اخبار

قیمت خرید انواع افزودنی بتن (چسب، الیاف و ضد یخ بتن ) در شهر مفتول

فهرست مطلب

از جمله محصولات پرکاربرد و مهم در صنایع ساختمان‌سازی، افزودنی بتن است. افزودنی بتن موادی به صورت گرد یا مایع است که به منظور اصلاح خواص بتن در زمان اختلاط بتن به آن افزوده می‌شود. افزودنی بتن به دسته‌های  مختلفی تقسیم می‌شود. در این میان چسب بتن، الیاف بتن و ضد یخ بتن مهم‌ترین افزودنی‌هایی هستند که به منظور جبران برخی ضعف‌ها به این محصول اضافه می‌شود. به طور کلی در زمان ساخت‌وساز در هر شرایطی لازم است این افزودنی‌ها به بتن اضافه شوند. به طور مثال بتن‌ریزی در هوای سرد و یخ‌بندان همیشه یکی از مشکلات رایج بوده است. برای رفع این مشکل از محصولی به اسم ضد یخ بتن استفاده می‌شود. الیاف بتن نیز به منظور جبران ضعف این سازه و همچنین ایجاد مقاومت کافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کنار همه این ها، استفاده از چسب بتن جهت ایجاد مقاومت کافی و یا چسباندن بافت جدید به بافت قدیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این بخش در مورد قیمت خرید انواع افزودنی‌های  بتن از جمله چسب، الیاف و ضد یخ بتن صحبت می‌کنیم. در واقع در زمان خرید، مهم‌ترین مسئله بعد از کیفیت و کاربرد، توجه به قیمت است. اینکه چه مسائلی قیمت این محصولات را تعیین می‌کند از اهمیت بالایی برخوردار است.

قیمت خرید افزودنی چسب بتن

قیمت خرید افزودنی چسب بتن

از جمله افزودنی‌های  مهم و پرکاربرد در بتن، چسب بتن است. در یک جمله کلی بخواهیم کاربرد این محصول را بیان کنیم باید بگوییم استفاده از چسب بتن به منظور ترمیم بتن، آب‌بندی، ترمیم بافت‌های  قدیمی، افزایش مقاومت، جلوگیری از ایجاد ترک و بهبود برخی خواص مکانیکی و شمیایی بتن لازم است. چسب‌ها به دو دسته اپوکسی و لاتکس یا پلیمری دسته‌بندی می‌شوند. لازم به ذکر است تمام این چسب‌ها شامل پلیمر بوده و یا در زمان واکنش شیمیایی این پلیمر ایجاد می‌شود. پلیمر به منظور ایجاد خاصیت چسبندگی از اهمیت زیادی برخوردار است.

چسب لاتکس، از کوپلیمر محلول در آب ساخته می‌شود. ظاهر این چسب شیری رنگ است. این محصول به منظور چسباندن کاشی، سرامیک، سنگ‌های  تزئینی و… مورد استافده قرار می‌گیرد. چسب اپوکسی نیز از دو جزء رزین و سخت‌کننده ایجاد می‌شود. از چسب بتن در موارد مختلفی استفاده می‌گردد. کاربرد چسب بتن شامل ترمیم بتن فرسوده، آب‌بندی، افزایش خاصین چسبندگی، جلوگیری از ایجاد ترک بتن، اتصال میلگرد به بتن و افزایش مقاومت مکانیکی است. در بتن‌ریزی در ترمیم بتن‌های  فرسوده و ترمیم سازه‌های  بتنی به وفور از این محصول استفاده می‌شود. قیمت چسب بتن بر اساس نوع چسب، مواد ترکیبی موجود در آن، اندازه و وزن آن و برند سازنده تعیین می‌شود.

قیمت خرید افزودنی الیاف بتن

قیمت خرید افزودنی الیاف بتن

الیاف بتن، از جمله مصالح جدید ساختمانی است. استفاده از الیاف بتن در زمان آرماتوربندی این سازه، سبب بهبود بسیاری از خواص در آن می‌شود. مهم‌ترین کاربرد استفاده از الیاف بتن در زمان بتن‌ریزی، بهبود خواص و در نهایت افزایش مقاومت بتن است. زمانی که از این محصول در بتن استفاده می‌شود، بتن را در برابر ضربه و شکنندگی مقاوم می‌سازد. از طرفی افزایش خاصیت انعطاف‌پذیری در بتن نیز از دیگر مزایای استفاده از این محصول است. بتن در حالت کلی مقاومت کششی پایینی دارد. به همین علت در محاسبه سازه‌های  بتنی از این مقاومت صرفه نظر می‌شود. برای جبران چنین ضعفی بتن را مسلح می‌کنند. یعنی علاوه بر استفاده از میلگرد ساده و آجدار، از الیاف بتن به منظور مسلح کردن استفاده می‌گردد.

علت اصلی استفاده از الیاف بتن، حذف میلگرد و آرماتور از سازه است. همچنین در صورت استفاده از این افزودنی، سرعت اجرای پروژه به مقدار زیادی افزایش پیدا می‌کند. افزایش عمر بتن و جلوگیری از خستگی به مرور زمان، از دیگر علت‌های  استفاده از این محصول است. قیمت الیاف بتن به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی قیمت این محصول بر اساس نوع افزودنی بتن، وزن الیاف بتن، مقدار الیاف مورد نیاز، برند کارخانه سازنده و… تعیین می‌شود.

قیمت خرید ضد یخ بتن

قیمت خرید ضد یخ بتن

بتن‌ریزی در هوای سرد، یکی از چالش‌های  بزرگ در صنعت ساخت‌وساز است. چرا که این پروسه، با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد بود. در واقع در صورت بتن‌ریزی در هوای سرد، بتن دچار یخ‌زدگی می‌شود. این مسئله تا مقدار زیادی سبب کاهش دوام و استحکام در بتن می‌شود. بنابراین در طولانی مدت بتن دچار ترک شده و در نهایت عمر سازه و بتن کاهش پیدا می‌کند.

به منظور جبران چنین ضعفی از محصولی به اسم ضد یخ بتن استفاده می‌شود. ضد یخ بتن نوعی ماده شیمیایی است که با کاهش نقطه انجماد بتن، سبب جلوگیری از حرکت آب در بتن و در نتیجه یخ زدن آن می‌شود. در زمان اختلاط بتن این ماده به مقدار توصیه شده به بتن اضافه شده و در نتیجه از یخ زدن بتن در طول بتن‌ریزی و بعد از آن جلوگیری می‌کند. ضد یخ بتن به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. ضد یخ مایع، پودری، شیمیایی، بدون کلراید، با کلراید، شیمی و… انواعی از این محصول هستند. قیمت خرید ضد یخ بتن بر اساس نوع آن تعیین می‌شود. البته عواملی نظیر وزن، برند سازنده و مسائلی از این قبیل در این مسئله دخیل هستند.

کلام آخر

شهر مفتول از جمله مراکز معتبر فروش انواع افزودنی بتن، یونولیت، مصالح ساختمانی، انواع توری، پشم شیشه و… است. به منظور خرید انواع محصولات مفتولی و مصالح ساختمانی کافیست با شماره 37556-021 تماس بگیرید و با کارشناسان شهر مفتول در ارتباط باشید. همچنین به منظور ثبت سفارش آنلاین به وب سایت شهر مفتول https://shahrmaftool.com/ مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا