اخبار

نقد و بررسی صرافی bingx بینگ ایکس پرو کلاهبرداری برای ایرانیان!!

فهرست مطلب

چکیده : آنچه در این مقاله می خوانید: صرافی بینگ ایکس bingx برای کجاست و کلاهبرداری و اعتبار و رتبه آن چگونه است و بنیان گذاران صرافی bingx چه کسانی هستند و این صرافی از کی فعالیت خود را آغاز کرد؟ امکانات صرافی bingx بینگ ایکس کدام است و در چه حدی می‌باشد؟ آیا صرافی بینگ ایکس می‌تواند بستر مناسبی برای کاربران ایرانی باشد؟ امنیت در صرافی bingx چگونه تامین می‌گردد؟

 

صرافی بینگ ایکس

صرافی bingx بینگ ایکس برای ایرانیان از معتبر ترین و حرقه‌ای ترین صرافی‌های حال حاضر در دنیاست. کمتر تریدر معروف در جهان را می‌توان پیدا کرد که حساب کاربری در این صرافی نداشته باشد. اغلب کاربران این صرافی از کشورهای آسیایی و اروپایی هستند. ایرانیان بسیار زیادی نیز در این صرافی حساب کاربری داشته و به راحتی مشغول هستند.

صرافی بینگ ایکس bingx درست زمانی شکل گرفت که بازار خرید و فروش رمز ارزهها داغ بود. بسیاری از کاربران و تریدرها در صرافی‌های معروف مانند بایننس binance حساب کاربری داشتند اما با دیدن امکانات صرافی بایننس، به این صرافی مهاجرت کردند. این اتفاق تا جایی پیش رفت که امروز، صرافی بینگ ایکس با بیش از 5 میلیون کاربر در سطح جهان، شعبه‌های مختلف دارد. امکانات و قابلیت‌های این صرافی به قدری زیاد و منحصربفرد است که شاید بتواند نقدهای آن‌ را پوشش دهد و شما متوجه شوید که نه تنها کلاهبردار نیست بلکه جزو صرافی های معتبر و اعتباردار برتر جهانی نیز می باشد.

به هر حال ما قصد داریم تا این صرافی را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. بر همین اساس چند پرسش مطرح کرده‌ایم که شامل موارد زیر است:

1.     صرافی بینگ ایکس برای کجاست و بنیان گذاران صرافی bingx چه کسانی هستند و این صرافی از کی فعالیت خود را آغاز کرد؟

2.     امکانات صرافی bingx بینگ ایکس کدام است و در چه حدی می‌باشد؟

3.     آیا صرافی بینگ ایکس می‌تواند بستر مناسبی برای کاربران ایرانی باشد؟

4.     امنیت در صرافی bingx چگونه تامین می‌گردد؟

صرافی بینگ ایکس برای کجاست؟ بنیانگذار صرافی bingx بینگ ایکس، چه کسانی هستند؟

بهتر است پیش از بررسی و نقد صرافی bingx بینگ ایکس، ببینیم که این صرافی کی و کجا و توسط چه کسی یا کسانی ایجاد شده است. بهتر است با اهم فعالیت‌های این صرافی آشنا شویم تا نقد و بررسی منصفانه‌ای ارائه کنیم.

صرافی bingx در سال 2018 فعالیت خود را در کشور سنگاپور آغاز کرد. البته در ابتدا نام این صرافی، بینگ بن bingbon بود. اطلاعات دقیقی از بنیان گذاران این صرافی در دست نیست. اما طبق گفته‌ها و اطلاعات مربوط به خود سایت این صرافی، bingx متشکل از یک تیم بسیار متخصص از پیشگامان شرکت‌های VC یا خطر پذیر است. این متخصصان از موسساتی مانند موسسه j.p.morgan، بانک standard chartered bank و همچنین، شرکت علی بابا و تسنت و گوگل که پیشرو در سرمایه گذاری و خطر پذیری هستند، می‌باشند و بیش از 10 سال تجربه کاری در این زمینه دارند.

هدف صرافی بینگ ایکس، فراهم کردن شرایطی است که تمام کاربران و تریدرها بتوانند با خیالی راحت و آسوده به ترید بپردازند و سود کنند. این صرافی مدعی شده است که خدمات خود را در بیشتر از 100 کشور ارائه می‌کند که ادعایی درست و به جا است.

کارمندان این صرافی متشکل از 127 نفر هستند که حتی برخی در کشورهای دیگر مانند ویتنام و ایران یا کشورهای دیگر زندگی می‌کنند. یکی از نقدهایی که به این صرافی وارد است این می‌باشد که چرا صرافی به این معروفی در ایران شعبه ندارد. البته این نکته لازم به ذکر است که در ایران، اجازه فعالیت به هیچ صرافی‌های خارجی داده نمی‌شود مگر منافع حاصل از این کار با دولت، تقسیم شده و شراکت ایجاد گردد.

صرافی بینگ ایکس bingx بهترین پلتفرم برای ایرانیان و تریدرها

کاربران ایرانی صرافی بینگ ایکس bingx فعلا به راحتی می‌توانند وارد سایت این شرکت شوند و معاملات خود را انجام دهند. در واقع صرافی bingx برعکس بسیاری از صرافی‌های دیگر که کاربران ایرانی را تحریم کرده‌اند، هیچ گونه منعی برای فعالیت این کاربران ایجاد نکرده است.

پلتفرم این صرافی در نسخه‌های ویندوز، اندروید و آی او اس آیفون ارائه می‌شود. کاربران ایرانی می‌توانند از هر سه بدون هیچ مشکلی استفاده کنند. البته سایت اصلی این شرکت به آدرس bingx.com توسط ایران فیلتر شده است. اما می‌تواند از یک دامین دیگر به نام bingx.pro بینگ ایکس پرو استفاده کرد و بدون فیلتر شکن به سایت وارد شد.

زمانی که بازار ارزهای دیجیتال در حال داغ شدن بود، بسیاری از ایرانی‌ها در صرافی بایننس حساب کاربری داشتند و در آنجا فعالیت می‌کردند. اما به محض فیلتر شدن و عدم ارائه خدمات به ایرانی‌ها، اکثر کاربران به صرافی bingx رفتند. این صرافی امکانات ویژه و جالبی دارد و تقریبا اکثر کاربرانی که نمی‌توانستند با IP ایرانی وارد بایننس شوند، به BINGX آمدند.

صرافی bingx بینگ ایکس، برای ورود کاربران خود، هیچ احراز هویتی را الزامی نکرده نکرده است. اما اگر قرار بر احراز هویت باشد، باز هم منعی برای کاربران ایرانی وجود ندارد. کاربران ایرانی می‌توانند به راحتی و با IP ایران وارد ایرن صرافی شوند و احراز هویت کنند.

کاربران ایرانی در گذشته برای خرید ارز مجبور بودند حساب صرافی و کیف پول خود در bingx را از طریق یک حساب صرافی واسطه در داخل کشور، شارژ کنند تا بتوانند در بینگ ایکس، ارز خریداری کنند. این جریان به خاطر عدم پشتیبانی bingx از ارز ریال بود. اما اخیرا این صرافی با پشتیبانی از ارز ریال، توانسته است بر این مشکل، فائق آید.

کاربران ایرانی می‌توانند از طریق سیستم همتا به همتا یا خری مستقیم با ارز ریال، اقدام به خرید رمز ارز کنند. در هر مرحله که نیاز به اعتبار سنجی یا احراز هویت باشد نیز، می‌توانند بدون مشکل، آن را انجام دهند.

بررسی پلتفرم بینگ ایکس bingx و امکانات آن

صرافی بینگ ایکس bingx

صرافی bingx بینگ ایکس امکانات بسیاری دارد که هر کدام از آن‌ها می‌تواند کاربران را در مسیر درست و سود ده قرار دهد. کاملترین آموزش صرافی بینگ ایکس bingx را در سایت بینگ ایکس فارسی می توانید مطالعه کنید. برخی از این امکانات bingx به نوع دیگری در سایر صرافی‌ها نیز وجود دارد. اما در این میان، برخی از امکانات، منحصر بفرد و مخصوص به خود صرافی bingx بینگ ایکس است.

در اینجا به بررسی چند ویژگی این صرافی می‌پردازیم و آنها را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم:

·        کپی تریدینگ:

کپی ترید کردن در صرافی بینگ ایکس از آن دسته از امکاناتی است که برای کاربران تازه وارد و حرفه‌ای طراحی شده است. با بهره گیری از این امکان می‌توان به راحتی سودهای زیادی بدست آورد. کپی تریدینگ در صرافی bingx بینگ ایکس بسیار راحت بوده و حتی می‌توان از طریق آن با تریدرهای معروف سایر صرافی‌ها مانند binance بایننس هم در ارتباط بود.

·        ربات grid:

ربات گرید bingx می‌تواند خیال کاربران را از زمان‌هایی که نمی‌توانند بازار را چک کنند، راحت کند. این ربات در معاملات مختلف مانند اسپات و فیوچرز کاربرد دارد. spot grid برای تعیین کف قیمت برای خرید و برای سقف قیمت برای فروش کاربرد داشته و بعد از ان معامله متوقف می‌شود.

Spot infinity grid برای زمانی است که کاربران قیمت کف برای خرید را تعیین می‌کنند اما برای آن سقفی در نظر نمی‌گیرند. ربات گرید تا زمانی که ارز مورد نظر صعودی باشد، معامله را متوقف نمی‌کند.

Futures grid هم برای زمانی کاربرد دارد که شما معاملات آتی خود را به ربات می‌شپارید.

در کل، استفاده از ربات گرید در صرافی bingx بینگ ایکس می‌تواند صرفه جویی در زمان را برای کاربران فراهم کرده و کاری کند که از بازار عقب نیفتند.

·        امکان تریدینگ ویو:

صرافی bingx مانند بسیاری از صرافی‌های معتبر و معروف می‌تواند به سایت تریدینگ ویو متصل شود تا کاربران از امکانات آن استفاده کنند.

·        معاملات مختلف اسپات و فیوچرز:

فعالیت اصلی صرافی بینگ ایکس مربوط به انجام معاملات انی و فیوچرز است. کاربران می‌توانند در معاملات لحظه‌ای و آنی، به دو صورت معامله کنند. در معاملات limit می‌توان قیمت خرید و فروش را بر اساس خواست خود درخواست کرد که ممکن است انجام آن کمی طولانی شود. اما در معاملات بر اساس قیمت market، خرید و فروش ارز بر اساس قیمت بازار شکل می‌گیرد.

در معاملات فیوچرز، خرید و فروش برای اتی و آینده شکل می‌گیرد که می‌توان اهرم و لوریج برای آن تعیین کرد.

·        نسخه معاملات دمو:

نسخه دمو در صرافی bingx بینگ ایکس، این امکان را به کاربران می‌دهد تا پیش از هر معامله‌ای، در یک محیط شبیه سازی شده و با پول‌های غیر واقعی، معامله را انجام دهند و اگر سود به دست آوردند، در قسمت معاملات واقعی هم ان را انجام دهند.

بسیاری از صرافی‌های داخلی و برخی از صرافی‌های خارجی، فاقد این امکان هستند و کاربران باید با آزمون و خطا و انجام معاملات واقعی، ترید کردن را یاد بگیرند. به همین خاطر احتمال ضرر و از دست رفتن سرمایه، بسیار زیاد است.

رتبه و امنیت در صرافی bingx بینگ ایکس

صرافی bingx

رتبه صرافی bingx پنجم جهان در معاملات فیوچرز را به خود اختصاص داده است. امنیت در صرافی‌های متمرکز مانند صرافی bingx بینگ ایکس ، مسئله‌ی بسیار جدی و مهمی است. لایه‌های امنیتی در این صرافی به گونه‌ای ایجاد شده است که هکرها و افراد خرابکار، نمی‌توانند به آن نفوذ کنند. در این راستا، صرافی بینگ ایکس توانسته است امنیت قابل قبولی برای حساب کاربران خود ایجاد کند و از سال 2018 تا به امروز، هیچ مشکلی در این مورد، نداشته است.

این صرافی با انجام یک سری اقدامات امنیتی که شامل موارد زیر است، توانسته از سرمایه کاربران خود، به خوبی محافظت کند:

·        احراز دو عاملی یا fa2 از طریق اپلیکیشن گوگل آتنتیکیتور

·        استفاده از email برای برداشت کردن از حساب و دارایی‌ها

·        اگر ایمیل‌های فیشینگ دریافت شود، اعلام خطر ارسال می‌کند.

·        پشتیبانی قوی 24 ساعتی

·        استفاده از شماره حساب برای وارد شدن به حساب کاربری

·        استفاده از پسورد برای دسترسی داشتن به دارایی‌ها

و کلام آخر

صرافی بینگ ایکس با داشتن ویژگی‌ها و امکانات بسیار، بین اکثر صرافی‌های خارجی، رتبه خوبی دارد. گردش مالی بالای این صرافی تا حدی است که در سال 2022 جزء پرطرفدارترین صرافی‌های دنیا لقب گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا