تکنولوژی

آموزش تنظیم کامپیوتر برای خاموش شدن به صورت خودکار

فهرست مطلب

در صورت استفاده از روش های مختلف آموزش تنظیم کامپیوتر برای خاموش شدن، سیستم شما پس از مدت زمانی بدون فعالیت خاموش می شود. به طور شما به کارگیری از این روش ها، طول عمر سیستم خود را افزایش داده و  همچنین امنیت اطلاعات موجود در کامپیوتر خود را تامین خواهید کرد.

بنابراین در صورتی که فراموش کرده اید سیستم را خاموش کنید، با اعمال این تنظیمات دستگاه به صورت اتوماتیک خاموش می شود. طی این مقاله اختصاصی از وبلاگ فاوینو به بیان مطالبی درباره آموزش تنظیم کامپیوتر برای خاموش شدن و ارائه روش های موثر در این زمینه پرداخته شده است.

امیدواریم با به کارگیری این روش ها، کامپیوتر شما عمر طولانی داشته باشد. همچنین از شما برای بازدید مطالب سایت بوفچه دعوت می کنیم. به طور حتم مطالب ارائه شده در این سایت نیز برای شما جذاب خواهد بود.

آمورش تنظیم کامپیوتر برای خاموش شدن
آموزش تنظیم کامپیوتر برای خاموش شدن

گزینه Task Scheduler ویندوز آموزش تنظیم کامپیوتر برای خاموش شدن

گزینه Task Scheduler در ویندوز ۱۰ ، ۷ و ۸ قابل دسترس است.  بنابراین در ویندوز ۷ مسیر Start → Control Panel → System and Security → Administrative Tools → Task Scheduler را دنبال کنید تا کامپیوتر شما به صورت خودکار خاموش شود.

اما آموزش تنظیم کامپیوتر برای خاموش شدن در ویندوز ۱۰ و ۸  این گونه است که کلید ویندوز را فشار دهید. سپس “schedule tasks” را تایپ کرده و  از نتایج جستجو “sched ule tasks” را انتخاب کنید.

در منوی Actions که در سمت راست پنجره است Create Basic Task را انتخاب کرده و نام و توضیحات یک کار را تعریف کنید. نامی را انتخاب کنید که به سادگی به خاطرتان بیاید مانند Shutdown Timer حالا برای ادامه Next را کلیک کنید.

در صفحه Task Trigger روی گزینه Daily کلیک کنید و روی Next کلیک کنید. سپس زمانی را برای خاموش شدن کامپیوتر خود انتخاب کرده و  روی Next کلیک کنید.

در صفحه Action گزینه Start a program را انتخاب کنید که به طور اتوماتیک انتخاب شده است، سپس روی دکمه Next کلیک کنید.

اکنون یک مکان را برای ذخیره برنامه shutdown انتخاب کنید. به طور مثال در فیلد Program/script آدرس C:\Windows\System32\shutdown.exe را وارد کنید. سپس در فیلد Arguments عبارت /s را وارد کرده و در ادامه روی Next کلیک کنید.

در این مرحله از آموزش تنظیم کامپیوتر برای خاموش شدن بیان شده است که مجددا تنظیمات را چک کرده و در آخر برای ذخیره Task روی Finish کلیک کنید.

پس از اتمام مراحل کامپیوتر در زمانی که شما مشخص کرده اید به طور اتوماتیک خاموش می شود. البته برای اینکه خیال شما از بابت درست انجام دادن مراحل آموزش تنظیم کامپیوتر برای خاموش شدن، کافی است که صبر کنید تا در ساعت مشخص سیستم خاموش شود.

در صورتی که مراحل را به درستی و قدم به قدم جلو رفته باشید، مطمئنا در ساعت معین کامپیوتر شما خاموش می شود.

آموزش تنظیم کامپیوتر برای خاموش شدن به صورت خودکار
آموزش تنظیم کامپیوتر برای خاموش شدن به صورت خودکار

خاموش شدن رایانه به صورت خودکار از طریق   Command Prompt

در مراحل آموزش تنظیم کامپیوتر برای خاموش شدن  با استفاده از “Command Prompt”آمده است که کاربر باید مراجل زیر را قدم به قدم انجام دهد.

  • کاربر در مرحله اول Command Promptرا باز کند.
  • سپس “shutdown -s -t <number in seconds>”را تایپ کرده و کلید enter را فشار دهد.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهد رایانه خود را بعد از 15 دقیقه خاموش کند، باید عبارت: shutdown -s -t  900 را تایپ کند. در این مثال، 900 نشان دهنده تعداد ثانیه است. بنابراین در این مثال، کامپیوتر پس از 15 دقیقه به طور خودکار خاموش می‌شود.

توجه به این نکته ضروری است که تنظیم خاموش شدن ویندوز 10 با فرآیندهای دستوری CMD و Run  برای اندازه گیری زمان از ثانیه استفاده می کنند. به عنوان مثال، اگر کاربر قصد دارد که سیستم او پس از 10 دقیقه خاموش شود، باید از 600 ثانیه استفاده کند.

البته در بخش یادآوری لاگین ویندوز، مدت زمان باقیمانده قبل از خروج خودکار را به کار نشان می‌دهد. اکنون رایانه به طور خودکار در زمانی که مشخص شده است، خاموش می‌شود. چند دقیقه قبل از خاموش شدن یک هشدار دریافت خواهد کرد تا به کاربر زمان خاموشی را یادآوری کند.

نحوه آموزش تنظیم کامپیوتر برای خاموش شدن با  RUN

در صورتی که قصد یادگیری آموزش تنظیم کامپیوتر ببرای خاموش شدن را دارید، مطمئنا احتمالا راحت ترین روش برای شما استفاده از فرمان  RUN خواهد بود. در دستورالعمل این روش بیان شده است که باید این مراحل را دنبال کنید:

  • در مرحله اول آموزش تنظیم کامپیوتر برای خاموش شدن در کادر جستجوی ویندوز، کلمه RUN را تایپ کنید. همچنین به جای آن، دکمه‌های Windows + R را به طور همزمان فشار دهید.
  • سپس روی Enter کلیک کنید.
  • در کادر محاوره‌ای Run، عبارت shutdown -s -t و تعداد ثانیه‌های مورد نیاز خود را تایپ کنید.
  • پس از تایپ ثانیه های مورد نظر، روی OK کلیک کنید.
  • پنجره‌ای ظاهر می‌شود که به شما نشان می‌دهد درخواست شما را دریافت کرده و رایانه در زمان درخواستی خاموش خواهد شد.

پس از اتمام این مراحل، کامپیوتر شما در ساعت تعیین شده به صورت خودکار خاموش می شود.

آموزش تنظیم کامپیوتر برای خاموش شدن
آموزش تنظیم کامپیوتر برای خاموش شدن

فرایند خاموش کردن خودکار کامپیوتر در مک

در تنظیمات سیستم‌ عامل مک یا System Preferences بخشی با عنوان Energy Saver وجود دارد. معمولاً برای کنترل خاموش شدن صفحه ‌نمایش در زمان عدم استفاده، به حالت اسلیپ رفتن هارد دیسک، بیدار شدن سیستم برای دسترسی به شبکه و روشن شدن سیستم بعد از قطعی برق به کار می‌رود.

اکنون با استفاده از آموزش تنظیم کامپیوتر برای خاموش شدن، از گزینه‌ی Schedule می‌توانید استفاده کنید تا اینگونه روشن یا خاموش شدن دستگاه خود را زمان‌بندی کنید.

برای دسترسی به Energy Saver در مک این مراحل را انجام دهید:

  • روی لوگوی اپل در نوار منو کلیک کرده و System Preferences را انتخاب کنید.
  • سپس روی Energy Saver کلیک کنید.
  • در این مرحله روی آیکون Schedule کلیک کنید.
  • در کادر کنار منوی کشویی دوم را علامت بزنید. این منو مشخص می‌کند مک شما خاموش، راه‌اندازی مجدد یا به حالت اسلیپ وارد شود.
  • سپس از روی منوی کشویی، گزینه Shut Down را انتخاب کنید.
  • در این مرحله زمان و روز را وارد کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید رایانه هر شب در ساعت 11:30 شب خاموش شود، باید Every Day را از منوی کشویی انتخاب کنید و سپس ساعت 11:30 را در کادر at وارد کنید.
  • بعد روی OK کلیک کنید تا در زمان‌هایی که سیستم شما روشن است، سر زمان مشخص‌شده به‌ طور خودکار خاموش شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا