اخبار

چرا کامپوزیت دندان میریزد ؟

فهرست مطلب

چکیده : ظاهر دندان تاثیر مستقیمی بر روی زیبایی صورت ما دارد به همین دلیل درمان های متفاوتی برای ترمیم ظاهر دندان ها ارائه شده است که یکی از آنها کامپوزیت دندان می باشد. ما در این مقاله قصد داریم به سوال چرا کامپوزیت دندان میریزد پاسخ دهیم.

 

ظاهر دندان تاثیر مستقیمی بر روی زیبایی صورت ما دارد به همین دلیل درمان های متفاوتی برای ترمیم ظاهر دندان ها ارائه شده است که یکی از آنها کامپوزیت دندان می باشد. ما در این مقاله قصد داریم به سوال چرا کامپوزیت دندان میریزد پاسخ دهیم.

چرا کامپوزیت دندان می ریزد ؟

کامپوزیت دندان از نوعی رزین ساخته شده است که دارای حالت خمیری می باشد و رنگ آن شباهت بسیار زیادی به دندان ها دارد . در حقیقت به جز درمان های زیبایی از کامپوزیت در پر کردن دندان نیز استفاده می شود که در این مقاله فقط جنبه زیبایی آن را مورد بررسی قرار می دهیم. اگر قصد انجام کامپوزیت دندان را دارید، می توانید از صفحه زیر دیدن فرمایید تا با قیمت روز کامپوزیت و امکان پرداخت اقساطی مطلع شوید.

هزینه کامپوزیت 

کامپوزیت دندان چگونه انجام می شود؟

قبل از اینکه به سوال بالا پاسخ دهیم باید بدانید که کامپوزیت دندان چگونه انجام می شود. کامپوزیت دندان که دارای حالت خمیری است بر روی دندان بیمار قرار می گیرد و توسط پزشک به آن حالت داده می شود. پس از طی شدن این مراحل به کامپوزیت ها توسط نوی آبی رنگ بر روی دندان های شما سفت می شود.

چرا کامپوزیت دندان میریزد ؟

همانطور که در بالا مشاهده کردید کامپوزیت بر روی دندان های شما سفت می شود اما در برخی مواقع این کامپوزیت ها از روی دندان شما جدا می شود. در حقیقت این اتفاق دلایل متفاوتی دارد که آنها را در ادامه بررسی می کنیم.

پوسیدگی دندان و ریزش کامپوزیت

یکی از عواملی که باعث ریزش کامپوزیت ها می شود، پوسیدگی دندان زیرین کامپوزیت است زیرا این اتفاق باعث می شود تا پیوند بین کامپوزیت و مینای دندان شما ضعیف شود و در نهایت باعث ریزش آن شود.

در این شرایط شما باید به پزشک خود مراجعه نمائید تا به صورت دقیق شما را مورد معاینه قرار بدهد. لازم به ذکر است در صورت بالا بودن شدت پوسیدگی و نیاز بیمار به عصب کشی، باید کامپوزیت با روکش دندان تعویض گردد.

پوسیدگی و ریزش کامپوزیت

عفونت لثه و ریزش کامپوزیت

عفونت لثه یکی از مواردی است که می تواند بر روی درمان های دهان و دندان به صورت مستقیم تاثیر بگذارد که کامپوزیت دندان نیز از این قاعده خارج نیست. در عفونت لثه به دلیل التهاب و تورم لثه ها به کامپوزیت های دندانی فشار بیش از حدی وارد می شود و که این موارد باعث ریزش آنها خواهد شد.

فشار بیش از حد و ریزش کامپوزیت

به طور کلی باید به شما بگوییم که نباید فشار های غیر معمول و زیاد به کامپوزیت های شما وارد شود در این غیر این صورت، کامپوزیت دندان ریزش پیدا می کند. برای مثال موارد زیر می توانند فشار زیادی را به دندان های شما وارد کنند و باعث ریزش کامپوزیت های شوند:

  • جویدن موارد غذایی سفت
  • ورزش های سنگین
  • تصادفات رانندگی
  • دندان قروچه

در صورت ریزش کامپوزیت ها به دلیل وارد شدن فشار بیش از حد نگران نباشید و به پزشک خود مراجعه نمائید. زیرا کامپوزیت های دندان قابلیت ترمیم را دارند و پزشک معالج شما می تواند کامپوزیت های شما را ترمیم نماید.

تاثیر کیفیت بر ریزش کامپوزیت ها

کامپوزیت دندان دارای محبوبیت بسیار زیادی است به همین دلیل برند های متفاوتی در حال تولید آن می باشند که کیفیت این برند ها یکسان نمی باشد. در حقیقت اگر شما در درمان خود از کامپوزیت های دندانی بی کیفیت استفاده نمائید آنها در مدت زمان کوتاهی خواهند ریخت.

تاثیر پزشک بر ریزش کامپوزیت دندان

در قسمت های بالایی مراحل انجام کامپوزیت دندان را برای شما شرح دادیم اما این مراحل نیازمند تجربه و تخصص بالای پزشک می باشد. در حقیقیت اگر در درمان کامپوزیت خود از پزشک غیر متخصص و کم تجربه استفاده نمائید طول درمان شما کاهش پیدا خواهد کرد.

چرا کامپوزیت دندان در مدت زمان کوتاه میریزد ؟

در برخی از موارد ممکن است پس از گذشت مدتی کوتاه کامپوزیت های دندانی شما ریزش کند که این مورد دلایل متفاوتی دارد اما نکته مهم در این بخش رعایت برخی از موارد است که آن ها را در ادامه مورد  بررسی قرار می دهیم.

  • هرگز سعی نکنید که دوباره کامپوزیت را به دندان خود بچسبانید.
  • پس از افتادن یا ریزش کامپوزیت ها به پزشک معالج خود مراجعه نمائید.
  • پس از افتادن کامپوزیت دندان، دهان خود را با آب نمک شستوشو دهید.
  • پس از افتادن کامپوزیت، مقداری حساس شدن دندان طبیعی می باشد.
  • در صورت عدم دسترسی به پزشک و حساسیت زیاد می توانید از استامینوفن و ایبوپروفن استفاده نمائید

جلوگیری از ریزش کامپوزیت دندان

در بالا به صورت کامل به سوال چرا کامپوزیت دندان میریزد پاسخ دادیم اما در این بخش قصد داریم مواردی را به شما بگوییم که با رعایت کردن آنها می توانید درصد ریزش کامپوزیت دندان را کمتر نمائید و طول عمر این درمان را افزایش دهید پس با ما همراه باشید.

جلوگیری از ریزش کامپوزیت

انتخاب برند با کیفیت

همانطور که در قسمت های بالایی مشاهده کردید برند های بی کیفیت می توانند باعث ریزش کامپوزیت های دندانی شوند به همین دلیل بهتر است شما در انتخاب برند کامپوزیت خود دقت ویژه ای داشته باشید زیرا برند های متفاوتی در حال تولید کامپوزیت های دندانی هستند که برخی از آنها دارای کیفیت مناسبی نمی باشند.

رعایت بهداشت دهان و دندان

اگر به یاد داشته باشید در سوال چرا کامپوزیت دندان میریزد؟ به شما پاسخ دادیم که یکی از موارد تاثیر گذار بر این مورد، عفونت لثه است. عفونت لثه اغلب به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان به وجود می آید. از طرفی نیز به یاد داشته باشید که استفاده از دخانیات نیز می تواند باعث ایجاد عفونت لثه شود.

پس به شما توصیه می کنیم بهداشت دهان و دندان های خود را پس از کامپوزیت دندان به صورت جدی رعایت فرمائید و از مصرف دخانیات به شدت پرهیز نمائید تا کامپوزیت های دندانی شما طول عمر بالاتری را داشته باشند.

رعایت مراقبت های کامپوزیت دندان

پس از هر درمان شما باید مواردی را رعایت فرمائید که کامپوزیت دندان نیز از این قاعده خارج نمی باشد. مراقبت های مخصوص کامپوزیت باعث می شود تا این درمان با ریزش روبرو نشود و شما طول عمر بالاتری را از این درمان دریافت نمائید. برخی از مراقبت های کامپوزیت دندان به شرح زیر می باشند:

  • رعایت بهداشت دهان و دندان
  • وارد نکردن فشار زیاد به دندان ها
  • انتخاب پزشک متخصص و با تجربه
  • ترک برخی از عادت ها مانند دندان قروچه
  • عدم مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی

انتخاب پزشک متخصص

در قسمت های بالایی مراحل انجام کامپوزیت دندان برای شما به صورت کامل توضیح داده شد. باید به شما بگوییم که انتخاب پزشک متخصص و با تجربه می تواند درمانی با طول عمر بالا را به شما ارائه دهد.

منابع » کامپوزیت  ، composite

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا