اخبار

5 میوه اعجاب انگیز برای سرماخوردگی در زمستان!

فهرست مطلب

با شروع فصل سرما و کاهش دما، یکی از مشکلات و بیماری های رایجی که همه ما با آن روبرو هستیم، سرما خوردگی است. علاوه بر این، طبق بررسی های انجام شده و همچنین شواهد موجود، میزان مبتلا شدن به بیماری های مختلف مانند آنفولانزا و سرما خوردگی به دلیل افزایش میزان باکتری ها و ویروس ها در فصول سرد افزایش می یابد.

اما خوشبختانه با مصرف میوه های مختلف و موجود در فصول سرد و به ویژه در فصل زمستان می توان از بروز سرما خوردگی و کاهش علائم آن جلوگیری کرد. همچنین به درمان سریع تر این بیماری کمک نمود. به همین منظور در ادامه این مقاله به نقل از 10tamag.com به معرفی 5 میوه اعجاب انگیز برای سرما خوردگی در زمستان می پردازیم تا در صورت مبتلا شدن بتوانید این دوران را سریع تر طی کنید تا بهبودی سریع تر حاصل شود.

بهترین میوه ها برای درمان سرماخوردگی در زمستان

همان طور که می دانید در فصل زمستان میوه های مختلفی وجود دارد که با مصرف مداوم آن ها می توان از شیوع بیماری های مختلف مانند سرما خوردگی جلوگیری کرد. از جمله بهترین میوه ها برای درمان سرما خوردگی در زمستان می توان میوه های زیر را نام برد:

پرتقال

بهترین میوه ها برای درمان سرماخوردگی در زمستان

پرتقال یکی از معروف ترین و بهترین خانواده مرکبات است که مقدار زیادی ویتامین C دارد. با خوردن مداوم پرتقال به دلیل داشتن منبع غنی ویتامین سی، سیستم ایمنی بدن تقویت شده و از بروز بیماری های مختلف مانند سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می کند. علاوه بر این، در صورتی که دچار سرماخوردگی شده اید، با مصرف پرتقال دوران بیماری سریع تر طی شده و بهبودی سریع تر حاصل می شود.

کیوی

5 میوه اعجاب انگیز برای سرماخوردگی در زمستان!

یکی دیگر از میوه های اعجاب انگیز که به عنوان یک منبع غنی و مهم برای داشتن میزان زیادی ویتامین سی محسوب می شود، کیوی است. میزان ویتامین سی موجود در کیوی طبق آزمایشات مختلف انجام شده، 2 برابر بیشتر از پرتقال است.

به همین دلیل می توان گفت که مصرف کیوی نیز در فصل زمستان و به صورت منظم و مداوم، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از بروز و مبتلا شدن به سرما خوردگی جلوگیری می کند. علاوه بر این، در کیوی مقدار زیادی ویتامین E وجود دارد و مصرف آن به کاهش میزان التهاب موجود در بدن کمک زیادی می کند.

لیمو ترش

یکی دیگر از مفیدترین و موثرترین میوه ها برای درمان سرما خوردگی و حتی جلوگیری از بروز سرما خوردگی، لیمو ترش است. لیمو ترش نیز حاوی میزان زیادی ویتامین سی است و مصرف آن در فصول سرد و به ویژه در زمان سرما خوردگی باعث تقویت سیستم ایمنی می شود.

به همین دلیل توصیه می شود که زمان سرما خوردگی در روز 2 الی 3 بار لیمو ترش را با آب ولرم و عسل ترکیب کرده و میل کنید. علاوه بر این، در صورتی که مصرف لیمو ترش با این روش را دوست ندارید، از لیمو ترش می توانید به عنوان طعم دهنده سوپ و سایر غذاهای دیگر نیز استفاده کنید.

لیمو شیرین

همان طور که می دانید یکی از علائم شایع سرما خوردگی تب و لرز و همچنین آبریزش بینی است. به همین دلیل یکی از بهترین روش هایی که برای کاهش عفونت ناشی از ویروس و همچنین تب ناشی از سرما خوردگی نیز پیشنهاد می شود، مصرف لیمو شیرین است. تاثیر مصرف لیمو شیرین در کاهش علائم سرما خوردگی و همچنین درمان و جلوگیری از مبتلا شدن به آن تا حدی موثر و زیاد است که توصیه می شود 2 الی 3 بار در روز و در فواصل مختلف این میوه را مصرف و میل کنید.

سیب

یکی از دوست داشتنی ترین میوه ها برای درمان بیماری های مختلف، و از جمله سرما خوردگی سیب است

یکی از دوست داشتنی ترین میوه ها برای درمان بیماری های مختلف، و از جمله سرما خوردگی سیب است. مصرف سیب به صورت منظم و مداوم و همچنین در دوران سرما خوردگی تاثیر ویژه ای در بهبود علائم سرما خوردگی و همچنین بهبود گلو درد دارد.

علاوه بر این،  طبق مقالات مختلفی که در سایت 10tamag منتشر شده، در سیب مقدار زیادی ماده شیمیایی فلاونوئید وجود دارد و مصرف آن ریسک بروز و مبتلا شدن به بیماری های قلبی- عروقی، سرطان و دیابت را به شدت کاهش می دهد. به همین دلیل توصیه می شود سیب را در طول روز و به عنوان میان وعده یا در وعده صبحانه خود میل کنید.

کلام آخر

خوشبختانه روش های مختلفی برای درمان و جلوگیری از بروز سرما خوردگی وجود دارد که یکی از بهترین روش ها مصرف میوه های حاوی ویتامین سی است. در این مقاله نیز به معرفی 5 مورد از بهترین میوه های موثر برای جلوگیری و بهبود سرما خوردگی و نحوه مصرف آن ها پرداخته شد. در صورتی که در فصول سرد مرتب دچار سرما خوردگی می شوید، با مطالعه این مقاله می توانید احتمال مبتلا شدن به این بیماری را با مصرف میوه های ذکر شده، کاهش دهید.

‫2 دیدگاه ها

  1. بقیه رو نمیدونم ولی در مورد پرتقال و لیمو شیرین شدیدا تاکید میکنم که تو زمستون مصرف کنید. هیچ چی مثل این ۲ میوه برای سرماخوردگی زمستون خوب نیست. کلا اگر میخواید تو زمستون ویتامین های موردنیاز بدنتون برای ارتقای سیستم ایمنی رو دریافت و افزایش بدید، بهتره که از این ۲ میوه اساسی غافل نشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا