ترفند

هدیه خاص برای مادر – 97 ایده خرید کادو روز مادر – برای زنم چی بگیرم؟

فهرست مطلب

روز ولادت حضرت زهرا (ع) یا روز زن بهترین بهانه است برای قدردانی از زن هایی به ما زندگی بخشیده اند یا زندگی را برایمان زیباتر کرده اند.  همه افراد همیشه در نزدیکی این روز بزرگ در تلاش هستند تا یک هدیه خاص برای مادر خود تهیه نمایند و شادی را به او تقدیم کنند.

در این مطلب مجموعه ای از نکات مهم در زمینه ایده های  مناسب و هدیه خاص برای مادر را ارائه خواهیم کرد. امیدواریم با مطالعه این مقاله اختصاصی تالیف شده از طرف بلاگ سایت فاوینو نکات جدیدی به زندگی شما افزوده گردد.

در طی سالیان متمادی از این اطلاعات استفاده کرده و لذت ببرید. همچنین می توانید از پست های دیگر سایت بوفچه مون هم بازدید کنید.

هدیه خاص
هدیه خاص

ایده های مناسب برای خرید هدیه خاص برای مادر

یادتان می‌آید در جشن تولدهای قدیمی اعضای فامیل بدون در نظر گرفتن سن و سال صاحب تولد برای او پارچ و لیوان، پتو، بشقاب ملامین یا ساعت دیواری هدیه می‌آوردند؟ اگر خودتان جزو کسانی هستید که گرفتن چنین کادوهای بی ربط و نا مناسبی را تجربه کرده‌ است بگویید موقع باز کردن کادو چه حس و حالی داشتید؟! مشخص است که توی ذوقتان می‌خورد.

این همان حسی است که اغلب خانم‌هایی که به عنوان کادوی روز زن لوازم منزل هدیه می‌گیرند تجربه می‌کنند. فقط ممکن است هرگز به روی خودشان نیاورند. بنابراین خرید لوازم منزل به عنوان هدیه خاص برای مادر ممنوع!

لطفاً کمی خلاق و خوش ذوق‌تر باشید و دیگر لوازم منزل را به عنوان هدیه روز مادر برای هیچ مادری (اعم از مادر زن، مادر شوهر یا مادر خودتان) انتخاب نکنید.

مگر اینکه او واقعاً وسیله خاصی را دوست داشته باشد، کلاً به لوازم منزل علاقه داشته و این موضوع را به شما گفته باشد یا قبلاً از شما درخواست کرده باشد که برای کادوی روز زن آن را برایش تهیه کنید. در این صورت می‌توانید از لیست زیر یک گزینه را انتخاب کنید :

  1. دستگاه قهوه جوش
  2. ظروف لوکس تزئینی
  3. گلدان شیشه‌ای
  4. ظروف مینا کاری، مسی، فیروزه کاری، قلم زنی و …
  5. رومیزی ترمه
  6. رانر
  7. کوسن
  8. پتوی کنار مبلی
  9. رو تختی
  10. تابلوهای خاص
  11. قاب عکس پلی استر پتینه
  12. قالیچه دستی
  13. آباژور
  14. گلدان گل طبیعی
  15. لوازم پزشکی و سلامت مثل
  16. فشارسنج
  17. دستگاه تست قند خون
  18. گلوکومتر
  19. دستگاه تصفیه هوا
  20. صندل زنانه
  21. دمپایی زنانه روفرشی
  22. کفش راحتی زنانه
  23. کفش طبی زنانه
هدیه خاص
هدیه خاص

پیشنهادهایی هدیه خاص برای مادرانی که تنها هستند.

اگر مادر شما جزو آن دسته از مادرانی هست که در طول روز در خانه تنهاست, تا دیگر اعضای خانواده از سر کار بازگردند بهتر است برای اینکه از تنهایی در بیایند و در طول روز تنها نباشند بهتر است یکی از هدایای زیر که هدیه برای مادر ان خاص است خرید کنید.

فقط در نظر داشته باشید که حیوانات خانگی نیاز به رسیدگی دارند. پرند های خانگی نگهداریشان آسانتر نصبت به دیگر حیوانات خانگی مثل سگ و گربه است. بنابر این می تواند یک ایده کادو برای مادر عالی باشد.

  1. یک جفت مرغ عشق (مرغ عشق ها باید جفت باشند)
  2. یک جفت قناری
  3. یک جفت فنچ
  4. طوطی
  5. طوطی برزیلی
  6. کاسکو
  7. مرغ مینا
  8. عروس هلندی
  9. مرغ عشق برزیلی
  10. آکواریوم ماهی‌های تزئینی (ابعاد مختلفی از این محصول در بازار موجود است)

ایده خاص برای خرید هدیه خاص روز مادر مناسب افراد متاهل

اگر شما متاهل هستید و کادو تولد یا کادو روز مادر برای مادر خودتان می خرید برای مادر همسرتان نیز باید بخرید. پس… کادو مادر خودتان و مادر همسرتان باید هم سنگ باشد، اما …

هیچ توضیح اضافه‌تری برای این مورد وجود ندارد. این یک قانون در تمام جهان است! این روز خاص روز تمام زنان و مادران ایرانی است. رنجی که مادران برای تولد و بزرگ کردن فرزندانشان تحمل کرده‌اند با اندکی تفاوت همگی در یک سطح است؛ بنابراین نباید بین آن‌ها فرقی گذاشته شود.

لطفاً اهمیت این موضوع را جدی بگیرید و فارغ از هر نوع ارتباطی که با مادرهمسرتان دارید دقت کنید که برای او نیز هدیه‌ای بخرید که هم سنگ هدیه‌ای باشد که برای مادر خودتان تهیه کرده‌اید.اما علی‌رغم این که توصیه می‌کنیم هدیه‌ها از نظر ارزشمندی برابر باشند.

اما بهتر است هدیه‌های به هیچ عنوان یک شکل نباشد. مثلاً برای مادر خودتان و مادر همسرتان دوتا بلوز یک شکل نخرید چون ممکن است در یک مهمانی مشترک، هر دو آن را به تن کنند. کدام خانم است که دوست داشته باشد در یک مجلس کسی لباسی مانند او را پوشیده باشد؟!

حالا که این موضوع برایتان تبدیل به چالش شد، اجازه دهید یک لیست خوب به شما پیشنهاد کنیم که می‌توانید در آن برای هر دو مادر، هدیه‌های هم سنگ اما غیر هم شکل بخرید:

  1. دو عدد صندل طبی متفاوت
  2. دو عدد دمپایی طبی زنانه طبیعی
  3. دو قواره پارچه چادر نماز غیر هم شکل
  4. دو بلوز یا دامن متنوع
  5. دو عدد حوله حمام غیر هم رنگ
  6. دو عدد کفش راحتی یا طبی با دو طرح مختلف
  7. دو عدد قلم نوری قرآن
  8. دو عدد دستگاه ماساژور خانگی
  9. کرم ضد چروک (Anti age)
  10. دو عدد کفش مخصوص پیاده روی
  11. دو عدد کفش چرم مجلسی
  12. لوازم پزشکی و سلامت متفاوت

اوضاع مالی مناسبی برای خرید هدیه روز مادر ندارم چکار کنم؟

اگر اوضاع مالی‌مان خوب نیست به جای افسرده شدن، خلاق باشیم. همه ما از اوضاع اسفبار وضعیت اقتصادی خبر داریم. مادر یا همسر شما هم این موضوع را می‌داند؛ بنابراین لازم نیست افسرده شوید و اگر پولی برای خرید هدیه روز زن کنار نگذاشته‌اید کلاً بی‌خیال خریدن هدیه بشوید.

برای کادو مادر می تونید با کمی خلاقیت + آنچه که در منزل دارید می تونید کادو برای مادر را بسازید. برای درست کردن کادو برای مادر از ایده های زیر استفاده کنید:

  1. بافتن کلاه زنانه
  2. بافتن دستکش زنانه
  3. بافتن شال زنانه
  4. بافتن ژاکت زنانه
  5. بافتن پلیور زنانه
  6. بافتن جوراب کانوایی
  7. دوختن مانتو
  8. دوختن شلوار زنانه

به‌راحتی می‌توانید با تتمه آنچه در کارتتان دارید برای مادر یا همسرتان یک کادوی روز زن درخور و مناسب بخرید که به او یادآوری کنید اصلاً این روز مهم را از خاطر نبرده بودید.

  1. یک جعبه حاوی چند رنگ لاک
  2. یک بلیت تئاتر یا سینما
  3. کتاب (چاپی یا الکترونیک)
  4. یک جعبه شیرینی
  5. یک جعبه شکلات
  6. بند عینک
  7. آویز ساعت استیل
  8. ماگ عروسکی خاص
  9. صندل طبی زنانه
  10. دمپایی طبی ارزان قیمت
  11. کتاب‌های رنگ‌ آمیزی آرامش با مدادرنگی
  12. کتاب رمان
  13. عروسک‌ + شکلات
  14. آلبوم موسیقی
  15. یک CD از آهنگهای مورد علاقه
  16. یک فلش مموری از آهنگهای مورد علاقه
  17. یک CD آموزشی از آنچه که دوست دارد گوش دهد و یاد بگیرد
  18. یک بسته عود خوش بو
  19. لوازم‌ التحریر
  20. روان نویس
  21. خودنویس
  22. لوازم اداری ( اگر شاغل است)
  23. موکاپات
  24. لباس راحتی
  25. شال گردن
  26. دستکش پارچه ای یا چرمی
  27. آینه کیفی
  28. گلدان گل طبیعی
  29. چند شاخه گل
  30. قاب گوشی موبایل
  31. پک لوازم بهداشتی مثل (لوسیون بعد از حمام، کرم آب‌رسان، کرم مرطوب‌کننده و …)
هدیه خاص
هدیه خاص

مادرم به جیزی احتیاج ندارد چه هدیه ای به مناسبت روز مادر برایش بخرم؟ هدیه خاص روز مادر

اگر شما مادری دارید که همه چیز دارد و احتیاجی به چیزی ندارد, هرگز این را فراموش نکنید که هدیه خاص برای مادر حتما نباید کادو باشد می تواند یک هدیه و یک ایده باشد که منجر به یک خاطره خوش برای سالهای طولانی شود. مثل:

  1. یک سفر یک روزه مادرو فرزندی
  2. دیدن یک فیلم در سینما
  3. قرار مادر و فرزندی در یک کافی شاپ
  4. قرار مادرو و فرزندی در یک رستوران خلوت و دنج
  5. بلیت یک جلسه ماساژ
  6. یک بلیت استخر دونفره
  7. رفتن به یک کوهپیمایی یک روزه
  8. حتی یک پیده روی در کنار دریاچه
  9. یک پیکنیک خانوادگی در کنار یک رودخانه دنج و با صفا
  10. تور سفر به یک شهر مورد علاقه
  11. بلیت یک تور یک‌ روزه با اتوبوس به یک منطقه دیدنی
  12. بلیت یکی از موزه های تاریخی که دوست دارد ببیند
  13. سفر یک روزه خانوادگی به یکی از شهرهای مجاور شهر خودتان

نکات مهم هنگام خرید هدیه خاص کادو برای مادر

موقع کادو خریدن برای مامان ها و خانم ها که می رسد، همه ما دوست داریم بهترین هدیه را به این فرشته های زمینی تقدیم کنیم. اما در عین حال همه می دانیم که هیچ کادوی جادویی ای وجود ندارد که بتواند همه را خوشحال کند.

  1. بار احساسی هدیه، مهم تر از چیزی است که کادوپیچ می کنید.

خانم ها خیلی راحت می توانند تفاوت هدیه ای که با عشق و وسواس انتخاب شده را با چیزی  که از سر رفع تکلیف خریداری کرده اید  تشخیص دهند. مسئله اینجاست که برخلاف تصور عموم، فقط ارزش مادی هدیه ها نیست که می تواند خانم ها را تحت تاثیر قرار دهد.

بلکه بیشتر از آن مه ماست که بتوانید به یک زن ثابت کنید که آنچه خریده اید مخصوص او انتخاب شده و  نشانه قدرشناسی و شیفتگی شما نسبت به اوست. به همین دلیل است که گاهی هدیه های دستساز می توانند به اندازه طلا و جواهرات یک زن را سر شوق بیاورند.

  1. خانم ها در روز زن، تحت فشار شدیدی قرار می گیرند!

اگر شما یک آقا هستید و قصد دارید برای همسر خود خرید کنید، توصیه می کنیم حتما به موضوع به اندازه کافی توجه داشته باشید. یکی از مهم ترین علت هایی که همه مامان ها و خانم ها، روی هدیه خاص روز زن حساس هستند این است که آن ها از طرف جامعه زنان فامیل و دوست و آشنا تحت فشار هستند.

با چک کردن عکس های اینستاگرام یا تغییر عکس پروفایل خانم ها در روز زن، یا سوال هایی که در جمع های فامیلی و دوستانه از همدیگر می پرسند می توانید به سادگی متوجه شوید که چقدر دوست دارند به دیگران نشان بدهند که چه چیزهایی کادو گرفته اند.

در فرهنگ ما که فخرفروشی موضوعی نسبتا شایع است، خوب یا بد باید به این موضوع توجه کنیم که بهتر است هدیه ای انتخاب کنیم که مادر و همسرمان رویش بشود آن را به دیگران نشان بدهد یا برایشان تعریف کند که چه چیزی از همسر یا قرزندش کادو گرفته.

البته منظور ما این نیست که سراغ تجملات بروید یا خودتان را به دردسر بیندازید. بلکه فقط حواستان باشد که هدیه  دوست داشتنی ای بگیرید که قادر باشد یک خانم را به وجد بیاورد.

هدیه خاص
هدیه خاص
  1. پول نقد، به شرطها و شروطها

بحث کارت هدیه یا اسکناس های تا نخورده نیست. حق انتخاب را هدیه بدهیم یا ندهیم؟

خب این مسئله به یک عالمه مسئله دیگر بستگی دارد.

راستش یک مشاهده شخصی محدودِ خود من به عنوان نویسنده این سطور نشان می دهد که بعضی خانم ها واقعا عاشق پول نقد هستند. در محله ما خانم بزرگی زندگی می کرد که اگر بچه هایش به جای پول، چیز دیگری می خریدند و هدیه می کردند خوشش نمی آمد و چه بسا قهر می کرد.

اما همه خانم ها اینطور نیستند. گاهی اوقات دادن پول یا کارت هدیه می تواند اینطور برداشت شود که شما حاضر نیستید وقت و حوصله کافی برای انتخاب یک هدیه خوب را برای طرف مقابل خرج کنید.

ضمن این که مقدار پولی هم که هدیه می کنید می تواند خیلی چالش برانگیز شود.

البته بعضی اوقات شرایط ما را به این نتیجه می رساند که هدیه کردن پول نقد را انتخابی درست در نظر بگیریم. مثلا ممکن است مادر شما دچار گرفتاری مالی باشد و شما بخواهید  به بهانه روز مادر با هدیه کردن پول، کمی از بار مشکلاتش کم کنید.

یا پیش از این برای همسر خود هدیه هایی خریده اید که باب سلیقه اش نبوده و ترجیح می دهید به او حق انتخاب بدهید.

  1. خرید لوازم خانه و آشپزخانه برای یک زن؟! آری یا نه؟

معروف است که می گویند برای آقایان هدیه هایی بخرید که برایشان کاربرد داشته باشد و به دردشان بخورد. در این تفکر خریدن یک جعبه ابزار می تواند مردان را خوشنود کند.

اما آیا خرید قابلمه و ماهیتابه و پارچ و لیوان و چرخ گوشت برای  یک بانو، انتخاب خوبی است؟

خب. باز هم نمی شود قاطعانه رای منفی صادر کرد.

اما می شود متوجه شد که خیلی از مادرها و همسرها، دوست ندارند که هدیه خاصیی دریافت کنند که در درجه اول مربوط به خانه و آشپزخانه است، حتی اگر موقع دریافت آن به روی خودشان نیاورند. زن ها معمولا بییشتر مایلند هدیه ای شخصی تر و عاشقانه تر دریافت کنند.

  1. خرید گروهی کادو برای مادر

معمولا خرید های گروهی در خانواده وقتی مطرح می شود که قصد داشته باشیم یک کالای گران قیمت بخریم که فکر می کنیم مادرمان به آن نیاز دارد. نتیجه این کار وقتی عالی می شود که از دو چیز مطمئن باشیم یکی این که مطمئن باشیم همه از مقدار پولی که قرار است صرف کنند کاملا رضایت دارند .

دوم این که مطمئن باشیم کسی که هدیه را دریافت می کند، از داشتن آن کاملا خوشحال می شود.

برای مادرها با سلایق مختلف چه می توان خرید؟

سلیقه و  خلق و خو یک زن، نوع رابطه ای که با او دارید و همینطور شرایط مختلفی که زندگی شما و او را تحت تاثیر قرار می دهد می تواند در نوع هدیه خاصی که برای خانم ها انتخاب می کنیم تاثیرگذار باشد. با این حال شاید دسته بندی هایی که ما برای انواع زن ها و کادوهایی که احتمالا آن ها را خوشحال می کند برای شما مفید باشد:

هدیه خاص
هدیه خاص
  • مامان های پرتوقع

کم نیستند خانم هایی که بسیار مشکل پسندند. این تیپ خانم ها معمولا توقع زیادی دارند و قادرند به راحتی از هر چیزی ایراد بگیرند. اگر مشکل مالی ندارید بهتری هدیه ای که می توانید با دادنش آن ها را خوشحال کنید طلاست! بله این عنصر ارزشمند به راحتی قادر است هر زنی را اغوا کند.

اما اگر دغدغه مالی دارید، کار شما کمی سخت می شود.  بهتر است به گذشته رجوع کنید تا بفهمید چه چیزهایی می تواند آن ها را خوشحال و راضی کند. به هر صورت گاهی بهانه گیری ها در اصل، ریشه در گذشته دارند یا این که ممکن است شما هدیه مناسبی خریده باشید.

اما نتوانسته باشید حس و حال مثبتی را که توقع داشته اند به آن ها منتقل  کنید. زبان بدن و صحبت هایی که می کنید می تواند احساس یک زن را در زمان دریافت هدیه کاملا تحت تاثیر قرار دهد.

  • مامان های قرتی

کادو خریدن برای زن های قرتی خیلی سحت نیست، چون آن ها دامنه گسترده ای از علاقه مندی ها دارند. لوازم آرایش، وسایل مانیکور، لباس های مختلف و… انتخاب هایی هستند که قادرند آن ها را خوشحال کنند.

فقط در هنگام خرید کردن برای آن ها مراقب باشید چیزی انتخاب نکنید که قبلا داشته اند یا این که به دست آوردنش برایشان آسان بوده است.

  • مامان های ارگانیک

این خانم ها شدیدا مراقب سلامتی خود و خانوادشان هستند. دمنوش های گیاهی، ظروف مسی، گل و گیاه و… هدایایی که به سلامت و طبیعت مرتبط هستند می تواند بی نهایت آن ها را خوشحال کند.

  • مامان های فروتن

این خانم ها، ساده و بی تکلفند. هرچیزی می تواند اشک شوق را به چشمان آن ها بیاورد، از یک شاخه گل گرفته تا وسایل خانه و آشپزخانه. اما چه بهتر که برای این خانم های مهربان هدیه ای شخصی تر بخرید چرا که آن ها کمتر به فکر خودشان هستند.

  • مامان های پرمشغله

زن های شاغل در بیرون از خانه، معمولا پرمشغله ترین آدم های روزگار هستند. خیلی از آن ها با این که استقلال مالی دارند اما کمتر برای خودشان خرید می کنند بنابراین اگر چیزی می شناسید که مدت هاست در آرزوی داشتن آن هستند، آن هدیه بهترین انتخاب برای آن هاست.

با این حال وسایلی که می تواند کمی از بار مسئولیت های آن ها کم کند مثل وسایل برقی ای که آشپری را برایشان ساده تر می کند، ماشین ظرفشویی یا بلیط برای یک سفر کوتاه می تواند آن را بسیار خوشحال کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا