استفاده از ویزاهای کاری برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود می‌پردازد. قبل از شروع روند مهاجرت از این روش بهتر است ابتدا لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا منتشر شده را مطالعه کنید تا از وجود حوزه فعالیتی‌تان در آن اطمینان خاطر حاصل کنید. معمولاً مشاغل مهندسی‌ای که با تکنولوژی در ارتباط هستند نسبت به سایر موارد موجود درآمد بیشتری دارند. در ادامه و برای آشنایی شما عزیزان با پردرآمدترین مشاغل مهندسی برخی از آنها را معرفی خواهیم کرد.

معمار سازمانی در استرالیا

همان‌طور که مستحضر هستید، مدیر برنامه وظیفه نظارت بر انجام صحیح فرایندها را به عهده دارد. معمار سازمانی شخصی است که باید کلیه خدمات و فرایندها را کنترل کرده و در صورت احساس نیاز به بهبود و ارتقا این تغییرات را به وجود آورد. با داشتن مهارت ارتباطی قوی و تحلیل و تفکر انتقادی می‌توانید در این موقعیت شغلی با موفقیت دست به فعالیت بزنید.

اگر بخواهیم به صورت کلی تر امور مربوط به یک معمار سازمانی را بیان کنیم باید بگوییم این افراد مسئولیت نگهداری کل زیر ساخت فناوری کسب و کارها را بر عهده دارند. شاید با مطالعه موارد بیان شده به این فکر افتاد باشید که مسئولیت‌های سنگینی بر عهده ایفا کننده این نقش قرار دارند. درست است؛ اما میزان حقوق دریافتی برای بر عهده گرفتن آن‌ها نیز 150000 تا 225000 دلار بوده که فشارهای کاری را پوشش می‌دهد.

معمار ابری در استرالیا

یکی از زمینه‌های فنی مرتبط با فناوری و مهندسی که به تازگی نسبت به سایر رشته‌های تخصصی گسترش یافته، معماری فضای ابری است. از آنجایی که امروزه تقریباً همه امور به اینترنت وابسته هستند، ذخیره سازی و مدیریت داده‌ها در سرورها یکی از زمینه‌هایی به شمار می‌رود که در حال حاضر از وضعیت کاری بسیار مناسبی برخوردار است.

طراحی چارچوبی کلی برای پشتیبانی و مدیریت مقدار زیادی از اطلاعات را می‌توان به عنوان اصلی‌ترین وظیفه متصدیان این موقعیت شغلی دانست. لازمه‌های انجام این کار داشتن مهارتی بالا در توسعه نرم‌افزار، محاسبات ابری و معماری برای حل چالش‌ها و مشکلات مختلف هستند. میانگین درآمد افراد شاغل در منصب معمار فضای ابری بین 150000 تا 225000 دلار است که بر همین اساس یکی از پردرآمدترین مشاغل مهندسی به حساب می‌رود.

رئیس بخش علوم داده در استرالیا

برای آن که تضمینی بر انجام صحیح کلیه امور وجود داشته باشد و ارتباطی سازنده بین بخش‌های علوم داده و مدیریت به وجود بیاید، نقشی مبنی بر مدیریت علوم داده ایجاد شده است. نظارت بر پیاده سازی و مدیریت داده‌ها و تلاش در راستای بهبود کیفیت آنها را می‌توان به عنوان برخی از حیطه‌های کلی وظایف این افراد به حساب آورد. برای تصدی این موقعیت باید در زمینه‌های مختلفی نظیر برنامه نویسی، استراتژی و تجسم داده‌ها و مهارت‌های ارتباطی تخصص داشت.

به دلیل نیازمند بودن به تسلط بر موارد متنوع و سنگینی مسئولیت منطقی است که این کار یکی از پردرآمدترین مشاغل مهندسی در استرالیا و سایر نقاط جهان به شمار رود. میزان حقوق سالیانه این افراد در کشور بیان شده چیزی در حدود 200000 تا 250000 دلار است.

مهندسی عمران برای استرالیا

مهندسی عمران یکی از رشته‌های تحصیلی‌ای به حساب می‌رود که مشاغل مرتبط با آن از میزان درآمد بالایی برخوردار هستند. در صورتی که شما عزیزان در این حیطه فعالیت می‌کنید و به دنبال مقصدی مناسب برای مهاجرت کاری هستید، بهتر است بدانید که آن در بین پردرآمدترین مشاغل مهندسی در استرالیا  جای دارد.

با داشتن تخصص کافی به عنوان مهندس عمران قادر خواهید بود تا  به طور میانگین رقمی در حدود 103000 دلار درآمد داشته باشید. این رقم بسته به ایالت و توانایی‌های فردی متفاوت خواهد بود. در ادامه همین بخش فهرستی را مشاهده خواهید کرد که در آن برخی از بهترین شهرها را برای مهندسان معمار از نظر حقوق سالانه ذکر کرده‌ایم.

  • گولد کوست، 131000 دلار
  • سیدنی، 120000 دلار
  • پرت، 120000 دلار
  • ملبورن، 116000 دلار
  • راک همپتون،115000 دلار
  • بریزبن، 110000 دلار

مهندسی مکانیک برای استرالیا

مهندسی مکانیک برای استرالیا را می‌توان به عنوان یکی از دشوارترین رشته‌های این زمینه کلی به حساب آورد. در صورتی که شما عزیزان در این حوزه دارای تخصصی قابل اتکا هستید، می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلفی ویزای استرالیا را اخذ و در آن مشغول به فعالیت شوید. یکی از نگرانی‌هایی که به هنگام مهاجرت برای افراد مختلف به وجود میاید را می‌توان میزان درآمد و سطح رفاه زندگی‌شان دانست.

از آنجایی که رشته بیان شده یکی از پردرآمدترین مشاغل مهندسی در استرالیا به حساب می‌رود، نیازی به هیچ گونه نگرانی در ارتباط با این موضوع نیست زیرا میانگین دریافتی آنها چیزی در حدود 100000 دلار در سال است. شهرهایی نظیر سنت لئوناردز، بریزبن، کانبرا، پرت، ملبورن، سیدنی و آدلاید برخی از بهترین مناطق کشور مورد بحث برای فعالیت در این زمینه به حساب می‌روند.

مهندسی برق برای استرالیا

مهندسی برق یکی از رشته‌هایی است که دارای زیر شاخه‌های مختلفی بوده و بازار کار بسیار مناسبی را در کشورهای پیشرفته نظیر استرالیا دارد. به دلیل نقش بسیار مهم متخصصان این زمینه و مسئولیت سنگینی که بر دوش آنها قرار دارد، به دور از انتظار نیست که زمینه کاری آنها به عنوان یکی از پردرآمدترین مشاغل مهندسی به حساب رود.

اگر بتوانید پیش نیازهای اشتغال در این کشور را به عنوان مهندس برق فراهم کنید، تقریباً سالانه تا 97000 دلار درآمد کسب کنید. مبلغ بیان شده در صورت داشتن سابقه کاری بالا، مدارک دانشگاهی معتبر و شهر مد نظر برای فعالیت ممکن است تا حدود زیادی افزایش داشته باشند.

مهندسی شیمی در استرالیا

مهندسان شیمی در استرالیا وظیفه دارند تا از دانش و تجارب خود به منظور ساخت و تولید محصولات جدید بهره ببرند. شناسایی ترکیب‌ها و انجام آزمایشات مختلف در زمینه‌های متفاوت را می‌توان به عنوان برخی از وظایف فعالان این رشته به حساب آورد. در صورتی که شما عزیزان نیز در زمینه بیان شده مشغول به فعالیت هستید، بهتر است از این موضوع آگاه باشید که مسئولیت‌های بر عهده‌تان سنگین بوده و به‌کارگیری دقت بالا در انجام آنها بسیار ضروری به حساب می‌رود.

یکی از مسائلی که به هنگام مهاجرت کاری باید به آن توجه داشته باشید، میزان حقوق سالانه است. اگر بتوانید اجازه کار استرالیا را دریافت کنید، قادر خواهید بود به طور میانگین چیزی در حدود 106000 دلار در سال درآمد داشته باشید. شهرهایی نظیر جوندالوپ، پولن ویل، بریزبن و ملبورن برخی از مناطقی به حساب می‌روند که برای فعالیت این دسته شغلی وضعیت مناسب‌تری دارند.

مهندسی نفت در استرالیا

مهندسی نفت یکی از پردرآمدترین مشاغل مهندسی در استرالیا و حتی سایر نقاط جهان به شمار می‌رود. اگر با این عنوان شغلی به کشور بیان شده مهاجرت کنید، بسته به موقعیتی که در آن مشغول به فعالیت می‌شوید ملزم خواهید بود وظایفی نظیر بررسی ذخایر موجود، تخمین هزینه‌های مورد نیاز برای استخراج، به کارگیری، مدیریت و نظارت بر نیروی کار، مشخص کردن محل حفاری و مواردی از این قبیل بر عهده بگیرد.

بنا بر وظایف بیان شده به دور از انتظار نیست که حقوق سالانه این متخصصان چیزی در حدود 130000 دلار باشد. اگر بتوانید پستی مناسب را در شرکت‌هایی نظیر NES Fircroft، KCGM، Edith Cowan University و یا CSIRO برای خود بیابید، از شرایط کاری بسیار مناسبی بهره‌مند خواهید شد.

مهندسی بیومدیکال در استرالیا

یکی از پردرآمدترین مشاغل مهندسی در استرالیا را می‌توان مهندسی بیومدیکال یا همان مهندسی پزشکی دانست. شاید برای شما جالب باشد که رشته بیان شده ترکیبی از رشته‌های تجربی و ریاضی بوده و بیومدیکال این دو را از طریق طراحی و ساخت تجهیزات پزشکی به یکدیگر متصل می‌کند. بیوالکتریک، بیومکانیک و بیو مواد را می‌توان گرایش‌های مختلف مهندسی پزشکی به حساب آورد.

اگر در زمینه‌های بیان شده مشغول به فعالیت و یا تحصیل هستید و قصد ادامه این روند را در استرالیا دارید، بهتر است از این موضوع مطلع باشید که در صورت موفق شدن به اشتغال در این کشور تقریباً 87000 دلار در سال درآمد خواهید داشت. اگر شهرهایی نظیر سیدنی، کامپرداون و یا ندلندز را به عنوان مقصد انتخاب کنید، قادر خواهید بود ارقامی بیش از میانگین و در حدود 201000، 104000 و 98000 دلار در سال به دست بیاورید.

مهندسی معدن در استرالیا

همان‌طور که مستحضر هستید، صنعت معدن و استخراج منابع یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های اقتصادی کشور به شمار می‌روند؛ از این رو باید رشته‌های مرتبط با آن نیز در رده پردرآمدترین مشاغل مهندسی در استرالیا قرار بگیرند. افرادی که دارای تخصص کافی برای اخذ اجازه کار در این کشور هستند و زمینه تخصصی آنها مهندسی معدن است، به صورت میانگین در سال چیزی در حدود 159000 دلار درآمد دارند.

اگر این افراد در شهرهایی نظیر بریزبن، نیوکاسل و یا دابو مشغول به فعالیت شوند مبلغ بیان شده به 174000، 166000 و 165000 خواهد رسید. زمینه‌های کاری و وظایف افرادی که به عنوان Mining Engineer مشغول به فعالیت می‌شوند را می‌توان شامل سفارشی سازی ابزار صنعتی، پشتیبانی فنی و فعالیت در ساخت و ساز معدن دانست.

مهندس نرم افزار برای استرالیا

مهندسی نرم افزار یکی از رشته‌هایی است که دارای گرایش‌های مختلفی بوده و معمولاً زیر مجموعه‌های آن در سراسر جهان به عنوان برخی از پردرآمدترین مشاغل مهندسی شناخته می‌شوند. در قسمت‌های قبلی به بررسی برخی از زیر مجموعه‌های این زمینه پرداختیم و حال نوبت به آن رسیده تا شما عزیزان را با میزان درآمد فعلانش آشنا کنیم.

مهندسان نرم‌افزار سالانه بالغ بر 100000 دلار درآمد دارند که این مبلغ بسته به تجربه، زمینه کاری، سن و میزان تخصص آنها قابل افزایش است. طراحی و پیاده سازی برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مختلف برای مشتریان، مدیریت فرایندها و مدیریت تیم کدنویسان را می‌توان به عنوان برخی از وظایف این قشر به حساب آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا