اخبار

طرح صیانت از حقوق کاربران اینترنت! بررسی و دانلود طرح صیانت اینترنت

فهرست مطلب

چند روزی است که طرح صیانت از حقوق کاربران اینترنت با 121 رای موافق در مجلس شورای اسلامی ایران با تصویب رسیده و انتشار اخبار طرح صیانت از حقوق کاربران اینترنت، موج عظیمی از نگرانی و فشار روحی و عصبی را برای فعالان و علافان حوزه اینترنت ایجاد کرده است. بله هم برای فعالان و هم علافان حوزه اینترنت!

طرح صیانت اینترنت فروشگاه های آنلاین
طرح صیانت اینترنت فروشگاه های آنلاین

فروشگاه های آنلاین زیادی در سراسر ایران با توجه به وضعیت اقتصادی نامساعد کشور رو به عرضه محصولات خود در سطح ایرنتنت با استفاده از وبسایت، اینستاگرام و واتس آپ و تلگرام کرده اند اما با توجه به پخش خبر طرح صیانت موج عظیمی از نگرانی برای این سرمایه گذاران ایجاد شده است. هزینه های بخش بازاریابی و جذب مخاطب در سطح اینترنت نیز دارای تخصص و پیچیدگی های خاص خود است و کسانی که به نتیجه رسیده اند با صرف هزینه های زیادی توانسته اند افراد خاص را جذب تا به نتیجه دلخواه خود برای افزایش سطح فروش فروشگاه خود را پیدا کنند اما یک شبه با انتشار یک خبر در خصوص صیانت از حقوق کاربران اینترنت و احتمال قطع اینترنت و دستیابی عمومی مردم به اینترنت باعث شده تا پایه های فروشگاه های آنلاین به طرز عجیبی بلرزد. جدا از فعالان اینترنت، علافان اینترنت نیز هم دست به اعتراض زده اند. عدم وجود شغل، فشار های روحی، عدم وجود مراکز تفریحی مناسب و هزاران کمبود دیگر توسط قشر عظیمی از مردم کشور توسط همین اینترنت و دسترسی به سایت های خارجی جبران می شد تا حداقل گذران زندگی برای این قشر از جامعه کمی اسان شود اما با وجود تصویب این طرح به مرور تنها و تنها کمبود ها اثر بیشتری از خودشون نشون خواهند داد.

طرح صیانت از حقوق کاربران اینترنت:

پيشنويس طرح قانون حمايت از حقوق كاربران و خدمات پايه كاربردی فضای مجازی در 1400/04/26 تنظیم شده است که در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک مشخص شده، طرح صیانت از حقوق کاربران اینترنت را دانلود کرده و با دقت خودتان مفاد مشروحه را با دقت بخوانید.

دانلود پی دی اف مفاد طرح صیانت از حقوق کاربران اینترنت

طرح صیانت اینترنت
طرح صیانت اینترنت

طرح صیانت و فیلتر شدن اینستاگرام، واتس اپ!

به طور کلی اگر متن کامل پی دی اف بالا رو با دقت بخوانید تا زمانی که یک پیام رسان و برنامه مشابه و با کارایی مشابه با اینستاگرام، واتس اپ و گوگل و هر سایت و برنامه که متعلق به کشور های خارجی بوده باشد در ایران و با نظارت ورزات اطلاعات و فناوری ایران ساخته نشود امکان فیلتر شدن و عدم دسترسی مردم به این برنامه ها غیرقابل اجرا خواهد بود. هر چند در صورت ایجاد همچین برنامه مشابه ای در نسخه ایرانی اینکه چگونگی جبران هزینه کرد فروشگاه های انلاین موجود در حوزه های خارجی و ارتباط با مشتریان خارج از کشور این فروشگاه ها به چه صورت خواهد بود نیز هنوز جای سوال دارد و توضیحات کاملی از آن بیان نشده است.

طرح صیانت باعث افزایش قیمت گوشی، لپ تاپ و تبلت:

فرض کنید در دو سال آینده هستیم و طرح مصوب مراحل خود را به دقت و قدرت طی کرده و حالا مردم کشور از برنامه های داخلی مشابه استفاده می کنند! دیگر خبری از اپدیت نسخه های جدید برای گوشی های ایفون و آندروید نخواهد بود. دیگر خبری از دانلود جدیدترین نسخه های برنامه ها و بازی های موجود در سطح جهانی نخواهد بود. دانلود خرید جدیدترین بازی های کنسولی نیز میسر نخواهد بود. در این شرایط دیگر نه تنها قدرت سخت افزار دستگاه های هوشمند مشخص کننده قیمت خواهد بود بلکه نسخه سیستم عامل و ورژن برنامه های موجود در آن گوشی و لپ تاپ و تبلت نیز در قیمت گذاری نهایی دخیل خواهد بود.

طرح صیانت مردم از اینترنت
طرح صیانت مردم از اینترنت

صیانت یا خیانت

با در نظر گرفتن مراحل تصویب قانون در کشور و طی کردن مراحل اداری تا تصویب نهایی و اجرای قانون و سپس ایجاد و عملی کردن و پیاده سازی ایجاد برنامه های مشابه حداقل تایم زمانی که برای اجرای اولین مراحل این طرح در نظر گرفته میشود حدود 1.5 تا 2 سال آینده است.. تا 2 سال آینده از لذت گردش ازاد در اینترنت و دانلود های رایگان و بدون حق کپی رایت نهایت استفاده را ببرید. شاید دیگر انکان استفاده از این موارد برای همه مان یک ارزو محال یا در بهترین حالت برای تحقق رویاهایمان نیازمند خرید VPN های استفاده از اینترنت جهانی شویم. طرح تصویبی صیانت طرح اولیه و خامی هست که از ابتدا تا کنون تغییرات زیادی داشته و در ادامه باز هم بدون شک تغییراتی خواهد داشت. به امید داشتن تمامی آزادی های ممکن برای مردم کشور عزیزمان ایران. ♥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا