اخبار

به سراغ نصب کاغذ دیواری ساده برویم یا نقاشی و رنگ آمیزی؟

فهرست مطلب

همه ما با پروژه های رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان آشنایی داریم. در طرف دیگر اطلاعات خوبی نیز در مورد انواع کاغذ دیواری ساده می‌دانیم. شاید در نگاه اول بین انتخاب یکی از این دو در تردید باشید و ندانید که کدام پوشش دیواری میتواند بهترین کارایی را برای شما داشته باشد.

طبیعتا نمیتوان مزیتهای هر یک را کتمان کرد یا اینکه یکی را بطور کامل رد کرد. اما ما قصد داریم با ذکر ویژگی‌ها و امتیازاتی که کاغذ دیواری‌ها در مقابل رنگ های ساختمانی دارند کاربران را راهنمایی کنیم که در انتخاب این نوع پروژه‌ها دچار شک و تردید نشوند. پس مطالب ذکر شده در این راهنما را به طور کامل مطالعه فرمایید تا پاسخ بسیاری از سوالات خود را دریافت کنید.

یک کاغذ دیواری ساده از چه ویژگی هایی برخوردار است؟

ویژگی های بسیار متنوع و گسترده را میتوان برای انواع کاغذ دیواری ساده ذکر کرد. دقیقا بنا به همین دلایل است که افراد سعی میکنند این پوشش های دیواری را نسبت به سایر پروژه‌ها ترجیح دهند و با رغبت بالا از آن استفاده کنند. پس به ویژگی هایی که در بخش ذیل ذکر می‌شود توجه نمایید:

  • دارای نقش و نگارهای متنوع

یک کاغذ دیواری ساده نقش و نگارهای متعددی را بر روی خود دارد. اگرچه به عنوان یک پوشش ساده شناخته می‌شود اما می‌تواند در سطح خود یک طرح گل یا طرح کلاسیک را داشته باشد. بنابراین اگر از پوشش های رنگی یکسان خسته شدید و می‌خواهید دیوارها یک نمای خاصی را پیدا کنند حتما از انواع کاغذ دیواری استفاده کنید. البته مدلهای با طرح پیچیده و برجسته نیز برای این کاغذ دیواری‌ها وجود دارد.

  • بدون ایجاد ترک و خوردگی

زمانی که شما یک دیوار را نقاشی یا رنگ آمیزی کنید پس از مدتی امکان دارد بنا به دلایل مختلف یکسری ترک‌ها و خوردگی هایی را در گوشه های دیوار ببینید. در واقع خاصیت رنگ است که نمیتواند بطور کامل معایب دیواره زیرین خود را پوشش دهد. اما در مورد کاغذ دیواری‌ها هرچقدر هم که دیوارها ساختار مسطح نداشته باشند باز هم معایب آنها را پوشش میدهند.

  • کاملا ضد سایش هستند

یک کاغذ دیواری ساده به دلیل نوع متریال خود از یک بافت ضد سایشی بهره می‌برد. حال آنکه اغلب رنگ های ساختمانی در برخورد با المان های محیط ممکن است دچار خط و خش و آسیب های جزئی و کلی شود. همین باعث از بین بردن زیبایی دیوارها و کاهش نمای جذاب در دکوراسیون داخلی می‌شود. در این ویژگی نیز انواع کاغذ دیواری اداری و منازل برتری دارند.

دیگر بوی رنگ های شیمیایی را استشمام نمی کنید

  • دیگر بوی رنگ های شیمیایی را استشمام نمی کنید

زمانی که شما می‌خواهید یک پروژه رنگ آمیزی داخل ساختمان را انجام دهید قطعآ استشمام بوی مواد نفتی در فضای خانه گسترده خواهد شد. مخصوصا زمانی که شما بخواهید از انواع رنگ روغنی استفاده کنید که این عیب بزرگ را چند برابر میکند. حال آنکه در مورد کاغذ دیواری‌ها این موضوع وجود ندارد و با امنیت و سلامت کامل میتوان این پوشش‌ها را روی دیوار نصب کرد.

  • هزینه به نسبت پایینتر

امروزه گالن های رنگی در مدل های روغنی و آکریلیک قیمت های به نسبت بالایی دارند. در واقع این طبیعی است که این محلول های شیمیایی به دلیل پیچیدگی بالایی که در فرایند ساخت دارند با قیمت به نسبت بالاتری عرضه شوند. اما شما میتوانید رول های کاغذ دیواری ساده را با بهترین قیمت خریداری کنید و مساحت بالایی از دیوارها را پوشش دهی کنید.

  • امکان ترمیم و اصلاح کاغذ دیواری ساده

اگر یک سطح دیوار رنگ شده دچار خوردگی شود و شما بخواهید آن بخش خورده شده را مجددا رنگ آمیزی کنید یک دو رنگی در دیوار ایجاد می‌شود. در مورد کاغذ دیواری‌ها اگر یک خوردگی به وجود آید میتوان با ظرافت بالا آن ناحیه را جدا کرد و یک کاغذ دیواری دیگر با طرح یکسان با پوشش اولیه روی آن نصب کرد.

  • نصب کاغذ دیواری ساده در سقف

اگرچه این پوشش‌ها به عنوان کاغذ دیواری شناخته می‌شوند و مختص سطوح دیوار می‌باشند. اما برخی از مدلها نیز قابلیت نصب بر روی سقف را دارند. شما میتوانید با این پوشش‌ها تمام سطوح دیوار را در بر بگیرید و هیچ جای خالی را باقی نگذارید. دقیقا مانند رنگها که هم بر روی دیوار و هم سقف استفاده می‌شوند.

نتیجه گیری

تمامی اطلاعاتی که در مورد ویژگی های کاغذ دیواری در مقایسه با رنگ های ساختمانی وجود دارد بخشی از آن در این مقاله بازگو شده اند. بنابراین ما تصمیم گیری را به عهده شما می‌گذاریم تا ببینید که آیا کاغذ دیواری‌ها بهتر هستند یا پروژه های رنگ آمیزی ساختمان؟! شرکت های دکوراسیون داخلی سعی می‌کنند با ارائه اطلاعات جامع مشتریان خود را راهنمایی کنند تا بهترین انتخاب را داشته باشند.

خرید کاغذ دیواری های جدید و مدرن از شرکت ویستا افرند

خرید کاغذ دیواری های جدید و مدرن از شرکت ویستا افرند

اگر به دنبال طرح های جدید و آلبوم های مدرن و شیک کاغذ دیواری هستید شرکت ویستا افرند میتواند بهترین خدمات را به شما ارائه دهد. درواقع محصولاتی که در گروه کاغذ دیواری در این مرکز عرضه می‌شوند بسیار متنوع هستند که شاید نتوان آنها را به راحتی شمرد. شما میتوانید برای دیدن نمونه های گوناگون این محصول به وبسایت Vistaafrand.com مراجعه فرمائید. به دلیل کامل بودن محتوای سایت شما میتوانید یکسری اطلاعات کاربردی را به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا