اخبار

معرفی بهترین مدل های خردکن برقی موجود در بازار ایران

فهرست مطلب

معرفی بهترین مدل های خردکن برقی موجود در بازار ایران

خردکن برقی یکی از لوازم آشپزخانه است که با ورود تکنولوژی در تولید لوازم آشپزخانه ساخته و روانه بازار شد و در مدت زمان کوتاهی جای رنده و خردکن‌های دستی را گرفت.

خردکن برقی چیست؟

خردکن برقی از سه بخش موتور، محفظه و تیغه تشکیل شده است که به کمک نیروی الکتریکی، تیغه را چرخانده و مواد غذایی را در مدت زمان کوتاهی خُرد می‌کند.

در هنگام خرید خردکن به چه ویژگی‌هایی توجه کنیم؟

ظرفیت و جنس کاسه

کاسه خردکن معمولا از جنس پیرکس یا پلاستیک ساخته می‌شود تا در برابر ضربه و نوسانات دما مقاومت داشته باشد. سعی کنید محصولی را انتخاب کنید که کاسه پیرکس داشته باشد تا علاوه بر مقاومت به راحتی نظافت شود.

ظرفیت خردکن خانگی معمولا 1 تا 3 لیتر است و با توجه به نیاز خود می‌توانید ظرفیت مناسب را انتخاب کنید. معمولا ظرفیت 2 و 3 لیتر گزینه‌های مناسبی برای مصارف خانگی هستند.

قدرت و جنس موتور

یکی از مهمترین عوامل در سرعت و قدرت خردکن، نوع موتور است. موتورهای خردکن معمولا قدرتی بین 150 تا 500 وات دارند. اگر خردکن پرقدرت مدنظر دارید بهتر است که سراغ خردکن‌هایی با قدرت 300 تا 500 وات دارید که می‌توانند مواد غذایی مختلف را به راحتی خرد کنند.

علاوه بر قدرت، جنس موتور نیز مورد اهمیت است. جنس بدنه موتورها معمولا از فلز یا مس ساخته می‌شود. اما موتورهای بدنه مسی عمر بیشتری دارند و در حین کار، داغ نمی‌شوند.

جنس تیغه و اتصالات

قدرت موتور به وسیله اتصالات به تیغه‌ها منتقل می‌شود. اتصالات معمولا از جنس پلاستیک و در برخی از برندها از جنس فلز ساخته می‌شوند. محصولی را برای خرید انتخاب کنید که اتصالات فلزی داشته باشد تا در برابر موادغذایی سفت، آسیب پذیر نباشند.

تیغه‌ها معمولا از استیل یا تیتانیوم ساخته می‌شوند. اما تیغه‌های تیتانیومی بهترین نوع تیغه هستند که به راحتی هر ماده غذایی را خرد ‌می‌کنند. مهمترین ویژگی‌ تیغه‌های تیتانیومی مقاومت آن‌ها در برخورد با موادغذایی سفت است.

بهترین مدل های خردکن برقی کدام است؟

حالا که نکات مهم در هنگام خرید خردکن دانستید، با ما همراه باشید تا با چهار مدل از بهترین خردکن‌های بازار آشنا شوید.

خردکن بلک اندکر مدل GC400-B5

خردکن GC400-B5 یکی از محصولات برند آمریکایی بلک اندکر است که از کیفیت و عملکرد مناسبی برخوردار است. قدرت موتور این محصول 400 وات است و دارای تنظیمات سرعت نمی‌باشد. محفظه این خردکن از پیرکس و با ظرفیت 1.2 لیتر است که برای مصارف خانگی گزینه مناسبی است. همچنین این محصول دارای 4 تیغه استیل است که به راحتی مواد غذایی مختلفی از جمله گوشت، مرغ، ماهی، میوه و سبزیجات را خرد می‌کند.

خردکن باریتون مدل BFC-3500BTX

خردکن باریتون BFC-3500 BTX یکی از محصولات برند کانادایی باریتون است. کاسه این خردکن از جنس پیرکس ضخیم ساخته که در برابر ضربه و تفاوت دما مقاومت بالایی دارد. همچنین خردکن باریتون 3 لیتری از موتور 500 واتی بهره می‌برد که نوع بدنه آن مسی است که در بین رقبا قوی‌ترین خردکن شناخته شده است. تیغه‌های این خردکن از 6عدد و از جنس تیتانیوم است که به راحتی مرغ، ماهی، گوشت، میوه‌جات، سبزیجات و یخ را خرد می‌کند. از دیگر ویژگی‌های خردکن، پنل تنظیم سرعت است که می‌توانید چرخش تیغه‌ها را در 2 حالت کم و زیاد تنظیم کنید.

خردکن گاستروبک مدل 40961

خردکن گاستروبک 40961 یکی از محصولات برند آلمانی گاستروبک است. کاسه این محصول از جنس شیشه و با ظرفیت 1.2 لیتر ساخته شده که علاوه بر زیبایی از مقاومت قابل قبولی برخوردار است. موتور این محصول 400 وات است که به کمک دکمه فشاری قابل استفاده است. تیغه‌های خردکن گاستروبک مدل 40961 از جنس استیل و 6 عدد است که روی یک پایه قرار گرفته‌اند. این خردکن هر نوع ماده غذایی را به راحتی خرد می‌کند.

خردکن کوخ مدل KC-2040

خردکن KC-2040 یکی از محصولات برند آلمانی کوخ است. قدرت موتور این خردکن 500 وات است و در دسته قوی‌ترین خردکن‌ها قرار دارد. همچنین تیغه‌های این محصول 4 عدد است که بر روی یک میله متصل به موتور تعبیه شده‌اند. کاسه این محصول از جنس شیشه با ظرفیت 2 لیتر است. به کمک این خردکن می‌توانید گوشت، ماهی، مرغ، میوه‌جات و سبزیجات را خرد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا