اخبار

ایمپلنت لیزری چیست؟

فهرست مطلب

ایمپلنت لیزری یا به عبارتی به کار بردن لیزر در کاشت دندان میزان جراحت بافت لثه را به حداقل رسانده و در نتیجه سرعت بهبودی را افزایش می دهد. به جز این موارد، درد کاهش یافته و درصد خونریزی های احتمالی پایین خواهد آمد.

ایمپلنت دندانی یک انتخاب عالی برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند و لیزر می تواند گزینه ای هوشمندانه برای کمک به این درمان باشد. لیزر درمانی مزایای بالینی زیادی در مقایسه با چاقوی جراحی دارد، از جمله کنترل دقیق دندانپزشک و راحتی بیشتر بیمار.

در ایمپلنت لیزری دندانپزشک تنها بافت هایی را که نیاز دارد برداشته و بافت های سالم اطراف آسیبی وارد نخواهد نمود. علاوه بر این، دقت انجام این فرآیند بسیار بالا بوده و زخم ها به سرعت بهبود پیدا می کنند. در ادامه مقاله بیشتر با ایمپلنت لیزری و مزایای آن آشنا خواهیم شد. تا پایان ما را همراهی نمایید.

کاربرد لیزر در ایمپلنت دندان

لیزرهای دندانی نوعی دستگاه‌های پزشکی هستند که از نور دقیق متمرکز برای درمان بافت استفاده می‌کنند. نور لیزر دارای طول موج خاصی است. توان در یک پرتو کوچک باریک مهار می شود و یک نور بسیار با شدت بالا ایجاد می کند. لیزرها دقیق هستند و می توانند بر روی نواحی ریز تمرکز کنند و همین مسئله باعث می شود که آنها برای جراحی های بسیار دقیق دندان و به جای استفاده از مته یا اسکالپل گزینه ای ایده آل باشند.

لیزر جایگزینی مطمئن و ملایم برای ابزارهای سنتی دندانپزشکی است. آنها به جراحان دهان و دندانپزشکان اجازه می‌دهند کارهای پیچیده‌تری را انجام دهند، خونریزی را به حداقل برسد، ناراحتی بعد از عمل را کاهش دهند، احتمال عفونت زخم را پایین آورده و بهبودی را سرعت بخشند.

استفاده از لیزر در ایمپلنت یا ایمپلنت لیزری هرگونه عفونت و شکست ایمپلنت را به دلیل عدم پذیرش پایه تیتانیومی کاهش داده و نتایج بهتری را به طور کلی در برمی گیرد.

فرآیند جراحی ایمپلنت با لیزر

عمل کاشت دندان با لیزر بین 15 تا 30 دقیقه طول می کشد. ایمپلنتولوژیست تحت بی حسی موضعی، مخاط را با لیزر برش می دهد که بهترین نتیجه، بهبودی بهتر و سریعتر و عقیمی مطلق و کمبود خون را به همراه دارد و سپس با استفاده از دستگاه مخصوص ایمپلنت دندان را جاسازی می کند.

ایمپلنت دندان از یک میله استوانه ای ساخته شده از تیتانیوم تشکیل شده است. سپس ایمپلنت از بالا با مخاط پوشانده شده و با بخیه می بندد.

بعد از عمل ایمپلنت لیزری دندان باید بین 3 تا 6 ماه برای کاشت دندان دائمی صبر کرد و در این زمان دندانپزشک تاج ایمپلنت موقت دندان را نصب می کند. در این مدت ایمپلنت ها با استخوان فک ادغام می شوند و برای ایمپلنت دائمی دندان استفاده می شوند.

مزایای ایمپلنت لیزری

ایمپلنت لیزری با مزایای متعدد همراه است از جمله:

  • لیزرهای دندانی می توانند با دقت بالایی مورد استفاده قرار گیرند، به این معنی که حداقل آسیب به بافت های اطراف وارد می شود.
  • با حداقل خونریزی همراه است چون لیزر، خون را به لخته شدن ترغیب می کند.
  • ایمپلنت لیزری با حداقل خطر عفونت باکتریایی بعد از عمل همراه است. به این دلیل که لیزر به استریل کردن ناحیه در حین کار کمک می کند.
  • زخم ها ممکن است نیازی به بخیه نداشته باشند، طول کلی زمان عمل و بهبودی کاهش می یابد.
  • بسته به ترجیحات شما ممکن است نیاز به بی حسی کاهش یا به طور کلی حذف شود.
  • زخم ها سریع تر بهبود می یابند زیرا بافت نرم قادر به بازسازی سریع تر است.

هزینه ایمپلنت با لیزر

قیمت ایمپلنت دندان لیزری به سیستم ایمپلنت و تجربه ایمپلنتولوژیست بستگی دارد. دندانپزشکان از ایمپلنت های دندانی مختلفی استفاده می کنند که امکان ارائه روش لیزر را برای بیماران با امکانات مختلف مواد فراهم می کند.

عوارض کاربرد لیزر در ایمپلنت

زمانی که صحبت از مراقبت از دندان ها به میان می آید، در بسیاری از موارد لیزرها در واقع ایمن تر از ابزارهای مورد استفاده در درمان سنتی هستند. زیرا بعد از هر بار استفاده نیازی به استریل کردن لیزر نیست و می توان از آنها با دقت بالایی استفاده کرد.

اگرچه لیزر دندانپزشکی به طور کلی یک روش درمانی بسیار ایمن و موثر در نظر گرفته می شود، متاسفانه هیچ تضمینی وجود ندارد که برای هر بیمار مناسب باشد و ممکن است خطراتی در ارتباط با استفاده از آن وجود داشته باشد. خطرات دقیق به نوع درمان بستگی دارد و بنابراین باید در مشاوره اولیه با دندانپزشک خود در مورد مناسب بودن درمان خود صحبت کنید.

برای اینکه بدانید آیا لیزر درمانی گزینه مناسبی برای نیازهای دندانپزشکی شما است یا خیر، به یک دندانپزشک مجرب مراجعه نمایید تا او به سوالات احتمالی پاسخ داده و به بهترین شکل شما را راهنمایی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا