ترفند

با دوست پسرم قهرم چیکار کنم؟ | 7 راه آشتی با دوست پسر و پارتنر

فهرست مطلب

آشتی با دوست پسر از موضوعات مهم دختران بوده و بدون شک این موضوع به دلیل نارضایتی به جدایی بیانجامد. البته درست کردن این رابطه و آشتی کردن، زمان بر و سخت خواهد بود. بنابراین استفاده از چند راهکار موثر، می تواند فرایند آشتی کردن را آسان تر کند.

طی این مقاله اختصاصی از بلاگ فاوینو به بیان چند راهکار موثر برای آشتی با دوست پسر پرداخته شده است. امیدوارم با استفاده از این این راهکار ها، مدت زمان قهر شما با دوست پسر تان کوتاه تر شود. تیم فاوینو از شما دعوت می کند تا از مطالب سایت بوفچه دیدن کرده و از اطلاعات این سایت بهره کافی را ببرید.

آشتی با دوست پسر
آشتی با دوست پسر

دلیل قهر با دوست پسر

در هر نوع رابطه عاطفی، ایجاد اختلاف و دعوا امری عادی است. در صورتی که بین شما و دوست پسر تان نیز چنین مسائلی وجود دارد، اصلا نگران نباشید. البته بهتر است قبل از هر چیزی، دلایل قهر را مشخص کرده و سپس با استفاده از راهکار های فرایند آشتی با دوست پسر را تسهیل ببخشید.

در ادامه با برخی از دلایل قهر با دوست پسر پرداخته شده است.

عدم شناخت مناسب

یکی از دلایلی که باعث ایجاد قهر و دعوا در دوران دوستی می شود، این است که دختر و پسر نسبت به طرف مقابل شناخت کافی ندارند. به عبارتی روحیات، توقعات و حساسیت های او را نشناخته و این موضوع به راحتی ممکن است باعث رنجش از یکدیگر و به وجود آمدن قهر و دعوا در رابطه شود.

در صورت شناخت از طرف مقابل و آگاهی از حساسیت های طرف مقابل، می توانید از بروز قهر و دعوا تا حد زیادی جلوگیری کنید.

خودخواهی و باج گرفتن

خودخواهی نیز می تواند ریشه قهر و دعوا در رابطه باشد. فردی که قدرت برقراری مکالمه موثر و حل اختلافات را ندارد، وقتی در رابطه به خواسته‌اش نرسیده و به راحتی دعوا راه می اندازد و قهر می‌ کند. درواقع در این شرایط قهر و دعوا وسیله‌ای برای تهدید طرف مقابل و باجگیری عاطفی از اوست و او می خواهد به این وسیله طرف مقابل را تحت فشار روانی قرار دهد تا بتواند به خواسته هایش در رابطه برسد.

وجود تنش های حل نشده

گاهی در رابطه عاطفی بین دو نفر مشکلات و اختلاف نظر هایی ایجاد شده و این موضوع تا حدی طبیعی است. اما اگر در فرصت مناسب به حل این مشکلات پرداخته نشود، این اختلاف ها ریشه پیدا کرده و تبدیل به تنش های حل نشده می شود.

فرار از مسئولیت

رابطه عاطفی مسئولیت داشته و برای برخی مسئولیت پذیری دشوار است. به همین دلیل گاهی دیده می ‌شود دختر یا پسر برای فرار از مسئولیت، دعوا راه انداخته و قهر می‌کنند تا به این بهانه مدتی از رابطه عاطفی و طرف مقابل دور باشند. فردی که به بلوغ عاطفی لازم نرسیده باشد از قبول مسئولیت رفتار های خود طفره می‌ رود.

نکاتی جهت آشتی با دوست پسر

بدون شک آشنایی با چند نکته مهم آشتی با دوست پسر، می تواند کمک بزرگی برای شما باشد. در ادامه با برخی از این نکات آشتی با دوست پسر بیشتر پرداخته می شود.

بعد از دعوا فورا برای آشتی اقدام نکنید

وسوسه بزرگی است که حتی بعد از تمام شدن دعوا باز هم حرفی زده و آتش دعوا را دوباره شعله ور کنید. خانم ها همیشه می توانند نقاط حساس را حین دعوا نشانه گرفته و حرفی بزنند که دقیقاً به هدف بخورد. بااین حال هنگام دعوا با عشق تان بهتر است جلوی زبانتان را بگیرید.

سعی کنید سرتان را با فعالیت های دیگری گرم کنید تا حواستان پرت شود؛ بعد از مدتی متوجه می شوید که اعصابتان آرام شده، عصبانیت تان فروکش کرده و برای حرف زدن آماده شده اید.

آشتی با دوست پسر
آشتی با دوست پسر و نکات مهم

بازیابی آرامش و خونسردی

به دوست پسر تان زمان بدهید تا آرام شود. اگر بلافاصله بعد از دعوا کردن و وقتی او هنوز به شدت هیجان زده و عصبی است. او را غرق عذرخواهی کنید، بهانه بیاورید، منت کشی کنید و طلب بخشایش کنید، بعید است که او واکنش دلخواهتان را نشان دهد.

به او زمان بدهید تا موقعیت و احساساتش را پردازش کند، سپس برای دلجویی و آشتی کردن به او نزدیک شوید.

احترام به حریم شخصی و نکته مهم آشتی با دوست پسر

هرگز نمی توانید مطمئن باشید که کدام کار بهتر است، این که مدتی از او فاصله گرفته و تنهایش بگذارید یا این که با دلبری و جذابیت زنانه تان از او دلجویی کنید. به غریزه تان اعتماد کرده و در هر شرایطی طبق غریزه و احساس خودتان رفتار کنید.

اما اگر دوست پسرتان سعی میکند که از شما فرار کند تا در خلوت خودش درباره اتفاقاتی که افتاده تصمیم بگیرد، نباید دلخور بشوید.

عدم فراموشی همدلی

وقتی بعد از یک دعوای تمام عیار در حال بازیابی آرامش و خونسردی تان هستید، علاوه بر خودتان به دوست پسر تان هم فکر کرده و موقعیت را از دید او هم ببینید. وقتی واقعاً نمی دانید که اصلاً چرا با هم دعوا کرده اید، با گذاشتن خودتان به جای او بهتر می توانید متوجه شرایط بشوید.

تحلیل کردن موقعیت از دید او کار بسیار سازنده و مفیدی است. همچنین زمانی که نمی دانید چطور باید از عشقتان دلجویی کرده و دوباره سر صحبت را با او باز کنید، می توانید به استدلال هایش اشاره کنید تا به او ثابت کنید که درکش می کنید.

یادآوری روز های خوب

در صورتی کخ احساس می کنید که دنیای تان متلاشی شده است، با به یاد آوردن روز های شاد و خوبی که در کنار هم داشته اید، می توانید قدری خودتان را آرام کنید. اگر خاطرات خوش گذشته لبخند را به لبان تان می آورد، ارزشش را دارد.

آن خاطرات را با عشق تان هم در میان بگذارید تا او هم یادش بیاید که اوضاع همواره اینقدر تلخ و ناراحت کننده نبوده است. این نوستالژی کمک می کند تا به هم نزدیک تر شوید، اشک های تان را پاک کرده و دوباره در کنار هم احساس راحتی و آرامش کنید.

روش های موثر آشتی با دوست پشر

هر رابطه ای ممکن است روزی دچار مشکل شده و به قهر بیانجامد. اما دوستان واقعی همیشه به دنبال روش هایی برای برطرف کردن کدورک و آشتی بوده و در حالت کلی آشتی کردن با دوست پسر برای حفظ هماهنگی و داشتن یک رابطه خوب یکی از مهمترین مسائل است.

در ادامه با برخی از روش های تاثیر گذار آشتی با دوست پسر بیشتر آشنا می شوید.

تلافی نکردن و آشتی با دوست پسر

یکی از راه های آشتی با دوست پسر تلافی نکردن است.  زیرا اینکار باعث عصبانیت بیشتر فرد می شود. هر عملی از روی عصبانیت را پاسخ نداده و در صورتی که احساس کردید به شما بی احترامی شده است بهتر است فراموش کنید.

بیان دیدگاه تان و آشتی با دوست پسر

از دیگر راهکار های آشتی با دوست پسر، می توانید درباره بحثی که بین شما پیش آمده احساسات تان بیان کنید. اما اجازه ندهید که بحث دیگری بین شما به وجود آید و به او بگویید که آن روز روی اعصابت تان کنترل نداشته و مسئولیت رفتار اشتباه تان را بپذیرید.

برداشتن قدم اول برای آشتی با دوست پسر

در زمان قهر با دوست در مرحله اول باید به دوست شدن مجدد تان امید داشته و همچنین برای دوستی دوباره منتظر نباشید تا دوست تان به سمت تان بیاید. اگر واقعا در فکر دوستی دوباره هستید قدم اول را برداشته و به او نزدیک شوید.

بدون ترید پیش قدم شدن شما جهت آشتی کردن با دوست پسر، نشان دهنده میل و اشتیاق تان به آشتی کردن است.

آشتی با دوست پسر
راهکار های موثر آشتی با دوست پسر

عدم نگرانی برای قهر طولانی

بعد از قهر با دوست تان اگر مدت زمان زیادی سپری شد، بهتر است که نگران مدت زمان زیادی که با هم قهر بوده اید نباشید. دوستی های واقعی و عمیق مانند رابطه بعد از ازدواج تغییر می کند. مطمئنا دوستان قدیمی دلتنگ هم می شوند پس به فکر دوستی مجدد و ارتباط دوباره با دوست خود باشید.

عدم طولانی کردن قرار ملاقات اول

از کمک یک دوست مشترک استفاده کرده و قرار ملاقات سه نفره ترتیب دهید. اما می دانید که رابطه شما مثل قبل نبوده و مطمئنا صمیمیت گذشته را دیگر ندارید، پس در قرار ملاقات تان انتظار رفتار صمیمی مثل قبل را نداشته باشید و مدت زمان ملاقات را کوتاه نمایید.

شنونده خوب بودن و آشتی با دوست پسر

داشتن احترام یکی از موارد مهم در ایجاد رابطه دوباره و آشتی کردن است. پس برای آشتی با دوست پسر  با او با احترام رفتار کرده و به دقت به صحبت هایش گوش نمایید. تمام تلاش خود را برای درک احساس و افکار او به کار ببندی تا در این راه از دیدگاه دوستتان به ماجرا نگاه کرده تا بتوانید بهتر او را درک کنید.

بخشیدن

یکی از ترفند های آشتی با دوست پسر،  بخشیدن او بوده و  قدم بعد از عذر خواهی بخشش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا